시장보고서
상품코드
1842434

트럭 플래투닝 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Truck Platooning - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

트럭 플래투닝 시장 규모는 2025년에 8억 1,000만 달러에 이르고, 2030년에는 22억 달러에 달할 것으로 예측되며, CAGR은 22.25%를 나타낼 전망입니다.

Truck Platooning-Market-IMG1

온실가스 규제의 강화, 윤택한 자금이 투입된 코리도 프로그램, 5G 대응 V2X 규격에 의해 플라투닝은 지금, 옵션의 효율화 애드온이 아니고, 탈탄소화의 핵심 테코로서 자리매김되고 있습니다. 미국 연방통신위원회는 2024년 12월에 50밀리초 이하의 C-V2X 링크로 가는 길을 열어 여러 트럭의 대열 주행에 필요한 안전 대기 시간 임계값을 충족했습니다. 호라이즌과 유럽에서 EU의 병행 보조금은 검증주기를 단축하고 국경을 넘는 프로토콜을 조정하는 19개의 자동 이동성 공동 조종사를 지원합니다. 대형 플릿은 디젤 가격이 1갤런당 4.50달러 이상으로 추이하는 가운데 8-12%의 연료 절약을 즉각적으로 실현해 투자 회수 기간을 단축.

세계의 트럭 플래투닝 시장 동향과 인사이트

세계적으로 엄격한 온실가스 규제 및 연비 기준

개정된 EU의 대형차 CO2 규제는 2019년을 기준으로 2030년까지 45%, 2040년에는 90%의 삭감을 요구하고 있습니다. 이러한 목표는 순수한 전동화의 경제성을 뛰어넘기 때문에 플릿이 제로 에미션 트럭으로 이행하는 동안 플래투닝은 즉시 10-15%의 연료 절약을 가져오는 다리 역할이 됩니다. UNECE의 자율주행 시스템을 위한 공통 안전 코드는 시장 전반의 호모로게이션 비용을 절감합니다. 컴플라이언스 위반에 부과되는 벌금은 트럭 플래투닝 시장을 비용 절감 옵션에서 규제적 필요성으로 자리매김합니다.

정부 출자의 복수주/EU 횡단 파일럿 회랑

미국 DOT의 6,000만 달러의 ADS 보조금 제도는 i-70회 복도를 축으로 하고 있으며, 11,486마일의 파일럿 주행으로, 상용 속도로의 플라투닝의 가동 시간이 검증되었습니다. 유럽에서는 Horizon Europe가 조화로운 테스트 베드를 제공하는 19개 국경을 넘는 CAM 프로젝트에 5억 유로를 기록했습니다. 일본의 신토메 고속도로는 2026년까지 100km의 차선을 레벨 4 자율주행으로 이행할 계획입니다. 인프라의 공동 구축은 조기 도입의 위험을 줄이고 선발 기업의 네트워크 효과를 증폭시킵니다.

트럭 1대당 높은 개조비와 센서 스위트 비용

완전한 레이더·라이더·카메라 세트는 아직 1대당 15,000-2만 5,000달러 걸리고, 클래스 8의 신규 구입 가격의 3-5%를 흡수하고 있습니다. 소규모 운송 회사는 자금 조달의 긴박에 직면하고 있으며, 오래된 트럭에는 원활한 업그레이드를위한 전기 백본이없는 경우가 많습니다. 자동 긴급 브레이크를 의무화하는 FMCSA의 새로운 규칙은 공유 센서를 번들하여 지출 증가의 격차를 줄입니다.

보고서에서 분석된 기타 성장 촉진요인 및 억제요인

  1. 디젤 가격 상승으로 ROI 격차가 확대
  2. 50밀리초 이하의 지연을 가능하게 하는 5G-C-V2X의 상용 개시
  3. 국경을 넘어선 책임과 데이터 소유권의 불확실성

부문 분석

드라이버 지원형 트럭 플래투닝은 2024년 트럭 플래투닝 시장 점유율의 61.34%를 차지했습니다. 11,486마일을 무사고로 주행한 오하이오주 i-70 테스트에서 입증된 업적이 신뢰성을 높였습니다. 그러나 자율주행 트럭은 법규제의 성숙과 전용 레인의 출현에 따라 CAGR 22.72%를 나타낼 전망입니다.

