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종이 포장 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Paper Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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종이 포장 시장 규모는 2025년에 4,173억 1,000만 달러로 추정되고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 4.68%로 전망되며, 2030년에는 5,245억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되고 있습니다.

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종이 포장은 다양한 제품을 보호, 저장, 운송하는 다목적이고 비용 효율적인 방법입니다. 또한 고객 및 제품별 요구에 맞게 사용자 정의할 수 있습니다. 경량, 생분해성, 재활용성 등의 특성이 종이 포장의 장점이며, 필수적인 부품이 되고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 세계 소비자들은 포장 환경에 대한 위험을 더욱 의식하게 되고, 구매 습관을 보다 친환경적인 선택으로 옮겨가고 있습니다. 소비자, 정부, 미디어는 제품, 포장, 프로세스를 보다 친환경적으로 만들기 위해 제조업체에 압력을 가하고 있습니다. 또한 개인은 이러한 환경을 고려한 포장에 대해 더 높은 금액을 지불하기를 원합니다. 종이 포장 산업은 이러한 동향으로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 전자상거래 판매 확대 및 접이식 판지 포장 수요 증가가 시장을 견인하고 있습니다. 그러나 고성능 대체품을 사용할 수 있다는 것은 시장 성장을 억제할 가능성이 높습니다. 판지 포장은 가장 인기있는 환경 친화적인 포장 옵션 중 하나입니다. 부피가 큰 포장 솔루션에 비해 이 포장 형태는 작은 설치 영역에서 다양한 크기를 만들 수 있으므로 거의 모든 최종 사용자 부서에서 사용하기에 적합합니다.
  • 게다가 소비자는 순환형 경제 모델을 지지하고 있어 보다 지속가능한 방법으로 포장 및 출하된 제품을 선택하고 있습니다. 브랜드 제조업체는 카톤 보드를 사용하여 탄소 발자국과 환경 오염을 줄이기 위해 노력하고 있습니다. 전자상거래는 브랜드 제조업체가 포장에서 차별화를 도모하는 새로운 기회를 만들어 냈습니다. 제조업체는 공급망 전반에 걸쳐 제품을 보호하는 데 필수적인 강도를 제공하고 소비자 경험을 향상시키는 부가가치 기능을 통합할 수 있습니다.
  • 게다가 소매업 및 전자상거래에서는 판지 기반 포장이 널리 이용되고 있으며, 아마존과 같은 기업은 5,000만 명 이상의 가입자를 안고, 그 페이스를 잡고 있습니다. 중국이나 인도 등 경제권에서는 인터넷과 스마트폰의 보급이 진행되고 도시화가 급속히 진행되고 있기 때문에 전자상거래 시장의 확대가 전망되고 있습니다. IBEF에 따르면 인도 전자상거래 시장은 2017년 385억 달러에서 2026년 말까지 2,000억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
  • 종이 포장 시장이 직면하는 과제는 무거운 재료를 포장하기 위해 종이가 필요하기 때문에 이 산업은 고분자 및 금속 포장 산업과 균형을 이루어야 합니다. 또한, 삼림 벌채는 종이 생산 중에 다이옥신의 방출을 일으켜 환경 문제를 일으키고 있습니다. 이러한 요인은 종이 포장 시장의 방해가 될 수 있습니다.

