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북미의 군용 위성 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측

North America Military Satellite - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 군용 위성 시장 규모는 2025년 89억 6,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 132억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 8.14%로 성장할 전망입니다.

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북미 위성 시장 수요를 견인하는 LEO 위성

  • 위성과 우주선은 발사 후 주로 지구를 도는 많은 특별한 궤도 중 하나에 배치됩니다. 위성은 설계와 주요 목적에 따라 다양한 거리에서 지구 주변을 공전합니다. 각각의 거리에는 커버 범위의 확대나 에너지 효율의 저하 등의 장점과 과제가 있습니다. 지구의 평균(중거리) 궤도에 있는 위성에는 특정 지역을 모니터링하도록 설계된 항법 위성 및 특수 위성이 포함됩니다. NASA의 지구 관측 시스템을 포함한 대부분의 과학 위성은 지구 저궤도에 있습니다.
  • 조사 지역에서 제조 및 발사할 수 있는 위성은 서로 다른 용도를 가지고 있습니다. 예를 들어, 2017-2022년 사이에 180기 이상의 위성이 제조 및 발사되어 북미 국가의 군과 정부에 의해 운용되었습니다.
  • 전자 정보, 지구 과학/기상학, 레이저 이미징, 광학 이미징과 같은 부문에서의 위성 이용 증가는 예측 기간 동안 북미 군용 위성 시장에서 우주 센서 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 이러한 요인으로 인해 예측 기간(2023-2029년) 동안 시장은 70% 성장할 것으로 예측되고 있습니다. LEO 위성 부문은 75% 이상의 점유율로 시장을 독점할 것으로 예측됩니다.

북미 군용 위성 시장 동향

초소형 위성의 수요 증가가 전망됩니다.

  • 소형 위성이 기존의 위성의 몇 분의 1의 비용으로 기존의 위성의 거의 모든 기능을 실행할 수 있으므로 소형 위성 별자리의 구축, 발사, 운용의 실현 가능성이 높아지고 있습니다.
  • 북미 수요는 주로 미국이 견인하고 있으며, 미국은 매년 가장 많은 소형 위성을 제조하고 있습니다.
  • 현재 NASA는 이러한 위성의 개발을 목적으로 한 여러 프로젝트에 관여하고 있습니다.
  • 2020년 3월, 캐나다 군은 육상 지휘 지원 시스템 확장 프로그램(LCSS LE)의 일환으로 이동 부대에 위성통신 서비스를 공급하는 계약을 Elbit Systems에 발주했습니다. SOTM 시스템에 의해 캐나다 군은 이동 지휘차량, 연락 부대, 우선도가 높은 센서 차량, 전술 사령부나 사령부 간의 장거리 음성 데이터 접속을 유지할 수 있게 됩니다.

국방비 증가로 북미 군용 위성 수요 견인

  • 북미에서는 우주 계획을 위한 정부 지출이 2022년에 약 248억 달러의 기록을 세웠습니다. 이 지역의 정부와 민간기업은 우주산업에 있어서의 연구와 기술 혁신을 위해 전용 자금을 준비하고 있습니다.
  • 2020년 10월 우주개발청(SDA)은 극초음속 미사일의 발사를 추적하고 조기에 경고할 수 있는 새로운 군용 위성을 설계, 제조, 발사하기 위해 SpaceX에 1억 4,900만 달러의 계약을 발주했습니다. 동일 기간에 L3Harris와도 1억 9,300만 달러의 유사한 계약을 체결하였습니다. 양사가 제조할 예정인 8기의 위성은 적외선 센서를 사용하여 우주에서 국방부에 미사일 추적을 제공하도록 설계된 SDA의 Tracking Layer Tranche 0의 주요 부분을 구성하게 됩니다. 캐나다 정부에 따르면 캐나다의 우주 산업은 캐나다의 GDP에 23억 달러를 기여하고 1만 명의 고용을 창출하고 있습니다. 보고에 따르면 캐나다 우주 관련 기업의 90%는 중소기업입니다.