일본의 규제 당국은 2026년까지 신토메 고속도로에서 레벨 4의 드라이버리스 콤보를 실현하는 것을 목표로 하고 있습니다. 고정밀 센서의 비용 곡선이 떨어지고 사이버 보안 기준의 조화가 보험 회사의 우려를 완화하고 있습니다. 콜리도가 증가함에 따라 트럭 플래투닝 시장은 모니터링된 대열에서 24시간 가동하는 완전히 자동화된 문자열로 명확하게 발전하고 있습니다.

어댑티브 크루즈 컨트롤은 2024년 부문 매출의 30.53%를 차지하며, 플래투닝 기능의 엔트리 레벨 앵커로 남았습니다. ACC에 수반되는 트럭 플래투닝 시장 규모는 대부분의 신형 장거리 트랙터에 탑재되어 있기 때문에 혜택을 받습니다. C-V2X 액티브 브레이크 어시스트는 CAGR 27.53%를 나타낼 것으로 예측되는데, 이는 플릿이 사내 안전 KPI와 보험 회사의 의무를 충족시키기 위해 충돌 회피를 우선하고 있기 때문입니다.

전방 충돌 경보, 레인키프 어시스트 및 의무화된 AEB는 풀 플래투닝 패키지의 증분 비용을 줄이는 계층화된 안전 스택을 구축합니다. SAE J3016의 정의는 공급업체가 잠그지 않고 모듈을 통합하도록 하는 공통 프레임워크를 제공합니다. 구성요소 번들이 개선됨에 따라 트랙당 총 하드웨어 실적가 줄어듭니다.

차량 간 통신은 2024년에 49.43%의 점유율을 차지하며, 현재도 문자열의 무결성을 지원했습니다. FCC에 의한 전국 C-V2X에의 인가는 더욱 확대에 박차를 가하고 있습니다. 한편, 750대의 노측기와 400대의 차재기를 연결하는 미국의 조성금 6,000만 달러를 배경으로, CAGR 19.61%를 나타내 차차간 링크가 증가하고 있습니다.

V2I 레이어는 실시간 제한 속도, 날씨 및 작업대에 대한 경고를 제공하여 차열이 안전성을 손상시키지 않고 좁은 간격을 유지할 수 있도록 합니다. 충돌 완화 알고리즘은 인프라 메시지에서 중복성을 얻어 트럭 플래투닝 시장의 신뢰성을 높입니다.

지역 분석

북미는 2024년에 트럭 플래투닝 시장의 41.23%를 차지하며, 48,000마일의 주간 그리드, 연방 정부의 파일럿 지원, 규제의 신속한 추진을 활용했습니다. 오하이오의 i-70 회랑에서는 플래투닝 주행거리가 5,050마일에 달했고 사고는 0이었습니다. FMCSA가 북미 다임러 트럭에 대해 5년간 외국인 운전자 면제를 실시한 것은 국경을 넘은 시험적인재에 관용적임을 보여줍니다. 펜실베니아 주법 117과 같은 미국 법안은 공도에서 최대 3대의 플래톤을 허용하지만, 국가 수준의 규칙이 다르기 때문에 여전히 조화가 필요합니다. 2025년 연방 정부의 배출 목표가 철회될 수 있으며 정책이 불안정해질 수 있지만 C-V2X 콜리도에 대한 기존 투자는 높은 기세를 유지하고 있습니다.