종이 포장 시장 동향

식음료 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 종이는 식품 포장에 널리 사용되는 재료 중 하나입니다. 종이는 친환경 포장 재료이며 식품 포장의 이상적인 선택입니다. 주로 1차 포장의 운송 및 보관을 위해 상품을 직접 포장하는 데 사용됩니다. 종이 및 판지는 전자 레인지용 팝콘 봉지, 베이킹 페이퍼, 패스트 푸드 용기 제조에도 사용됩니다. 종이 포장 시장은 포장 식품의 환경 문제에 대한 소비자의 높은 인식에 의해 촉진될 것으로 예상됩니다.
  • 또한 종이는 쉽게 얻을 수있는 저렴한 자원 중 하나입니다. 이것은 음식 부문에서 널리 사용됩니다. 이 재료는 포장 용도의 성형품이나 컵, 파우치, 액체 카톤 등의 음료를 포함한 기타 접촉 제품을 만들기 위해 재활용 할 수 있습니다.
  • 게다가, 국제적인 식품 및 식품 기업은 소비자 수요에 부응하여 모든 포장을 재활용 가능하거나 생분해 가능하게 하는 목표를 세우고 있습니다. 예를 들어 Bacardi는 새로운 종이 기반 음료 병을 발명함으로써 2030년까지 플라스틱을 폐지하려는 의향을 표명하고 일회용 플라스틱에 반대하는 세계의 움직임에 합류했습니다. 이러한 순환경제의 개념에 대한 기울기는 제지산업에서 더 큰 진보를 가져올 수 있습니다.
  • 시장의 다양한 진출기업들이 세계의 골격을 굳히기 위해 끊임없이 제품을 혁신하고 있습니다. 2023년 5월 Smurfit Kappa는 Pruszkw 포장 공장을 4천만 유로(4388만 6000달러)로 크게 확대하는 투자 프로젝트를 완료했습니다. 이 확대로 Smurfit Kappa는 폴란드 최대 규모의 규모가 되어 유럽에서 가장 기술적으로 선진적이고 현대적인 포장 공장이 될 것으로 기대되었습니다.
  • 소비자들은 외출이 많은 라이프 스타일을 보내고 있으며, 그 결과 손에 들고, 취급하고, 먹고, 운반하기 위해 더 간단한 음식을 계속 요구하고 있습니다. 각 브랜드는 이러한 요구를 충족시키기 위해 식품 포장을 운반할 수 있도록 하기 위해 열심히 노력하고 있습니다. 포장 제조업체가 식품의 포장을 종이제에 의지하고 있는 것은 이 유형의 포장이 매우 경량으로 운반이 간단하기 때문입니다. 또한, 식품 포장은 최근 몇 년동안 환경 친화적입니다. 대기업은 환경 친화적인 솔루션을 요구하는 일회용 플라스틱을 멈추고 생분해성, 재활용 가능 또는 재사용 가능한 포장을 채택했습니다.
  • 접이식 상자, 골판지 상자, 액체 판지 상자에 대한 수요를 견인하는 식품 산업의 성장은 조리 식품, 냉동 식품 및 포장 상품에 대한 필요성이 높아짐에 따라 향상되었습니다. 예를 들어, 미국 인구조사국에 따르면 2023년 미국 식음료 소매점의 연간 매출은 약 9,850억 달러에 이르렀으며 2019년 7,744억 달러에서 상승했습니다. 따라서 식품 및 음료의 판매 증가는 종이 포장 시장의 성장에 영향을 미칩니다.

아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지할 전망

  • 아시아태평양은 조사한 시장에서 큰 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 생산 시설 수 증가, 소비자 의식의 고조, 통과 포장 산업에 의해 시장이 확대하고 있습니다. 이 지역은 중국과 인도와 같은 개발 도상국에서 종이 펄프의 필요성이 증가함에 따라 빠르게 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 중국에서는 소비와 함께 수송 포장 시장이 성장하고 있으며 종이 포장 수요를 촉진하고 있습니다. 도시 인구 증가, 전자상거래 산업 발전, 펄프 가격 하락, 친환경 포장에 대한 사람들의 의식 향상이 이 지역의 종이 포장 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 인도 제지공업협회(IPMA)에 따르면 인도의 종이 소비량은 연간 6-7%의 성장을 보이며 2026-2027년도에는 3,000만 톤에 이를 것으로 예상되고 있습니다. 이 성장은 주로 교육과 인식률의 향상에 중점을 두고 조직 소매업 증가로 이어질 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 중국에서는 최종 사용자 산업 전체에서 종이 소비가 증가하고 있으며, 골판지와 같은 종이 기반 제품의 생산에도 영향을 미치고 있습니다. 중국 국가 통계국의 데이터에 따르면 2024년 1월과 2월의 가공지와 골판지 생산량은 수요 증가와 동시에 증가했습니다. 중국의 누계 가공지 및 골판지 생산량은 약 2,242만 톤으로, 2023년 8월의 1,225만 톤으로부터 증가했습니다.
  • 일본 기업인 Nestle은 다양한 브랜드와 상품의 새로운 포장 옵션을 검토하고 있습니다. 또한 회사는 매일 약 400만 개의 제품을 판매하고 있기 때문에 환경에 미치는 영향을 더욱 줄이기 위한 재료 연구도 적극적으로 실시했습니다. 게다가, 플라스틱 폐기물을 제한하기 위한 몇몇 정부 시책은 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다. 그 결과, 이 지역의 소비자 의식 증가와 음식 및 기타 부문의 성장이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.

