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중국의 야외 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

China Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중국의 야외 LED 조명 시장 규모는 2025년에 9억 6,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 13억 3,000만 달러에 이르고, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.77%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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도로와 공항의 확장 수요가 계속되고 있기 때문에 LED 조명 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

  • 2023년에는 거리와 도로가 금액 점유율의 대부분을 차지한 다음 공공 장소와 기타 지역이 이어졌습니다. 2021년 시점 중국의 고속도로 총 연장은 약 16만 9100km로 전년부터 8100km 증가했습니다. 지난 13년간 중국 고속도로 길이는 2009년 65,055km에서 1.6배로 증가했습니다. 2020년 시점에서 중국의 13개 성은 20만㎞ 이상의 고속도로망을 보유했으며, 그 중에서도 사천성은 39만4000㎞ 이상으로 최장을 자랑했습니다. 도로망은 물류산업의 개발을 촉진하기 위해 확대되고 있으며, 강소성은 물류센터로서 기능하고 있습니다. 2020년 장쑤성은 운전자 수가 가장 많았고 고속도로를 이용하는 운전자 수는 약 6억 7,700만명으로 광동성을 제치고 중국에서 가장 교통량이 많았던 성입니다.
  • 2023년에는 가로와 차도가 대수 점유율의 대부분을 차지한 다음 공공 장소 및 기타 지역이 이어졌습니다. Philips, 도시바, 오스람 등 주요 기업들은 LED 조명의 사용을 촉진하는 프로젝트를 시작하고 있습니다. Philips 라이팅은 Climate Group과 One Foundation이 주도하는 '1000 Villages of Solar LED Lighting Program'의 일환인 귀양 프로젝트에 참여하고 있습니다. 이 프로젝트는 중국의 농촌 지역에 태양광 LED 가로등을 도입하는 것을 목표로합니다.
  • 중국에서는 2022년까지 신공항의 건설이 꾸준히 진행되어 중국 본토에서 새롭게 6개의 화물공항과 29개의 다목적공항이 개항할 예정이었습니다. 그러므로 시장의 진전으로 향후 수년간 야외 조명 제품 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

중국의 야외 LED 조명 시장 동향

스포츠 이벤트 증가와 스포츠 경기장의 개수를 위한 정부의 대처에 의해 LED 조명 증가가 전망됩니다.

  • 경기장 수는 2022년 129개 단위에서 2030년에는 143개 단위로 증가했으며 CAGR은 1.4%가 될 것으로 예측됩니다. 스포츠 분야는 최근 몇 년 동안 다양한 변화를 겪고 있습니다. 예를 들어, Enfis Group plc는 2010년 중국 광저우에 있는 NBA 경기장에 LED 어레이와 드라이버를 제공하는 계약을 획득했습니다. 2022년 상하이 스타디움은 17만 평방미터의 면적을 보유했으며, 제8회 전국 대회, 2007년 여자 월드컵, 2008년 올림픽 등 중요한 이벤트를 개최했습니다. 상하이 삼사는 이 리노베이션 프로젝트에 사용되는 디스플레이 면적 약 1만 평방미터의 LED 캐노피를 제공했습니다. LED 조명의 도입과 업그레이드는 향후 몇 년간의 상승을 촉진할 것으로 보입니다.
  • 국가는 경기장 건설을 지원하고 다양한 스포츠에 투자 기회를 제공합니다. 예를 들어, 중국은 스포츠 시설 건설에 135억 위안 이상을 소비하고 스포츠 참여를 늘리기 위해 인프라와 서비스를 업그레이드해 왔습니다. 2020년 말까지 2017년 시점보다 89.7%나 많은 국가 스포츠 시설이 건설되었습니다. 제14차 5개년 계획 기간(2021-2025년)에는 스포츠 행정은 스포츠 경기에 참가할 수 있는 개인의 수를 늘리기 위해 전국에서 1,000개 이상의 스포츠 시설을 개설 또는 개수할 것을 약속하고 있습니다. 따라서 새로운 경기장 건설과 운동경기 증가로 LED 조명 매출이 전국에서 증가할 것으로 예상됩니다.

