인도네시아의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년 1,312억 달러로 추정되며, 2030년에는 1,781억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 6.29%로 성장할 전망입니다.
 인도네시아 인프라에 대한 정부 투자가 시장 성장을 견인
 -  2024년 10월 FedEx는 인도네시아 발리 덴파사르에 새로운 게이트웨이 시설을 개설했습니다. 이 시설은 운송 프로세스의 합리화, 운송 시간의 단축, 덴파사르의 수출업체의 요구에 맞춘 서비스의 제공을 목적으로 하고 있습니다. 페덱스는 기존 자카르타를 통한 수출 경로를 우회하여 덴파사르에서 싱가포르로 직접 수출할 수 있어 고객이 보다 빠르고 안정적인 운송 서비스를 기대할 수 있다고 강조합니다. 또한 이 시설은 고체 드라이아이스와 마취작용이 있는 품목을 포함한 9등급 위험물에 대한 종합적인 물류 서비스도 제공합니다.
 
 - 2025 회계연도에 대해 유틸리티·주택(PUPR)부 고속도로 총국은 21억 달러의 예산 상한을 할당했습니다. 한편, 2025년도 국가예산안(RAPBN)은 PUPR부에 대하여 총액 49억 1,000만 달러의 예산 프레임을 제안하고 있습니다. 이 중 고속도로 총국은 도로 인프라에 6억 6,000만 달러, 교량 인프라에 3억 4,000만 달러, 국도와 교량의 보전과 유지에 5억 8,000만 달러를 지정하고 있습니다.
 
 
 인도네시아의 화물 운송 및 물류 시장 동향
 운송 및 저장 섹터는 인프라 및 프로젝트 증가에 추진되어 GDP 공헌 증가가 전망됩니다.
 -  2024년 5월 일본 정부는 인도네시아 자카르타의 고속철도 건설에 약 1,407억엔(9억 달러)의 대출을 실시했습니다. 총 연장 84.1km에 이르는 이 동서 철도 프로젝트는 2026년부터 2031년까지의 2기로 나누어 실시됩니다. 이 철도선은 기차와 신호 시스템 모두에 일본의 첨단 기술을 도입합니다. 이러한 구상은 운송 및 저장 부문으로부터의 GDP 공헌을 강화하는 태세를 정돈하고 있습니다.
 
 -  운송은 국가 인프라 확장 노력의 최전선에 있습니다. 이 분야에서는 현재 진행 중이고 앞으로 예정되어 있는 이니셔티브의 총액의 29%가 도로 프로젝트에, 22%가 철도 프로젝트에, 23%가 항만 인프라에 할당되고 있습니다. 이러한 프로젝트는 연결성을 강화하고 경제 성장을 뒷받침하는 데 매우 중요합니다. 인도네시아에서 중요한 사업은 135km에 이르는 록스마웨-란사 유료 도로입니다. 이 야심찬 프로젝트는 2024년 초에 시작되어 교통 체증 완화와 이동 시간 단축을 목표로 2027년 후반에 완성될 예정입니다. 이 유료 도로는 물류를 최적화하고 운송 및 저장 부문의 GDP에 대한 기여도를 높이는 데 도움이 될 것입니다.
 
 
인도네시아는 2022년 원유 가격 상승과 보조금 압력 가운데 재정 과제에 직면했지만, 세율은 2024년까지 유지됐습니다.
 -  2024년 11월 인도네시아는 연료 보조금 제도를 개혁했습니다. 신 대통령은 2023년 정부 지출의 약 16%를 차지했던 보조금 삭감을 목표로 하고 있습니다. LPG 보조금은 유지되지만 정부는 연료 및 전력 보조금 조정을 결정 중입니다. 인도네시아의 에너지 보조금은 인플레이션을 억제하는 데 도움이 되지만 세계 원유 가격 변동에 노출되어 있습니다. 정부는 이러한 보조금을 빈곤 가정에 대한 현금 급여로 대체할 계획이며, 보다 적극적인 지원으로 약 129억 9,000만 달러의 절약을 목표로 하고 있습니다.
 
