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시장보고서
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세계의 CNG 및 LPG 차량 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)CNG LPG Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
CNG 및 LPG 차량 시장 규모는 2024년 67억 3,000만 달러로 추정되고, 2029년 101억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간 중(2024-2029년) CAGR은 7%로 성장할 전망입니다.
세계의 CNG 및 LPG 차량 시장은 환경문제에 대한 관심 증가, 연료가격 상승, 에너지 다변화 추진 등으로 확대되고 있습니다. 최근, 연료 저장, 엔진 효율, 안전 기능 등, CNG 및 LPG 차량 기술에 대폭적인 개량이 더해지고 있습니다. 이러한 진보로 CNG 및 LPG 차량은 성능과 신뢰성 측면에서 경쟁력을 높이고 있습니다.
가솔린이나 디젤에 비해 저렴한 CNG 및 LPG에 의한 운용 비용의 저감은 중요한 추진력이 되고 있습니다. 이 측면은 상용차와 주행 거리가 많은 차량에 특히 매력적입니다. 세계적으로 배기가스 규제가 강화되어 기존 연료에 비해 오염물질 배출량이 적은 CNG 및 LPG 차량의 채용이 가속화되고 있습니다.
지속가능한 에너지로의 세계 변화로 인해 CNG 및 LPG 차량은 특히 전기차의 인프라 정비가 늦어지는 지역에서 관련성을 유지할 가능성이 높습니다. 자동차 기술과 연료 인프라의 지속적인 개선은 CNG 및 LPG 차량 시장 호소를 높일 수 있습니다.
아시아태평양은 세계 최대의 자동차 시장입니다. 이 지역은 세계 최대의 자동차 시장인 중국 시장이 급증하고 있음에도 불구하고 예측 기간 동안 CNG 및 LPG 차량 시장의 성장을 이끌 것으로 예상됩니다.
이와 같이 앞서 언급한 요인이 겹쳐지면 향후 수년간 시장이 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
CNG 및 LPG는 전통적인 가솔린과 디젤 연료보다 저렴합니다. 상용차 사업자에게 연료비는 영업경비의 대부분을 차지합니다. CNG 및 LPG의 저비용화는 차량의 서비스 수명을 통해 상당한 절약으로 이어져 이러한 옵션을 경제적으로 매력적으로 만들고 있습니다. 변동이 심한 석유 시장에 비해 CNG 및 LPG의 가격은 일반적으로 안정적입니다. 이러한 안정성을 통해 기업은 영업 비용을 보다 적절하게 예측하고 관리할 수 있으며 이는 상업 운영에 매우 중요합니다.
세계적으로 배출가스 규제가 점점 엄격해지고 있는 것도 큰 원동력이 되고 있습니다. CNG 및 LPG 차량는 디젤차나 가솔린차에 비해 질소산화물(NOx), 입자상물질(PM), 이산화탄소(CO2) 등 오염물질 배출량이 적습니다. 특히 대기질이 큰 문제가 되고 있는 도시에서는 CNG 및 LPG 차량 쪽이 환경 기준에 적합하고 있습니다.
CNG 및 LPG의 급유 스테이션의 확대로 인해 이러한 연료는 더 쉽게 사용할 수 있습니다. 이러한 인프라 정비는 종종 정부 이니셔티브 또는 민간 단체와 정부 기관의 파트너십의 결과입니다. 최신 CNG 및 LPG 차량은 성능, 신뢰성 및 연비 측면에서 크게 개선되었습니다. 따라서 기존의 연료 자동차와의 경쟁이 치열해지고 있습니다.
CNG 및 LPG를 쉽게 입수할 수 있어 국내 생산에 의해 가격도 저렴한 지역에서는 이러한 자원을 이용하려는 기운이 자연스럽게 높아지고 있습니다. 세계의 많은 도시가 저배출 가스 지대를 도입하고 있으며, 그곳에서는 일정한 배기 가스 기준을 충족하지 않는 차량은 주행 금지 또는 유료가 됩니다. CNG 및 LPG 차량는 이러한 기준을 충족하는 경우가 많기 때문에 도시에서 사업을 운영하는 기업에게는 유력한 선택지가 됩니다.
