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시장보고서
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1563784
세계의 수소 내연 엔진 중형 및 대형 트럭 시장Hydrogen Internal Combustion Engines and the Medium and Heavy Duty Truck Market: Examining Global Truck Sales and Revenue Forecasts for Hydrogen-Powered Long-Haul, Distribution, Harsh Duty, and Vocational Vehicles with Regional Forecasts, 2025-2034 |
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세계의 수소 내연 엔진 중형 및 대형 트럭 시장 규모는 2034년까지 41,081대에 이를 것으로 예측했습니다. 10년간의 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR)이 44.5%가 될 것으로 예측되는 이 부문에는 오버더로드(OTR), 유통,집배(유통/C&D), 가혹한 의무, 직업 분야가 포함됩니다.
중형 및 대형(MHD) 트럭 업계의 탈탄소화 추진은 기존의 디젤 내연 엔진(D-ICE)을 대체하는 수많은 드라이브 라인 옵션의 개발로 이어지고 있습니다. 시장의 관심도 OEM의 연구개발 예산도 배터리 전기자동차(BEV)에 최대의 초점이 맞추어져 왔지만, 제창자는 탈탄소화의 수단으로서 수소도 추진해 왔습니다. 배출감소 경로로서의 수소는 주로 연료전지차(FCV)를 전제로 했지만, MHD용 내연기관차에 대한 수소이용에 대한 관심 증가는 상용차 밸류체인의 모든 이해관계자, 화주, 규제 당국 및 투자자에게 영향을 줄 수 있습니다.
본 보고서에서는 2025년부터 2034년까지의 예측 기간에 있어서 세계의 수소 내연 엔진 중형 및 대형 트럭 시장을 조사했습니다. 시장 전체의 예측, 대수와 수익에 의한 부문별 예측, 차량 사이즈(중형 및 대형) 및 업무(장거리, 배송, 가혹한 업무, 직업)별로 부문화한 판매 대수 예측을 제공합니다.
The drive to decarbonize the medium and heavy duty (MHD) truck industry has led to the development of numerous driveline options to replace conventional diesel internal combustion engines (D-ICE). While the greatest focus in both market interest and OEM R&D budgets has been on battery electric vehicles (BEVs), advocates have also promoted hydrogen as a means of decarbonization. While hydrogen as an emissions reduction pathway has been mainly predicated on fuel cell vehicles (FCVs), the increasing interest in using hydrogen to power adapted ICE engines for MHDs could have an effect on all stakeholders in the commercial vehicle value chain, shippers, regulators, and investors.
This report looks at the global market for hydrogen-ICE (H2-ICE) MHD trucks during the forecast period 2025-2034. It provides forecasts for the overall market, segmented by units and revenue, and unit sales forecasts segmented by vehicle size (medium duty and heavy duty) and task (long-haul, distribution, harsh duty, and vocational).
Guidehouse Insights projects that the global market for heavy duty trucks powered by H2-ICE drivelines will reach 41,081 units by 2034. This segment, which is expected to experience a 44.5% compound annual growth rate (CAGR) over the ten-year forecast period, includes the over-the-road (OTR), distribution and collection and delivery (distribution/C&D), harsh duty, and vocational segments.