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세계의 IT 서비스 관리(ITSM) 소프트웨어 시장(2023-2030년)

Global IT Service Management (ITSM) Software Market 2023-2030

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 205 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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세계의 IT 서비스 관리(ITSM) 소프트웨어 시장은 예측 기간 중 18.4%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 조직의 보안, 프라이버시 및 컴플라이언스 태세에 대한 인식 증가, 컴플라이언스 의무 및 규제 증가, 최종사용자 산업 수요 증가는 ITSM 소프트웨어 시장의 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 인공지능(AI)의 채택이 증가하면서 비즈니스 프로세스에서 자동화 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

자율성이 급증하면서 일부 IT 기업은 생산성을 향상시키고 업무 수행에 필요한 시간을 단축하기 위해 자율성을 높이고 있습니다. 이로 인해 고급 ITSM 소프트웨어 솔루션에 대한 수요가 세계에서 증가하고 있습니다. 또한 BYOD 개념 증가는 향후 수년간 세계 ITSM 시장 성장에 유리하게 작용할 것으로 예상됩니다. 보안 침해 및 사이버 공격의 급증은 세계 ITSM 소프트웨어 시장 수요를 더욱 증가시키고 있으며, ITSM 소프트웨어에 대한 인식 부족은 시장 성장을 저해할 수 있습니다.

부문별 전망

클라우드 기반 하위 부문이 세계 ITSM 소프트웨어 시장에서 압도적인 점유율을 차지할 것으로 전망

클라우드 기반 기술 채택 증가는 이 시장 부문의 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 또한 BYOD 트렌드의 확산과 모바일 인력 증가는 향후 수년간 클라우드 ITSM 시장에 큰 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 클라우드는 다양한 솔루션과 서비스를 유연하게 배포할 수 있으므로 기업은 데이터를 효율적이고 효과적으로 관리할 수 있습니다. 또한 클라우드 기반 기술은 비용 효율적이고 도입이 용이하기 때문에 대기업뿐만 아니라 중소기업에서도 클라우드 ITSM에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 클라우드 솔루션은 IT 인프라를 관리하는 데 필요한 IT 하드웨어 관리 리소스가 매우 적기 때문에 하드웨어에 대한 추가 비용이 필요하지 않습니다. 따라서 기업은 비즈니스 프로세스 전반에 걸쳐 클라우드 기반 기술을 도입하고 있습니다. 따라서 이러한 요인들이 이 시장 부문의 성장을 가속하고 있습니다.

지역별 전망

북미가 세계 ITSM 소프트웨어 시장에서 큰 비중을 차지

북미는 세계 ITSM 소프트웨어 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 북미에서 미국이 가장 큰 비중을 차지하고 있습니다. 첨단인 IT 인프라의 존재와 함께 주요 시장 기업의 존재는 이 지역 시장의 성장을 가속하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 ITSM 소프트웨어와 연계된 기능을 통해 고객 서비스를 유지하기 위해 다양한 분야에서 ITSM 소프트웨어의 채택이 확대되고 있는 것도 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

또한 2022년 1월, Atlassian Corporation PLC는 Jira Service Management의 자연어 이해를 위한 AI 엔진을 개선하기 위해 Percept.AI를 인수했습니다. 이 회사는 시장에서 고객을 위한 통합된 경험을 창출하는 것을 목표로 하고 있습니다. Percept.AI를 통해 대부분의 Tier-1 지원 질문을 피하고, 사용자에게 더 나은 경험을 제공하고, IT 팀이 더 복잡한 업무에 집중할 수 있도록 하는 것을 목표로 하고 있습니다.

목차

제1장 리포트 개요

  • 업계의 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 내역
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 인사이트와 현재의 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 권장사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
  • Atlassian Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Hewlett Packard Enterprise Co.
    • 회사 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • IBM Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 세계의 IT 서비스 관리(ITSM) 소프트웨어 시장 애플리케이션
    • 구성 관리
    • 퍼포먼스 관리
    • 네트워크 관리
    • 데이터베이스 관리 시스템
    • 기타
  • 세계의 IT 서비스 관리(ITSM) 소프트웨어 시장 : 도입별
    • 온프레미스
    • 클라우드 기반
  • 세계의 IT 서비스 관리(ITSM) 소프트웨어 시장 : 업계별
    • BFSI
    • 제조업
    • IT & 통신
    • 정부·교육기관
    • 소매
    • 여행·접객(Hoapitality)
    • 헬스케어
    • 기타

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제6장 기업 개요

  • Atlassian Corp.
  • Axios Systems PLC
  • BMC Software Inc.
  • Broadcom Inc.
  • CA Technologies
  • Cherwell Software
  • Citrix Systems
  • Efecte Plc
  • Freshworks, Inc.
  • Hewlett Packard Enterprise Co.
  • Hornbill Corporate Ltd.
  • IBM Corp.
  • Ivanti Inc.
  • Serviceaide, Inc.
  • ServiceNow, Inc.
  • Zoho Corp.(ManageEngine)
KSA 23.07.27

Title: Global ITSM software Market Size, Share & Trends Analysis Report by Deployment (Cloud and On-premise), by Application (Configuration Management, Performance Management, Network Management, and Database Management System, and Others), by End-user Vertical (BFSI, Manufacturing, Government and Education, IT and Telecommunication, Retail, Travel and Hospitality, and Healthcare) Forecast Period (2023-2030).

