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세계의 전기 스쿠터 및 이륜차 시장 : 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Electric Scooter and Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 전기 스쿠터 및 이륜차 시장 규모는 2025년 11억 달러로 추정되며 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.43%로 확대되어, 2030년에는 15억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 전기 스쿠터 및 이륜차 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다.

또한 공급망의 혼란으로 인해 스쿠터 및 이륜차의 다양한 부품 생산에 필요한 원료를 입수할 수 없게 되어 생산 지연이 생겼습니다. COVID-19 감염자가 제한적인 국가에서는 자동차 판매가 순조롭게 증가하고 있기 때문에 자동차 제조업체가 조업을 재개하고 있어 예측 시장 기간 중에 시장은 회복할 것으로 보입니다.

장기적으로 시장의 성장은 주로 지속 가능한 수송에 대한 요구 증가로 인한 것입니다.

아시아태평양은 전기자동차의 환경적 장점에 대한 의식이 높아지면서 이 지역 전체의 가솔린 디젤 가격 상승으로 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.

또한 주요 기업에 의한 생산 능력 확대와 신흥 기업의 자금 조달도 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 2022년 11월: Hero Electric Ltd.는 2026년까지 생산 능력을 연간 400만대로 확대하기 위해 260억 루피(3억 1,200만 달러)를 투자한다고 발표했습니다.
  • 2022년 10월 벤가룰을 거점으로 하는 인도의 전기 이륜차 제조업체 Ather Energy는 Caladium Investments가 주도하는 투자 라운드에서 5,000만 달러를 조달했다고 발표했습니다.

전기 스쿠터 및 이륜차 시장 동향

전기 스쿠터 부문이 주요 시장 점유율을 차지할 전망

전기 스쿠터는 초기 비용이 싸고, 시장에 많은 모델이 나돌고 있기 때문에 구입자에게 충분한 선택지를 제공할 수 있기 때문에 전기 이륜차보다 높은 매출을 기록하고 있습니다. 또, 통근수단으로서, 전기 스쿠터의 매력이 보급을 뒷받침하고 있습니다. 그 때문에 몇개의 신흥 기업이 대도시권에 수백대의 분 단위 렌탈 스쿠터가 넘치기 시작하고 있습니다.

도시의 자동차 배출량을 줄이기 위해, 단계적으로 전기 스쿠터를 도입하는 파일럿 프로그램도 개시되고 있습니다.

  • 2022년 11월 : Vegh Automobiles는 인도 최초의 고속 전기 스쿠터 VEGH S60을 발매했습니다.
  • 2022년 11월: Ola Electric은 인도에서 가장 저렴한 전기 스쿠터 Ola S1 Air를 79999 루피(약 1,000달러)로 발매했습니다.

전기 스쿠터 시장은 많은 마이크로모빌리티 기업과 전자상거래 대기업이 이산화탄소 배출량을 줄이기 위해 라스트 원 마일의 배송에 전기 차량을 선호한다고 발표한 투자에 의해서도 견인되고 있습니다.

  • 2022년 11월: Amazon India는 TVS Motor Co.와 각서를 체결하고, 2025년까지 1,000대의 전기 이륜차 및 3륜차를 도입해, 인도에서의 라스트 마일 배송 업무에 이용합니다.
  • 2022년 4월: 에스토니아의 초소형 모빌리티 서비스, 라이드 헤일링, 푸드 딜리버리 서비스 회사인 볼트는 전기 이륜차와 전기 스쿠터의 보유 대수를 확대하여 전반적인 고객 경험을 향상시키기 위해 1억 5,000만 유로(1억 5,150만 달러) 이상을 투자한다고 발표했습니다.
  • 2022년 1월: 런던을 거점으로 하는 전기 스쿠터 쉐어링 회사 Dott는 7,000만 달러를 조달해, 전기 스쿠터의 플릿 확대, 신도시에의 네트워크 확대, 신서비스의 제공 개시에 투자합니다.

EU 회원국, 인도, 중국 정부가 각각 2035년, 2040년까지 IC 엔진 탑재 이륜차 판매를 금지한다고 발표한 것도 이 지역에서 전기 스쿠터 판매 확대에 기여하고 있습니다.

