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오프로드 차(ORV) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Off-road Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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오프로드 차(ORV) 시장 규모는 2025년에 174억 1,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.12%를 나타내 2030년에는 213억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19의 팬데믹은 호결과 여행 제한에 따라 수요가 둔화되어 시장에 타격을 주었습니다.

오프로드 스포츠의 인기가 높아지고, 견고하고 컴팩트한 장비에의 요구가, 오프로드 차(ORV) 수요를 높이고 있습니다. 또한, 오프로드 차(ORV)는 농업, 광업, 건설 등 폭넓은 분야에서 이용되고 있기 때문에 낙관적인 성장이 전망되고 있습니다. 또한, 최소한의 유지관리 비용, 연료 소비의 삭감, 저보험료

ATV와 UTV는 고속도로 및 기타 간선 도로에서의 주행이 허용되지 않기 때문에 정부 당국은 새로운 오프로드 트레일을 건설하기 위해 더 많은 자금을 할당하고 있습니다.이것이 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

전동 드라이브 트레인 등의 신기술 개발은 오프로드 차(ORV) 시장에 새로운 성장 기회를 가져다 줄 것으로 보입니다.

북미는 오프로드 차(ORV)의 최대 시장으로 계속 될 것으로 예상되며, 이어 유럽이 이어집니다. 아시아태평양은 오프로드 차(ORV) 시장에서 가장 빠른 성장이 기대되고 있습니다.

오프로드 차(ORV) 시장 동향

전지형 대응차(ATV) 부문은 대폭적인 성장이 예상됩니다.

차량 제조업체가 많은 최종 용도를 위해 ATV를 개발하고 있기 때문에 ATV 시장은 급성장하고 있습니다.

2022년 8월, 폴라리스는 인도에서 새로운 플래그십 모델 RZR(R) Pro R Sport ATV를 발매했습니다. ATV를 발표했습니다. 2021년 4월, 아크틱 캣은 2022년 모델의 라인업의 일부로서, 신형 ATV를 7월의 딜러용으로 발표했습니다. EPS는 엔진, 드라이브 트레인, 섀시를 일신하고, 파워의 향상, 핸들링의 개선, 정비의 용이함을 실현했습니다. 이번 ATV 출시는 파워 스포츠에 새롭고 혁신적인 제품을 선보인 아틱 캣의 60주년과 맞물려 있습니다. 2020년 9월, 야마하는 최신 ATV 모델인 2021년형 그리즐리와 코디악 700 및 450 모델을 공개했습니다. 이 회사는 아머 그레이 색상의 그리즐리 90(정가 3,099달러), 팀 야마하 블루와 화이트 색상의 랩터 90(정가 3,099달러), 팀 야마하 블루와 화이트 색상의 YFZ50(정가 2,199달러) 등 2021 유스 ATV 라인업을 공개했습니다. 2020년 9월, 폴라리스는 제로 모터사이클과 전기 ATV 및 스노모빌 개발을 위한 합작 투자에 착수한다고 발표했습니다.

ATV 시장 점유율은 꾸준히 성장할 것으로 예상됩니다. 캘리포니아에 본사를 둔 비영리 단체 및 전 지형 차량 안전 연구소(ASI)와 같은 규제 당국은 적절한 ATV 사용 규정을 결정하고 안전벨트, 발판, 헬멧, 킬 스위치와 같은 승인된 제품 및 액세서리를 홍보합니다.

북미가 시장에서 압도적인 점유율을 차지할 전망

북미는 예측 기간 동안 오프로드 차(ORV) 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예측되고 있습니다.

레크리에이션 지출 증가와 오프로드 주행 이벤트 증가가 이 지역의 ATV 시장을 견인하는 요인이 되고 있습니다. 또한, 다양한 가격으로 폭넓은 제품이 입수할 수 있는 것도, 예측 기간중의 성장을 높일 것으로 예상됩니다.

2022년 3월, Polaris Inc.는 Zero Motorcycles의 파워트레인을 탑재한 최초의 풀 사이즈 오프로드 전동 RANGER UTV의 테스트 주행을 공개했습니다. Landmaster사가 전동 UTV에 참가해, 견인 능력 1,200LBS의 전동 UTV를 2도어와 4도어 사양의 4X2 주행 모드로 제공합니다. 사이드 바이 사이드의 취급을 미국 내 40 개 이상의 딜러로 확대했습니다. PRO, SX 시리즈로 구성되어 있습니다. 지장의 영향을 줄이기 위해 레크리에셔널 오프로드 차(ORV) 협회(ROHVA), 미국 소비자 제품 안전위원회(CPSC), 미국 환경 보호청(EPA) 등의 규제 당국은 AT V의 사용과 승무원의 안전에 관한 수많은 규제를 제정했습니다.이와 같이, 정부의 대처와 레크리에이션·이벤트에 대한 젊은이의 관심의 고조가, 예측 기간 중에 이 지역의 오프로드 차(ORV) 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되는 요인입니다.

