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식품 코팅 재료 시장 예측(-2030년) - 제품 유형, 형태, 용도 및 지역별 세계 분석

Food Coating Ingredients Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Form, Application, and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계 식품 코팅 재료 시장은 2023년 37억 9,000만 달러로 예측 기간 동안 CAGR 8.4%로 성장하여 2030년에는 66억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

"코팅"은 액체 또는 분말을 특정 패턴으로 제품에 적용하는 방법을 말합니다. 공정 설계는 많은 변수와 기능하는 생산 환경의 영향을 받습니다. 이론적 지식과 실제 경험이 결합되어 여러 번 생산해야만 효과적이라고 주장할 수 있습니다. 역사적으로 코팅 재료인 꿀, 설탕, 초콜릿, 소스의 대부분은 자연에서 가져 왔으며 최소한의 가공만 거쳤습니다. 선택의 폭은 넓지 않았지만 품질에는 큰 차이가 있었습니다. 오늘날 사용 가능한 코팅제의 종류가 크게 확대되고 특정 기능을 수행하기 위해 개발되고 있습니다.

캐나다 정부에 따르면 지난해 캐나다에서 66억 달러 상당의 구운 과자 소매 판매량을 기록했으며, 2026년에는 78억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

시장 역학:

촉진요인:

베이커리 및 과자류 소비 증가

어린이들의 과자 및 구운 식품, 특히 초콜릿 코팅 식품에 대한 수요가 증가함에 따라 최근 몇 년 동안 웨이퍼바, 페이스트리, 빵, 쿠키의 소비가 크게 증가했습니다. 이러한 코팅은 맛과 질감을 향상시킬 뿐만 아니라 수분 손실을 방지하고 식품의 보존 기간을 연장합니다. 그러나 이러한 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 정전기 코팅과 같은 많은 기술적으로 정교한 기술을 사용할 수 있게 되어 생산 속도가 빨라지고 소비자 수요를 충족시킬 수 있게 되었습니다. 또한, 천연 및 유기농 재료를 표방하는 제과 및 과자류에 대한 수요가 확대되고 있으며, 이러한 사고방식은 식품 산업을 비롯한 다른 분야에서도 발전하고 있습니다.

억제요인:

엄격한 규칙과 규정

클린 라벨 코팅에 사용되는 물질을 규제하는 정부 당국의 엄격한 법과 규제가 시장 확대를 가로막고 있습니다. 예를 들어, 미국 FDA와 유럽위원회는 Delaney Clause(델라니 조항)을 통해 식품 및 음료 산업에서 코팅제로서 합성색소 사용을 금지하고 있습니다. 그러나 유럽연합(EU)에서는 JECFA와 EFSA가 합성색소 사용이 안전하다는 결론을 내렸습니다. 또한 일부 기호성 코팅 재료는 발열량이 높기 때문에 시장 확대에 제약이 있습니다.

기회:

신규 식품 코팅 기술 창출을 위한 투자 가능성 확대

세계화의 영향력이 확대됨에 따라 고객들은 다양한 요리 트렌드에 대한 인식이 높아지고 있습니다. 무역 자유화로 인해 식품 제조 기업은 전 세계로 사업을 확장하고 있습니다. 이러한 성장으로 인해 식품 제조업체들은 미개척 시장으로 진출할 수밖에 없게 되었습니다. 국내 경쟁사들조차도 시장 경쟁에 대응하기 위해 제품 라인을 확장하고 있습니다. 주목할 만한 점은 중국, 인도, 일본의 생산자들이 수입 장비와 유명 업계 리더들의 제안에 대응할 수 있는 독자적인 식품 코팅 기술을 개발했다는 점입니다. 기업들은 자국 시장과 해외 시장에서 경쟁력을 확보하기 위해 식품 코팅 기술 혁신을 우선시하고 있습니다.