또한 CNG 차량이 제공하는 비용 우위성과 대체연료자동차의 채용을 장려하는 정부의 지원정책이 세계 CNG 및 LPG 차량 시장을 견인하고 있습니다. 예를 들면
이처럼 위의 모든 요인이 함께 향후 5년간 세계의 CNG 및 LPG 차량 시장은 추진될 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 인도의 성장에 견인되어 CNG 및 LPG 차량의 세계 최대 시장이 될 것으로 예측됩니다.
아시아태평양의 도시는 세계적으로 가장 오염된 지역 중 하나입니다. CNG 및 LPG 차량는 디젤차나 가솔린차에 비해 오염물질 배출량이 적고, 도시의 대기질을 개선하는 매력적인 선택이 되고 있습니다. 따라서 많은 국가들이 배기 가스 규제의 세계 동향에 맞추어져 있습니다. CNG 및 LPG 차량은 이러한 환경 규제 강화를 위한 실용적인 단계로 간주됩니다.
또한, 이 지역 전체의 규제 정책이 이 동향을 강화하고 있습니다. 인도의 Bharat Stage VI 배기 가스 규제와 같은 엄격한 배기 가스 규제 정책은 CNG 및 LPG를 포함한 더 깨끗한 연료 차량의 채택을 촉진합니다. 게다가 중국과 인도와 같은 국가는 대체 연료 차량을 홍보하는 구체적인 정책을 취하고 있으며, CNG 및 LPG 차량을 보다 광범위한 탄소 감축 전략 안에 자리잡고 있습니다.
기술의 발전은 CNG 및 LPG 차량의 매력에 크게 기여하고 있습니다. 차량 기술의 향상은 성능과 신뢰성을 높일 뿐만 아니라 효율도 향상시켰습니다. 이 차량의 항속 거리와 연료 보급 시간은 크게 개선되었습니다. 이러한 기술적 진보를 보완하는 것이 연료 보급 인프라의 확대이며, 이것은 CNG 및 LPG 차량의 실용성에 있어서 매우 중요합니다. 특히 인도와 중국에서의 이 확대는 이러한 연료를 개인 및 상용 모두 이용하기 쉽게 하는데 도움이 되고 있습니다. 아시아태평양 시장 역학은 CNG 및 LPG 차량 수요를 더욱 높이는 방대한 자동차 인구 증가로 특징 지어집니다.
아시아태평양에 이어 유럽과 북미는 CNG 가격 하락과 엄격한 배기가스 규제를 채택하여 다음에 큰 시장이 될 것으로 예측되고 있습니다.
CNG 및 LPG 차량 시장은 매우 단편화되어 있으며 여러 세계 기업와 로컬 기업이 지배하고 있습니다. 주요 기업으로는 Hyundai Motor Company, Suzuki Motor Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, Volkswagen AG, and Honda Motor Company 등이 있습니다. 주요 회사는 신제품을 출시하거나 합작 투자 회사를 설립하여 시장 지위를 강화하고 있습니다. 예를 들어,
The CNG LPG Vehicle Market size is estimated at USD 6.73 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 7% during the forecast period (2024-2029).
The global market for CNG and LPG vehicles has been growing, driven by increasing environmental concerns, rising fuel prices, and the push for energy diversification. In recent years, significant improvements have been made in CNG and LPG vehicle technologies, including fuel storage, engine efficiency, and safety features. These advancements have made CNG and LPG vehicles more competitive in terms of performance and reliability.
Lower operational costs due to cheaper CNG and LPG compared to petrol and diesel are significant drivers. This aspect is particularly appealing for commercial and high-mileage vehicles. Stricter emission regulations worldwide are boosting the adoption of CNG and LPG vehicles, as they emit fewer pollutants compared to conventional fuels.