오프로드 차(ORV) 산업 개요

오프로드 차(ORV) 시장은 수많은 기업에 의해 지배되고 있습니다. 즈, 봄바르디아 레크리에이션 프로덕츠(BRP)와 같은 대기업은 시장에서 큰 점유율을 얻고 있습니다.

  • 2022년 3월, Polaris Inc.는 오하이오주 윌밍턴의 유통 시설을 확장하였습니다.
  • 2022년 2월, 폴라리스 잉크는 전기자동차(EV) 충전 및 에너지 관리 솔루션의 세계적인 선두 업체인 Wallbox NV와 제휴했습니다.
  • 2021년 3월, 아크틱 캣은 2022년 모델의 스노모빌 라인업을 발표했습니다. 4000이 더해져, 최초의 미드 사이즈 투어링 썰매가 패밀리에 더해졌습니다.
  • 2021년 3월, BRP는 2026년 말까지 기존 제품 라인을 전동화하기 위해 향후 5년간 3억 달러를 투자했습니다.
  • 2020년 11월, 아메리칸 랜드마스터사는 랜드마스터라고 불리는 2021년형 사이드 바이사이드의 완전히 새로운 라인업을 발표했습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 차량 유형별
    • 전 지형 차(ATV)
    • 유틸리티 작업 차(UTV)
  • 용도별
    • 스포츠
    • 농업
    • 기타 용도
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계의 기타 지역

제6장 경쟁 구도

  • 공급업체의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Polaris Inc.
    • Bombardier Recreational Products Inc.
    • Yamaha Motor Corporation
    • Arctic Cat Inc.
    • Kawasaki Motors Corp.
    • Suzuki Motor Corporation
    • American LandMaster
    • Kwang Yang Motor Co. Ltd
      • Honda Company Motor Ltd

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.05.07

The Off-road Vehicle Market size is estimated at USD 17.41 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.30 billion by 2030, at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic hurt the market as lockdowns and travel restrictions resulted in a slowdown in demand. However, post-pandemic, as restrictions eased, recreational and sports activities started seeing positive trends. Due to this, the demand for off-road vehicles is expected to increase during the forecast period.

The growing popularity of off-road sports and the need for robust, compact equipment are elevating the demand for off-road vehicles. Moreover, as off-road vehicles have a wide range of users across the agriculture, mining, construction, and other sectors, they are expected to witness optimistic growth. Additionally, minimal maintenance costs, reduced fuel consumption, and low insurance costs will aid the demand for these vehicles in the construction industry.

ATVs and UTVs are not allowed to operate on highways and other main roads, so government authorities have allocated more funds to build new off-road trails, which may be useful for recreational enthusiasts and boost adventure sports activities worldwide. This is expected to drive the market. In addition, companies are also focusing on introducing new products with improved features to attract more customers and gain a competitive position in the market.

New technological developments, such as electric drive trains, will create new growth opportunities for the off-road vehicles market. The growing popularity of electric off-road vehicles owing to rising emission concerns will spur the off-road vehicles industry.

North America is expected to remain the largest market for off-road vehicles, followed by Europe, owing to growing consumer demand in the region. Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth in the off-road vehicle market, owing to the high adoption rate and the booming automotive sector, leading to increased production of off-road vehicles, especially in China and India.

Off-Road Vehicle Market Trends

The All-Terrain Vehicle Segment is Likely to Witness Significant Growth

The ATV market is growing rapidly as vehicle manufacturers are developing ATVs for many end-use applications. The increasing interest of people in sports and recreational activities has emerged as a significant driving factor for the segment. Moreover, manufacturers' interest in frequent advancements in the development of various eco-friendly vehicle versions is likely to boost the market.

In August 2022, Polaris launched a new flagship RZR (R) Pro R Sport ATV model in India. The new ATV has a powerful 1997 cc 4-stroke DOHC inline four-cylinder engine responsible for delivering 225 bhp of maximum power. In 2022, Arctic Cat introduced the new Alterra 600 ATV in four different trim levels. In April 2021, Arctic Cat announced a new ATV as part of its model year 2022 line-up for dealerships in July. The new Alterra 600 EPS features an all-new engine, drivetrain, and chassis offering, with increased power, better handling, and easier servicing. The launch of the ATV coincides with Arctic Cat's 60th anniversary of bringing new and innovative products to power sports. In September 2020, Yamaha unveiled its latest ATV models, the Grizzly 2021 and Kodiak 700 and 450 models. The company unveiled its 2021 Youth ATV lineup, including the Grizzly 90 in Armor Gray (USD 3,099 MSRP), Raptor 90 in Team Yamaha Blue and White (USD 3,099 MSRP), and YFZ50 in Team Yamaha Blue and White (USD 2,199 MSRP). In September 2020, Polaris announced entering a joint venture with Zero Motorcycles to develop electric ATVs and snowmobiles.

