시장보고서
상품코드
1693918

유럽의 군용 위성 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측

Europe Military Satellite - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

유럽의 군용 위성 시장 규모는 2025년에 32억 9,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 56억 9,000만 달러에 이를 전망이며 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 11.57%를 보일 것으로 예측됩니다.

Europe Military Satellite-Market-IMG1

LEO 위성이 시장 성장을 견인해 2029년에는 84%라는 큰 점유율을 차지할 전망입니다.

  • 군사작전을 지원하기 위해 안전하고 탄력성이 있는 통신시스템의 필요성이 높아지고 있습니다.
  • 발사 시, 위성과 우주선은 일반적으로 지구를 돌리는 여러가지 특별한 궤도 중 하나에 배치됩니다.
  • 조시 대상 지역에서 제조 및 발사할 수 있는 위성은 용도가 다릅니다. GEO의 위성 14대 중 대부분이 통신과 지구관측의 목적으로 배치되었습니다.
  • 전자 첩보, 지구 과학/기상학, 레이저 이미징, 광학 이미징 등의 부문으로 위성의 이용이 확대되고 있기 때문에 예측 기간 동안 유럽의 위성 발사 로켓 시장에서는 우주 센서 수요가 높아질 것으로 예상되고 있습니다.

유럽 군용 위성 시장 동향

유럽의 위성 소형화 수요 증가가 시장을 뒷받침

  • 소형 위성은 선진적 미션 능력을 창출하기 위해 계산, 소형화된 전자 기기, 패키징 기술의 진보를 활용하고 있습니다.
  • 유럽에서의 수요는 주로 독일, 프랑스, 러시아, 영국이 견인하고 있으며, 이들 국가는 매년 가장 많은 소형 위성을 제조하고 있습니다. 초소형 위성 개발 프로젝트에 대한 지속적인 투자도 이 지역 시장의 수익 성장을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다.
  • 기업은 증가하는 수요에 대응하기 위해 이러한 위성을 대규모로 생산하는 비용 효율적인 접근법에 주력하고 있습니다. 이를 목표로 하는 새로운 시장 참가 기업이 출현하고 있습니다. 2021년 8월, 프랑스는 BRO 위성을 LEO에 발사했습니다. 나노위성인 BRO 위성은 전세계의 선박을 식별할 수 있어 해상 오퍼레이터에게 추적 서비스를 제공하고 치안 부대를 지원합니다.

투자 기회 급증이 유럽 군용 위성 시장을 밀어올릴 것으로 예상

  • 유럽 국가들은 우주 부문에서 다양한 투자의 중요성을 인식하고 있습니다. ESA는 지구 관측에서 유럽의 리드를 유지하고 항법 서비스를 확대하여 미국과의 탐사 파트너십을 맺기 위해 향후 3년간 우주 자금을 25% 증액할 것을 제안했다고 발표했습니다. ESA는 185억 유로 예산을 편성하기 위해 22개국에 요청하고 있습니다. 독일은 통신에 약 3억 6,500만 유로, 기술 프로그램에 5,000만 유로, 우주 상황 인식과 우주 보안에 1억 5,500만 유로, 우주 수송과 운용에 3억 6,800만 유로 등, 약 23억 7,000만 유로를 할당할 것을 발표했습니다.
  • 영국 정부는 75억 달러 규모의 군용 위성통신 능력 업그레이드를 계획하고 있습니다. Airbus Defence and Space에 6억 3,000만 달러의 계약을 발주해, 2025년까지 운용을 개시할 예정인 신세대 우주선의 도입에 앞서, 군사 능력을 강화하기 위한 긴급 조치로서 새로운 통신 위성의 건설에 착수했습니다.

유럽 군용 위성 산업 개요

유럽의 군용 위성 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업이 100%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 위성의 소형화
  • 위성 질량
  • 우주 개발에의 지출
  • 규제 프레임워크
    • 프랑스
    • 독일
    • 러시아
    • 영국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 위성 질량
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1,000kg
    • 10kg 이하
    • 1,000kg 이상
  • 궤도 클래스
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 위성 서브시스템
    • 추진 하드웨어와 추진제
    • 위성 버스 및 서브시스템
    • 태양전지 어레이와 전원 하드웨어
    • 구조, 하네스, 기구
  • 용도
    • 통신
    • 지구관측
    • 네비게이션
    • 우주 관측
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Airbus SE
    • Centre National D'etudes Spatiales(CNES)
    • GomSpaceApS
    • ROSCOSMOS
    • RSC Energia
    • Thales

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.05.15

The Europe Military Satellite Market size is estimated at 3.29 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.69 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 11.57% during the forecast period (2025-2030).