따라서 위의 요인이 겹치면 향후 5년간 전기 스쿠터 및 이륜차 시장에서 전기 스쿠터가 우위를 차지할 것으로 예측됩니다.

예측 기간 동안 아시아태평양이 시장을 선도할 전망

예측 기간 동안 아시아태평양이 시장을 선도할 것으로 예상됩니다.

2021년 대만은 새로운 전기이륜차 및 스쿠터 구입에 최대 900-1,000달러의 보조금을 지급하기 시작했습니다. 2021년 전기 스쿠터가 대만의 스쿠터 시장 전체의 11.9%를 차지했습니다.

인도네시아도 2022년 10월, 2025년까지 200만대의 전기 이륜차를 보급한다고 발표했습니다.

최대의 이륜차 시장의 하나인 인도에서는 많은 신흥 기업이 참가하고 있어 신모델을 발표하거나 현행 모델이나 기존의 인프라를 확대하거나 해 존재감을 나타내고 있습니다.

  • 2022년 10월: 인도 전기 스쿠터 신흥 기업 KLB Komaki Pvt. Ltd.는 인도에서 7번째 고속 스쿠터 Venice Eco electric을 발매했습니다.

다수의 전기 스쿠터 및 이륜차 제조업체가 더 많은 고객을 유치하고 시장 점유율을 확대하기 위해 최신 제품을 출시하고 세계 기업과 전략적 제휴를 맺고 있습니다.

  • 2022년 10월: 인도네시아에서는 BMW Motorrad가 BMW CE04 전기 스쿠터를 3억 루피(1만9,500달러)로 발매했습니다.
  • 2022년 10월 : 인도네시아의 탄광회사 PT TBS Energi Utama와 기술회사 PT GoJek Tokopedia는 인도네시아에서 전기이륜차의 제조 및 판매와 배터리 교환 서비스를 실시하는 합작회사 Electrum을 시작했습니다.

앞서 언급한 동향과 개발은 시장이 예측 기간 동안 건전한 속도로 성장할 것으로 예상했습니다.

전기 스쿠터 및 이륜차 산업 개요

전기 스쿠터 및 이륜차 시장은 매우 세분화되어 있으며 여러 현지 기업이 존재하며 많은 신흥 기업이 시장에 진입하고 있습니다. 주요 시장 참여 기업에는Zhejiang Luyuan Electric Vehicle Co. Ltd, Hero Electric Ltd, Zhejiang Yadea Motorcycle Co. Ltd, and NIU Tecnologies Inc. 등이 있습니다. 기존 기업은 신흥 기업이 이전에는 독점하고 있던 이 신시장에서 존재감을 높이고 있습니다.

  • 2022년 11월 : Piaggio Group 산하의 브랜드인 Aprilia가, 밀라노 이륜차 쇼에서, 슈퍼 모토 클래스에 최초의 전기 이륜차 「Electrica」를 발표했습니다.
  • 2022년 11월: Kawasaki는 EICMA 2022로, Z와 Ninja 제품군 아래, 2개의 새로운 세계 전기 이륜차를 발표했습니다.
  • 2022년 11월: Piaggio Group은 전기 스쿠터 Piaggio 1의 2023년 최신 버전 Piaggio 1 Active를 발표.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 차종별
    • 전기 스쿠터
    • 전기 이륜차
  • 배터리 유형별
    • 리튬 이온
    • 밀폐형 납축전지
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 기타
      • 남미
      • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Zero Motorcycles Inc.
    • Hero Electric Vehicles Pvt. Ltd
    • Vmoto Limited
    • AIMA Technology Group Co. Ltd
    • Dongguan Tailing Electric Vehicle Co. Ltd
    • Piaggio & C. SpA
    • Ather Energy Pvt. Ltd
    • Energica Motor Company
    • Honda Motor Co. Ltd
    • Gogoro Inc.
    • NIU International

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

JHS 25.05.07

The Electric Scooter and Motorcycle Market size is estimated at USD 1.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.50 billion by 2030, at a CAGR of 6.43% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic had a negative impact on the electric scooter and motorcycle market. The global lockdown restrictions halted the production and sales of new vehicles, including electric scooters and motorcycles.