The global IT service management (ITSM) software market is anticipated to grow at a CAGR of 18.4% during the forecast period. The growing awareness regarding organization's security, privacy, and compliance posture, increasing compliance mandates and regulations and growing demand from end-user industries is a key factor driving the growth of the ITSM software market. The increasing adoption of artificial intelligence (AI) is propelling the demand for automation services in business processes.

The surging autonomy is assisting several IT enterprises to increase productivity and reduce the time required for task execution. This is driving the demand for advanced ITSM software solutions globally. Additionally, the rising concept of BYOD is anticipated to favor the global ITSM market growth in the forthcoming years. The rapid increase in security breaches and cyber attacks has further created the demand for the global ITSM software market. Lack of awareness about the ITSM software may restrain the growth of the market.

Segmental Outlook

The global ITSM software market is segmented based on deployment, application, and end-user vertical. Based on deployment, the market is segmented into on premises and cloud based. Based on application, the market is segmented into configuration management, performance management, network management, and database management system, and other. Based on end-user vertical, the market is segmented into BFSI, healthcare, IT & telecom, energy & utilities, retail, travel & hospitality, healthcare, and others.

The Cloud-Based Sub-Segment is Expected to Hold a Prominent Share of the Global ITSM Software Market

The increase in the adoption of cloud-based technologies is the key factor that drives the growth of this market segment. Furthermore, the widespread adoption of BYOD trend and the increase in the mobile workforce are expected to provide major growth opportunities for the cloud ITSM market in the upcoming years. The cloud enables flexible deployment of numerous solutions and services, which allows organizations to manage their data efficiently and effectively. Moreover, cloud-based technologies are cost-effective and easy to deploy, which drives the demand for cloud ITSM among large as well as small & medium organizations. In addition, to manage IT infrastructure, the cloud solutions require very less IT hardware administrative resources, which further eradicates the need for additional hardware costs. Thus, organizations are deploying cloud-based technologies across their business processes. Hence, such factors combined driving the growth of this market segment.

Regional Outlooks

The global ITSM software market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, the Asia-Pacific market is anticipated to cater to a considerable growth over the forecast period. This is attributable to the increasing investments by key players to develop advanced ITSM software and solutions in the region. In addition, an increase in focus on automation and end-user services boosts the adoption of ITSM solutions and services in Asia-Pacific.

The North America Region held Considerable Share in the Global ITSM software Market

North America held a considerable share in the global ITSM software market. In North America, the US held a major market share. The presence of key market players in the country along with presence of advanced IT infrastructure is a key factor driving the growth of the regional market. The growing adoption of ITSM software in various sectors for maintaining customer services owing to the features coupled with them is further boosting the market growth.

Market Players Outlook

The major market player of the ITSM software market include:s ServiceNow, Inc., IBM Corp., Hewlett Packard Enterprise Company, Citrix Systems Inc., and CA Technologies among others. These players are actively adopting growth strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, collaboration and agreements to improve their dominance among competitors. Technological innovation and new product launching are the core strength of key market players in the cloud computing market. For instance, in March 2023, SolarWinds has launched its first ITSM data center in Australia for SolarWinds Service Desk customers. The Sydney-based data center will support in improving performance and speed while allowing SolarWinds customers to demonstrate compliance with data sovereignty requirements.

Further, in January 2022, Atlassian Corporation PLC acquired Percept.AI to improve the AI engine for natural language understanding in Jira Service Management. The company aims to create an integrated experience for the customers in the market. Through Percept.AI, the company seeks to deflect the vast majority of tier-1 support questions, provide users with a great experience, and free up IT teams to focus on more complex tasks.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global ITSM software market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Atlassian Corp.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Hewlett Packard Enterprise Co.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. IBM Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global IT Service Management (ITSM) Software Market Application
    • 4.1.1. Configuration Management
    • 4.1.2. Performance Management
    • 4.1.3. Network Management
    • 4.1.4. Database Management System
    • 4.1.5. Other
  • 4.2. Global IT Service Management (ITSM) Software Market by Deployment
    • 4.2.1. On Premises
    • 4.2.2. Cloud Based
  • 4.3. Global IT Service Management (ITSM) Software Market by End-User Vertical
    • 4.3.1. BFSI
    • 4.3.2. Manufacturing
    • 4.3.3. IT & Telecom
    • 4.3.4. Government & Education
    • 4.3.5. Retail
    • 4.3.6. Travel & Hospitality
    • 4.3.7. Healthcare
    • 4.3.8. Others

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Atlassian Corp.
  • 6.2. Axios Systems PLC
  • 6.3. BMC Software Inc.
  • 6.4. Broadcom Inc.
  • 6.5. CA Technologies
  • 6.6. Cherwell Software
  • 6.7. Citrix Systems
  • 6.8. Efecte Plc
  • 6.9. Freshworks, Inc.
  • 6.10. Hewlett Packard Enterprise Co.
  • 6.11. Hornbill Corporate Ltd.
  • 6.12. IBM Corp.
  • 6.13. Ivanti Inc.
  • 6.14. Serviceaide, Inc.
  • 6.15. ServiceNow, Inc.
  • 6.16. Zoho Corp. (ManageEngine)
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