시장보고서
상품코드
1683875

인도의 EV 배터리 팩 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2029년)

India EV Battery Pack - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

인도의 EV 배터리 팩 시장 규모는 2025년에 6억 8,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 40억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2029년)의 CAGR은 56.09%를 보일 전망입니다.

India EV Battery Pack-Market-IMG1

정부 정책, 환경 인식, 플러그인 하이브리드에 비해 비용 이점이 인도의 전기자동차 배터리 산업을 활성화할 것으로 예상

  • 전기자동차는 에너지 효율을 개선하고 오염 물질 및 기타 온실가스 배출을 줄이기 위해 자동차 산업에서 필수적인 부분이 되었습니다. 정부의 엄격한 배기가스 배출 규범, 전기자동차에 대한 인식, 기존 차량에 비해 전기자동차의 장점, 정부 보조금 등은 고객들이 전기자동차에 투자하도록 장려하고 있습니다. 이에 따라 인도에서는 배터리 전기자동차와 플러그인 하이브리드 전기자동차와 같은 다양한 유형의 배터리에 리튬이온 배터리에 대한 수요도 증가하고 있습니다.
  • 배터리 전기자동차에 대한 수요는 플러그인 하이브리드 전기자동차에 비해 더 많은 옵션이 제공되기 때문에 플러그인 하이브리드 전기자동차에 비해 더 높습니다. 따라서 순수 전기자동차에 사용되는 대형 배터리에 대한 수요가 플러그인 전기자동차에 사용되는 배터리에 비해 높습니다. 플러그인 하이브리드 기술은 비용이 많이 들기 때문에 모든 사람이 쉽게 구매할 수 있는 것은 아닙니다. 그 결과 인도에서는 순수 전기자동차에 사용되는 리튬이온 배터리가 성장하고 있습니다.
  • 배터리 전기자동차에 대한 수요 증가와 함께 리튬이온 배터리에 대한 필요성도 커지고 있습니다. 하지만 다양한 기업들이 플러그인 하이브리드 카테고리에서 새로운 제품을 출시하고 있습니다. 2023년 1월, 자동차 엑스포에서 MG는 조만간 인도에서 출시될 플러그인 하이브리드 전기자동차인 eHS를 공개했습니다. 신제품 출시는 2024년부터 2029년 사이에 인도의 전기자동차 및 배터리 산업을 활성화할 것으로 예상됩니다.

인도의 EV 배터리 팩 시장 동향

인도의 전기자동차 시장은 타타 모터스가 독점

  • 인도의 전기자동차 시장은 초기 단계에 있습니다. 이 시장은 고도로 통합되어 있으며, 2022년에 시장의 95% 이상을 차지한 5개 주요 기업이 주도하고 있습니다. 이들 기업에는 도요타 그룹, MG, BYD 인도, 타타 모터스, 현대가 포함됩니다. 타타 모터스는 인도에서 가장 많은 전기자동차를 판매하는 업체로, 전기자동차 판매 점유율의 약 65%를 차지합니다. 국내 제조업체로서 소비자들의 신뢰와 믿음을 받고 있습니다. 가격 전략에 중점을 두고 인도 내 다른 브랜드에 비해 경쟁력 있는 가격의 제품을 제공하고 있습니다.
  • 도요타 그룹은 약 22%의 시장 점유율을 차지하며 인도 전역에서 두 번째로 큰 전기자동차 판매 업체입니다. 이 회사는 성장하는 자동차 산업에서 합리적인 가격의 첨단 전기 소형 SUV를 제공합니다. 인도 시장에서의 브랜드 이미지와 광범위한 입지는 인도에서 회사의 성장에 큰 도움이 되었습니다. MG는 전기자동차 판매량에서 7.27%로 세 번째로 높은 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 기술적으로 앞선 제품을 선보이며 인도 시장에서 점유율을 높여가고 있습니다.
  • 현대자동차는 인도 전역에서 전기자동차 판매 4위를 달성했습니다. 한국 브랜드는 지난 몇 년 동안 인도 고객들에게 강력한 입지를 다져왔으며 인도 전기자동차 산업에서 점유율을 점차 늘려가고 있습니다. 인도 전기자동차 시장에서 5번째로 큰 업체는 약 1.1%의 시장 점유율을 가진 BYD입니다. 인도에서 EV를 판매하는 다른 기업으로는 Mahindra, Kia, BMW, Mercedes, Olectra 등이 있습니다.

