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스마트선반 시장 예측(-2030년) : 컴포넌트별, 조직 규모별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Smart Shelves Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Organization Size (Large Enterprises, Small & Medium-Sized Enterprises and Other Organization Sizes), Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계의 스마트선반 시장은 2023년에 33억 2,000만 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR 23.2%로 성장하며, 2030년에는 143억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

스마트선반은 소매 환경에서 사용되는 기술적으로 진보된 선반 시스템을 말합니다. 스마트선반은 다양한 센서, 사물인터넷(IoT) 연결 및 데이터 분석 기능을 통합하여 기존 매장 선반을 지능형 인터랙티브 디스플레이로 전환합니다. 이 선반은 재고 수준을 모니터링하고, 상품의 움직임을 추적하고, 상품의 재고 상태와 재고량에 대한 데이터를 실시간으로 제공할 수 있습니다. 또한 스마트선반은 상품과의 상호 작용 및 구매 패턴과 같은 고객과의 상호 작용에 대한 데이터를 수집할 수 있으며, 이러한 데이터를 활용하여 인사이트을 높이고 정보에 입각한 비즈니스 의사 결정을 내릴 수 있습니다.

미국 인구 조사국에 따르면 2022년 7월부터 9월까지 미국 상업용 E-Commerce는 약 2,660억 달러로 전년 동기 대비 3% 증가했습니다.

시장 역학 :

촉진요인

IoT, RFID 등 기술 활용도 증가

IoT 및 RFID와 같은 스마트 기술이 스마트선반의 채택을 촉진하고 있으며, RFID 기술은 현대 소매 조직의 경쟁력 강화에 있으며, 점점 더 중요해지고 있으며, 스마트 리테일의 출현과 기업 간의 치열한 경쟁을 가져오고 있습니다. 인건비 증가와 물류 운영 비용 절감의 필요성으로 인해 현대 소매업은 RFID의 신속한 도입에 대한 요구가 증가하고 있습니다.

억제요인 :

내장형 데이터 태그와 관련된 프라이버시 문제

소비자의 프라이버시가 점점 더 중요해지고 있으며, 이는 소비자의 쇼핑 방식에도 반영되고 있습니다. 월마트와 같은 대기업은 쇼핑객이 진열대에서 물건을 꺼낼 때 스캔할 수 있는 앱으로 실패한 적이 있습니다. 고객들은 상품 태그가 악용되고 위험에 노출되어 소매점에서 집까지 고객을 추적하는 데 사용될 수 있다는 의문을 제기했습니다. 이는 기업이 프라이버시 예방 조치에 대해 대중에게 알리는 데 얼마나 실패했는지를 보여줍니다. 온라인 노출이 증가함에 따라 고객의 개인 정보 보호에 대한 인식이 높아졌기 때문에 기업은 이 문제를 해결해야 합니다.

기회 :

소매업체는 매장에서 고객과 더욱 긴밀한 관계를 구축해야 합니다.

모던 리테일(Modern Retail)이 보도한 기술 조사 결과에 따르면 이러한 기술 활용에 대한 수용도가 높아 의사결정권자의 75%가 2020년까지 추가적으로 스마트 창고 시스템을 구축할 계획인 것으로 나타났습니다. 의사결정권자의 75%가 2020년까지 추가 기술 도입과 스마트 창고 시스템 구축을 계획하고 있습니다. 스마트선반의 도입으로 IoT와 AI는 창고의 어려움과 공급망을 따라 상품을 추적하는 데 도움이 될 것으로 보입니다. 소매 업계와 풀필먼트 업계에서 인기를 끌고 있는 기술 중 하나가 바로 스마트선반입니다.