안정적인 출생률은 주택 소유자, 중소기업, 전기자동차의 플러스 성장을 보완

  • 2022년 중국의 총 인구는 14억 1,175만 명이었습니다. 중국에서는 2022년 성인 1,000명당 6.77명의 어린이가 태어났습니다. 젊은이들의 꾸준한 성장과 함께 중국에서는 2021년 매년 약 1억 4,105만 평방미터의 상업용 부동산이 건설되었습니다. 2022년 3월에는 산업정보화부가 3,000개 규모의 소규모 거대기업의 인큐베이션을 지원했습니다. 2025년까지 중국은 1,000개의 단일 제품 챔피언 기업과 10,000개의 작은 거대 기업을 보유할 예정입니다. 더 많은 LED를 사용하는 수요는 비즈니스와 기업의 성장으로 이어집니다.
  • 중국의 저사회 경제층에서는 2019년 기준 주민의 60% 이상이 소지했습니다. 대도시 시민과 비교하면 소유율은 상당히 높았습니다. 저층시와 마을에서는 집의 41%가 모기지를 맺지 않았습니다. 2019년 농촌과 도시 지역의 평균 가구 면적은 각각 48.9제곱미터와 39.8제곱미터였습니다. LED 사용 증가는 주택 구매 증가에 영향을 받을 수 있습니다.
  • 인구 증가에 따라 2021년 9월 기준 중국의 자동차 보유 대수는 2억 9,700만대가 되었습니다. 2021년 3분기 자동차 등록 대수는 883만대였습니다. 2021년에는 전기자동차 판매의 85% 이상이 중국에서 열렸습니다. 2021년 중국은 전 세계 기타 지역(300만 대)보다 330만 대 더 많은 전기자동차를 판매했습니다. 중국의 전기자동차 보유 대수는 780만대로 2021년에도 계속해서 세계 최대를 기록했습니다. LED의 추가 수요는 EV 대수 증가로 중국의 LED 조명 시장 상승으로 촉진됩니다.

중국의 야외 LED 조명 산업 개요

중국의 야외 LED 조명 시장은 적당히 통합되어 상위 5개사에서 61.99%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. EGLO Leuchten GmbH, Guangdong PAK Corporation, OPPLE Lighting, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding(Philips)(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구
  • 1인당 소득
  • LED 총 수입량
  • 조명 전력 소비량
  • 가구수
  • LED 보급률
  • 경기장 수
  • 규제 프레임워크
    • 중국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 야외 조명
    • 공공시설
    • 거리 및 도로
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
    • ams-OSRAM AG
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • Hangzhou Hpwinner Opto Corporation
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Shenzhen Snc Opto Electronic Co., Ltd
    • Signify Holding(Philips)
    • Zhejiang Yankon Group Co.,Ltd

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.03.31

The China Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 0.96 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.33 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.77% during the forecast period (2025-2030).

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The continued demand for road and airport expansion has increased the demand for LED lighting products.

  • In 2023, streets and roadways accounted for the majority of the value share, followed by public places and other areas. China's total highway length as of 2021 was about 169,100 kilometers, which increased by 8,100 kilometers from the previous year. Over the past 13 years, China's highway length has increased by 1.6 times, from 65,055 kilometers in 2009. As of 2020, 13 provinces in China had over 200,000 kilometers of expressway networks, with Sichuan having the longest at more than 394,000 kilometers. The road network is expanding to promote the development of the logistics industry, with Jiangsu Province functioning as a distribution center. In 2020, Jiangsu Province had the highest number of drivers, with about 677 million drivers using the highways, surpassing Guangdong to become the busiest province in China.
  • In 2023, streets and roadways accounted for the majority of the volume share, followed by public places and other areas. Companies like Philips, Toshiba, and Osram are launching projects to promote the use of LED lighting. Philips Lighting has joined the Guiyang Project, which is part of the 1000 Villages of Solar LED Lighting Program, an initiative of the Climate Group and One Foundation. The project aims to bring solar-powered LED street lighting to rural areas in China.
  • The construction of a new airport was planned to progress steadily in China by 2022, with six new cargo airports and 29 new multi-purpose airports to open in mainland China. Therefore, the advancements in the market are expected to lead to increased demand for outdoor lighting products in the coming years.

