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시장보고서
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세계의 세일즈 인텔리전스 시장(2024-2031년)Global Sales Intelligence Market 2024-2031 |
세계 세일즈 인텔리전스 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 연평균 11.4%의 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 최적화 및 데이터 강화 도구의 개선으로 인한 AI, 자동화, 데이터 관리의 채택 확대가 세계 시장 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 판매 전환율을 높이기 위한 데이터 강화 소프트웨어에 대한 수요 증가와 소비자 타겟팅 및 연결성을 높이기 위한 고급 소프트웨어에 대한 요구가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 시장 진입 기업들은 고급 세일즈 인텔리전스 솔루션을 도입하고 있으며, 이는 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
세일즈 인텔리전스 분야에서 데이터 기반 의사결정 도구에 대한 수요 증가
비즈니스 운영에서 데이터 기반 의사결정 세일즈 인텔리전스 도구에 대한 수요가 증가하면서 인지도가 높아지고 있습니다. 기업이 판매를 지원하기 위해 수집하는 모든 정보를 세일즈 인텔리전스라고 합니다. 세일즈 인텔리전스는 영업 및 마케팅 팀이 B2B 데이터를 검색, 평가, 제시 및 활용하여 의사결정을 개선할 수 있도록 지원하는 여러 기술 솔루션으로 구성됩니다.
고객관계관리(CRM)와의 통합 발전
CRM 시스템을 활용하면 기업은 리드를 보다 효율적으로 관리할 수 있습니다. 영업팀은 영업 프로세스를 통해 리드를 추적하고, 이러한 솔루션을 통해 전환율이 가장 높은 잠재 고객을 파악할 수 있습니다.
리드 관리가 가장 큰 부문으로 부상
세계 세일즈 인텔리전스 시장은 애플리케이션에 따라 분석 및 보고, 데이터 관리, 리드 관리, 기타(메시징 및 경고)로 세분화됩니다. 이 중 리드 관리 하위 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 마케팅 및 영업팀이 타깃 잠재고객의 연락처 정보를 파악하기 위해 세일즈 인텔리전스 툴을 채택하는 사례가 증가하고 있다는 점을 꼽을 수 있습니다. 다양한 솔루션은 사용 가능한 채널에 따라 특정 리드 관리 전략과 기능을 제공하여 타겟 고객의 관심을 끌고 파이프라인으로 유도할 수 있는 다양한 솔루션을 제공합니다.
시장 세분화에서 소프트웨어가 큰 점유율을 차지
데이터의 열화율 증가와 경쟁의 증가로 인해 대기업들은 대규모 세일즈 인텔리전스 소프트웨어를 사용하고 있습니다. 영업팀은 세일즈 인텔리전스 소프트웨어를 통해 고객, 타깃 고객, 분야를 더 잘 이해하고, 수익성 있는 기회를 찾고, 어떤 리드를 추적해야 할지 결정할 수 있습니다.
세계 세일즈 인텔리전스 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다.
증가하는 유럽 기업 및 정부 투자
북미가 주요 시장 점유율을 차지
북미가 전체 지역 중 가장 큰 비중을 차지하는 이유는 세일즈 인텔리전스를 제공하는 공급업체가 많기 때문입니다. 여러 기업이 스타트업과 대기업을 포함한 다양한 부문을 위한 세일즈 인텔리전스 시스템을 구축하고 있습니다. 예를 들어, LinkedIn Corp.은 신뢰할 수 있는 리드 관리 애플리케이션을 제공하며, 적절한 기업과 고객을 타겟팅할 수 있는 개인화된 인게이지먼트 및 세일즈 네비게이터 플랫폼을 제공합니다. 또한, 시장 분석을 위한 세일즈 인텔리전스 솔루션 제공업체와 AI를 중시하는 정부의 증가는 시장 성장을 촉진할 것입니다. 예를 들어, 2024년 1월 미국 연방거래위원회(FTC)는 시장, 경쟁, 시장 점유율, 매출 성장 또는 신제품 및 새로운 지역으로의 확장 가능성에 대한 계정 데이터를 분석하기 위한 제너럴 AI 투자 및 파트너십에 대한 조사를 시작했습니다.
Global Sales Intelligence Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Software and Service), by Deployment Mode (Cloud and On-Premises), by Application (Analytics and Reporting, Data Management, Lead Management and Others), and by Vertical (BFSI, IT & Telecom, Retail & E-Commerce, Healthcare, Media & Entertainment and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global sales intelligence market is anticipated to grow at a significant CAGR of 11.4% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of AI, automation, and data management with improving optimization and data enrichment tools is the key factor supporting the growth of the market globally. The increasing demand for data enrichment software to increase sales conversions and the need for advanced software to boost consumer targeting and connect rates drive the growth of the market. The market players are introducing advanced sales intelligence solutions that further bolster the market growth.
Market Dynamics
Increasing demand for data-driven decision-making tools in Sales Intelligence
The increasing demand for data-driven decision-making sales intelligence tools in business operations increases recognizing. Any information that companies gather to aid in sales is known as sales intelligence. It is composed of several technological solutions that aid in locating, assessing, presenting, and utilizing B2B data by sales and marketing teams to improve their decision-making.
The growing integration of Customer Relationship Management (CRM)
Businesses can manage leads more efficiently by utilizing a CRM system. Sales teams can track leads throughout the sales process and determine which prospects have the highest conversion rates through these solutions.
Market Segmentation
Lead Management is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the application, the global sales intelligence market is sub-segmented into analytics and reporting, data management, lead management and others (messaging and alerting). Among these, the lead management sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the growing adoption of sales intelligence tools to capture the contact information of target prospects for the marketing and sales teams. Different solutions offer specific lead management strategies and features to engage the target audience and move them into the pipeline, depending on the available channels.
Software Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Large businesses use significant sales intelligence software owing to rising data degradation rates and increased competition. With data enrichment features, sales intelligence software helps remove data flaws and gives businesses a competitive advantage.Sales teams can enhance the comprehension of their clientele, intended audience, and sector by employing sales intelligence software to find profitable opportunities and decide which leads are to be pursued with assurance.
The global sales intelligence market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
An increasing number of European companies and governments investment
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to presence of enormous number of providers offering sales intelligence.Several companies are creating sales intelligence systems for many sectors, including start-ups and major IT organizations.For instance, LinkedIn Corp. offer trusted lead management applications. It provides individualized engagement and the sales navigator platform to help target the appropriate businesses and clients. Furthermore, Anincreasing government emphasis on AI with sales intelligence solution providers for market analysis drives the growth of market. For instance, in January 2024, Federal Trade Commission (FTC) launched an inquiry into Generative AI investments and partnerships to analyze account data on markets, competition, market share, and prospects for sales growth or expansion into new products or geographic areas.
The major companies serving the global sales intelligence market include Dun & Bradstreet Corp., HubSpot, Inc., Oracle Corp., Salesforce, Inc., ZoomInfo Technologies Inc.,among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.
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