 -  2024년 6월 현재 인도네시아 에너지 및 광물 자원부(ESDM)는 그린 수소 산업의 성장을 가속하기 위해 그린 수소 개발자들에게 인센티브와 감세를 제공하기 위한 규제를 초안했습니다. ESDM은 2060년까지 연간 990만 톤의 수소를 생산해 산업(3.9Mtpa), 운송(1.1Mtpa), 전력(4.6Mtpa), 가정용 가스 네트워크(0.28Mtpa)의 요구를 충족시키는 것을 목표로 하고 있습니다. 이 분야는 수출 상품이 될 수 있습니다.
 
 
 인도네시아 화물 운송 및 물류 산업 개요
 인도네시아의 화물 운송 시장은 단편화되고 있으며, J&T 익스프레스, Ninja Van(Ninja Express 포함), NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line, PT Jalur Nugraha Ekakurir(JNE Express), PT Samudera Indonesia Tangguh(알파벳순)의 5사가 주요 기업입니다.
 기타 혜택:
 -  엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
 
 -  3개월간의 애널리스트 서포트
 
 
목차
 제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
 제2장 보고서 제안
 제3장 소개
 -  조사의 전제조건과 시장 정의
 
 -  조사 범위
 
 -  조사 방법
 
 
 제4장 주요 산업 동향
 -  인구동태
 
 -  경제 활동별 GDP 분포
 
 -  경제 활동별 GDP 성장률
 
 -  인플레이션율
 
 -  경제성과 및 프로파일
 
 
 -  운수·창고업의 GDP
 
 -  수출 동향
 
 -  수입 동향
 
 -  연료 가격
 
 -  트럭 운송 비용
 
 -  유형별 트럭 보유 대수
 
 -  물류 실적
 
 -  주요 트럭 공급업체
 
 -  모달 점유율
 
 -  해상화물 운송 능력
 
 -  정기선의 접속성
 
 -  기항지와 퍼포먼스
 
 -  운임 동향
 
 -  화물 톤수의 동향
 
 -  인프라
 
 -  규제 프레임워크(도로 및 철도)
 
 
 -  규제 프레임워크(해상 및 항공)
 
 
 -  밸류체인과 유통채널 분석
 
 
 제5장 시장 세분화
 -  최종 사용자 산업
 
  -  농업, 어업, 임업
  
 -  건설업
  
 -  제조업
  
 -  석유 및 가스, 광업, 채석업
  
 -  도매·소매업
  
 -  기타
  
 
  -  물류 기능
 
  -  배달, 익스프레스, 소포(CEP)
  
  
 -  화물
  
  
 -  화물
  
   - 수송수단별
   
 -  항공
   
 -  파이프라인
   
 -  철도
   
 -  도로
   
 -  해상 및 내륙 수로
   
 
   -  창고 보관
  
  
 -  기타 서비스
  
 
  
 제6장 경쟁 구도
 -  주요 전략 동향
 
 -  시장 점유율 분석
 
 -  기업 상황
 
 -  기업 프로파일
 
  -  Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
  
 -  DHL Group
  
 -  DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
  
 -  Expeditors International of Washington, Inc.
  
 -  FedEx
  
 -  J&T Express
  
 -  Kuehne Nagel
  
 -  Linfox Pty Ltd.
  
 -  LOGWIN
  
 -  Ninja Van(including Ninja Express)
  
 -  NYK(Nippon Yusen Kaisha) Line
  
 -  Pancaran Group
  
 -  PT ABM Investama TBK(including CKB Logistics)
  
 -  PT Bina Sinar Amity(BSA Logistics Indonesia)
  
 -  PT Cardig International
  
 -  PT Citrabati Logistik International
  
 -  PT Dunia Express Transindo
  
 -  PT Jalur Nugraha Ekakurir(JNE Express)
  
 -  PT Kamadjaja Logistics
  
 -  PT Lautan Luas TBK
  
 - PT Pandu Siwi Group(Pandu Logistics)
  
 -  PT Perusahaan Perdagangan Indonesia(including BGR Indonesia)
  
 -  PT Pos Indonesia(Persero)
  
 -  PT Repex Wahana(RPX)
  
 -  PT Samudera Indonesia Tangguh
  
 -  PT Satria Antaran Prima TBK(SAPX Express)
  
 -  PT Siba Surya
  
 -  PT Soechi Lines Tbk
  
 -  Puninar Logistics
  
 -  SF Express(KEX-SF)
  