위협

온라인 소매점으로의 고객 이동

E-Commerce 플랫폼이 소비자의 주목을 받고 있습니다. 미국 소비자의 2020년 소비액은 8,600억 달러 이상으로 2019년 대비 44% 증가했습니다. 기존 국가 외에도 젊은 인구가 급증하고 인터넷 보급률이 높은 나이지리아와 같은 개발도상국도 일상 생활에 기술 발전을 도입하고 있습니다. 국제전기통신연합(ITU)의 보고서에 따르면 사하라 이남 아프리카에서 인터넷 접속이 증가하고 있습니다. 남아프리카공화국에서는 휴대폰 사용 증가로 인해 51%의 사람들이 온라인 쇼핑을 하고 있습니다. 특히 코로나 기간 중 소매 업계에서 온라인 소매점으로의 큰 움직임은 현재 스마트선반 시장에 큰 문제가 되고 있습니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 유행은 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 공급망 문제, 소비자 수요 변동 등 팬데믹으로 인한 혼란은 효율적인 재고 관리의 중요성을 부각시켰습니다. 팬데믹으로 인해 소매업체들이 재고 관련 리스크를 줄이기 위해 스마트선반을 도입하는 속도가 빨라졌습니다. 또한 팬데믹의 경제적 영향으로 인해 소매업체를 포함한 많은 기업이 예산의 제약을 받고 있습니다. 일부 소매업체는 재정적 불안으로 인해 스마트선반 및 기타 기술 솔루션에 대한 투자를 연기하거나 축소할 수밖에 없는 상황입니다.

예측 기간 중 대기업 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상 :

대기업 부문은 수요 증가로 인해 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 대형 슈퍼마켓이나 창고와 같은 대기업은 재고량이 많기 때문에 재고 관리를 위해 스마트선반을 채택하는 경우가 증가하고 있습니다. 수동 재고 관리는 전통적인 방식이며 소규모 소매점(예: 500평방미터 이하)에만 적합하다는 점을 명심해야 합니다. 규모가 커지면 이 프로세스는 비용이 많이 들고 시간이 오래 걸리고 인적 실수가 발생하기 쉽습니다. 소매업체는 선반 도매 프로세스를 자동화하여 시간과 비용을 절약하고 운영 효율성을 개선하고 무서운 소매점 수축을 줄일 수 있습니다.

예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록한 것은 하드웨어 부문

예측 기간 중 하드웨어 부문이 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이는 모든 무선 주파수(RF) 장비, 언어, 모바일 네트워크 프로바이더 등 다양한 장비와 하드웨어의 호환성이 높아지고 있기 때문입니다. 마이크로컨트롤러는 하드웨어와도 통합할 수 있습니다. 또한 REST 기반 설계를 채택하여 확장성과 호환성이 뛰어나고, 고주파(HF) 및 초고주파(UHF) 및 최신 기술과 호환되며, 플랫폼에 데이터를 쉽게 추가할 수 있고, POS(Point of Sale), 매장, 창고의 ERP(Enterprise Resource Planning) 시스템과 쉽게 연결할 수 있습니다. 수 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

북미 시장은 예측 기간 중 세계 스마트선반 시장에서 가장 높은 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 이는 이 지역 국가들의 주요 시장 기업의 활동이 활발해졌기 때문인 것으로 분석됩니다. 예를 들어 Avery Dennison과 SAP는 각각 별도의 분석 제품군을 통합하여 소매 부문의 폐기물 문제를 해결하고자 합니다. 이를 통해 슈퍼마켓은 상품의 유통기한을 보다 쉽게 모니터링하고 관리할 수 있을 것입니다. 양사는 SAP Business Technology Platform의 컴포넌트인 SAP Analytics Cloud와 Avery Dennison의 atma.io Connected Product Cloud를 통합하는 OEM(Original Equipment Manufacturers) 계약을 체결했습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