종이 포장 산업 개요

종이 포장 시장은 International Paper, Mondi, Smurfit Kappa, WestRock Company 등 여러 진출 기업에 의해 분할됩니다. 각 회사는 시장 점유율을 유지하기 위해 기술 혁신과 전략적 제휴를 추진하고 있습니다. 각 회사는 끊임없이 기술 혁신을 수행하고, 더 나은 성능을 실현하고, 시장성을 향상시키고, 지속가능성을 높이기 위해 포장을 재설계하고 있습니다.

  • 2024년 2월-Mondi Group은 지속가능한 홈 및 퍼스널케어(HPC) 포장, 특히 종이 기저귀와 여성용 위생 용품에 대한 요구 증가에 대응하기 위해 혁신적인 종이 기반 에코 위켓 백의 생산 범위를 확대했습니다. 스자다(헝가리) 공장에서 에코 위켓백 생산을 확대함으로써 몬디는 종이의 자사 생산부터 코팅, 컨버팅까지 그룹의 일관된 밸류체인을 더욱 활용합니다.
  • 2024년 1월-WestRock은 고객 증가하는 요구에 부응하기 위해 위스콘신 주 플레전트 프레리에 골판지 공장을 신설할 계획을 발표했습니다. 이 투자를 통해 회사는 5대호에서 생산 능력을 높이고 비용 프로파일을 강화할 것으로 기대됩니다. 건설비는 약 1억 4,000만 달러를 예정하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 공급망 분석
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 배리어 코트 판지 제품의 개발
    • 종이 포장에 대한 소비자의 의식 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 삼림 파괴에 의한 종이 포장에 대한 영향
    • 운영비용 증가

제6장 세계의 폐지 생산 통계

  • 폐지 생산량
  • 폐지 수입액 및 수입량
  • 폐지 수출액 및 수출량
  • 주요 국가별 고지 생산량

제7장 골판지 수출입 시나리오

  • 골판지 원지 수출 : 금액 및 수량(100만 달러, 100만 톤)
  • 골판지 원지 수입 : 금액 및 수량(100만 달러, 100만 톤)

제8장 시장 세분화

  • 등급별
    • 판지 보드
      • 고체 표백 황산염(SBS)
      • 무표백 고형 설페이트(SUS)
      • 접이식 박스 보드(FBB)
      • 코트 재생 판지(CRB)
      • 비도장 재생판지(URB)
      • 기타
    • 컨테이너 보드
      • 화이트 톱 크래프트 라이너
      • 기타 크래프트 라이너
      • 화이트 톱 테스트 라이너
      • 기타 테스트 라이너
      • 세미케미컬 플루팅
      • 재활용 플루팅
  • 제품별
    • 접이식 판지
    • 골판지 상자
    • 기타
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의료
    • 퍼스널케어
    • 가정용품
    • 전기제품
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
    • 아시아
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 멕시코
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • International Paper Company
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith PLC
    • Eastern Pak Limited
    • WestRock Company
    • Packaging Corporation of America
    • Cascades Inc.
    • Nippon Paper Industries Ltd
    • Sonoco Products Company

제10장 투자 분석

제11장 시장의 미래

AJY 25.02.14

The Paper Packaging Market size is estimated at USD 417.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 524.53 billion by 2030, at a CAGR of 4.68% during the forecast period (2025-2030).

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Paper packaging is a versatile and cost-efficient method to protect, preserve, and transport a wide range of products. In addition, it can be customized to meet the customers' or product-specific needs. Attributes like lightweight, biodegradability, and recyclability are the advantages of paper packaging, making it an essential component.

Key Highlights

  • Consumers globally are becoming more conscious of the environmental hazards of packaging and are moving their purchasing habits to more environment-friendly options. Consumers, the government, and the media are pressuring manufacturers to make their products, packaging, and processes more environmentally friendly. Also, individuals are willing to pay more for these types of conscious packaging. The paper packaging industry is anticipated to grow due to these trends.
  • The expansion of e-commerce sales and the rising demand for folded carton packaging drive the market. However, the availability of high-performance substitutes will likely restrain the market's growth. Paperboard packaging is one of the most popular eco-friendly packaging options. Compared to bulkier packaging solutions, this packaging format can be created in various sizes with a small footprint, making it suitable for use in almost all end-user sectors.
  • Moreover, consumers support the circular economy model, choosing products packaged and shipped more sustainably. Brand manufacturers aim to reduce their carbon footprint and environmental pollution by using cartonboards. E-commerce has created additional opportunities for brand manufacturers to differentiate themselves through packaging. Manufacturers can provide the essential strength to protect their products throughout the supply chain and integrate value-added features that improve the consumer experience.
  • Furthermore, retail and e-commerce rely extensively on paperboard-based packaging, with companies such as Amazon setting the pace with more than 50 million subscribers. In economies such as China and India, the e-commerce market is expected to expand because of rising internet and smartphone penetration and rapid urbanization. According to IBEF, the Indian e-commerce market is anticipated to reach USD 200 billion by the end of 2026, from USD 38.5 billion in 2017.
  • The challenge faced by the paper packaging market is the need for paper to package heavy materials, resulting in the industry needing to be more balanced by the polymers and metal packaging industries. Furthermore, deforestation causes the release of dioxins during paper production, causing environmental concerns. Such factors might hinder the paper packaging market.