아시아태평양은 운전자 부족과 전략적 화물 운송 회랑의 수렴과 함께 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)이 가장 빠른 26.32%를 나타낼 전망입니다. 일본은 2028년까지 74만 5,000명의 운전자 부족을 예측하고, 신토메 고속도로에서 레벨 4 플라톤을 시험적으로 도입할 예정입니다. 중국의 5개성에 의한 실증실험에서는 여러 지방에 걸쳐 있는 차량-도로-클라우드 기술을 통합하여 전국 전개를 위한 프로토콜을 표준화하고 있습니다. 한국은 유비쿼터스 5G를 사용하여 스마트 고속도로에서 플래톤을 테스트하고 호주 Transurban은 유료 도로에서 대형 트럭을 자동 운전합니다. 국경을 넘는 데이터 공유에 대한 보안 규칙은 국제 공급업체가 통과해야 하는 중요한 마찰로 남아 있습니다.

유럽에서는 호라이즌과 유럽의 5억 유로 CAM 예산과 2040년까지 대형차 배출량을 90% 절감할 것을 요구하는 새로운 CO2 기준으로 전진하고 있습니다. C-Roads 플랫폼은 스칸디나비아에서 지중해까지 협동조합의 ITS 배포를 통일합니다. 중량·치수 지령의 개정에 의해 제로 에미션 트럭은 표준 적재량을 넘을 수 있게 되었지만, 가맹국의 전개 속도는 마을 거리이며, 패치워크적인 컴플라이언스가 되고 있습니다. UNECE의 세계 기술 규제는 제조업체에게 1세트의 설계 규칙을 제공하여 엔지니어링 비용을 절감합니다. 경제적인 역풍과 불균등한 인프라 자금으로 인해 소국은 느리게 진행되지 않지만 독일, 네덜란드, 스페인은 여전히 대규모 시험 도입에 긍정적입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 세계적으로 엄격한 GHG 지령과 연비 기준
    • 정부 출자의 복수 국가/EU 횡단 파일럿 회랑
    • 디젤 가격의 상승에 의해 기존 운송과의 ROI 격차가 확대
    • 50밀리초 이하의 지연을 가능하게 하는 5G-C-V2X의 상용 개시
    • OEM의 「platooning-as-a-service」 구독 모델
    • 화물자가 요구하는 Scope-3의 탈탄소화 크레딧
  • 시장 성장 억제요인
    • 트럭 1대당 높은 개조비와 센서 스위트 비용
    • 국경을 넘은 책임과 데이터 소유권의 불확실성
    • 사이버 공격으로 인한 보험료 상승
    • 화물 사이클 침체로 인한 용차 업체의 자본 지출 억제
  • 가치/공급망 분석
  • 기술 로드맵
  • Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 규모·성장 예측

  • 플래투닝 유형별
    • 운전자 보조 트럭 플래투닝(DATP)
    • 자율주행 트럭 플래투닝
  • 기술 유형별
    • 적응형 크루즈 컨트롤
    • 전방 충돌 경고
    • 자동 긴급 제동
    • 능동형 브레이크 보조
    • 차선 유지 보조
    • 기타 ADAS(사각지대 경고 등)
  • 인프라 연결 방식별
    • V2V
    • V2I
    • GPS
  • 트랙 등급별
    • 8등급(대형)
    • 6-7등급(중형차)
  • 플릿 유형별
    • 사설/전용 차량
    • 일반 운송업체
  • 용도별
    • 장거리 노선 운송
    • 지역/허브 간 운송
    • 항만 및 복합운송 드레이지
  • 소유/비즈니스 모델별
    • OEM 통합 구독형
    • 제3자 기술 공급업체
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 남미
      • 브라질
      • 멕시코
      • 기타 남미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 스페인
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 이집트
      • 튀르키예
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • Daimler Truck AG
    • AB Volvo
    • Paccar Inc(DAF Trucks)
    • Volkswagen Group
    • Hyundai Motor Company
    • Iveco Group
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Continental AG
    • Robert Bosch GmbH
    • Knorr-Bremse AG
    • NXP Semiconductors NV
    • Waymo LLC(Waymo Via)
    • TuSimple Holdings Inc.
    • Aurora Innovation Inc.
    • Plus AI Inc.
    • Einride AB
    • Locomation Inc.