예측 기간 중 아시아태평양이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상되는데, 이는 이 지역 국가들의 주요 시장 기업의 활동이 활발해졌기 때문입니다. 예를 들어 팬데믹 기간 중 세계 측정 및 데이터 분석 기업 닐슨과 컴퓨터 비전 솔루션 및 소매 분석의 선구자인 트랙스(Trax)는 데이터 플랫폼인 쉘프펄스(Shelfpulse)의 개선된 버전을 발표했습니다. 이 플랫폼은 소매업체들이 COVID-19의 현실을 헤쳐 나가기 위해 더 많은 도움이 필요한 시기에 CPG 브랜드에 중요한 선반 인사이트와 분석 기능을 제공하여 소매업체의 신뢰할 수 있는 조언자가 되어 지속적인 카테고리 성장과 판매를 촉진할 수 있도록 제공합니다. 따라서 이 지역의 주요 시장 기업의 활동이 활발해지면서 스마트선반에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

주요 발전 :

지난 9월, 실물 거래 및 전자 선반 라벨 디지털 기술의 선두주자인 SES-imagotag는 소매 IoT 운영 체제인 VUSION OS(V:OS)를 발표했습니다. 이는 클라우드 네이티브 디바이스 및 센서 관리 솔루션으로, 소매업체가 위치를 디지털화하고, 보다 자동화된 커넥티비티를 실현하고, 실시간으로 인사이트와 데이터를 활용할 수 있도록 지원합니다.

2022년 6월, 엔드 투 엔드 RFID 전문 기업 SML RFID는 RFID 시스템을 설계, 제조 및 구현하여 소매 고객을 위한 공급망 제공을 강화하는 기술 기업 RIELEC에 대한 투자를 발표했습니다.

지난 5월 Avery Dennison Corporation은 라벨 및 포장재에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 유럽내 생산 능력 확대와 공장 효율화를 위한 두 가지 대규모 투자를 발표했으며, 투자 금액은 4,500만 유로(4,821만 달러)에 달할 전망입니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 다루고 있습니다.
  • 시장 동향(시장 성장 촉진요인, 제약요인, 기회, 위협, 과제, 투자기회, 제안)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 일반적 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 동향을 매핑한 공급망 트렌드

무료 커스터마이제이션 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 커스터마이제이션 옵션을 제공합니다.

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 스마트선반 시장 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
    • 카메라
    • IoT 센서
    • Radio Frequency Identification(RDFI) 태그와 리더
    • 디지털 디스플레이
    • ESL(Electronic Shelf Labels)
  • 소프트웨어와 솔루션
  • 전문 서비스
    • 통합과 개발
    • 컨설팅
    • 지원과 정비
  • 기타 컴포넌트

제6장 세계의 스마트선반 시장 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업(SME)
  • 기타 조직 규모

제7장 세계의 스마트선반 시장 : 용도별

  • 플래노그램 관리
  • 재고 관리
  • 가격 관리
  • 컨텐츠 관리
  • 공급망 관리
  • 기타 용도

제8장 세계의 스마트선반 시장 : 최종사용자별

  • 백화점
  • 슈퍼마켓
  • 전문점
  • 기타 최종사용자

제9장 세계의 스마트선반 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 개요

  • Avery Dennison Corporation
  • AWM Smart Shelf
  • E Ink Holdings Inc.
  • Happiest Minds Technologies Limited
  • Honeywell International Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Intel Corporation
  • Lenovo PCCW Solutions Limited
  • Minew
  • NXP Semiconductors NV
  • PCCW Solutions
  • Pricer
  • Samsung Electronics Co. Ltd
  • SES-Imagotag
  • Solum
  • Trax Technology Solutions
KSA 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Smart Shelves Market is accounted for $3.32 billion in 2023 and is expected to reach $14.33 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.2% during the forecast period. Smart shelves that deals with technologically advanced shelving systems used in retail environments. Smart shelves incorporate various sensors, Internet of Things (IoT) connectivity, and data analytics capabilities to transform traditional store shelves into intelligent and interactive displays. These shelves can monitor inventory levels, track product movements, and provide real-time data on product availability and stock levels. Smart shelves can also collect data on customer interactions, such as product interactions and purchasing patterns, which can be leveraged to gain insights and make informed business decisions.

According to the US Census Bureau, commercial e-commerce in the United States was about USD 266 billion from July to September 2022, a 3% increase over the past quarter.