Europe Military Satellite - Market - IMG1

LEO satellites are driving the market's growth and occupies a significant share of 84% in 2029

  • There is a growing need for secure and resilient communication systems to support military operations. European countries are investing in military satellite systems that offer enhanced encryption capabilities and protection against cyber threats. These systems ensure reliable and secure communication channels for command and control, intelligence gathering, and coordination among military forces.
  • At launch, a satellite or spacecraft is usually placed in one of several special orbits around the Earth, or it can be launched during interplanetary travel. There are three types of Earth orbits, namely, geostationary orbit (GEO), medium Earth orbit, and low Earth orbit. Many weather and communications satellites tend to have high Earth orbits farthest from the surface. Medium Earth orbit satellites include navigational and specialized satellites that are designed to monitor a specific area. Most science satellites, including those, are in low Earth orbit.
  • The different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 16 satellites manufactured and launched in MEO, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 14 satellites in GEO, most were deployed for communication and Earth observation purposes. European organizations owned around 500+ LEO satellites that were manufactured and launched during the historical period.
  • The growing use of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology is expected to drive demand for space sensors in the European satellite launch vehicle market during the forecast period. During 2023-2029, the market is expected to surge by 104%.

Europe Military Satellite Market Trends

The rising demand for satellite miniaturization in Europe is boosting the market

  • Miniature satellites leverage advances in computation, miniaturized electronics, and packaging to produce sophisticated mission capabilities. As the microsatellites can share the ride to space with other missions, they considerably reduce launch costs.
  • The demand from Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites annually. Though the launches from the region have decreased over the last three years, a huge potential lies in the region's industry. The ongoing investments in the startups and the nano and microsatellite development projects are also expected to boost the revenue growth of the regional market. On this note, from 2017 to 2022, more than 50 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region.
  • Companies are focusing on cost-effective approaches to produce these satellites on a large scale to meet the growing demand. The approach involves the use of low-cost industrial-rated passives at the development and design validation stages. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players that aim to capitalize on and enhance the current market scenario. In August 2021, France launched the BRO satellite into LEO. These nanosatellites can locate and identify ships worldwide, providing tracking services for maritime operators and helping security forces. The country plans to build a fleet of 20-25 nanosatellites by 2025.

The surge in investment opportunities is expected to boost the Europe military satellite market

  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain. They are increasing their spending in areas such as Earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive in the global space industry. On this note, in November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The ESA is requesting its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion for 2023-2025. In September 2022, the French government announced that it was planning to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years. In November 2022, Germany announced that about EUR 2.37 billion were allocated, including about EUR 669 million for Earth observation, about EUR 365 million for telecommunications, EUR 50 million for technology programs, EUR 155 million for space situational awareness and space security, and EUR 368 million for space transport and operations.
  • The UK government has planned a USD 7.5 billion upgradation of the satellite telecommunication capabilities of the armed forces. In July 2020, the UK Ministry of Defence (MoD) awarded a USD 630 million contract to Airbus Defence and Space for constructing a new telecommunications satellite as a stopgap to bolster military capabilities ahead of the introduction of a new generation of spacecraft that is scheduled to start entering service by 2025. Under the terms of the contract, the fully indigenous satellite will be based on Airbus' Eurostar Neo spacecraft.

Europe Military Satellite Industry Overview

The Europe Military Satellite Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 100%. The major players in this market are Airbus SE, Centre National D'etudes Spatiales (CNES), ROSCOSMOS, RSC Energia and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 France
    • 4.4.2 Germany
    • 4.4.3 Russia
    • 4.4.4 United Kingdom
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Satellite Subsystem
    • 5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.3.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Communication
    • 5.4.2 Earth Observation
    • 5.4.3 Navigation
    • 5.4.4 Space Observation
    • 5.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Centre National D'etudes Spatiales (CNES)
    • 6.4.3 GomSpaceApS
    • 6.4.4 ROSCOSMOS
    • 6.4.5 RSC Energia
    • 6.4.6 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제