북미 군용 위성 산업 개요

북미 군용 위성 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 91.08%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 위성의 소형화
  • 위성 질량
  • 우주 개발에의 지출
  • 규제 프레임워크
    • 캐나다
    • 미국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 위성 질량
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1,000kg
    • 10kg 이하
    • 1,000kg 이상
  • 궤도 클래스
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 위성 서브시스템
    • 추진 하드웨어와 추진제
    • 위성 버스 및 서브시스템
    • 태양전지 어레이와 전원 하드웨어
    • 구조, 하네스, 기구
  • 용도
    • 통신
    • 지구 관측
    • 네비게이션
    • 우주 관측
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Ball Corporation
    • Cesium Astro
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • The Boeing Company

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.05.15

The North America Military Satellite Market size is estimated at 8.96 billion USD in 2025, and is expected to reach 13.26 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.14% during the forecast period (2025-2030).

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LEO satellites are driving demand in the North America satellite market

  • At launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. Satellites orbit the Earth at varying distances depending on their design and primary purpose. Each distance has its own benefits and challenges, including increased coverage and decreased energy efficiency. Satellites in mean (medium) Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System team, are in low Earth orbit.
  • The different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, 180+ satellites were manufactured and launched, operated by North American countries' military and governments.
  • The growing use of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology is expected to drive space sensor demand in the North American military satellite market during the forecast period. Owing to these factors, the market is expected to grow by 70% during the forecast period (2023-2029). The LEO satellite segment is expected to dominate the market with more than a 75% share.

North America Military Satellite Market Trends

Growing demand for nano and microsatellites is expected

  • The ability of small satellites to perform nearly all of the functions of a traditional satellite at a fraction of the cost of a traditional satellite has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. During 2017-2022, various players in the region placed a total of 459 nanosatellites into orbit.
  • The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites annually. Although the launches from the country have decreased over the last three years, the country's industry holds enormous potential. Ongoing investments in start-ups and nano and microsatellite development projects are expected to boost the revenue growth of the region.
  • Currently, NASA is involved in several projects aimed at developing these satellites. NASA is currently using CubeSats for conducting advanced exploration and demonstrating newly emerging technologies for conducting scientific research and educational investigations.
  • In March 2020, the Canadian Armed Forces awarded a contract to Elbit Systems to supply satellite communication services to mobile units as part of the Land Command Support System Life Extension program (LCSS LE) program. The deal involves triple-band ELSAT 2100 SATCOM on-the-move (SOTM) systems that aid in real-time broadband communications for mobile military units. The 2100-ELSAT SOTM systems will enable the Canadian Armed Forces to maintain long-range voice and data connectivity between mobile command vehicles, liaison elements, high-priority sensor vehicles, and tactical headquarters or command posts.

Increasing defense spending drives the demand for military satellites in North America

  • In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 24.8 billion in 2022. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. The US government's spending on its space programs makes the country as a highest spender on the development of satellites across the world. Regarding research and investment grants, the region's governments and the private sector have dedicated funds for research and innovation in the space industry. Agencies spend available budgetary resources by making financial promises called obligations. For instance, till February 2023, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) had distributed USD 333 million as research grants.
  • In October 2020, the Space Development Agency (SDA) awarded a USD 149 million contract to SpaceX to design, manufacture, and launch a new military satellite capable of tracking and providing early warnings of hypersonic missile launches. A similar contract worth USD 193 million was also awarded to L3Harris during the same timeframe. Eight satellites are scheduled to be manufactured by both companies and are meant to be the first crucial part of the SDA's Tracking Layer Tranche 0, designed to provide missile tracking for the Department of Defense from space using infrared sensors. Apart from the United States, the Canadian space industry adds USD 2.3 billion to the Canadian GDP and employs 10,000 people, according to the Canadian government. The government reports that 90% of Canadian space firms are small- and medium-sized businesses. The Canadian Space Agency's (CSA) budget is modest, and the estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million.

North America Military Satellite Industry Overview

The North America Military Satellite Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 91.08%. The major players in this market are Ball Corporation, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Canada
    • 4.4.2 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Satellite Subsystem
    • 5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.3.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Communication
    • 5.4.2 Earth Observation
    • 5.4.3 Navigation
    • 5.4.4 Space Observation
    • 5.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Ball Corporation
    • 6.4.2 Cesium Astro
    • 6.4.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.4 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.5 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.4.6 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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