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스포츠 음료 시장 예측(-2030년) - 유형별, 포장 유형별(병, 캔, 금속, PET/플라스틱, 기타 포장 유형), 유통 채널별, 브랜드별, 용도별, 지역별 세계 분석

Sports Drinks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Packaging Type (Bottles, Cans, Metal, PET/Plastic and Other Packaging Types), Distribution Channel, Brand, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계 스포츠 음료 시장은 2023년 339억 8,000만 달러로 예측 기간 동안 9%의 CAGR로 성장해 2030년 621억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

스포츠 음료는 탄수화물(설탕 형태), 미네랄, 전해질, 향료가 많이 함유된 청량음료의 일종으로, 신체 활동 전후에 수분 보충을 촉진하는 것을 목적으로 합니다. 이러한 음료의 주요 목적은 활동 중에 열심히 일하는 중요한 기관에 연료를 공급하고 전반적인 회복 과정을 돕기 위해 탄수화물과 중요한 미네랄을 공급하는 것입니다. 수분 공급은 운동 능력에 중요한 요소이며 운동 전, 운동 중, 운동 후의 활동을 포함합니다. 결과적으로 정기적인 수분 공급은 건강상의 이점뿐만 아니라 운동 능력 유지에도 도움이 됩니다.

PepsiCo, Inc.에 따르면, 회사의 광고 및 기타 마케팅 활동 비용은 2021년에 51억 달러에 달했습니다. 이는 소비자들 사이에서 제품 수요를 가속화하는 데 중요한 역할을 합니다.

시장 역학:

촉진요인:

건강한 제품의 급증

기존의 스포츠 음료보다 건강에 좋다는 이유로 제조업체들은 점차 천연 성분을 도입하고 있으며, 이는 시장 성장의 기회로 작용하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 2월 시카고에 본사를 둔 스타트업 기업인 굿 스포츠(Good Sports)는 97% 유제품으로 구성된 천연 스포츠 음료를 출시했습니다. 이는 일반 제품보다 전해질이 3배 더 많고 당분은 33% 더 적습니다. 또한, 개발도상국 및 저개발국가의 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 스포츠 음료 산업의 성장세가 더욱 가속화될 것으로 보입니다.

억제요인:

높은 당분 함량의 존재

시장에 나와 있는 대부분의 제품에는 건강에 해로운 영향을 미칠 수 있는 당분이 다량 함유되어 있습니다. 결과적으로 이는 시장 확대를 억제하는 요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, 게토레이 스포츠 음료의 평균 20온스 병 팩에는 34g의 설탕이 들어있습니다.

기회:

비만이 피트니스 센터의 수요 증가로 인해 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

비만의 증가와 기타 건강 문제로 인해 사람들은 피트니스 센터로 향하고 있으며, 전해질 균형을 회복하고 체내 수분 수준을 유지하는 데 도움이 되는 스포츠 음료의 소비가 가속화되고 있습니다. 유니세프의 세계 비만 아틀라스에 따르면, 인도에서는 2022년까지 2,700만 명 이상의 비만 아동이 태어날 것으로 예상됩니다. 스포츠 음료에 사용되는 주요 성분은 당분, 전해질, 비타민이며, 그 중에서도 미네랄은 운동이나 스포츠 중 손실된 전해질 회복을 돕기 때문에 가장 인기 있는 성분입니다. 그러나 스포츠 음료에는 여러 종류가 있으며, 고강도 스포츠 음료는 일반적으로 운동 후 하루 탄수화물 소비를 늘리고 근육 글리코겐을 증가시키기 위해 운동 후에 사용됩니다.

위협:

높은 당분 함량

이 시장에서 가장 큰 제약은 제품의 설탕 함량에 대한 반대입니다. 몬스터 음료 한 병에는 14 티스푼의 설탕이 들어있는 것으로 추정되며, 이는 건강 산업의 표준 측정에 위배됩니다. 카페인 음료 사업자들은 다른 청량음료 조합과 마찬가지로 판매를 돕고 시장에 부정적인 영향을 주지 않기 위해 설탕을 피하거나 음료를 다이어트용으로 개선하는 것을 고려하고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19의 출현으로 이 제품의 소비가 증가했는데, 이는 재택근무의 증가에 크게 기인합니다. 예를 들어 Food Business News가 2020년 11월에 발표한 데이터에 따르면 2020년 7월 12일까지 52주 동안 미국의 무균 에너지 음료의 소매 판매액은 35억 1,000만 달러로 15% 증가했습니다. 북미 레드불은 11% 증가한 13억 9,000만 달러, 캘리포니아 주 코로나의 몬스터 음료는 4.9% 증가한 12억 3,000만 달러를 기록했습니다.