ATVs' market share is projected to witness steady growth. This is owing to the change in the rules and regulations that govern and define the standards in the way ATVs are used. Regulatory authorities, such as the California-based non-profit organization and the All-terrain Vehicle Safety Institute (ASI), determine proper ATV usage regulations and promote approved products and accessories, such as seatbelts, footrests, helmets, and kill switches.

North America is Expected to Hold a Prominent Share in the Market

The North American region is anticipated to hold a significant share of the off-road vehicle market during the forecast period. Despite the pandemic, in 2020, the North American market had a very successful year in sales, with significant growth seen in all-terrain vehicles as the preference for sports and recreational activities rose among youth.

The increasing recreational expenditure and the increasing number of off-roading events are the factors driving the ATV market in the region. Furthermore, the availability of a wide range of products at varied prices is anticipated to enhance growth during the forecast period.

In March 2022, Polaris Inc. showed the testing of the first full-size off-road electric RANGER UTV with a Zero Motorcycles powertrain, which will be launched by the end of 2022. In February 2022, American Landmaster joined the electric UTV fray to provide electric-powered UTVs with a towing capacity of 1,200 LBS in 2-door and 4-door versions in 4X2 driving mode. In February 2022, Segway Powersports expanded the availability of Fugleman side-by-side to over 40 dealerships across the United States. In June 2020, Kawasaki unveiled the 2020 line-up for its MULE and ATV range of vehicles. It consists of the Brute Force ATV line-up, MULE PRO, and SX series. In order to reduce the impact of the hindrances, regulatory authorities, such as the Recreational Off-Highway Vehicle Association (ROHVA), the United States Consumer Product Safety Commission (CPSC), and the US Environmental Protection Agency (EPA), established numerous regulations regarding the use of ATVs and occupant safety. Thus, government initiatives and the growing interest of the youth in recreational events are the factors expected to drive the growth of the off-road vehicles market in the region during the forecast period.

Off-Road Vehicle Industry Overview

The off-road vehicle market is dominated by numerous players. The key market players in the industry emphasize introducing new products and technologies to attract customers worldwide. Some of the major players, like Arctic Cat, Polaris Industries, and Bombardier Recreational Products (BRP), captured significant shares of the market. Electric ATVs and UTVs are expected to offer lucrative opportunities for players in the industry over the coming years.

  • In March 2022, Polaris Inc. expanded its distribution facility in Wilmington, Ohio. Through this expansion, the company enhanced distribution capacity, expanded product assortment, improved delivery, customer service, and optimized operations across North America.
  • In February 2022, Polaris Inc. collaborated with Wallbox N.V., a leading provider of electric vehicle (EV) charging and energy management solutions worldwide. Through this collaboration, Wallbox provides charging solutions for Polaris electric vehicles in the United States and Canada.
  • In March 2021, Arctic Cat announced the launch of the 2022 snowmobile line-up. The new Thundercat offers electronic power steering (EPS) for the first time on a high-performance, turbocharged sled. The BLAST line-up welcomes two new sleds to the family with the addition of the BLAST XR 4000 and BLAST XR Touring 4000, the first mid-sized touring sled.
  • In March 2021, BRP invested USD 300 million over the next five years to electrify its existing product lines by the end of 2026. BRP developed its Rotax modular electric powerpack technology in-house, which may be leveraged across all product lines.
  • In November 2020, American Landmaster revealed its all-new line-up of 2021 side-by-sides called the Landmaster. The 2021 Landmaster UTVs are equipped with over 30 new customer and dealer-inspired features, a best-in-class suspension system, automotive-grade components, and a weather-sealed electrical system.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 All-terrain Vehicle (ATV)
    • 5.1.2 Utility Task Vehicle (UTV)
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Sports
    • 5.2.2 Agricultural
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Polaris Inc.
    • 6.2.2 Bombardier Recreational Products Inc.
    • 6.2.3 Yamaha Motor Corporation
    • 6.2.4 Arctic Cat Inc.
    • 6.2.5 Kawasaki Motors Corp.
    • 6.2.6 Suzuki Motor Corporation
    • 6.2.7 American LandMaster
    • 6.2.8 Kwang Yang Motor Co. Ltd
      • 6.2.8.1 Honda Company Motor Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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