아시아태평양의 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년에 1조 300억 달러로 추정되며, 2030년에는 1조 3,900억 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.14%로 성장할 것으로 예측됩니다.
 호주 정부는 15억 달러 이상을 투자하여 현대 제조 전략 프로젝트에 주력하고 있습니다.
 -  제조업은 호주 국민에게 강하고 현대적이고 강인한 경제를 제공하는 호주 정부 계획의 중요한 요소입니다. 15억 달러를 투자하는 "현대 제조업 전략" 프로젝트는, 비즈니스를 위한 적절항 경제조건을 갖추고, 산업을 위한 과학기술을 촉진하고, 제조업의 우위 분야에 초점을 맞추고, 보다 강한 경제를 위한 국가의 강인성을 구축함으로써, 고품질로 지속 가능한 제조업 국가로서의 호주의 명성을 확립하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
 
 -  인도에서는 2022-23년의 식품 곡물 총 생산량이 3억 1,560만 톤에서 과거 최고의 3억 3,050만 톤으로 증가할 것으로 추정되고 있습니다. 정부는 "Kisan Rath" 스마트폰 앱을 도입해, 농가, FPO, 업자가 농산물을 수송하기 위한 차량을 간단하게 렌탈할 수 있도록 했습니다.
 
 트럭 디지털화의 강화와 트럭 적재량 부문의 성장이 이 지역 시장을 밀어 올립니다.
 -  호주는 아시아태평양의 무역량에 있어서, 적은 차이로 3위입니다. DHL Supply Chain과 같은 대기업은 대규모 투자를 하고 있습니다.
 
 -  인도에서는 2023년 7월에 유명 기업 15개사가 제휴하여 ZEV-EMI(Zero Emission Vehicles Emerging Markets Initiative)와 인도 정부의 E-FAST(Electric Freight Accelerator for Sustainable Transport) 이니셔티브의 양쪽과 다리를 갖추었습니다. 이 제휴는 G20과 클린 에너지 장관 회합으로 발표되어 몇개의 파일럿 프로젝트가 발표되었습니다.
 
 아시아태평양 도로화물 운송 시장 동향
 아시아태평양의 화물 수요는 세계 해상 무역에 견인되어 운송 부문 투자를 촉진
 - 2024년 5월 17일, 일본의 도쿄역에서 개최된 박람회에서는 고속 여객 열차에 의한 경화물 운송의 확대가 강조되었습니다. 이 시프트는 상업 운전자 부족과 새로운 시간외 노동법에 힘입어 도로 배송 비용을 최대 20% 증가시켰습니다. 2023년 8월부터 JR East은 12량 편성의 E계 전용 차량을 사용하여 니가타에서 도쿄로 당일 배송 서비스를 실시했습니다. 수송품목은 신선식품, 과자류, 음료, 꽃, 정밀부품, 의료품 등입니다. 2023년 9월 JR East은 도호쿠 신칸센에서 화물 전용 서비스를 시작했으며 현재 고속 및 특급 네트워크에서 'Hakobyun' 브랜드 화물 서비스를 제공합니다.
 
 -  제14차 5개년 계획(2021-2025년)에서 중국은 교통망 확대의 목표를 밝혔습니다. 2025년까지 고속철도는 2020년 38,000km에서 50,000km로 연장되었으며, 인구 50만명 이상의 도시의 95%가 250km의 노선으로 커버됩니다. 2025년까지 철도를 165,000km, 민간공항을 270이상, 도시지하철을 10,000km, 고속도로를 190,000km, 고수준 내륙수로를 18,500km로 하는 것을 목표로 하고 있습니다. 주요 목표는 2025년까지 종합 개발을 달성하는 것이며, 교통 시스템의 변화와 GDP에 대한 기여의 진전을 중시하고 있습니다.
 