예측기간 동안 아이소토닉 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상:

예측 기간 동안 아이소토닉 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 전 세계적으로 아이소토닉 음료는 인체와 거의 같은 양의 설탕과 소금을 함유하고 있기 때문에 이 시장의 주요 카테고리 중 하나이며, Powerade, Lucozade 등 대부분의 아이소토닉 음료가 이 카테고리에 속합니다. 또한 이런 종류의 음료는 운동선수, 특히 중장거리 주자나 팀 스포츠에 관심이 있는 사람들에게 인기가 있습니다.

편의점/식료품점 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상:

편의점/식료품점 부문은 예측 기간 동안 유리한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 편의점은 건강을 중시하는 고객에게 어필할 수 있는 다양한 레인을 마련하여 충동구매를 촉진하기 위해 꾸준히 진열대를 업데이트하고 있습니다. 편의점은 예측 기간 동안 인도 시장 소비자들이 스포츠 음료를 포함한 건강 영양 제품을 구매할 수 있는 중요한 판매 채널이 될 것으로 보입니다. 편의점은 음료 신제품의 주요 타깃인 밀레니얼 세대 고객에게 중요한 진입점입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

ORG의 통계에 따르면 2018년 미국 인구는 10억 명이 넘는 인구가 야외 활동에 투자하는 비율이 높아 음료 소비를 촉진하고 있어 예측 기간 동안 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 추정됩니다. 마찬가지로 스포츠 참여가 급격히 증가함에 따라 스포츠 음료가 성능 향상을 위해 사용되면서 견인력을 창출하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

스포츠 음료와 그 건강 효과에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 아시아태평양은 예측 기간 동안 수익성 높은 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 중국, 인도와 같은 신흥 시장에서 소비자의 건강에 대한 인식이 높아지고 스포츠 음료에 대한 수용이 확대되면서 아시아태평양의 스포츠 음료 시장의 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 스포츠 음료와 관련 혜택에 대한 인식이 높아지면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 그러나 특히 중국과 인도와 같은 신흥국에서는 라이프스타일의 변화로 인해 중산층 고객이 증가하면서 천연 맛의 스포츠 음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

주요 발전:

2023년 2월, UFC와 PRIME은 다년간의 스폰서 계약을 체결했으며, UFC의 공식 음료는 현재 인도에서 munchbag.in이라는 E-Commerce 사이트를 통해 판매되고 있습니다.

2022년 11월, 스포츠 음료는 NourishCo의 제품을 출시했습니다. 이 제품에는 스포츠 음료도 포함됩니다.

2022년 8월, 인도 코카콜라는 'Limca Sportz'를 통해 수분 보충용 스포츠 음료 카테고리로 첫 번째 브랜드 확장을 발표했습니다.

보고서 내용

  • 지역, 국가 단위의 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(촉진요인, 제약요인, 기회, 위협, 과제, 투자기회, 제언)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 일반적 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 맞춤형 서비스:

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 맞춤화 옵션을 제공합니다:

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보 출처
    • 2차 조사 정보 출처
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 스포츠 음료 세계 시장 : 유형별

  • 하이퍼토닉
  • 하이포토닉
  • 아이소토닉
  • 기타 유형

제6장 스포츠 음료 세계 시장 : 포장 유형별

  • 보틀(유리)
  • 금속
  • PET/플라스틱
  • 기타 포장 유형

제7장 스포츠 음료 세계 시장 : 유통 채널별

  • 오프라인
  • 온라인
  • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
  • 편의점/식료품점
  • 전문점
  • 온라인 소매점
  • 기타 유통 채널

제8장 스포츠 음료 세계 시장 : 브랜드별

  • 게토레이드
  • 파워에이드
  • 기타 브랜드

제9장 스포츠 음료 세계 시장 : 용도별

  • 라이프스타일 사용자
  • 캐주얼 소비자
  • 운동선수
  • 기타 용도

제10장 스포츠 음료 세계 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 개요

  • Abbott Laboratories
  • ABBOTT NUTRITION
  • Aspire Food Group
  • BA Sports Nutrition, LLC
  • BodyArmor
  • Britvic plc
  • FRS Healthy Energy
  • Gatorade
  • Lucozade Ribena Suntory Ltd
  • Monster Beverage Corporation
  • Nestle S.A.
  • PepsiCo Inc
  • Powerade
  • Red Bull GmbH
  • Rockstar, Inc
  • The BUD Co. Ltd
  • The Coca-Cola Company
  • The GURU Organic Energy Corp
  • The Swire Group
  • Xyience
ksm 23.08.07

