인도의 LTL(Less-than-truckLoad) 시장 규모는 2025년에 300억 4,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 484억 5,000만 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 10.03%로 성장할 것으로 예측됩니다.
 전자상거래 산업은 2023-2027년에 CAGR 14.11%로 성장해 시장 성장을 견인할 것으로 예측됩니다.
 -  2022년, 제조업 부문은 제조업의 생산고에 힘입어 성장을 경험했습니다. 각종 프로그램이나 정책이 실시되는 가운데, 정부는 2025년까지 경제 전체의 생산량의 25%를 제조업이 차지하도록 하는 것을 목표로 하고 있습니다. 인도 정부는 국내 제조업의 성장을 가속하기 위해 몇 가지 이니셔티브를 취하고 있습니다.
 
- 인도의 소매 업계는 2019년부터 2030년까지 9%의 속도로 성장했으며, 2019년 7,790억 달러에서 2026년에는 1조 4,070억 달러, 2030년에는 1조 8,000억 달러 이상에 달할 것으로 예측되기 때문에 도소매업 부문은 걸출한 것으로 예상됩니다. 소득 증가, 양호한 인구 동태, 외국 기업의 진입에 지지되어 업계의 장기적인 장래는 밝다고 생각됩니다.
 인도의 LTL(Less-than-truckLoad) 시장 동향
 정부 및 민간 투자, 수출 증가, 주 전역 물품의 이동 증가가 운송 산업의 주요 촉진요인
 -  2024년 정부는 물류비용을 5-6%까지 줄이는 것을 목표로 하고 있습니다. 티샤쿠티 총리와의 제휴, 물류 산업 지위 부여, 디지털 솔루션 추진, 물류 인프라 정비 등을 진행하고 있습니다.
 
-  이 분야는 2027년까지 성장하여 2027년까지 1,000만명의 고용을 늘릴 것으로 예상되고 있습니다. 뭄바이 트랜스 하버 링크(MTHL), 네비 뭄바이 국제 공항, 노이다 국제 공항, 서부 전용 화물 회랑 등 2024년을 향한 인도의 인프라 계획도, 세계 물류계에서 저명한 기업이 되기 위한 인도의 행보를 가속시킬 것으로 기대되고 있습니다.
디젤 가격 상승은 일부 주 정부의 부가가치세 인하로 인해 가솔린 가격 상승만큼 급격하지 않습니다.
 -  2023년 9월 사우디아라비아와 러시아가 자발적인 감산과 수출 삭감을 2023년까지 연장했기 때문에 원유가격은 1배럴당 90달러와 10개월 만에 고가를 냈습니다. 1,400만 명의 트럭 운전사와 차량 운영자를 대표하는 모든 인도 자동차 운송 회의에 따르면, 연료 가격 상승은 트럭의 운행 비용의 70%를 차지하는 가격 상승을 전가하는 능력이 제한되어 있기 때문에 인도의 트럭 운전사에 영향을 미치고 있습니다.
 
-  인도 정부는 2024년 상반기에 예정된 낙국 의회 선거에 맞추어 2024년 가솔린과 디젤 가격을 1리터당 4-6루피(0.04-0.07달러) 인하하는 것을 검토하고 있습니다. 회사와 협의 중이며 최대 1리터당 10루피(0.12미국)의 대폭적인 인하 가능성도 있습니다.
 인도 LTL(Less-than-truckLoad) 산업 개요
 인도의 LTL(Less-than-truckLoad) 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 5개사는 Delhivery Ltd., Mahindra Logistics Ltd., Transport Corporation of India Ltd.(TCI), V-TRA.(TCI), V-TRANS, VRL Logistics Ltd.(알파벳순)입니다.
 기타 혜택:
 - 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
 
-  3개월간의 애널리스트 서포트
 
 목차
 제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
 제2장 보고서 제안
 제3장 소개
 -  조사의 전제조건과 시장 정의
 
-  조사 범위
 
-  조사 방법
 
 제4장 주요 산업 동향
 -  경제활동별 GDP 분포
 
-  경제활동별 GDP 성장률
 
-  경제성과 및 프로파일
 
 
-  운수 및 창고업의 GDP
 
-  물류 실적
 
-  도로의 길이
 
-  수출 동향
 
-  수입 동향
 
-  연료 가격 동향
 
-  트럭 운송 비용
 
-  유형별 트럭 보유 대수
 
-  주요 트럭 공급업체
 
-  도로화물 톤수의 동향
 
-  도로화물 가격 동향
 
-  모달 점유율
 
-  인플레이션율
 
-  규제 프레임워크
 
-  밸류체인과 유통채널 분석
 
 제5장 시장 세분화
 -  최종 사용자 산업
 
  -  농업, 어업, 임업
  
-  건설업
  
-  제조업
  
-  석유 및 가스, 광업, 채석업
  
-  도소매업
  
-  기타
  
 
-  수출처
 
 
 제6장 경쟁 구도
 -  주요 전략 동향
 
-  시장 점유율 분석
 
-  기업 상황
 
-  기업 프로파일
 
  -  Allcargo Logistics Ltd.(including Gati Express)
  
-  BLR Logistiks
  
-  Delhivery Ltd.
  
-  DHL Group
  
-  Mahindra Logistics Ltd.
  
-  Transport Corporation of India Ltd.(TCI)
  
-  V-TRANS
  
-  VRL Logistics Ltd.
  