China Outdoor LED Lighting Market Trends

Rising sport events and government efforts to refurbish the country's sports stadium would lead to an increase in LED lighting

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 129 units in 2022 to 143 units in 2030, exhibiting a CAGR of 1.4%. The sports sector has undergone a number of changes in recent years. For example, Enfis Group plc was awarded a contract in 2010 to provide LED arrays and drivers for the NBA Stadium in Guangzhou, China. Currently, in 2022, Shanghai Stadium will have a surface size of 170,000 m2, and it will have held important occasions like the 8th National Games, the 2007 Women's World Cup, and the 2008 Olympic Games. Shanghai Sansi provided an LED canopy with a display area of around 10,000 square meters for use in this refurbishment project. The installation and upgrading of LED lights will encourage their rise in the upcoming years.
  • The nation supports the building of stadiums and provides investment opportunities for different sports. For instance, China has spent more than CNY 13.5 billion building sports facilities and upgrading its infrastructure and services to increase the country's participation in sports. By the end of 2020, there will be 89.7% more national sports venues than there were in 2017. For the 14th Five-Year Plan period (2021-25), the sports administration promises to open or renovate more than 1,000 sports facilities nationwide in order to increase the number of individuals who can engage in sporting events. Thus, it is anticipated that LED light sales will increase in the nation as a result of the building of new stadiums and an increase in athletic events.

A steady birth rate is complementing the positive growth of homeowners, small and medium-sized businesses, and electric vehicles

  • In 2022, China had a total population of 1,411.75 million. In China, 6.77 children were born for every 1,000 adults in 2022. With the steady growth of the youth, around 141.05 million sq. m of commercial real estate was being built each year in China in 2021. The incubation of an additional 3,000 small giant enterprises in the year was supported by the Ministry of Industry and Information Technology in March 2022. By 2025, China wants to have 1,000 single-product champion enterprises and 10,000 tiny giant businesses. The demand to use more LEDs will be driven by the growth in businesses and enterprises.
  • In China's lower socioeconomic strata, as of 2019, more than 60% of residents were homeowners. In comparison to citizens of big cities, the ownership rate was substantially greater. In lower-tier cities and towns, 41% of homeowners did not have a mortgage on their home. In 2019, the average household size in rural and urban areas was 48.9 sq. m and 39.8 sq. m, respectively. The increased use of LEDs may be influenced by the rise in home purchases.
  • Owing to the growing population, China had 297 million cars as of September 2021. Motor vehicle registrations totaled 8.83 million in the third quarter of 2021. In 2021, more than 85% of all electric vehicle sales took place in China. In 2021, China sold 3.3 million more electric vehicles than the rest of the world (3.0 million). With 7.8 million vehicles, China's electric car fleet continued to be the largest in the world in 2021. The requirement for additional LEDs will be facilitated by the rise in the LED lighting market in China due to the rise in the number of EVs.

China Outdoor LED Lighting Industry Overview

The China Outdoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 61.99%. The major players in this market are EGLO Leuchten GmbH, Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd., OPPLE Lighting Co., Ltd, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 China
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ams-OSRAM AG
    • 6.4.2 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.3 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.4 Hangzhou Hpwinner Opto Corporation
    • 6.4.5 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.6 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.7 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.8 Shenzhen Snc Opto Electronic Co., Ltd
    • 6.4.9 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.10 Zhejiang Yankon Group Co.,Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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