According to Stratistics MRC, the Global Sports Drinks Market is accounted for $33.98 billion in 2023 and is expected to reach $62.12 billion by 2030 growing at a CAGR of 9% during the forecast period. A sports drink is a sort of soft drink that is high in carbohydrates (in the form of sugar), minerals, electrolytes, and flavorings and is intended to promote hydration before and after physical activity. The primary goal of these beverages is to fuel the vital organs that are working hard during activity and to provide carbohydrates and critical minerals to aid in the overall recovery process. Hydration is an important factor in athletic performance, and it includes activities before, during, and after exercise. As a result, regular hydration not only delivers health benefits but also aids in the maintenance of athletic performance.

According to PepsiCo, inc, the company's advertising and other marketing activities expenses, totaled USD 5.1 billion in 2021. This in turn plays a vital role in accelerating the products demand among consumers.

Market Dynamics:

Driver:

Surging production of healthier products

Manufacturers are gradually implementing natural ingredients because they are healthier than traditional sports beverages, resulting in a market growth opportunity. For instance, in February 2021, Good Sports, a Chicago-based start-up, introduced a natural sports drink consisting of 97 percent dairy. This has three times the electrolytes and 33 percent less sugar than standard ones. Furthermore, the growing health-conscious population in developing and underdeveloped countries will fuel sports drink industry trends.

Restraint:

Presence of a high sugar level

The majority of products on the market include a high quantity of sugar, which can have a harmful impact on health. As a result, this is acting as a restraint on market expansion. For instance, the average 20-ounce bottle pack of Gatorade sports drinks contains 34 grams of sugar.

Opportunity:

Due to an increase in demand for fitness centers, obesity is driving the market growth

Rising obesity and other health issues have driven people toward fitness facilities, which has accelerated the consumption of sports drinks, which aid in restoring electrolyte balance and maintaining the body's level of hydration. According to UNICEF's World Obesity Atlas, India will have more than 27 million obese children by 2022. The main elements utilized in sports drinks are sugar, electrolytes, and vitamins, with minerals being the most popular ingredient as they assist in restoring electrolytes lost during workouts or sporting activities. However, there are numerous varieties of sports drinks, and hypertonic sports drinks are generally used post-workout to boost daily carbohydrate consumption and increase muscle glycogen.

Threat:

High content of sugar

The most significant limitation in this market is opposition to the item's sugar content. A single Monster drink can be estimated to have 14 teaspoons of sugar, which contradicts the health industry's standard measurement. Caffeinated drink businesses, like other refreshment combinations, have considered avoiding sugar or diet adaptations of the beverages to aid their sales and not let the market detect a negative development.

COVID-19 Impact:

The emergence of COVID-19 has resulted in increased consumption of the product, which is largely due to an increase in the number of people working out from home. For instance, according to data given by Food Business News in November 2020, retail sales of non-aseptic energy drinks in the United States increased by 15% to USD 3.51 billion over the 52 weeks ending on July 12, 2020. Prominent companies like Red Bull North America, Inc., expanded by 11% to USD 1.39 billion in 2020, and Monster Beverage Corp., Corona, Calif., expanded by 4.9% to USD 1.23 billion.

The isotonic segment is expected to be the largest during the forecast period:

The isotonic segment dominated the largest share throughout the projected period. Globally, the isotonic sort is one of the market's main categories, as it contains about the same quantity of sugar and salt as the human body. Most isotonic beverages, such as Powerade and Lucozade, fall into this category. Furthermore, this sort of drink is popular among athletes, particularly medium- and long-distance runners and those interested in team sports.

The convenience/grocery stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Convenience/Grocery Stores segment is expected to hold lucrative growth over the forecast period. Convenience stores have steadily updated their shelves by designating different lanes that appeal to health-conscious customers, boosting impulsive purchases. Convenience stores have become key sales channels in India for acquiring health and wellness nutrition products, including sports drinks, for market consumers over the projection period. Convenience stores are an important entrance point for millennial customers, who are frequently the target audience for new beverage products.