 
 세계의 불확실성으로 인해 아시아 국가의 대부분이 석유의 순수입국이기 때문에 원유 가격이 상승하고 있습니다.
 - 2023년 중국의 원유 수입량은 11% 증가한 5억 6,399만 MT가 되었지만, 이것은 러시아 우크라이나 전쟁에 의한 세계의 원유 가격의 상승이 원인이었습니다. OPEC+가 2024년 3월에 감산 연장을 결정한 것으로, 가격은 더욱 상승해, 세계 수요에 대한 우려가 높아져, 2024년 하반기의 중국의 수입이 둔화할 가능성이 있습니다.
 
 -  호주 연방 정부는 2025년 1월 1일부터 승용차와 소형 상용차의 신연비 기준을 도입합니다. 23년 4월에 발표된 EV전략과 연동하는 이 기준은 자동차 제조업체에 평균 CO2 목표를 설정합니다.
 
 아시아태평양 도로화물 운송 산업 개요
 아시아태평양의 도로화물 운송 시장은 단편화되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 AP Moller-Maersk, CMA CGM Group(CEVA Logistics 포함), Expeditors International of Washington, Inc., Kintetsu Group Holdings Co., Ltd., Nippon Express Holdings 등이 있습니다(알파벳순 정렬).
 기타 혜택:
 -  엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
 
 -  3개월간의 애널리스트·지원
 
 
 목차
 제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
 제3장 소개
 -  조사의 전제조건과 시장 정의
 
 -  조사 범위
 
 -  조사 방법
 
 
 제4장 주요 산업 동향
 -  경제활동별 GDP 분포
 
 -  경제활동별 GDP 성장률
 
 -  경제성과 및 프로파일
 
 
 -  운수 및 창고업의 GDP
 
 -  물류 실적
 
 -  도로의 길이
 
 -  수출 동향
 
 -  수입 동향
 
 -  연료 가격 동향
 
 -  트럭 운송 비용
 
 -  유형별 트럭 보유 대수
 
 -  주요 트럭 공급업체
 
 -  도로화물 톤수의 동향
 
 -  도로화물 가격 동향
 
 -  모달 점유율
 
 -  인플레이션율
 
 -  규제 프레임워크
 
 -  밸류체인과 유통채널 분석
 
 
 제5장 시장 세분화
 -  최종 사용자 산업
 
  -  농업, 어업, 임업
  
 -  건설업
  
 -  제조업
  
 -  석유 및 가스, 광업, 채석업
  
 -  도소매업
  
 -  기타
  
 
  -  수출처
 
 
 -  트럭 적재량
 
  -  Full Truckload(FTL)
  
 -  Less-than-truckload(LTL)
  
 
  -  컨테이너 수송
 
 
 -  거리
 
 
 -  상품 구성
 
 
 -  온도 제어
 
 
 -  국가명
 
  -  호주
  
 -  중국
  
 -  인도
  
 -  인도네시아
  
 -  일본
  
 -  말레이시아
  
 -  태국
  
 -  베트남
  
 -  기타 아시아태평양
  
 
  
 제6장 경쟁 구도
 -  주요 전략 동향
 
 -  시장 점유율 분석
 
 -  기업 상황
 
 -  기업 프로파일
 
  -  AP Moller-Maersk
  
 -  CH Robinson
  
 -  CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
  
 -  DHL Group
  
 -  Expeditors International of Washington, Inc.
  
 -  Kintetsu Group Holdings Co., Ltd.
  
 -  Nippon Express Holdings.
  