제7장 시장 기회와 전망

KTH 25.10.28

The Truck Platooning market size reaches USD 0.81 billion in 2025 and is forecast to reach USD 2.20 billion by 2030, advancing at a 22.25% CAGR.

Truck Platooning - Market - IMG1

Stricter greenhouse-gas rules, well-funded corridor programs, and 5 G-enabled V2X standards now frame platooning as a core decarbonization lever rather than an optional efficiency add-on. The Federal Communications Commission cleared the path for sub-50 millisecond C-V2X links in December 2024, satisfying the safety latency threshold for multi-truck formations, the FCC. Parallel EU grants under Horizon Europe support 19 cooperative automated-mobility pilots that shorten validation cycles and align cross-border protocols. Heavy-duty fleets capture immediate 8-12% fuel savings, compressing payback periods as diesel prices hover above USD 4.50 per gallon.

Global Truck Platooning Market Trends and Insights

Stringent Global GHG Mandates & Fuel-Economy Standards

Revised EU heavy-duty CO2 rules demand 45% cuts by 2030 and 90% in 2040 from 2019 baselines. These targets outpace pure electrification economics, making platooning a bridge that yields immediate 10-15% fuel savings while fleets transition to zero-emission trucks. UNECE's common safety code for automated systems trims homologation costs across markets. Fines attached to non-compliance reposition the truck platooning market from a cost-saving option to a regulatory necessity.

Government-Funded Multi-State / Trans-EU Pilot Corridors

The U.S. DOT's USD 60 million ADS grant scheme anchors the I-70 corridor, where 11,486 pilot miles validated platooning uptime at commercial speeds. In Europe, Horizon Europe earmarked EUR 500 million for 19 cross-border CAM projects that furnish harmonized testbeds. Japan's Shin-Tomei Expressway dedicates a 100 km lane to Level 4 autonomy by 2026. Joint infrastructure build-outs de-risk early adoption and amplify network effects for first movers.

High Retrofit & Sensor-Suite Cost Per Truck

A full radar-lidar-camera suite still costs USD 15,000-25,000 per unit, absorbing 3-5% of a new Class 8 purchase price. Smaller carriers face cash-flow strain, and older trucks often lack electrical backbones for seamless upgrades. New FMCSA rules mandating Automatic Emergency Braking narrow the incremental spend gap by bundling shared sensors.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Rising Diesel Prices Widening ROI Gap
  2. Commercial Launch of 5G-C-V2X Enabling Sub-50 ms Latency
  3. Cross-Border Liability & Data-Ownership Uncertainty

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Driver-assistive truck Platooning held 61.34% of the truck platooning market share in 2024, mainly because fleets favor keeping a driver in the loop during mixed-traffic maneuvers. Its proven field record on the Ohio I-70 test, which logged 11,486 incident-free miles, reinforces confidence. Autonomous Truck Platooning, however, is scaling at a 22.72% CAGR as legislation matures and dedicated lanes emerge.

Regulators in Japan aim for Level 4 driverless convoys on the Shin-Tomei Expressway by 2026. Cost curves on high-precision sensors are falling, and harmonized cybersecurity standards are easing insurer concerns. As corridors multiply, the truck platooning market sees a clear progression from supervised formations to fully automated strings that operate around the clock.

Adaptive Cruise Control supplied 30.53% of the 2024 segment revenue and remains the entry-level anchor for platooning functionality. The truck platooning market size attached to ACC also benefits from its inclusion in most new long-haul tractors. C-V2X Active Brake Assist is advancing at 27.53% CAGR because fleets prioritize collision avoidance to satisfy internal safety KPIs and insurer mandates.

Forward Collision Warning, Lane Keep Assist, and mandated AEB create a layered safety stack that lowers the incremental cost of full platooning packages. SAE J3016 definitions provide a common framework encouraging suppliers to integrate modules without lock-in. As component bundling improves, the total hardware footprint per truck shrinks.