위협:

변동적인 원자재 비용으로 인한 제조 비용 상승

식품 코팅 분야에서 원재료의 변동으로 인한 비용 상승과 예측 불가능성이 큰 장애물이 되고 있습니다. 원자재 가격 상승은 제조 비용을 상승시켜 혁신적인 코팅 공정의 사용을 주저하게 만듭니다. 이는 식품 제조업체가 손익분기점까지 더 오래 기다려야 하고 그 결과 수익률이 낮아지기 때문입니다. 식품 코팅 기계는 이러한 문제를 피하기 위해 생산량과 원료 사용량 측면에서 경제적인 솔루션을 제공해야합니다. 이는 증가하는 원료 비용을 상쇄하고 식품 제조업체가 규모의 이점을 누릴 수 있도록 하는 데 필수적입니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19로 인해 소비가 급증하면서 거의 모든 비지니스에 영향을 미치고 있습니다. 많은 사람들이 신선하고 건강한 식품을 선택하고 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 COVID-19는 식품 코팅 재료 시장에 다양한 악영향을 미치고 있습니다. 식품 코팅 재료는 육류 및 육류 제품, 베이커리 제품, 제과류, 스낵류 코팅 등 식음료 분야의 다양한 용도에 사용됩니다.

예측기간 동안 설탕 및 시럽 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상:

가공 산업이 오랫동안 설탕과 시럽을 코팅 성분으로 사용해 왔기 때문에 설탕과 시럽 분야는 유리한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 설탕과 시럽 카테고리가 수요를 주도하고 밀가루가 그 뒤를 잇습니다. 이들은 색상, 맛, 단맛 등 코팅되는 제품에 특정 품질을 부여하는 데 도움이 됩니다. 밀가루는 제과 및 과자의 주요 성분일 뿐만 아니라 튀긴 고기와 패스트푸드의 맛있는 코팅제로도 사용됩니다.

제과 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상:

제과 분야는 제과 제품 수요 증가로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR 성장을 보일 것으로 예상되며, 제과 분야의 성숙한 시장이 될 것입니다. 그 결과, 이 지역은 다른 지역보다 완만하게 확장될 것으로 예상됩니다. 일반적으로 제과류는 미량 영양소가 적고 칼로리와 탄수화물이 많습니다. 유기농 색을 추구하는 클린 라벨 운동이 제과업계에 영향을 미치고 있습니다. 이러한 수요 증가에 대응하기 위해 많은 식품 회사들이 인공 원료를 제거하고 성분표를 간소화하여 제품을 재제조하겠다는 의사를 표명했습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

아시아태평양은 다음과 같은 이유로 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 가공식품 수요 증가, 지난 10년간 제조업의 성장과 식품 부문의 발전으로 인해 식품 코팅제 시장은 더 큰 기회를 맞이하고 있습니다. 아시아태평양에서는 가공식품 및 간편식 제조의 증가와 육류, 스낵, 베이커리 및 제과 등의 시장 개척이 코팅 원료 수요를 주도하고 있습니다. 예측 기간 동안 중국과 인도의 수요는 지속적으로 견조할 것으로 예상됩니다. 여러 다국적 기업들은 이러한 개발도상국에 초점을 맞춰 제조 기지, 유통 센터, R&D 시설을 설립하여 입지를 확장하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

북미 지역은 짠 간식 소비가 많고 미국, 캐나다 등의 국가에서 냉동 식품에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 세계 식품 코팅 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 향후 몇 년 동안 최첨단 식품 코팅 기계, 원료 및 코팅 기술의 존재는 북미 식품 코팅 재료 시장의 성장을 크게 촉진할 것으로 예상됩니다.

주요 발전:

2021년 9월, 인그리디언은 식품 유화제 등 고품질 식품 성분의 주요 공급업체 중 하나인 미국 기업 Batory Foods와 새로운 전략적 판매 계약을 체결했습니다.

2021년 7월, 켈리는 사우디아라비아의 제다 사업장에 21,500평방피트 규모의 최신 시설을 정식으로 오픈했습니다. 이를 통해 이 지역의 소비자들, 특히 스낵, 육류 및 베이커리 분야에서 더 건강하고 맛있고 지속가능한 식음료에 대한 수요 증가에 부응할 예정입니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(시장 촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회 및 권장 사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 일반적 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 동향을 매핑한 공급망 트렌드

무료 맞춤형 서비스:

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 맞춤화 옵션을 제공합니다:

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 식품 코팅 재료 시장 : 제품 유형별

  • 코코아와 초콜릿
  • 소금, 스파이스, 조미료
  • 소맥분
  • 유지
  • 배터와 크럼
  • 전분
  • 설탕과 시럽
  • 하이드로콜로이드
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 식품 코팅 재료 시장 : 형태별

