시장보고서
상품코드
1565737

세계의 기업용 인공지능 시장(2024-2031년)

Global Enterprise Artificial Intelligence Market 2024-2031

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 190 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

기업용 인공지능 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별(솔루션, 서비스), 기술별(머신러닝 및 딥러닝, 자연어 처리(NLP)), 용도별(보안 및 위험 관리, 마케팅 관리, 고객 지원 및 경험, 인사 및 채용 관리, 분석 애플리케이션, 프로세스 자동화), 배포(클라우드, 온프레미스), 조직(대기업, 중소기업), 예측 기간(2024-2031년)별로 분석

기업용 인공지능(AI) 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 연평균 27.6%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 세계 기업용 인공지능 시장은 AI 기술의 발전, 데이터 가용성 증가, 비즈니스 효율성 및 경쟁력 향상에 대한 수요로 인해 성장하고 있습니다. 기업들은 머신러닝, 딥러닝, 자연어 처리, 빅데이터 분석, IoT 통합의 발전으로 AI를 채택하고 있으며, AI 기반 자동화 솔루션은 업무 간소화, 오류 감소, 개인화된 서비스 제공에 도움이 됩니다. 또한, AI는 비용 절감, 확장성, 혁신을 통한 시장 차별화 능력을 제공합니다. 지원적인 규제 프레임워크와 윤리적 가이드라인도 AI 도입을 촉진하고 혁신을 촉진하는 환경을 조성하고 있습니다.

시장 역학

데이터 가용성 증대

IoT 기기, 소셜 미디어, 비즈니스 운영에서 발생하는 데이터의 가용성이 증가함에 따라 AI 시스템이 변화하고 있으며, 기업이 인사이트를 얻고 프로세스를 자동화하며 의사결정을 개선할 수 있도록 돕고 있습니다. AI 워크로드를 프로덕션 환경으로 전환할 수 있도록 지원하는 Generative AI Ops 서비스를 출시했습니다. 이 서비스는 기업이 생성형 AI 시스템 설계, 대규모 언어 모델 아키텍처, 프롬프트 엔지니어링의 복잡한 프로세스를 탐색하는 데 도움을 주는 전문가 팀을 제공합니다.

혁신과 경쟁 우위 향상

제품의 신속한 개발과 프로세스 최적화를 촉진함으로써 생성형 AI는 혁신을 촉진하고 기업의 경쟁력을 강화할 수 있습니다. 이러한 기업 수요에 대응하기 위해 2023년 5월, Cognizant는 생성형 AI 기술 채택을 가속화하기 위해 설계된 기업 규모의 플랫폼인 Cognizant NeuroAI를 발표했습니다. 이 플랫폼은 코그니전트의 컨설팅, 자문, 생태계 파트너십, 디지털 스튜디오, 솔루션 및 제공 역량을 활용하여 고객이 생성형 AI 시대로 전환할 수 있도록 돕습니다. 이 플랫폼은 기업이 AI 모델을 이해하고, 소비하고, 커스터마이징하는 여정을 안내합니다.

시장 세분화

  • 컴포넌트에 따라 시장은 솔루션과 서비스로 나뉩니다.
  • 기술에 따라 시장은 기계학습, 딥러닝, 자연어 처리(NLP)로 나뉩니다.
  • 용도에 따라 시장은 보안 및 리스크 관리, 마케팅 관리, 고객 지원 및 경험, 인사 및 채용 관리, 분석 애플리케이션, 프로세스 자동화로 나뉩니다.
  • 전개에 따라 시장은 클라우드와 온프레미스로 나뉩니다.
  • 조직은 대기업과 중소기업으로 구분됩니다.

클라우드 기반이 가장 큰 부문이 될 것으로 전망

딥러닝 기법, 하드웨어 및 AI 알고리즘의 기술적 발전으로 인해 기업이 정교하고 효과적이며 확장 가능한 AI 애플리케이션을 구축하고자 하는 수요가 높아진 것이 이 시장 부문의 높은 점유율의 주요 요인으로 작용했습니다. 2023년 11월, NeevCloud는 인도 최초의 AI 슈퍼클라우드를 출시하고 2026년까지 인도에서 AI와 슈퍼컴퓨팅의 자립을 목표로 하고 있습니다. 이 회사는 40,000개의 GPU와 15억 달러 상당의 스토리지를 갖춘 AI 클라우드 인프라를 구축하여 기업 및 스타트업의 AI 및 슈퍼컴퓨팅에 대한 접근을 민주화했습니다.