인도의 전기자동차 판매의 60% 이상을 차지하며 배터리 팩 수요를 주도하는 타타 모터스

  • 인도 전기자동차 시장은 아직 개발 단계에 있으며, 인도에서 전기자동차에 대한 수요는 점차 증가하고 있습니다. 인도의 소비자들은 경제적인 옵션을 찾고 있으며, 인도의 다양한 브랜드는 전기 소형 SUV에 대한 좋은 옵션을 제공하여 이러한 수요를 충족시키고자 노력하고 있습니다. 그 결과 인도에서 소형 SUV에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 인도는 최근 몇 년 동안 전기 소형 SUV에 대한 수요도 증가하고 있습니다.
  • 인도는 사람들이 점차 스포티하고 모험적인 차량을 선호하고 있으며, 현재 인도에는 전기 세단이나 해치백에 대한 옵션이 제한되어 있기 때문에 소형 SUV의 판매가 호조를 보이고 있습니다. 타타 넥슨 EV는 인도에서 가장 합리적인 가격의 완전 전기 소형 SUV 중 하나로 주행거리와 출력이 우수하여 2022년에 큰 판매 성장을 기록했습니다. 인도 사람들은 신뢰도 높은 브랜드 이미지로 인해 도요타를 비롯한 다양한 브랜드에 관심을 보이고 있습니다. 도요타는 베스트셀러 브랜드이며, 소형 SUV인 어반 크루저 하이리더의 판매 호조를 보였습니다.
  • 주행거리 250km 이상의 완전 전기 파워트레인과 다양한 매력적인 기능을 갖춘 ZS EV 역시 2022년 인도 전기자동차 시장에서 MG의 베스트셀러 중 하나였습니다. 인도 전기자동차 시장에는 다양한 국제 브랜드의 다양한 전기 SUV와 세단도 있습니다. 대표적인 차량 중 하나는 현대 코나로, 2022년에 좋은 판매량을 기록했습니다. 인도의 EV 시장에서 고객에게 인기있는 다른 자동차로는 Volvo XC 40 Recharge, Tata Tigor EV 등이 있습니다.

인도의 EV 배터리 팩 산업 개요

인도의 EV 배터리 팩 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개사에서 98.33%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Contemporary Amperex Technology(CATL), Denso Corporation, LG Energy Solution Ltd., Nexcharge and Tata Autocomp Systems Ltd.(sorted alphabetically).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 전기자동차 판매 대수
  • OEM별 전기자동차 판매 대수
  • 베스트셀러 전기자동차 모델
  • 선호되는 배터리 화학을 가진 OEM
  • 배터리 팩 가격
  • 배터리 재료 비용
  • 다양한 배터리 화학의 가격 차트
  • 누가 누구에게 공급하는지
  • EV 배터리 용량 및 효율성
  • 출시 된 EV 모델 수
  • 규제 프레임워크
    • 인도
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 바디 유형
    • 버스
    • LCV
    • M & HDT
    • 승용차
  • 추진 유형
    • BEV
    • PHEV
  • 배터리 화학
    • LFP
    • NCM
    • NMC
    • 기타
  • 용량
    • 15-40kWh
    • 40-80kWh
    • 80kWh 이상
    • 15kWh 미만
  • 배터리 형태
    • 원통형
    • 파우치형
    • 프리즘형
  • 방식
    • 레이저
    • 와이어
  • 구성요소
    • 양극
    • 음극
    • 전해질
    • 분리기
  • 재료 유형
    • 코발트
    • 리튬
    • 망간
    • 천연 흑연
    • 니켈
    • 기타 재료

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략적 움직임
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Amara Raja Batteries Ltd.
    • Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.(CATL)
    • Denso Corporation
    • Exicom Tele-Systems Ltd.
    • Exide Industries Ltd.
    • LG Energy Solution Ltd.
    • Manikaran Power Ltd.
    • Nexcharge
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Samsung SDI Co. Ltd.
    • Tata Autocomp Systems Ltd.
    • TOSHIBA Corp.

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 출처 및 참고문헌
  • 도표 목록
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
HBR 25.04.01

The India EV Battery Pack Market size is estimated at 0.68 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.06 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 56.09% during the forecast period (2025-2029).

India EV Battery Pack - Market - IMG1

Government policies, environmental awareness, and cost advantages over plug-in hybrids are expected to boost the electric vehicle battery industry in India

  • Electric vehicles have become an essential part of the automotive industry, as they aim to improve energy efficiency and decrease emissions of pollutants and other greenhouse gases. Stringent emission norms by the government, awareness regarding electric vehicles, the benefits of EVs over conventional vehicles, and government subsidies further encourage customers to invest in electric vehicles. As a result, the demand for lithium-ion batteries is also increasing for various types of batteries, such as battery electric vehicles and plug-in hybrid electric vehicles in India.
  • The demand for battery electric vehicles is higher compared to plug-in hybrid electric vehicles due to more options available for electric vehicles. As a result, the demand for large batteries used in pure electric vehicles is high compared to those used in plug-in electric vehicles. Plug-in hybrid technology is costly and is not easily affordable for everyone in the country. As a result, lithium-ion batteries used in pure electric vehicles have grown in India.
  • The rising demand for battery electric vehicles is also growing, along with the need for lithium-ion batteries. However, various companies are launching new products in the plug-in hybrid category. In January 2023, at the auto expo, MG unveiled its plug-in hybrid electric car, eHS, which will be launched in India in the near future. Launching new products is expected to boost the electric vehicle and battery industry in India between 2024 and 2029.