 -  Rhenus Group
  
 
  
 제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
 제8장 부록
 -  세계 물류 시장 개요
 
  -  개요
  
 -  Porter's Five Forces 분석 프레임워크
  
 -  세계 밸류체인 분석
  
 -  시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
  
 
  -  정보원과 참고문헌
 
 -  도표 일람
 
 -  주요 인사이트
 
 -  데이터 팩
 
 -  용어집
 
 -  환율
 
 
JHS 25.05.07
			 The Asia Pacific Road Freight Transport Market size is estimated at 1.03 trillion USD in 2025, and is expected to reach 1.39 trillion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.14% during the forecast period (2025-2030).
The Government of Australia is focusing on the Modern Manufacturing Strategy project by investing more than USD 1.5 billion
-  Manufacturing is a key component of the Government of Australia's plan to deliver a strong, modern, and resilient economy for the Australian people. The USD 1.5 billion Modern Manufacturing Strategy project aims to build Australia's reputation as a high-quality and sustainable manufacturing nation by setting the right economic conditions for business, promoting science and technology for industries, focusing on the areas of manufacturing advantage, and building national resilience for a stronger economy. 
 
-  In India, the total foodgrain production in the country in 2022-23 was estimated to go up to a record 330.5 million tons (MT) from 315.6 million MT. The government has taken a lot of initiatives to create reliable and connected agri logistics networks across the country for transporting agricultural products. The government has introduced the "Kisan Rath" smartphone app to make it easy for farmers, FPOs, and traders to rent vehicles to transport agri-products. 
 
Enhancement of truck digitalization and growth of truckload segments boosting the market in the region
-  Australia is a close third in terms of trade volumes in Asia-Pacific. The Australian e-commerce sector is witnessing robust growth, with the e-commerce market reaching USD 42.7 billion by 2024. This surge in the market is driving a heightened need for warehousing facilities. Responding to this trend, major players like DHL Supply Chain are making significant investments. DHL, for instance, has earmarked USD 101.86 million for automation and robotics in its Australian warehouses, with plans to deploy 1,000 new assisted picking robots by 2025. 
 
-  In India, in a notable collaboration, 15 prominent companies joined forces in July 2023, aligning with both the Zero Emission Vehicles Emerging Markets Initiative (ZEV-EMI) and the Indian government's E-FAST (Electric Freight Accelerator for Sustainable Transport) initiative. This alliance, announced at the G20 and Clean Energy Ministerial event, unveiled several pilot projects. With these initiatives gaining momentum, the demand for electric trucks (e-trucks) in India is projected to surpass 5,000 by 2027 and reach approximately 7,700 by 2030. 
 
Asia Pacific Road Freight Transport Market Trends
Asia-Pacific freight demand is driven by global seaborne trade, which is triggering transport sector investments
-  On May 17, 2024, a fair at Tokyo Station in Japan highlighted the growing use of high-speed passenger trains for light freight. This shift, driven by a shortage of commercial drivers and new overtime laws, has increased road delivery costs by up to 20%. Since August 2023, JR East has been running a same-day delivery service from Niigata to Tokyo using a dedicated 12-car Series E trainset. Items transported include fresh food, confectionery, drinks, flowers, precision components, and medical supplies. In September 2023, JR East launched a freight-only service on the Tohoku Shinkansen and now offers Hakobyun-branded freight services across its high-speed and Limited Express networks.
 
-  In the 14th Five-Year Plan (2021-2025), China revealed goals for expanding its transportation network. By 2025, high-speed railways will extend to 50,000 kms, up from 38,000 kms in 2020, with 95% of cities with populations above 500,000 covered by 250-km lines. The country aims to increase its railway length to 165,000 kms, civil airports to over 270, subway lines in cities to 10,000 kms, expressways to 190,000 kms, and high-level inland waterways to 18,500 kms by 2025. The primary objective is to achieve integrated development by 2025, emphasizing advancements in the transformation of the transportation system and its contribution to GDP.
 
Owing to global uncertainties, crude oil prices are soaring in the Asian economies as most of them are net oil importers
-  In 2023, China's crude oil imports rose by 11% to 563.99 MMT, driven by higher global oil prices due to the Russia-Ukraine War. In early 2024, imports increased by 5.1% YoY, reaching 88.31 MMT, as China capitalized on lower prices earlier. Brent futures peaked at USD 97.69 in September 2023, dropped to USD 72.29 in December, and rose to USD 84.05 by March 2024. OPEC+'s decision in March 2024 to extend output cuts has further boosted prices, raising concerns about global demand and potentially slowing China's imports in H2 2024.
 