대기업이 큰 시장 점유율을 차지하는 하위 부문

AI는 개인화된 경험을 개발함으로써 고객 경험을 향상시키고, 그 결과 만족도와 충성도를 높일 수 있습니다. 2023년 8월 구글은 구글 넥스트(Google Next) 컨퍼런스에서 새로운 AI 칩, 이미지 워터마크 및 식별을 위한 기업용 툴, 제너럴 모터스(General Motors) 및 에스티로더 컴퍼니즈(Estee Lauder Companies)와 같은 대기업의 기업용 AI 도입이 이 시장 부문의 성장을 주도하고 있습니다. General Motors)와 에스티로더 컴퍼니즈(Estee Lauder Companies)와의 제휴를 발표하며 대기업에 AI 기술을 도입하는 것을 목표로 하고 있습니다.

지역별 전망

세계 기업용 인공지능 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중동 및 아프리카, 중남미)으로 세분화되어 있습니다.

북미가 주요 시장 점유율을 차지

정부의 노력과 지원적인 규제 프레임워크는 다양한 분야에서 AI 기술의 광범위한 채택을 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 미국 국무부는 2023년 11월 최초의 기업용 인공지능 전략을 발표하여 AI 혁신, 인프라, 정책, 거버넌스, 문화에 대한 통합된 비전을 수립했습니다. 이 전략은 데이터 보안과 프라이버시 보호를 포함한 AI의 윤리적이고 책임감 있는 사용을 보장하는 동시에 공공 외교, 언어 번역 등에 AI를 활용하는 것을 목표로 하고 있습니다.

목차

제1장 보고서 개요

  • 업계 현황 분석과 성장 가능성 전망
  • 조사 방법과 툴
  • 시장 내역
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 인사이트와 현재 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 추천사항
    • 결론

제3장 경쟁 상황

  • 주요 기업 분석
  • Accenture PLC
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • IBM Corp.
    • 기업 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • Microsoft Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근의 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 기업용 인공지능 세계 시장 : 구성요소별
    • 솔루션
    • 서비스
      • 전문 서비스
      • 매니지드 서비스
  • 기업용 인공지능 세계 시장 : 기술별
    • 머신러닝과 딥러닝
    • 자연어 처리(NLP)
  • 기업용 인공지능 세계 시장 : 용도별
    • 보안과 리스크 관리
    • 마케팅 관리
    • 고객 지원과 경험
    • 인사·채용 관리
    • 분석 애플리케이션
    • 프로세스 자동화
  • 기업용 인공지능 세계 시장 : 전개별
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 기업용 인공지능 세계 시장 : 조직별
    • 대기업
    • 중소기업

제5장 지역별 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 기업 개요

  • Adobe Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Baidu Inc.
  • C3.ai, Inc.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Cloudera, Inc.
  • DataRobot, Inc.
  • Hewlett Packard Enterprise Co.
  • Intel Corp.
  • NVIDIA Corp.
  • OpenAI
  • Oracle Corp.
  • Palantir Technologies Inc.
  • Salesforce, Inc.
  • SAP SE
  • Siemens AG
  • Wipro Ltd.
ksm 24.10.22

Enterprise Artificial Intelligence Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Solution, and Services), by Technology (Machine learning and deep learning, and Natural Language Processing (NLP)), by Application (Security and Risk Management, Marketing Management, Customer Support and Experience, Human Resource and Recruitment Management, Analytics Application, and Process Automation), and by Deployment Type (Cloud, and On-Premises) and by Organization (Large Enterprises, and Small And Medium Enterprises) Forecast Period (2024-2031)

Enterprise artificial intelligence (AI) market is anticipated to grow at a CAGR of 27.6% during the forecast period (2024-2031). The global enterprise AI market is attributed to advancements in AI technology, the increasing availability of data, and the demand for improved business efficiency and competitiveness. Enterprises are adopting AI owing to advancements in machine learning, deep learning, natural language processing, big data analytics, and IoT integration. AI-powered automation solutions help streamline tasks, reduce errors, and provide personalized offerings. Additionally, AI offers cost savings, scalability, and the ability to differentiate in the market through innovation. Supportive regulatory frameworks and ethical guidelines are also driving the adoption of AI, fostering an environment that encourages innovation.

Market Dynamics

Increased Data Availability

The growing data availability from IoT devices, social media, and business operations is transforming AI systems, enabling enterprises to gain insights, automate processes, and improve decision-making. In May 2024, Google Cloud Consulting launched the Generative AI Ops service aims to assist enterprises in transitioning new AI workloads into production. The service provides a team of experts to assist companies in navigating the complex process of generative AI systems design, large language model architectures, and prompt engineering.