Also, due to disruptions in the supply chain, the raw materials required to produce different parts of the scooters and motorcycles were unavailable, causing production delays. However, with the growing inclination toward cleaner mobility worldwide, the market is looking forward to an economic revival post the COVID-19 pandemic. Furthermore, the fall in automotive production and lack of labor significantly impacted the market. As automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast market. In addition, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.

Over the long term, the market growth is primarily due to the growing need for sustainable transportation. Increasing environmental concerns and favorable government initiatives are some of the major factors driving the market's growth. Rising energy costs and competition among emerging energy-efficient technologies are also expected to fuel the market's growth.

The Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to growing awareness about the environmental benefits of electric vehicles and increasing petrol and diesel prices across the region. Moreover, government initiatives related to e-mobility are expected to further increase regional demand during the forecast period.

The market is also anticipated to be driven by capacity expansions by key players and startup fundraising. For instance

Key Highlights

  • November, 2022 : Hero Electric Ltd. announced to invest INR 2600 crore (USD 312 million) to expand its production capacity to 4 million electric two-wheelers per annum by 2026, which includes setting up a manufacturing facility in the state of Rajasthan in India.
  • October, 2022 : Bengaluru-based Indian electric two-wheeler manufacturer Ather Energy announced that it had raised USD 50 million in an investment round led by Caladium Investments. The investment round also included participation from Herald Square Ventures.

Electric Scooter & Motorcycle Market Trends

E-scooter Segment Expected to Occupy Major Market Share

E-scooters witness higher sales than e-motorcycles due to lower upfront costs and the availability of more models in the market, which provide ample options for buyers. The allure of the e-scooter, both as a toy and as a potential vehicle for commuting, is driving its adoption. Thus, several startups are beginning to flood major metropolitan areas with hundreds of 'rent by minute' scooters.

Several pilot programs have been initiated to introduce e-scooters in a phased manner to reduce vehicle emissions in cities. The popularity of e-scooters is also encouraging conventional two-wheeler manufacturers to enter the market. India is emerging as a lucrative market for e-scooters. Hence, several Indian two-wheeler manufacturers are gearing up to launch their models in the segment. For instance,

  • November 2022: Vegh Automobiles launched VEGH S60, their first high-speed electric scooter in India. The scooter will have a battery of 3 kW on a 60V platform designed to meet AIS 56 amendments issued by the Government of India. The scooter will take between 3 to 4 hours to charge fully and reach top speeds between 60 to 70 km/hr.
  • November 2022: Ola Electric launched their cheapest electric scooter Ola S1 Air for INR 79999 (~ USD 1000) in India. The scooter features a different wheel design, a single-piece pillion grabrail, and a black finish to the lower part of the rear panel. The scooter is available for retail in five colors: Black, Coral Glam, Liquid Silver, Porcelain White, and Neo Mint.

The market for electric scooters is also being driven by the investments announced by many micromobility companies and E-commerce giants who prefer electric vehicles for their last-mile deliveries to reduce their carbon footprint. For instance

  • November 2022: Amazon India signed a Memorandum of Understanding (MoU) with TVS Motor Co. to induct 1000 electric two and three-wheelers by 2025 for last-mile delivery operations in India.
  • April 2022: Estonian micro-mobility services, ride-hailing, and food delivery services company Bolt announced investing more than EUR 150 million (USD 151.5 million) for the expansion of its e-bikes and electric scooter fleet and to enhance the overall customer experience. This investment will see Bolt's fleet expand to 230000 e-bikes and scooters across more than 250 cities in Europe.
  • January 2022: London-based electric scooter-sharing company Dott raised USD 70 million, which it will invest in the fleet expansion of electric scooters, expanding its network to new cities, and start offering new services.

The announcements by the governments of EU member states, India, and China to ban the sales of IC engine two-wheelers by 2035 and 2040, respectively, contribute to the growing sales of electric scooters in these geographies.