-  Australia's federal government will introduce a new fuel efficiency standard for passenger and light commercial vehicles starting January 1, 2025. This follows a one-month consultation period before drafting the new laws. Announced as part of the 2023 budget and linked to the EV strategy released in April 2023, the standard sets average CO2 targets for vehicle manufacturers. These targets will gradually decrease, requiring the production of more fuel-efficient and low or zero-emissions vehicles.
 
Asia Pacific Road Freight Transport Industry Overview
 The Asia Pacific Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being A.P. Moller - Maersk, CMA CGM Group (including CEVA Logistics), Expeditors International of Washington, Inc., Kintetsu Group Holdings Co., Ltd. and Nippon Express Holdings. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
 -  The market estimate (ME) sheet in Excel format 
 
-  3 months of analyst support 
  
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
- 3.1 Study Assumptions & Market Definition
 - 3.2 Scope of the Study
 - 3.3 Research Methodology
 
4 KEY INDUSTRY TRENDS
- 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
 - 4.2 GDP Growth By Economic Activity
 - 4.3 Economic Performance And Profile
- 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
 - 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
 
 - 4.4 Transport And Storage Sector GDP
 - 4.5 Logistics Performance
 - 4.6 Length Of Roads
 - 4.7 Export Trends
 - 4.8 Import Trends
 - 4.9 Fuel Pricing Trends
 - 4.10 Trucking Operational Costs
 - 4.11 Trucking Fleet Size By Type
 - 4.12 Major Truck Suppliers
 - 4.13 Road Freight Tonnage Trends
 - 4.14 Road Freight Pricing Trends
 - 4.15 Modal Share
 - 4.16 Inflation
 - 4.17 Regulatory Framework
 - 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
 
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 5.1  End User Industry
- 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
 - 5.1.2 Construction
 - 5.1.3 Manufacturing
 - 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
 - 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
 - 5.1.6 Others
 
 - 5.2  Destination
- 5.2.1 Domestic
 - 5.2.2 International
 
 - 5.3  Truckload Specification
- 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
 - 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
 
 - 5.4  Containerization
- 5.4.1 Containerized
 - 5.4.2 Non-Containerized
 
 - 5.5  Distance
- 5.5.1 Long Haul
 - 5.5.2 Short Haul
 
 - 5.6  Goods Configuration
- 5.6.1 Fluid Goods
 - 5.6.2 Solid Goods
 
 - 5.7  Temperature Control
- 5.7.1 Non-Temperature Controlled
 - 5.7.2 Temperature Controlled
 
 - 5.8  Country
- 5.8.1 Australia
 - 5.8.2 China
 - 5.8.3 India
 - 5.8.4 Indonesia
 - 5.8.5 Japan
 - 5.8.6 Malaysia
 - 5.8.7 Thailand
 - 5.8.8 Vietnam
 - 5.8.9 Rest of Asia Pacific
 
 
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Key Strategic Moves
 - 6.2 Market Share Analysis
 - 6.3 Company Landscape
 - 6.4 Company Profiles
- 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
 - 6.4.2 C.H. Robinson
 - 6.4.3 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
 - 6.4.4 DHL Group
 - 6.4.5 Expeditors International of Washington, Inc.
 - 6.4.6 Kintetsu Group Holdings Co., Ltd.
 - 6.4.7 Nippon Express Holdings.
 - 6.4.8 Rhenus Group
 
 
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS
8 APPENDIX
- 8.1 Global Logistics Market Overview
- 8.1.1 Overview
 - 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
 - 8.1.3 Global Value Chain Analysis
 - 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
 
 - 8.2 Sources & References
 - 8.3 List of Tables & Figures
 - 8.4 Primary Insights
 - 8.5 Data Pack
 - 8.6 Glossary of Terms
 - 8.7 Currency Exchange Rate