Vehicle-to-Vehicle communication carried a 49.43% share in 2024 and still underpins string integrity. The FCC's green light for national C-V2X fuels further expansion. Meanwhile, Vehicle-to-Infrastructure links are rising at 19.61% CAGR on the back of USD 60 million in U.S. grants that tie 750 roadside units to 400 onboard devices.

V2I layers provide real-time speed limit, weather, and work zone alerts that let convoys maintain tighter gaps without compromising safety. Collision-mitigation algorithms gain redundancy from infrastructure messages, enhancing the reliability perception of the truck platooning market.

The Truck Platooning Market is Segmented by Platooning Type (DATP, and More), Technology Type (Adaptive Cruise Control, and More), Infrastructure Connectivity (Vehicle-To-Vehicle, and More), Truck Class ( Class-8 and Class 6-7), Fleet (Private Fleets, and More), Application (Long-Haul Line-Haul, and More), Ownership (OEM, and More) and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD) and Volume (Units).

Geography Analysis

North America controls 41.23% of the truck platooning market in 2024, leveraging a 48,000-mile interstate grid, supportive federal pilots, and fast-tracking regulation. Ohio's I-70 corridor logged 5,050 platooning miles with zero incidents, giving regulators confidence. FMCSA's 5-year foreign-driver exemption for Daimler Trucks North America demonstrates openness to cross-border test talent. State bills such as Pennsylvania Act 117 permit up to three-unit platoons on public roads, though divergent state-level rules still require harmonization. A potential rollback of federal emissions targets in 2025 introduces policy volatility, yet existing investments in C-V2X corridors keep momentum high.

Asia-Pacific posts the fastest 26.32% CAGR through 2030 as driver shortages and strategic freight corridors converge. Japan projects a 745,000-driver gap by 2028 and is trialing Level 4 platoons on the Shin-Tomei Expressway. China's five-ministry demonstration integrates vehicle-road-cloud tech across several provinces, standardizing protocols for nationwide rollouts. South Korea uses ubiquitous 5G to test platoons on smart highways, while Australia's Transurban automates heavy trucks on toll corridors. Security rules on cross-border data sharing remain a key friction that international suppliers must navigate.

Europe advances with Horizon Europe's EUR 500 million CAM budget and new CO2 norms that demand a 90% cut in heavy-duty emissions by 2040. The C-Roads platform is unifying Cooperative ITS deployments from Scandinavia to the Mediterranean. Revision of the Weights and Dimensions Directive lets zero-emission trucks exceed standard loads, but member-state rollout speeds vary, creating patchwork compliance. UNECE's global technical regulations give manufacturers one set of design rules, trimming engineering costs. Economic headwinds and uneven infrastructure funding slow smaller countries, though Germany, the Netherlands, and Spain continue to green-light large-scale pilots.

  1. Daimler Truck AG
  2. AB Volvo
  3. Paccar Inc (DAF Trucks)
  4. Volkswagen Group
  5. Hyundai Motor Company
  6. Iveco Group
  7. ZF Friedrichshafen AG
  8. Continental AG
  9. Robert Bosch GmbH
  10. Knorr-Bremse AG
  11. NXP Semiconductors N.V.
  12. Waymo LLC (Waymo Via)
  13. TuSimple Holdings Inc.
  14. Aurora Innovation Inc.
  15. Plus AI Inc.
  16. Einride AB
  17. Locomation Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Landscape

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Stringent global GHG mandates & fuel-economy standards
    • 4.2.2 Government-funded multi-state/ trans-EU pilot corridors
    • 4.2.3 Rising diesel prices widening ROI gap vs. conventional convoys
    • 4.2.4 Commercial launch of 5G-C-V2X enabling sub-50 ms latency
    • 4.2.5 OEM "platooning-as-a-service" subscription models
    • 4.2.6 Scope-3 decarbonisation credits demanded by shippers
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High retrofit & sensor-suite cost per truck
    • 4.3.2 Cross-border liability & data-ownership uncertainty
    • 4.3.3 Cyber-attack exposure driving insurance premium spikes
    • 4.3.4 Freight-cycle downturn curbing cap-ex by for-hire fleets
  • 4.4 Value/Supply-Chain Analysis
  • 4.5 Technological Roadmap
  • 4.6 Porter's Five Forces
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 Market Size & Growth Forecasts (Value (USD) and Volume (Units))