 
 제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
 제8장 부록
 -  세계 물류 시장 개요
 
  -  개요
  
-  Porter's Five Forces 분석 프레임워크
  
-  세계 밸류체인 분석
  
-  시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
  
 
-  정보원과 참고문헌
 
-  도표 일람
 
-  주요 인사이트
 
-  데이터 팩
 
-  용어집
 
-  환율
 
JHS 25.05.07
			 The India Less than-Truck-Load (LTL) Market size is estimated at 30.04 billion USD in 2025, and is expected to reach 48.45 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.03% during the forecast period (2025-2030).
The e-commerce industry is expected to grow at a CAGR of 14.11% during 2023-27, driving the growth of the market
-  In 2022, the manufacturing segment experienced growth boosted by the manufacturing sector's output. With various programs and policies in place, the government aims to ensure that 25% of the total economy's production comes from manufacturing by 2025. As the Indian economy grows, there is an increase in the demand for manufactured goods, leading to a higher need for LTL services. The Indian government is taking several initiatives to promote the growth of the manufacturing industry in the country. As part of the efforts, in the Union Budget 2022-23, the MSME sector received a boost with the extension of the Emergency Credit Line Guarantee Scheme (ECLGS). 
-  The future of the wholesale and retail trade segment is expected to be outstanding as India's retail industry is projected to grow at a pace of 9% over 2019-2030, from USD 779 billion in 2019 to USD 1,407 billion by 2026 and more than USD 1.8 trillion by 2030. The long-term future for the industry looks positive, supported by rising income, favorable demographics, entry of foreign players, and increasing urbanization. Moreover, rising production and exports are expected to support the manufacturing end-user segment. 
India Less than-Truck-Load (LTL) Market Trends
Government and private investments, rising exports, and the increasing interstate movement of goods are the major drivers of the transportation industry
-  In 2024, the government is dedicated to reducing logistics costs to 5-6%. Indian Railways is taking steps to boost freight capacity, increase the speed of freight trains, lower freight expenses, establish dedicated freight corridors, improve last-mile connectivity between railheads, roads, and ports. They're aligning with PM Gati Shakti, granting industry status to logistics, promoting digital solutions, and developing logistics infrastructure. These efforts aim to cut costs and spur GDP growth in logistics.
-  The sector is expected to grow till 2027 and is expected to add 10 million jobs by 2027. India is aiming to become a global hub for manufacturing and logistics, with recent policies attracting around USD 10 billion USD in investments for the warehousing and logistics sector. Also India's infrastructure plans for 2024, such as the Mumbai Trans Harbour Link (MTHL), Navi Mumbai International Airport, Noida International Airport and Western Dedicated Freight Corridor etc, are expected to accelerate India's journey towards becoming a prominent player in the global logistics landscape.
The diesel price increase was less sharp than the increase in petrol prices due to VAT cuts offered by several state governments
-  In September 2023, oil prices hit a 10-month high of USD 90 per barrel as Saudi Arabia and Russia extended their voluntary production and export cuts till 2023. As India imports 85% of its oil, the fuel prices were impacted. According to the All-India Motor Transport Congress, which represents 14 million truckers and vehicle operators, the soaring fuel prices are impacting India's truckers as they have limited ability to pass on the rising prices, which account for 70% of the cost of operating a truck.
-  The Indian government is contemplating reducing petrol and diesel prices by INR 4 - INR 6 (USD 0.04 - USD 0.07) per litre in 2024, timed with the upcoming Lok Sabha elections in H1 2024. Discussion in ongoing with Oil Marketing Companies to share the burden of this reduction equally, and there's a possibility of a more substantial cut of up to Rs 10 (USD 0.12) per litre. This move aims to alleviate the financial strain on the public and could also help lower retail inflation, which peaked at 5.55% in November 2023.
India Less than-Truck-Load (LTL) Industry Overview
 The India Less than-Truck-Load (LTL) Market is fragmented, with the major five players in this market being Delhivery Ltd., Mahindra Logistics Ltd., Transport Corporation of India Ltd. (TCI), V-TRANS and VRL Logistics Ltd. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
 -  The market estimate (ME) sheet in Excel format 
-  3 months of analyst support 
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
- 3.1 Study Assumptions & Market Definition
- 3.2 Scope of the Study
- 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
- 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
- 4.2 GDP Growth By Economic Activity
- 4.3 Economic Performance And Profile
- 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
- 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
 
- 4.4 Transport And Storage Sector GDP
- 4.5 Logistics Performance
- 4.6 Length Of Roads
- 4.7 Export Trends
- 4.8 Import Trends
- 4.9 Fuel Pricing Trends
- 4.10 Trucking Operational Costs
- 4.11 Trucking Fleet Size By Type
- 4.12 Major Truck Suppliers
- 4.13 Road Freight Tonnage Trends
- 4.14 Road Freight Pricing Trends
- 4.15 Modal Share
- 4.16 Inflation
- 4.17 Regulatory Framework
- 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 5.1  End User Industry
- 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
- 5.1.2 Construction
- 5.1.3 Manufacturing
- 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
- 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
- 5.1.6 Others
 
- 5.2  Destination
- 5.2.1 Domestic
- 5.2.2 International
 
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Key Strategic Moves
- 6.2 Market Share Analysis
- 6.3 Company Landscape
- 6.4 Company Profiles
- 6.4.1 Allcargo Logistics Ltd. (including Gati Express)
- 6.4.2 BLR Logistiks
- 6.4.3 Delhivery Ltd.
- 6.4.4 DHL Group
- 6.4.5 Mahindra Logistics Ltd.
- 6.4.6 Transport Corporation of India Ltd. (TCI)
- 6.4.7 V-TRANS
- 6.4.8 VRL Logistics Ltd.
 
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS
8 APPENDIX
- 8.1 Global Logistics Market Overview
- 8.1.1 Overview
- 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
- 8.1.3 Global Value Chain Analysis
- 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
 
- 8.2 Sources & References
- 8.3 List of Tables & Figures
- 8.4 Primary Insights
- 8.5 Data Pack
- 8.6 Glossary of Terms
- 8.7 Currency Exchange Rate