Thus the confluence of the above-mentioned factors is projected to ensure the dominance of electric scooters in the electric scooter and motorcycle market over the next five years.

Asia-Pacific Region Expected to Lead the Market During the Forecast Period

Asia-Pacific is anticipated to lead the market over the forecast period. China, India, South Korea, and Japan are the major economies in the regional market, which are expected to influence the overall market. These countries are witnessing the entry of an increasing number of startups and well-established and conventional manufacturers in the market.

In 2021, Taiwan began subsidizing up to USD 900-1000 for purchasing new electric motorcycles/scooters. Owing to the implementation of such plans, in 2021, 94000 units of scooters out of the total 809000 scooters sold in the country were electric. Electric scooters commanded 11.9% of the total scooter market in Taiwan in 2021. In 2021 Gogoro Inc. sold about 79000 electric scooters in Taiwan. The Government of Taiwan aims to have 70% of new scooter sales in Taiwan to be electric by 2035.

In October 2022, Indonesia also announced it will put 2 million electric two-wheelers on the road by 2025.

India, one of the largest two-wheeler markets, is witnessing the entry of many new startups, which are marking their presence by launching new models and expanding current models and existing infrastructure. For instance,

  • October, 2022: Indian electric scooter startup KLB Komaki Pvt. Ltd. launched its seventh high-speed scooter Venice Eco electric, in India. The scooter has a Lithium Ferro Phosphate battery which is claimed to reduce fire risks, and features a TFT instrument cluster with navigation capabilities.

Several electric motorcycle and scooter companies are launching the latest products and entering strategic partnerships with global players to attract more customers and gain market share. For instance,

  • October, 2022: In Indonesia, BMW Motorrad launched the BMW CE04 electric scooter at IDR 300 million (USD 19500).
  • October, 2022: Indonesian coal miner PT TBS Energi Utama and technology company PT GoJek Tokopedia launched a joint venture named Electrum to manufacture and sell two electric wheels and battery swapping services for electric two-wheelers in Indonesia.

With the aforementioned trends and developments, the market is expected to grow at a healthy rate during the forecast period.

Electric Scooter & Motorcycle Industry Overview

The electric scooter and motorcycle market is highly fragmented and has several local players, with many new startups entering the market. Some of the major players in the market are Zhejiang Luyuan Electric Vehicle Co. Ltd, Hero Electric Ltd, Zhejiang Yadea Motorcycle Co. Ltd, and NIU Tecnologies Inc. Conventional companies are expanding their presence in this new market, which startups earlier dominated. Conventional companies are entering the market by introducing new products. For instance,

  • November 2022: Piaggio Group-owned brand Aprilia launched its first electric bike, Electrica, in the supermoto class at the Milan Motorcycle show.
  • November 2022: Kawasaki announced to launch of two new global electric bikes at EICMA 2022 under its Z and Ninja product facilities. The bikes will feature a 3.0 kWh removable dual-battery setup and will be launched commercially in 2023.
  • November 2022: Piaggio Group launched the updated 2023 version of the Piaggio 1 electric scooter named Piaggio 1 Active. The scooter is equipped with a 3 kWh battery and can travel up to a top speed of 60 km/hr.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 E-scooters
    • 5.1.2 E-motorcycles
  • 5.2 By Battery Type
    • 5.2.1 Lithium-ion
    • 5.2.2 Sealed Lead-acid
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 US
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 UK
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Zero Motorcycles Inc.
    • 6.2.2 Hero Electric Vehicles Pvt. Ltd
    • 6.2.3 Vmoto Limited
    • 6.2.4 AIMA Technology Group Co. Ltd
    • 6.2.5 Dongguan Tailing Electric Vehicle Co. Ltd
    • 6.2.6 Piaggio & C. SpA
    • 6.2.7 Ather Energy Pvt. Ltd
    • 6.2.8 Energica Motor Company
    • 6.2.9 Honda Motor Co. Ltd
    • 6.2.10 Gogoro Inc.
    • 6.2.11 NIU International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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