Paper Packaging Market Trends

The Food and Beverage Segments are Expected to Hold Significant Market Share

  • Paper is among the widely used materials for food packaging. Paper is an environment-friendly packaging material, making it an ideal option for food packaging. It is mainly used to package goods directly for transporting and storing primary packages. Paper and paperboard are also used to make microwave popcorn bags, baking paper, and fast-food containers. The market for paper packaging is anticipated to be propelled by high consumer awareness of the environmental concerns of packaged food.
  • In addition, paper is one of the readily available, inexpensive resources. It is used extensively in the food and beverage sector. These materials can be recycled to create molded products for packaging applications and other beverage-containing contact items like cups, pouches, and liquid cartons.
  • Moreover, international food and beverage businesses have set objectives to make all packaging recyclable or biodegradable in response to consumer demand. For instance, Bacardi stated its intention to eliminate plastic by 2030 by inventing new paper-based beverage bottles, joining the global push against single-use plastics. This dedication to circular economy concepts could result in more significant advancements in the paper industry.
  • Various players in the market are constantly innovating products to bolster their foothold globally. In May 2023, Smurfit Kappa completed its investment project, which led to a significant expansion of its packaging plant in Pruszkw with EUR 40 million (USD 43.886 million). This expansion was expected to make Smurfit Kappa one of the largest in Poland and one of Europe's most technologically advanced and modern packaging plants.
  • Consumers lead on-the-go lifestyles, and as a result, they continuously seek simpler foods to pick up, handle, eat, or carry. Brands are working harder to make food packaging portable to address this need. Packaging manufacturers depend on paper packaging for food products because these types of packaging are exceptionally lightweight and easy to carry. Moreover, food packaging has become more environmentally friendly in recent years. Big firms abandoned single-use plastics in favor of biodegradable, recyclable, or reusable packaging due to their desire for eco-friendly solutions.
  • The growth of the food industry, which, in turn, is driving demand for folding cartons, corrugated boxes, and liquid paperboard boxes, is propelled by the increased need for ready-to-eat, frozen, and packaged goods. For instance, according to the US Census Bureau, in 2023, annual sales of retail food and beverage stores in the United States amounted to ~USD 985 billion, rising from USD 774.4 billion in 2019. Thus, increasing sales of food and beverages impact the growth of the paper packaging market.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share

  • Asia-Pacific is anticipated to record significant growth in the market studied. The market is expanding due to the rising number of production facilities, rising consumerism, and the transit packaging industry in the region. The region is expected to expand quickly due to the increasing need for paper pulp in developing nations like China and India.
  • In China, the transportation packaging market is growing along with consumption, fueling the demand for paper packaging. The growing urban population, evolving e-commerce industry, dropping pulp prices, and improving population awareness about environmentally friendly packaging are expected to propel the paper packaging market in the region.
  • As per the Indian Paper Manufacturers Association (IPMA), paper consumption in India is expected to witness 6 to 7% annual growth and reach 30 million tonnes by FY 2026-27. This growth is expected to be mainly driven by the growing emphasis on education and literacy, coupled with the increase in organized retail business.
  • Furthermore, the growing paper consumption in China throughout the end-user industries is also influencing the production of paper-based products like cardboard. According to data from the National Bureau of Statistics of China, the production of processed paper and cardboard increased simultaneously with their growing demand in January and February 2024. China's cumulative processed paper and cardboard production volume was approximately 22.42 million metric tons, which increased from 12.25 million metric tons in August 2023.
  • Nestle, a Japanese company, is looking into new packaging options for various brands and goods. It is also aggressively researching materials to lessen its environmental impact further, as it sells approximately 4 million products daily. Furthermore, several government measures to limit plastic waste influence the market's growth. As a result, increasing consumer awareness and the growth of food, beverage, and other sectors in the region are pushing market's growth.

