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시장보고서
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세계의 클래스 8 트럭 시장 예측(-2030년) : 제품별, 연료 유형별, 용도별, 지역별 전망Class 8 Truck Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Fuel Type, Application and by Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 세계 8등급 트럭 시장은 2024년 2,940억 9,000만 달러에 이르고, 예측 기간 동안 8.03%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 4,674억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
대형 트럭이라고도 불리는 클래스 8 트럭은 가장 까다로운 운송 작업을 처리할 수 있도록 제작된 견고한 차량입니다. 이 트럭은 일반적으로 33,000파운드 이상의 총중량(GVWR)을 가지고 있어 대규모 건설 프로젝트 및 장거리 화물 운송과 같은 대형 용도에 적합합니다. 견고한 섀시, 정교한 서스펜션 시스템, 강력한 엔진을 갖춘 클래스 8 트럭은 거친 지형과 무거운 화물을 처리할 수 있도록 제작되었습니다. 또한, 화물을 장거리로 효율적으로 이동할 수 있어 물류 및 운송 부문에 없어서는 안 될 필수품으로 자리매김하고 있습니다.
미국트럭협회(ATA)에 따르면, 2020년 트럭은 중량 기준으로 미국 전체 화물의 72.5%를 운송하고 있으며, 이는 미국 경제에서 트럭 산업의 중요한 역할을 강조하고 있습니다.
공급망 및 물류 최적화
공급망 및 물류 최적화를 우선시하는 기업들은 생산성을 높이고 운영 비용을 절감하기 위해 클래스 8 트럭을 자주 구매하고 있습니다. 실시간 추적, 적재 최적화, 정교한 라우팅 및 스케줄링 소프트웨어는 모두 효과적인 물류 전략의 구성 요소입니다. 또한, 클래스 8 트럭은 큰 적재량과 긴 주행거리로 인해 신뢰할 수 있고 합리적인 가격공급망 솔루션을 구현하는 데 필요합니다.
높은 시작 가격
많은 기업들에게 가장 큰 장애물 중 하나는 클래스 8 트럭을 구입하는 데 필요한 막대한 초기 투자 비용입니다. 이 트럭의 제조 및 구매 비용은 정교한 기술과 견고한 구성 요소로 인해 높습니다. 또한 중소기업이나 신규 진출기업이 차량 교체 및 확장을 위해 충분한 자금을 준비하는 데 어려움을 겪는다면 시장 성장이 제한될 수 있습니다.
이머징 마켓에서의 성장
클래스8 트럭 시장은 신흥 시장의 급속한 산업화와 도시화로 인해 많은 기회를 맞이하고 있습니다. 중남미, 아시아, 아프리카 국가에서는 물류 및 운송 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 이들 지역에 진출함으로써 트럭 제조업체는 더 많은 사람들에게 다가갈 수 있으며, 무역, 건설 및 인프라 개발을 촉진하기 위해 대형 차량에 대한 수요 증가를 활용할 수 있습니다.
서플라이 체인에 대한 혼란
자연재해, 지정학적 불안, 전염병, 무역 분쟁 등은 세계 공급망을 심각하게 혼란에 빠뜨리고 클래스 8 트럭의 생산 및 공급 능력에 부정적인 영향을 미칠 수 있는 몇 가지 사례입니다. 반도체, 금속 및 기타 원자재와 같은 핵심 부품의 부족은 생산 정체, 비용 상승, 납기 준수에 어려움을 초래할 수 있습니다. 또한, 이러한 불편은 시장 확장을 방해하고 공급망의 신뢰성을 훼손할 수 있습니다.
8종 트럭 시장은 코로나19 사태로 인해 공급망 혼란과 공장 폐쇄, 주요 부품 부족으로 인해 큰 영향을 받았습니다. 경기 침체로 인해 차량 운영자는 신규 트럭 구매를 연기하여 화물 수요 감소를 보여주었습니다. 그러나 전염병과 관련된 전자상거래의 급증과 소비자 행동의 변화로 인해 효율적인 물류 및 배송 서비스에 대한 필요성이 증가하여 감소를 어느 정도 상쇄했습니다. 또한 전염병은 트럭 운송 업계의 비접촉식 솔루션과 디지털 기술 채택을 가속화하여 시장 역학 및 운영 절차의 장기적인 조정으로 이어졌습니다.