  • 5.1 By Platooning Type
    • 5.1.1 Driver-Assistive Truck Platooning (DATP)
    • 5.1.2 Autonomous Truck Platooning
  • 5.2 By Technology Type
    • 5.2.1 Adaptive Cruise Control
    • 5.2.2 Forward Collision Warning
    • 5.2.3 Automated Emergency Braking
    • 5.2.4 Active Brake Assist
    • 5.2.5 Lane Keep Assist
    • 5.2.6 Other ADAS (Blind-Spot Warning, etc.)
  • 5.3 By Infrastructure Connectivity
    • 5.3.1 Vehicle-to-Vehicle (V2V)
    • 5.3.2 Vehicle-to-Infrastructure (V2I)
    • 5.3.3 Global Positioning System (GPS)
  • 5.4 By Truck Class
    • 5.4.1 Class 8 (Heavy-Duty)
    • 5.4.2 Class 6-7 (Medium-Duty)
  • 5.5 By Fleet Type
    • 5.5.1 Private/Dedicated Fleets
    • 5.5.2 For-Hire Common Carriers
  • 5.6 By Application
    • 5.6.1 Long-Haul Line-haul
    • 5.6.2 Regional / Hub-to-Hub
    • 5.6.3 Port & Intermodal Drayage
  • 5.7 By Ownership / Business Model
    • 5.7.1 OEM-Integrated Subscription
    • 5.7.2 Third-Party Technology Provider
  • 5.8 Geography
    • 5.8.1 North America
      • 5.8.1.1 United States
      • 5.8.1.2 Canada
      • 5.8.1.3 Rest of North America
    • 5.8.2 South America
      • 5.8.2.1 Brazil
      • 5.8.2.2 Mexico
      • 5.8.2.3 Rest of South America
    • 5.8.3 Europe
      • 5.8.3.1 Germany
      • 5.8.3.2 United Kingdom
      • 5.8.3.3 France
      • 5.8.3.4 Spain
      • 5.8.3.5 Italy
      • 5.8.3.6 Russia
      • 5.8.3.7 Rest of Europe
    • 5.8.4 Asia-Pacific
      • 5.8.4.1 China
      • 5.8.4.2 Japan
      • 5.8.4.3 India
      • 5.8.4.4 South Korea
      • 5.8.4.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.8.5 Middle East and Africa
      • 5.8.5.1 United Arab Emirates
      • 5.8.5.2 Saudi Arabia
      • 5.8.5.3 Egypt
      • 5.8.5.4 Turkey
      • 5.8.5.5 South Africa
      • 5.8.5.6 Rest of Middle East and Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (Includes Global level Overview, Market Level Overview, Core Segments, Financials as Available, Strategic Information, Market Rank/Share, Products and Services, Recent Developments)
    • 6.4.1 Daimler Truck AG
    • 6.4.2 AB Volvo
    • 6.4.3 Paccar Inc (DAF Trucks)
    • 6.4.4 Volkswagen Group
    • 6.4.5 Hyundai Motor Company
    • 6.4.6 Iveco Group
    • 6.4.7 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.4.8 Continental AG
    • 6.4.9 Robert Bosch GmbH
    • 6.4.10 Knorr-Bremse AG
    • 6.4.11 NXP Semiconductors N.V.
    • 6.4.12 Waymo LLC (Waymo Via)
    • 6.4.13 TuSimple Holdings Inc.
    • 6.4.14 Aurora Innovation Inc.
    • 6.4.15 Plus AI Inc.
    • 6.4.16 Einride AB
    • 6.4.17 Locomation Inc.

7 Market Opportunities & Future Outlook

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제