Paper Packaging Industry Overview

The paper packaging market is fragmented with several players like International Paper, Mondi, Smurfit Kappa, WestRock Company, and more. The companies are innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share. Companies constantly innovate with technology and redesign their packaging to get better performance, improve marketability, and enhance sustainability.

  • In February 2024, Mondi Group expanded the production of its innovative range of paper-based EcoWicketBags as part of the rising need for sustainable home and personal care (HPC) packaging, specifically for diapers and feminine hygiene products. By expanding the production of EcoWicketBags at its Szada (Hungary) plant, Mondi further leverages the Group's integrated value chain, from in-house paper production to coating and converting.
  • In January 2024, WestRock announced plans to construct a new corrugated box plant in Pleasant Prairie, Wisconsin, to fulfill customers' growing needs. This investment is expected to position the company to increase production capabilities and enhance its cost profile in Great Lakes. The construction is slated to cost approximately USD 140 million.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Development of Barrier-coated Paperboard Products
    • 5.1.2 Growing Consumer Awareness on Paper Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Effects of Deforestation on Paper Packaging
    • 5.2.2 Increasing Operational Costs

6 GLOBAL RECOVERED PAPER PRODUCTION STATISTICS

  • 6.1 Recovered Paper, Production Quantity
  • 6.2 Recovered Paper, Import Value, and Import Quantity
  • 6.3 Recovered Paper, Export Value, and Export Quantity
  • 6.4 Recovered Paper Production, by Leading Countries

7 CARTONBOARD EXIM SCENARIO

  • 7.1 Cartonboard Exports by Value & Volume (USD million, million tonnes)
  • 7.2 Cartonboard Imports by Value & Volume (USD million, million tonnes)

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Grade
    • 8.1.1 Carton Board
      • 8.1.1.1 Solid Bleached Sulphate (SBS)
      • 8.1.1.2 Solid Unbleached Sulphate (SUS)
      • 8.1.1.3 Folding Boxboard (FBB)
      • 8.1.1.4 Coated Recycled Board (CRB)
      • 8.1.1.5 Uncoated Recycled Board (URB)
      • 8.1.1.6 Othder Graes
    • 8.1.2 Containerboard
      • 8.1.2.1 White-top Kraftliner
      • 8.1.2.2 Other Kraftliners
      • 8.1.2.3 White top Testliner
      • 8.1.2.4 Other Testliners
      • 8.1.2.5 Semi Chemical Fluting
      • 8.1.2.6 Recycled Fluting
  • 8.2 By Product
    • 8.2.1 Folding Cartons
    • 8.2.2 Corrugated Boxes
    • 8.2.3 Other Types
  • 8.3 By End User Industry
    • 8.3.1 Food
    • 8.3.2 Beverage
    • 8.3.3 Healthcare
    • 8.3.4 Personal Care
    • 8.3.5 Household Care
    • 8.3.6 Electrical Products
    • 8.3.7 Other End User Industries
  • 8.4 By Geography
    • 8.4.1 North America
      • 8.4.1.1 United States
      • 8.4.1.2 Canada
    • 8.4.2 Europe
      • 8.4.2.1 Germany
      • 8.4.2.2 United Kingdom
      • 8.4.2.3 Italy
      • 8.4.2.4 France
    • 8.4.3 Asia
      • 8.4.3.1 China
      • 8.4.3.2 Japan
      • 8.4.3.3 India
      • 8.4.3.4 Australia and New Zealand
    • 8.4.4 Latin America
      • 8.4.4.1 Brazil
      • 8.4.4.2 Mexico
    • 8.4.5 Middle East and Africa
      • 8.4.5.1 United Arab Emirates
      • 8.4.5.2 Saudi Arabia
      • 8.4.5.3 South Africa

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 International Paper Company
    • 9.1.2 Mondi Group
    • 9.1.3 Smurfit Kappa Group
    • 9.1.4 DS Smith PLC
    • 9.1.5 Eastern Pak Limited
    • 9.1.6 WestRock Company
    • 9.1.7 Packaging Corporation of America
    • 9.1.8 Cascades Inc.
    • 9.1.9 Nippon Paper Industries Ltd
    • 9.1.10 Sonoco Products Company

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET

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