Region with largest share:

North America is estimated to hold the commanded share over the extrapolated period, owing to the high proportion of the population that invests in outdoor activities, which drives consumption of the drink. According to ORG statistics, the population of the United States was surveyed on 1 billion fewer outdoor trips in 2018. Similarly, dramatically increased sports participation has led to the use of sports beverages for performance enhancement, which helps to produce traction.

Region with highest CAGR:

Due to increased consumer awareness of sports drinks and their health benefits, the Asia-Pacific region is predicted to have profitable growth throughout the forecast period. The rise in health consciousness among consumers in developing nations such as China and India, as well as the increased acceptance of sports drinks, are driving the growth of the Asia-Pacific sports drink market. Furthermore, increased awareness of sports drinks and their associated benefits has contributed to market growth. However, rising middle-class customers with changing lifestyles, particularly in emerging nations such as China and India, are boosting demand for naturally flavored sports drinks.

Key players in the market

Some of the key players in Sports Drinks market include Abbott Laboratories, ABBOTT NUTRITION, Aspire Food Group, BA Sports Nutrition, LLC, BodyArmor , Britvic plc, FRS Healthy Energy, Gatorade, Lucozade Ribena Suntory Ltd, Monster Beverage Corporation, Nestle S.A., PepsiCo Inc, Powerade, Red Bull GmbH, Rockstar, Inc, The BUD Co. Ltd, The Coca-Cola Company, The GURU Organic Energy Corp, The Swire Group and Xyience.

Key Developments:

In February 2023, The UFC and PRIME signed a multi-year sponsorship deal. The UFC official drink is now being sold in India through the e-commerce site named munchbag.in.

In November 2022, Tata Consumer Products launched products under NourishCo, a new line of fruit-based drinks. The product offering also includes sports drinks.

In August 2022, Coca-Cola India announced the first-ever brand extension for its homegrown brand Limca into the hydrating sports drinks category with 'Limca Sportz'.

Types Covered:

  • Hypertonic
  • Hypotonic
  • Isotonic
  • Other Types

Packaging Types Covered:

  • Bottles (Glass)
  • Cans
  • Metal
  • PET/Plastic
  • Other Packaging Types

Distribution Channels Covered:

  • Offline
  • Online
  • Supermarkets/ Hypermarkets
  • Convenience/Grocery Stores
  • Speciality Stores
  • Online Retail Stores
  • Other Distribution Channels

Brands Covered:

  • Gatorade
  • Powerade
  • Other Brands

Applications Covered:

  • Lifestyle User
  • Casual Consumers
  • Athletes
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Sports Drinks Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hypertonic
  • 5.3 Hypotonic
  • 5.4 Isotonic
  • 5.5 Other Types

6 Global Sports Drinks Market, By Packaging Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Bottles (Glass)
  • 6.3 Cans
  • 6.4 Metal
  • 6.5 PET/Plastic
  • 6.6 Other Packaging Types

7 Global Sports Drinks Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Offline
  • 7.3 Online
  • 7.4 Supermarkets/ Hypermarkets
  • 7.5 Convenience/Grocery Stores
  • 7.6 Speciality Stores
  • 7.7 Online Retail Stores
  • 7.8 Other Distribution Channels

8 Global Sports Drinks Market, By Brand

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Gatorade
  • 8.3 Powerade
  • 8.4 Other Brands

9 Global Sports Drinks Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Lifestyle User
  • 9.3 Casual Consumers
  • 9.4 Athletes
  • 9.5 Other Applications

10 Global Sports Drinks Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Abbott Laboratories
  • 12.2 ABBOTT NUTRITION
  • 12.3 Aspire Food Group
  • 12.4 BA Sports Nutrition, LLC
  • 12.5 BodyArmor
  • 12.6 Britvic plc
  • 12.7 FRS Healthy Energy
  • 12.8 Gatorade
  • 12.9 Lucozade Ribena Suntory Ltd
  • 12.10 Monster Beverage Corporation
  • 12.11 Nestle S.A.
  • 12.12 PepsiCo Inc
  • 12.13 Powerade
  • 12.14 Red Bull GmbH
  • 12.15 Rockstar, Inc
  • 12.16 The BUD Co. Ltd
  • 12.17 The Coca-Cola Company
  • 12.18 The GURU Organic Energy Corp
  • 12.19 The Swire Group
  • 12.20 Xyience
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