 -  SINOTRANS
  
 -  United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
  
 
  
 제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
 제8장 부록
 -  세계 개요
 
  -  개요
  
 -  Porter's Five Forces 분석 프레임워크
  
 -  세계의 밸류체인 분석
  
 -  시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
  
 -  기술의 진보
  
 
  -  정보원과 참고문헌
 
 -  도표 목록
 
 -  주요 인사이트
 
 -  데이터 팩
 
 -  용어집
 
 -  환율
 
 
JHS 25.04.01
			 The Indonesia Freight and Logistics Market size is estimated at 131.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 178.1 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.29% during the forecast period (2025-2030).
Government investments in Indonesia's infrastructure are set to drive the market's growth
-  In October 2024, FedEx inaugurated a new gateway facility in Denpasar, Bali, Indonesia. This move aims to streamline shipping processes, enhance delivery times, and provide services tailored to the distinct needs of Denpasar's exporters. FedEx highlighted that customers can expect quicker and more dependable shipping services, with exports now being routed directly from Denpasar to Singapore, bypassing the previous route through Jakarta. Additionally, the facility provides comprehensive logistics services for Class 9 dangerous goods, including solid dry ice and items with anesthetic properties. 
 
-  For Fiscal Year (FY) 2025, the Highways Directorate General of the Public Works and Housing (PUPR) Ministry allocated a budget ceiling of USD 2.10 billion. Meanwhile, the 2025 Draft State Budget (RAPBN) proposes a total budget ceiling of USD 4.91 billion for the PUPR Ministry. Within this allocation, the Highways Directorate General designates USD 0.66 billion for road infrastructure, USD 0.34 billion for bridge infrastructure, and USD 0.58 billion for the preservation and maintenance of national roads and bridges 
 
Indonesia Freight and Logistics Market Trends
The transportation and storage sector expected to witness boost in GDP contributions, fueled by rising infrastructure projects
-  In May 2024, the Japanese government extended a loan of approximately JPY140.7 billion (USD 900 million) for the construction of a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. Spanning 84.1 km, the East-West rail project will be executed in two phases, commencing in 2026 and concluding by 2031. The rail line will incorporate advanced Japanese technology for both trains and signaling systems. These initiatives are poised to enhance the GDP contribution from the transport and storage sector.
 
-  Transportation is at the forefront of the nation's infrastructure expansion efforts. In this domain, ongoing and upcoming initiatives allocate 29% of their overall value to road projects, 22% to rail, and 23% to port infrastructure. These projects are crucial for enhancing connectivity and boosting economic growth. A significant undertaking in Indonesia is the Lhokseumawe to Langsa Toll Road, spanning 135 km. Commencing in early 2024, this ambitious project is slated for completion by late 2027, with the goal of alleviating traffic congestion and shortening travel times. This toll road will be instrumental in optimizing logistics and boosting the transport and storage sector's contribution to GDP.
 
Indonesia faced fiscal challenges amid surging crude oil prices and subsidy pressures in 2022, however the rates remained unchanged till 2024
-  In November 2024, Indonesia reformed its fuel subsidy system. The new president is targeting a reduction in subsidies, which constituted roughly 16% of government spending in 2023. While the subsidy for LPG will stay the same, the government is still determining adjustments for fuel and electricity subsidies. Indonesia's energy subsidies help keep inflation low but expose the nation to global oil price swings. The government plans to replace these subsidies with cash transfers for needy families, aiming to save about USD 12.99 billion through more targeted support.
 
-  As of June 2024, the Indonesian Ministry of Energy and Mineral Resources (ESDM) was drafting regulations to provide incentives and tax relief for green hydrogen developers to boost the industry's growth. ESDM aimed to produce 9.9 million tons of hydrogen per year by 2060 to meet the needs of industry (3.9 Mtpa), transportation (1.1 Mtpa), electricity (4.6 Mtpa), and household gas networks (0.28 Mtpa). These sectors could also become export commodities.
 