  • 액체
  • 건조

제7장 세계의 식품 코팅 재료 시장 : 용도별

  • 제과
  • 베이커리
  • 아침식사용 시리얼
  • 유제품
  • 육류
  • 스낵
  • 기타 용도

제8장 세계의 식품 코팅 재료 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제10장 기업 개요

  • Cargill Inc.
  • Associated British Foods PLC
  • Pioneer Foods
  • Archer Daniels Midland Company
  • Agrana Beteiligungs-Ag
  • Tate & Lyle PLC
  • Kerry Group PLC
  • Cooperatie AVEBE U.A.
  • Ingredion Incorporated
  • Solina
  • POPLA International INC.
  • Marel
  • GEA Group Aktiengesellschaft
  • Buhler AG
  • TNA Australia Pty Limited
  • Dohler GmbH
  • JBT Corporation
  • Edlong Dairy Technologies
  • Doves Farm Food
ksm 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Food Coating Ingredients Market is accounted for $3.79 billion in 2023 and is expected to reach $6.67 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.4% during the forecast period. The term "coating" describes the method of applying a liquid or powder on a product in a specific pattern. The process design is influenced by a number of variables and a functioning production environment. It is a combination of theoretical knowledge and real-world experience, and it can only be claimed to be effective after several production runs. Historically, the majority of coating ingredients honey, sugar, chocolate, sauce came from nature and underwent minimum processing. There weren't many options, but there were big differences in quality. The variety of coating chemicals available today has greatly expanded, and they are developed to fulfil certain functions.

According to the Government of Canada, last year, Canada saw recorded retail sales of USD 6.6 billion worth of baked goods and is expected to reach USD 7.8 billion by 2026.

Market Dynamics:

Driver:

Rise in the consumption of bakery and confectionery goods

Due to children's growing need for sweets and baked goods, particularly those with chocolate coating, the consumption of wafer bars, pastries, bread, and cookies has greatly grown in recent years. In addition to enhancing flavour and texture, these coatings prevent moisture loss, extending the shelf life of the food. However, as demand for these products has grown, many technologically sophisticated techniques, such as electrostatic coating, have become available, speeding up production and satisfying consumer demand. Additionally, the demand for baked goods and sweets with natural and organic ingredient claims has expanded, and this idea has been developing in other areas, such as the food industry.

Restraint:

Stringent rules and regulations

Government authorities' strict laws and restrictions regulating the substances used in clean-label coatings are impeding the market's expansion. For instance, the Delaney Clause has been used by the FDA and European Commission to prevent the use of synthetic colours as coatings in the food and beverage industry in the United States. However, these colours are still used in the European Union, where JECFA and the EFSA later concluded that their use is safe. Additionally, the market expansion is constrained by the high calorific values of several indulgent coating materials.

Opportunity:

Expanding investment possibilities for the creation of novel food coating technologies

Customers are becoming more aware of numerous culinary trends as the impact of globalisation grows. Due to trade liberalisation, food manufacturing corporations are concurrently growing their operations globally. This growth has compelled food producers to go into undiscovered markets. Even domestic competitors are expanding their product lines to keep up with the market's growing rivalry. Notably, producers in China, India, and Japan have created their own food coating technology that can compete with imported equipment or offers from recognised industry leaders. Businesses prioritise innovation in their food coating technology to achieve a competitive edge in both home and foreign markets.

Threat:

Increasing manufacturing costs as a result of variable ingredient costs

In the realm of food coating, the rising costs and unpredictability of ingredient variations have become major obstacles. The high cost of raw materials increases manufacturing costs and deters firms from using innovative coating processes. This is because food makers must wait longer to break even and have reduced profit margins as a result. Food coating machinery must offer economical solutions in terms of output and ingredient use to get around these problems. This is essential to offset the growing cost of ingredients and allow food producers to benefit from economies of scale.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 has caused consumption to soar, which has had an influence on practically every business. Because many people choose fresh, healthful food and are becoming more health aware, COVID-19 has various detrimental effects on the market for food coating components. The materials for food coating are used in a variety of applications in the food and beverage sector, including coating meat and meat products, bakery goods, confectionery goods, and snacks.

The sugars & syrups segment is expected to be the largest during the forecast period:

The sugars & syrups segment is estimated to have a lucrative growth, due to the processing industry have been using sugars and syrups as coating components for a long time. Sugar and syrups category led demand, which was then followed by flours. They aid in giving the goods being coated certain qualities including colour, flavour, and sweetness. In addition to being a key component of baked goods and confections, flours are also utilised as a tasty coating for fried meat and fast food.