Market Dynamics:

Driver:

Increased use of technologies like IoT and RFID

Smart technologies like IoT and RFID are driving the adoption of smart shelves. RFID technology is becoming increasingly significant in enhancing the competitiveness of contemporary retail organizations, leading to the emergence of smart retail and intense competition among businesses. Due to the increase in labor expenses and the need to lower the operational costs of logistics, there is a greater demand for the quick implementation of RFID in modern retail.

Restraint:

Privacy concerns related to in build data tags

The importance of privacy to consumers has increased, and this is reflected in the way they shop. Large businesses like Walmart have had failure with an app that allowed shoppers to scan things as they were taken from the shelves. Customers questioned whether product tagging tags may be misused, compromised, and used to track customers from retailers to their houses. This demonstrates how businesses are failing to raise public knowledge of the privacy precautions they are taking. Organizations should handle this issue as customers are becoming more aware of their privacy owing to greater online exposure.

Opportunity:

Need for retailers to build closer connections with customers at the front of the store

In order to compete in a market that is constantly changing, industries are utilizing more automation, improving efficiency, lowering costs, and contributing to data collection. A technical survey, reported in an article by Modern Retail, revealed where this use of technology is largely accepted, with 75% of decision-makers planning to deploy more technology and create smart warehouse systems by 2020. With the introduction of smart shelves, IoT and AI will be able to help with warehouse difficulties and tracking products along the supply chain. One of the technologies that is gaining popularity in the retail and fulfillment industries is smart shelving.

Threat:

Shifting of customers to the online retail store

E-commerce platforms have attracted a lot of consumer attention. Over USD 860 billion was spent by US consumers in 2020, up 44% from 2019. Besides the established nations, developing nations like Nigeria, which have a booming young population and high internet penetration, have embraced technology advancements in day-to-day living. The International Telecommunication Union (ITU) reports that sub-Saharan Africa is seeing an increase in internet access. 51% of people in South Africa now shop online as a result of the rise in cell phone usage. Particularly in the retail industry during the COVID period, a significant movement toward online retail establishments is currently a big problem for the market for smart shelves.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic has had a mixed influence on the market. The disruptions caused by the pandemic, such as supply chain challenges and fluctuating consumer demand, have highlighted the importance of efficient inventory management. The pandemic has accelerated the adoption of smart shelves as retailers seek to mitigate inventory-related risks. Additionally, the economic impact of the pandemic has resulted in budget constraints for many businesses, including retailers. Some retailers have had to delay or scale back their investments in smart shelves and other technology solutions due to financial uncertainties.

The large enterprises segment is expected to be the largest during the forecast period:

The large enterprises segment held the largest share in the market owing to the increasing demand. Smart shelves are increasingly being adopted in large enterprises, such as large supermarkets and warehouses, to keep a track of their inventory, as there is a high volume of inventory in such organizations. It should be noted that manual inventory management is traditional and only suitable for small retailers (i.e., less than 500 square meters). On a larger scale, this process is more expensive, time-consuming, and prone to human error. Retailers can automate the inventory process to save time and money, improves operational effectiveness, and lessen dreaded retail shrink.

The hardware segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

During the projection period, the hardware segment is expected to have the greatest CAGR. This is owing to increasing compatibility of hardware with various devices such as any Radio Frequency (RF) device, language, and mobile network provider. Microcontrollers can be integrated with hardware as well. They also use REST-based design, which is highly scalable and compatible, is High Frequency (HF) and Ultra-High Frequency (UHF) compatible with modern technology, easy to add data to the platform and link with Point-Of-Sale (POS), store, and warehouse Enterprise Resource Planning (ERP) systems.