Indonesia Freight and Logistics Industry Overview
 The Indonesia Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being J&T Express, Ninja Van (including Ninja Express), NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line, PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express) and PT Samudera Indonesia Tangguh (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
 -  The market estimate (ME) sheet in Excel format 
 
-  3 months of analyst support 
  
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
- 3.1 Study Assumptions & Market Definition
 - 3.2 Scope of the Study
 - 3.3 Research Methodology
 
4 KEY INDUSTRY TRENDS
- 4.1 Demographics
 - 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
 - 4.3 GDP Growth By Economic Activity
 - 4.4 Inflation
 - 4.5 Economic Performance And Profile
- 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
 - 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
 
 - 4.6 Transport And Storage Sector GDP
 - 4.7 Export Trends
 - 4.8 Import Trends
 - 4.9 Fuel Price
 - 4.10 Trucking Operational Costs
 - 4.11 Trucking Fleet Size By Type
 - 4.12 Logistics Performance
 - 4.13 Major Truck Suppliers
 - 4.14 Modal Share
 - 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
 - 4.16 Liner Shipping Connectivity
 - 4.17 Port Calls And Performance
 - 4.18 Freight Pricing Trends
 - 4.19 Freight Tonnage Trends
 - 4.20 Infrastructure
 - 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
 - 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
 - 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
 
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 5.1  End User Industry
- 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
 - 5.1.2 Construction
 - 5.1.3 Manufacturing
 - 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
 - 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
 - 5.1.6 Others
 
 - 5.2  Logistics Function
- 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
- 5.2.1.1 By Destination Type
 - 5.2.1.1.1 Domestic
 - 5.2.1.1.2 International
 
 - 5.2.2 Freight Forwarding
- 5.2.2.1 By Mode Of Transport
 - 5.2.2.1.1 Air
 - 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
 - 5.2.2.1.3 Others
 
 - 5.2.3 Freight Transport
- 5.2.3.1 By Mode Of Transport
 - 5.2.3.1.1 Air
 - 5.2.3.1.2 Pipelines
 - 5.2.3.1.3 Rail
 - 5.2.3.1.4 Road
 - 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
 
 - 5.2.4 Warehousing and Storage
- 5.2.4.1 By Temperature Control
 - 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
 - 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
 
 - 5.2.5 Other Services
 
 
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Key Strategic Moves
 - 6.2 Market Share Analysis
 - 6.3 Company Landscape
 - 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business  Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
- 6.4.1 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
 - 6.4.2 DHL Group
 - 6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
 - 6.4.4 Expeditors International of Washington, Inc.
 - 6.4.5 FedEx
 - 6.4.6 J&T Express
 - 6.4.7 Kuehne+Nagel
 - 6.4.8 Linfox Pty Ltd.
 - 6.4.9 LOGWIN
 - 6.4.10 Ninja Van (including Ninja Express)
 - 6.4.11 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
 - 6.4.12 Pancaran Group
 - 6.4.13 PT ABM Investama TBK (including CKB Logistics)
 - 6.4.14 PT Bina Sinar Amity (BSA Logistics Indonesia)
 - 6.4.15 PT Cardig International
 - 6.4.16 PT Citrabati Logistik International
 - 6.4.17 PT Dunia Express Transindo
 - 6.4.18 PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express)
 - 6.4.19 PT Kamadjaja Logistics
 - 6.4.20 PT Lautan Luas TBK
 - 6.4.21 PT Pandu Siwi Group (Pandu Logistics)
 - 6.4.22 PT Perusahaan Perdagangan Indonesia (including BGR Indonesia)
 - 6.4.23 PT Pos Indonesia (Persero)
 - 6.4.24 PT Repex Wahana (RPX)
 - 6.4.25 PT Samudera Indonesia Tangguh
 - 6.4.26 PT Satria Antaran Prima TBK (SAPX Express)
 - 6.4.27 PT Siba Surya
 - 6.4.28 PT Soechi Lines Tbk
 - 6.4.29 Puninar Logistics
 - 6.4.30 SF Express (KEX-SF)
 - 6.4.31 SINOTRANS
 - 6.4.32 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
 
 
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS
8 APPENDIX
- 8.1 Global Overview
- 8.1.1 Overview
 - 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
 - 8.1.3 Global Value Chain Analysis
 - 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
 - 8.1.5 Technological Advancements
 
 - 8.2 Sources & References
 - 8.3 List of Tables & Figures
 - 8.4 Primary Insights
 - 8.5 Data Pack
 - 8.6 Glossary of Terms
 - 8.7 Currency Exchange Rate