트랙터 및 트레일러 부문이 예측 기간 동안 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
8종 트럭 시장에서 트랙터 트레일러 부문이 가장 큰 비중을 차지하고 있습니다. 장거리 화물 운송에서 트랙터 트레일러(세미 트럭 또는 연결 트럭이라고도 함)는 필수품입니다. 화물 용량이 큰 트랙터-트레일러는 강력한 트랙터 유닛과 하나 이상의 트레일러로 구성됩니다. 또한 다재다능하고 공급망 및 물류 분야에서 중요한 역할을 수행하여 화물을 효율적으로 장거리 이동시킬 수 있기 때문에 이 부문은 시장을 선도하고 있습니다.
전기 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
클래스 8 트럭 시장에서 전기 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이산화탄소 배출량 감소에 대한 관심이 높아지면서 친환경 운송 수단으로의 전환이 이러한 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 정부와 규제 기관은 엄격한 배출 규제를 시행하고 전기자동차 사용을 장려하기 위해 재정적 인센티브를 제공합니다. 또한 배터리용량, 충전 인프라, 전기 구동계 등의 기술 개발로 인해 클래스 8 트럭 전기자동차의 실현 가능성과 매력이 증가하고 있습니다.
북미가 8등급 트럭 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 대규모 산업 활동, 광범위한 화물 운송 네트워크 및 강력한 인프라 구축이 이러한 우위의 주요 원인입니다. 또한 광범위한 주간 고속도로 네트워크와 건설, 농업 및 물류 산업에서 대형 트럭에 대한 높은 수요로 인해 미국은 특히 이 시장 점유율의 상당 부분을 차지하고 있습니다.
아시아태평양은 현재 8인승 트럭 시장에서 가장 높은 CAGR을 보이고 있습니다. 급속한 도시화, 전자상거래의 부상, 중국 및 인도와 같은 국가의 인프라 개발 투자 증가가 이러한 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 이들 국가는 확장하는 건설 및 물류 산업을 지원하기 위해 대형 트럭에 대한 수요가 높습니다. 또한, 이 지역 시장은 도로 연결성 및 운송 효율성 향상을 위한 정부 이니셔티브에 힘입어 성장하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Class 8 Truck Market is accounted for $294.09 billion in 2024 and is expected to reach $467.46 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.03% during the forecast period. A Class 8 truck, also known as a heavy-duty truck, is a sturdy car built to handle even the most difficult transportation jobs. These trucks are appropriate for heavy-duty applications such as large-scale construction projects and long-haul freight because their gross vehicle weight rating (GVWR) is usually more than 33,000 pounds. With their robust chassis, sophisticated suspension systems, and potent engines, Class 8 trucks are built to tackle rough terrain and heavy loads. Moreover, they are essential to the logistics and transportation sectors because they make sure that cargo is moved across long distances effectively.
According to the American Trucking Associations (ATA), trucks transported 72.5% of the nation's freight by weight in 2020, highlighting the critical role of the trucking industry in the U.S. economy.
Optimization of the supply chain and logistics
Businesses that prioritize supply chain and logistics optimization frequently purchase Class 8 trucks in order to increase productivity and lower operating expenses. Real-time tracking, load optimization, and sophisticated routing and scheduling software are all components of effective logistics strategies. Additionally, class 8 trucks are necessary for the implementation of dependable and reasonably priced supply chain solutions because of their large carrying capacities and long driving range.
High starting prices
One of the biggest obstacles for many businesses is the large initial outlay of funds needed to acquire Class 8 trucks. The cost of manufacturing and purchasing these trucks is high due to their sophisticated technologies and sturdy components. Furthermore, growth in the market may be restricted if smaller companies and new entrants find it difficult to set aside enough money for fleet replacement or expansion.
Growth in the emerging markets
The Class 8 truck market has a lot of opportunities due to the rapid industrialization and urbanization occurring in emerging markets. The need for logistics and transportation services is rising in Latin American, Asian, and African nations. Moreover, by entering these areas, truck manufacturers can reach a wider audience and capitalize on the increasing demand for heavy-duty vehicles to facilitate trade, construction, and infrastructure development.