The confectionery segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The confectionery segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to increase in confectionery product demand, making it a mature market for the confectionery sector. As a result, this region is anticipated to expand more slowly than other regions. In general, confections are low in micronutrients and heavy in calories and carbs. The quest for organically sourced colours has caused the clean label movement to have an influence on the confectionery industry. To fulfil this rising demand, a number of food companies announced intentions to reformulate their goods by removing artificial ingredients and streamlining ingredient lists.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to The market for food coating ingredients now has more chances thanks to the rising demand for processed foods in the area, increased manufacturing industry growth over the past ten years, and developments in the food sector. In the Asia Pacific area, the demand for coating ingredients is driven by a growth in the manufacturing of processed and convenience foods as well as developments in markets including meat, snacks, and bakery & confectionery goods. Throughout the projection period, demand is expected to remain strong in China and India. Focusing on these developing areas, several multinational corporations are expanding their presence by establishing manufacturing sites, distribution centres, and R&D facilities.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's high consumption of salty snacks and rising demand for frozen food in nations like the US and Canada, North America is anticipated to have the largest market share in the worldwide market for food coating during the forecast period. During the anticipated years, the presence of cutting-edge food coating machinery, ingredients and coating technologies is anticipated to significantly boost the growth of the North American food coating ingredients market.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Food Coating Ingredients Market include Cargill Inc., Associated British Foods PLC, Pioneer Foods, Archer Daniels Midland Company, Agrana Beteiligungs-Ag, Tate & Lyle PLC, Kerry Group PLC, Cooperatie AVEBE U.A., Ingredion Incorporated, Solina, POPLA International INC., Marel, GEA Group Aktiengesellschaft, Buhler AG, TNA Australia Pty Limited, Dohler GmbH, JBT Corporation, Edlong Dairy Technologies and Doves Farm Food

Key Developments:

In September 2021, Ingredion signed a new strategic distribution agreement with a US-based company, Batory Foods, which is one of the leading suppliers of high-quality food ingredients, such as food emulsifiers.

In July 2021, Kerry has officially opened a new 21,500-square-foot state of the art facility at its Jeddah operation in the Kingdom of Saudi Arabia. This will meet the growing consumer demand in the region for healthier, tastier, and more sustainable food and beverages, particularly in snack, meat and bakery sectors.

Product Types Covered:

  • Cocoa & Chocolates
  • Salt, Spices & Seasonings
  • Flours
  • Fats & Oils
  • Batter & Crumbs
  • Starches
  • Sugars & Syrups
  • Hydrocolloids
  • Other Product Types

Forms Covered:

  • Liquid
  • Dry

Applications Covered:

  • Confectionery
  • Bakery
  • Breakfast Cereals
  • Dairy
  • Meat
  • Snack
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Coating Ingredients Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Cocoa & Chocolates
  • 5.3 Salt, Spices & Seasonings
  • 5.4 Flours
  • 5.5 Fats & Oils
  • 5.6 Batter & Crumbs
  • 5.7 Starches
  • 5.8 Sugars & Syrups
  • 5.9 Hydrocolloids
  • 5.10 Other Product Types

6 Global Food Coating Ingredients Market, By Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Liquid
  • 6.3 Dry

7 Global Food Coating Ingredients Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Confectionery
  • 7.3 Bakery
  • 7.4 Breakfast Cereals
  • 7.5 Dairy
  • 7.6 Meat
  • 7.7 Snack
  • 7.8 Other Applications

8 Global Food Coating Ingredients Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Cargill Inc.
  • 10.2 Associated British Foods PLC
  • 10.3 Pioneer Foods
  • 10.4 Archer Daniels Midland Company
  • 10.5 Agrana Beteiligungs-Ag
  • 10.6 Tate & Lyle PLC
  • 10.7 Kerry Group PLC
  • 10.8 Cooperatie AVEBE U.A.
  • 10.9 Ingredion Incorporated
  • 10.10 Solina
  • 10.11 POPLA International INC.
  • 10.12 Marel
  • 10.13 GEA Group Aktiengesellschaft
  • 10.14 Buhler AG
  • 10.15 TNA Australia Pty Limited
  • 10.16 Dohler GmbH
  • 10.17 JBT Corporation
  • 10.18 Edlong Dairy Technologies
  • 10.19 Doves Farm Food
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