India EV Battery Pack Market Trends

THE INDIAN ELECTRIC VEHICLE MARKET IS DOMINATED BY TATA MOTORS

  • The Indian electric vehicle market is at an initial stage. The market is highly consolidated and largely driven by five major companies, which together held more than 95% of the market in 2022. These companies include Toyota Group, MG, BYD India, Tata Motors, and Hyundai. Tata Motors is the largest seller of electric vehicles in India, accounting for around 65% of the share in EV sales. As a domestic manufacturer, the company enjoys the trust and reliability of consumers. It extensively focuses on its pricing strategy and offers products with competitive pricing compared to other brands in India.
  • Toyota Group holds a market share of around 22%, making it the second-largest seller of electric vehicles across India. The company offers advanced electric compact SUVs with affordable pricing in the growing automotive industry. Its brand image and vast presence in the Indian market have aided the growth of the company in the country. MG holds the third-highest market share of 7.27% in electric vehicle sales. The company is growing its share in the Indian market by offering technologically advanced products.
  • Hyundai Motors has attained fourth place in EV sales across India. The South Korean brand has had a strong hold on Indian customers over the past few years and is also growing its share in the Indian electric vehicle industry gradually. The fifth-largest player operating in the Indian EV market is BYD, with a market share of around 1.1%. Some of the other players selling EVS in India include Mahindra, Kia, BMW, Mercedes, and Olectra.

TATA MOTORS ACCOUNTS FOR OVER 60% OF EV SALES IN INDIA, DRIVING BATTERY PACK DEMAND

  • The Indian electric vehicle market is still in a developing phase, and the demand for electric vehicles is growing gradually in the country. Consumers in India are looking for economical options, and various brands in India are seeking to cater to this demand by offering good options for electric compact SUVs. As a result, the demand for compact SUVs is growing in the country. India has also witnessed an increasing demand for electric compact SUVs in recent years.
  • The country has witnessed good sales of compact SUVs as people are gradually expressing a preference for sporty and adventurous rides, and India currently has limited options for electric sedans or hatchbacks. Tata Nexon EV recorded significant sales growth in 2022 as one of the most affordable full electric compact SUVs in India with good range and good power. People in India are showing interest in various brands such as Toyota, owing to the company's highly reliable brand image. The company is a bestselling brand and witnessed good sales of its compact SUV, Urban Cruiser Hyryder, in 2022.
  • ZS EV was also one of the bestsellers from MG in the Indian EV market in 2022, with a full-electric powertrain with a range of 250+ km and many other attractive features. The Indian EV market also features a variety of electric SUVs and sedans from various international brands. One of the common cars is the Hyundai Kona, which registered good sales in 2022. Other cars in the Indian EV market that are popular with customers include Volvo XC 40 Recharge and Tata Tigor EV.

India EV Battery Pack Industry Overview

The India EV Battery Pack Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.33%. The major players in this market are Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), Denso Corporation, LG Energy Solution Ltd., Nexcharge and Tata Autocomp Systems Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Electric Vehicle Sales
  • 4.2 Electric Vehicle Sales By OEMs
  • 4.3 Best-selling EV Models
  • 4.4 OEMs With Preferable Battery Chemistry
  • 4.5 Battery Pack Price
  • 4.6 Battery Material Cost
  • 4.7 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.8 Who Supply Whom
  • 4.9 EV Battery Capacity And Efficiency
  • 4.10 Number Of EV Models Launched
  • 4.11 Regulatory Framework
    • 4.11.1 India
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Bus
    • 5.1.2 LCV
    • 5.1.3 M&HDT
    • 5.1.4 Passenger Car
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 PHEV
  • 5.3 Battery Chemistry
    • 5.3.1 LFP
    • 5.3.2 NCM
    • 5.3.3 NMC
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Capacity
    • 5.4.1 15 kWh to 40 kWh
    • 5.4.2 40 kWh to 80 kWh
    • 5.4.3 Above 80 kWh
    • 5.4.4 Less than 15 kWh
  • 5.5 Battery Form
    • 5.5.1 Cylindrical
    • 5.5.2 Pouch
    • 5.5.3 Prismatic
  • 5.6 Method
    • 5.6.1 Laser
    • 5.6.2 Wire
  • 5.7 Component
    • 5.7.1 Anode
    • 5.7.2 Cathode
    • 5.7.3 Electrolyte
    • 5.7.4 Separator
  • 5.8 Material Type
    • 5.8.1 Cobalt
    • 5.8.2 Lithium
    • 5.8.3 Manganese
    • 5.8.4 Natural Graphite
    • 5.8.5 Nickel
    • 5.8.6 Other Materials

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Amara Raja Batteries Ltd.
    • 6.4.2 Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL)
    • 6.4.3 Denso Corporation
    • 6.4.4 Exicom Tele-Systems Ltd.
    • 6.4.5 Exide Industries Ltd.
    • 6.4.6 LG Energy Solution Ltd.
    • 6.4.7 Manikaran Power Ltd.
    • 6.4.8 Nexcharge
    • 6.4.9 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.10 Samsung SDI Co. Ltd.
    • 6.4.11 Tata Autocomp Systems Ltd.
    • 6.4.12 TOSHIBA Corp.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR EV BATTERY PACK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제