Disruptions to the supply chain
Natural disasters, geopolitical unrest, pandemics, and trade disputes are a few examples of events that can seriously disrupt the global supply chain and have an adverse effect on Class 8 truck production and availability. Deficits in vital components such as semiconductors, metals, and other raw materials can cause production to stall, expenses to rise, and delivery timetables to become difficult to fulfill. Furthermore, these hiccups have the potential to impede market expansion and compromise supply chains' dependability.
The Class 8 truck market was severely affected by the COVID-19 pandemic, which resulted in supply chain disruptions and factory closures as well as shortages of vital parts. Due to the economic downturn, fleet operators postponed buying new trucks and saw a decrease in demand for freight. But the pandemic-related spike in e-commerce and changes in consumer behaviour made efficient logistics and delivery services more necessary, somewhat offsetting the decline. Moreover, the pandemic hastened the trucking industry's adoption of contactless solutions and digital technologies, resulting in long-term adjustments to market dynamics and operational procedures.
The Tractor-Trailers segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for Class 8 trucks, the tractor-trailer segment has the largest share. For long-distance freight transportation, tractor-trailers-also referred to as semi-trucks or articulated trucks-are a necessity. With their substantial cargo capacity, they are comprised of a potent tractor unit and one or more trailers. Additionally, because it is so versatile and plays such a vital role in the supply chain and logistics sectors, allowing goods to be moved across large distances efficiently, this segment leads the market.
The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the Class 8 truck market, the electric segment is anticipated to grow at the highest CAGR. The growing emphasis on cutting carbon emissions and the move toward environmentally friendly transportation options are the main forces behind this expansion. Governments and regulatory agencies are enforcing strict emission regulations and offering financial incentives to encourage the use of electric vehicles. Furthermore, the viability and attractiveness of electric Class 8 trucks are increasing due to technological developments in battery capacity, charging infrastructure, and electric drive trains.
It is projected that North America will account for the largest share of the class 8 truck market. The region's substantial industrial activity, vast networks of freight transportation, and strong infrastructure development are the main causes of this dominance. Moreover, due to its extensive interstate highway network and high demand for heavy-duty trucks in the construction, agriculture, and logistics industries, the United States, in particular, holds a sizable portion of this market share.
In the class 8 truck market, the Asia-Pacific region currently has the highest CAGR. Rapid urbanization, rising e-commerce, and rising infrastructure development investments in nations like China and India are the main drivers of this growth. Heavy-duty trucks are in high demand in these countries to support their expanding construction and logistics industries. Additionally, the region's market is expanding due to government initiatives aimed at enhancing road connectivity and transportation efficiency.
Key players in the market
Some of the key players in Class 8 Truck market include Volvo Group, Caterpillar, Hitachi, Liebherr Group, Daimler Trucks, Navistar International, Freightliner Trucks, Kenworth, Bell Trucks America Inc., Komatsu, Doosan, Paccar and Western Star Trucks.
In June 2024, Hitachi Ltd. and Microsoft Corp. announced a projected multibillion-dollar collaboration over the next three years that will accelerate social innovation with generative AI. Through this strategic alliance, Hitachi will propel growth of the Lumada business, with a planned revenue of 2.65 trillion yen (18.9 billion USD)*1 in FY2024, and will promote operational efficiency and productivity improvements for Hitachi Group's 270,000 employees.
In January 2024, Volvo Group has signed an option agreement with John Cockerill Defense, which gives the Volvo Group the right to sell French military vehicle maker Arquus after mandatory consultations with staff representative bodies. The consultations are expected to be finalized in Q1 2024. The amount of the agreement was not disclosed.
In January 2024, Caterpillar Inc. has signed an electrification strategic agreement with CRH to advance the deployment of Caterpillar's zero-exhaust emissions solutions for electric off-highway trucks and charging solutions. CRH is the number one Electric Off-Highway Trucksaggregates producer in North America and the first company in that industry to sign such an agreement with Caterpillar.