Increased Innovation and Competitive edges

By promoting rapid development of products and process optimization, generative AI can increase innovation and provide businesses a competitive edge which is promoting enterprises to adopt AI solutions. To cater to the demand of enterprise, in May 2023, Cognizant launched Cognizant Neuro AI, an enterprise-wide platform designed to accelerate the adoption of generative AI technology. The platform uses Cognizant's consulting, advisory, ecosystem partnership, digital studios, solutions, and delivery capabilities to help clients transition into the era of generative AI. It guides firms through the journey of understanding, consuming, and customizing AI models.

Market Segmentation

  • Based on components, the market is segmented into solutions, and services.
  • Based on technology, the market is segmented into machine learning, deep learning, and natural language processing (NLP).
  • Based on application, the market is segmented into security and risk management, marketing management, customer support and experience, human resource and recruitment management, analytics application, and process automation.
  • Based on deployment, the market is segmented into clouds, and on-premises.
  • Based on organization, the market is segmented into large enterprises and small and medium enterprises.

Cloud-based is Projected to Emerge as the Largest Segment

The high demand for deployment of sophisticated, effective, and scalable AI applications by enterprises, owing to technological developments in deep learning methods, hardware, and AI algorithms is a key factor contributing to the high share of this market segment. In November 2023, NeevCloud launched India's first AI SuperCloud, aiming to make the country self-reliant on AI and supercomputing by 2026. The company deployed AI cloud infrastructure with 40,000 GPUs and $1.5 billion worth of storage, democratizing access to AI and supercomputing for enterprises and startups.

Large Enterprises Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Good customer experience is vital for large enterprises to operate, AI enhances customer experience by developing personalized experiences, resulting in increased satisfaction and loyalty, a crucial competitive advantage. The high adoption of enterprise AI by large enterprises drives the growth of this market segment. In August 2023, Google unveiled new AI chips, an enterprise-scale tool for watermarking and identifying images, and partnerships with General Motors and Estee Lauder Companies at its Google Next conference, aiming to bring AI technology to large businesses.

Regional Outlook

The global enterprise AI market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

North America Holds Major Market Share

The Government initiatives and supportive regulatory frameworks are promoting the widespread adoption of AI technologies across various sectors. For instance, in November 2023, the US Department of State unveiled its first-ever enterprise AI strategy, establishing a centralized vision for AI innovation, infrastructure, policy, governance, and culture. The strategy aims to ensure the ethical and responsible use of AI, including protecting data security and privacy, while leveraging AI for public diplomacy, language translation, and more.

Market Players Outlook

The major companies serving the enterprise AI market include Accenture PLC, IBM Corp., Microsoft Corp., Oracle Corp., and Siemens AG among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in February 2024, Wipro launched the Wipro Enterprise AI-Ready Platform, a service that enables clients to create fully integrated, customized AI environments. The platform uses IBM's Watsonx AI and data platform to accelerate AI adoption and enhance operations. The partnership between Wipro and IBM aims to build joint solutions for robust, integrated, and enterprise-ready AI solutions.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Accenture PLC
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. IBM Corp.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Microsoft Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Enterprise Artificial Intelligence Market by Component
    • 4.1.1. Solution
    • 4.1.2. Services
      • 4.1.2.1. Professional Services
      • 4.1.2.2. Managed Services
  • 4.2. Global Enterprise Artificial Intelligence Market by Technology
    • 4.2.1. Machine Learning and Deep Learning
    • 4.2.2. Natural Language Processing (NLP)
  • 4.3. Global Enterprise Artificial Intelligence Market by Application
    • 4.3.1. Security and Risk Management
    • 4.3.2. Marketing Management
    • 4.3.3. Customer Support And Experience
    • 4.3.4. Human Resource And Recruitment Management
    • 4.3.5. Analytics Application
    • 4.3.6. Process Automation
  • 4.4. Global Enterprise Artificial Intelligence Market by Deployment Type
    • 4.4.1. Cloud
    • 4.4.2. On-premises
  • 4.5. Global Enterprise Artificial Intelligence Market by Organization
    • 4.5.1. Large Enterprises
    • 4.5.2. Small And Medium Enterprises

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East and Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Adobe Inc.
  • 6.2. Amazon Web Services, Inc.
  • 6.3. Baidu Inc.
  • 6.4. C3.ai, Inc.
  • 6.5. Cisco Systems, Inc.
  • 6.6. Cloudera, Inc.
  • 6.7. DataRobot, Inc.
  • 6.8. Hewlett Packard Enterprise Co.
  • 6.9. Intel Corp.
  • 6.10. NVIDIA Corp.
  • 6.11. OpenAI
  • 6.12. Oracle Corp.
  • 6.13. Palantir Technologies Inc.
  • 6.14. Salesforce, Inc.
  • 6.15. SAP SE
  • 6.16. Siemens AG
  • 6.17. Wipro Ltd.
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제