Region with largest share:

The North America region market is estimated to witness the highest share of the global Smart Shelves market during the forecast period, which is attributed to increasing activities by key market players in countries in this region. For instance, Avery Dennison and SAP hope to address waste issues in the retail sector, by merging their separate analytic product clouds. This should make it easier for supermarkets to monitor and manage product expiration dates. The companies have signed an Original Equipment Manufacturers (OEMs) integrate SAP Analytics Cloud, a component of SAP Business Technology Platform, with atma.io connected product cloud from Avery Dennison.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region is expected to have the highest growth rate over the forecast period, which is attributed to increasing activities by key market players in countries in this region. For instance, during the pandemic, Nielsen, a global measurement and data analytics company, and Trax, a pioneer in computer vision solutions and retail analytics, announced the improvement of Shelf Pulse, a data platform. This platform offers CPG brands crucial shelf insights and analytics to become retailers' trusted advisors and drive ongoing category growth and sales at a time when retailers needed more assistance to navigate COVID-19 reality. Hence, increasing activities by key market players in this region is leading to a rise in demand for smart shelves, which is in turn, expected to drive market revenue growth.

Key players in the market

Some of the key players in Smart Shelves market include Avery Dennison Corporation, AWM Smart Shelf, E Ink Holdings Inc., Happiest Minds Technologies Limited, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., Intel Corporation, Lenovo PCCW Solutions Limited, Minew, NXP Semiconductors NV, PCCW Solutions, Pricer, Samsung Electronics Co. Ltd, SES-Imagotag, Solum and Trax Technology Solutions.

Key Developments:

In September 2022, SES-imagotag, a leader in digital technologies for physical trade and electronic shelf labels, introduced VUSION OS (V:OS), a retail IoT operating system. It is a cloud-native device and sensor management solution that helps retailers digitize their locations to become more automated and connected, allowing them to leverage insights and data in real-time.

In June 2022, SML RFID, the end-to-end RFID specialist, announced an investment in RIELEC, a technology company that designs, manufactures, and implements RFID systems to enhance its supply chain offerings for its retail customers.

In May 2022, Avery Dennison Corporation announced two major investments for expanding its manufacturing capacity and improving factory efficiency in Europe to meet the growing demand for its label and packaging materials, with an investment of EUR 45 million (USD 48.21 million)

Components Covered:

  • Hardware
  • Software & Solutions
  • Professional Services
  • Other Components

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Small & Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • Other Organization Sizes

Applications Covered:

  • Planogram Management
  • Inventory Management
  • Pricing Management
  • Content Management
  • Supply Chain Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Departmental Stores
  • Supermarkets
  • Specialty Stores
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Shelves Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Cameras
    • 5.2.2 IoT Sensors
    • 5.2.3 Radio Frequency Identification (RDFI) Tags & Readers
    • 5.2.4 Digital Displays
    • 5.2.5 Electronic Shelf Labels
  • 5.3 Software & Solutions
  • 5.4 Professional Services
    • 5.4.1 Integration & Deployment
    • 5.4.2 Consulting
    • 5.4.3 Support & Maintenance
  • 5.5 Other Components

6 Global Smart Shelves Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Large Enterprises
  • 6.3 Small & Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • 6.4 Other Organization Sizes

7 Global Smart Shelves Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Planogram Management
  • 7.3 Inventory Management
  • 7.4 Pricing Management
  • 7.5 Content Management
  • 7.6 Supply Chain Management
  • 7.7 Other Applications

8 Global Smart Shelves Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Departmental Stores
  • 8.3 Supermarkets
  • 8.4 Specialty Stores
  • 8.5 Other End Users

9 Global Smart Shelves Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Avery Dennison Corporation
  • 11.2 AWM Smart Shelf
  • 11.3 E Ink Holdings Inc.
  • 11.4 Happiest Minds Technologies Limited
  • 11.5 Honeywell International Inc.
  • 11.6 Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 11.7 Intel Corporation
  • 11.8 Lenovo PCCW Solutions Limited
  • 11.9 Minew
  • 11.10 NXP Semiconductors NV
  • 11.11 PCCW Solutions
  • 11.12 Pricer
  • 11.13 Samsung Electronics Co. Ltd
  • 11.14 SES-Imagotag
  • 11.15 Solum
  • 11.16 Trax Technology Solutions
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