With the global shift toward sustainable energy, CNG and LPG vehicles are likely to maintain their relevance, especially in regions where electric vehicle infrastructure is lagging. Continuous improvements in vehicle technology and fuel infrastructure may also enhance the market appeal of CNG and LPG vehicles.
Asia-Pacific is the largest market for automobiles in the world. The region, despite the sluggish growth in the Chinese market, the largest automobile market in the world, is expected to lead the growth in the CNG and LPG vehicles market during the forecast period.
Thus, the confluence of the aforementioned factors is expected to produce significant growth in the market in the coming years.
CNG and LPG are often cheaper than traditional petrol and diesel fuels. For commercial vehicle operators, fuel cost is a significant portion of operating expenses. The lower cost of CNG and LPG can translate into substantial savings over the lifetime of the vehicle, making these options financially attractive. Compared to the more volatile oil market, CNG and LPG prices are generally more stable. This stability allows businesses to better forecast and manage their operating costs, which is crucial for commercial operations.
Increasingly stringent emission regulations worldwide are a significant driver. CNG and LPG vehicles emit fewer pollutants such as nitrogen oxides (NOx), particulate matter (PM), and carbon dioxide (CO2) compared to diesel and petrol vehicles. In urban areas, especially where air quality is a major concern, CNG and LPG vehicles are more compliant with environmental standards.
The expansion of CNG and LPG fueling stations has made these fuels more accessible. This infrastructure development is often a result of either government initiatives or partnerships between private entities and government bodies. Modern CNG and LPG vehicles have seen significant improvements in terms of performance, reliability, and fuel efficiency. This makes them more competitive with traditional fuel vehicles.
In regions where natural gas or LPG is readily available and less expensive due to domestic production, there is a natural inclination to utilize these resources. Many cities worldwide are introducing low-emission zones where vehicles that do not meet certain emission standards are either banned or subject to a fee. CNG and LPG vehicles often meet these standards, making them a viable option for businesses operating within urban areas.
However, the cost advantage offered by natural gas vehicles and supportive government policies to encourage the adoption of alternative fuel-powered vehicles is driving the global CNG and LPG vehicle market. For instance,
Thus, the combination of all the above factors is anticipated to propel the market for CNG and LPG vehicles worldwide over the next five years.
Asia-Pacific is forecasted to be the largest market for CNG and LPG vehicles in the world, led by the growth in India.
Cities in Asia-Pacific are among the most polluted globally. CNG and LPG vehicles emit fewer pollutants compared to diesel and petrol vehicles, making them attractive options for improving urban air quality. Therefore, many countries are aligned with global trends in emission standards. CNG and LPG vehicles are seen as practical steps toward meeting these stricter environmental regulations.
Moreover, regulatory policies across the region reinforce this trend. Stringent emission control policies, such as India's Bharat Stage VI emission standards, have expedited the adoption of cleaner fuel vehicles, including CNG and LPG. Furthermore, countries like China and India have specific policies promoting alternative fuel vehicles, situating CNG and LPG vehicles within broader carbon reduction strategies.
Technological advancements significantly contribute to the attractiveness of CNG and LPG vehicles. Improvements in vehicle technology have not only enhanced performance and reliability but also increased efficiency. The range and refueling times of these vehicles have seen marked improvements. Complementing these technological strides is the expansion of refueling infrastructure, which is critical for the practicality of CNG and LPG vehicles. This expansion, notably in India and China, has been instrumental in making these fuels more accessible for both personal and commercial use. The market dynamics of the Asia-Pacific region are characterized by a vast and growing vehicle population that further fuels the demand for CNG and LPG vehicles.
Following Asia-Pacific, Europe and North America are predicted to be the next biggest markets due to lower prices of natural gas and the adoption of stringent emission norms.
The CNG and LPG vehicle market is highly fragmented and dominated by several global and local players. Some of the major players are Hyundai Motor Company, Suzuki Motor Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, Volkswagen AG, and Honda Motor Company. The major companies are launching new products and forming joint ventures to cement their market position. For instance,