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자연식품 및 음료 시장 예측(-2030년) : 제품 유형, 유통 채널, 포장, 소비자 유형, 동향, 지역별 분석

Natural Food & Drinks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Natural Food, Natural Drinks and Other Product Types), Distribution Channel, Packaging, Consumer Type, Trends and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 자연식품 및 음료 시장은 2024년에 1,580억 6,000만 달러를 차지하며 2030년에는 3,379억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 13.5%입니다.

자연식품 및 음료 시장은 가공을 최소화한 식품 및 음료를 제조, 판매 및 유통하는 세계 산업으로, 대부분 식물성, 유기농 및 지속가능한 방식으로 생산된 식품 및 음료를 생산, 판매 및 유통하는 산업입니다. 이 분야는 건강을 염려하고 더 건강한 선택을 찾는 소비자들에게 서비스를 제공합니다.

미국 농무부에 따르면 자연식품 및 음료의 가격은 기존 식품에 비해 20-30% 더 비쌉니다.

높아지는 건강 의식

건강에 대한 관심 증가와 건강한 선택에 대한 욕구가 자연식품 및 음료 시장을 주도하고 있습니다. 소비자들이 가공식품과 인공첨가제에 대한 위험성을 인식하게 되면서 자연식품과 유기농 제품의 인기가 높아지고 있습니다. 이러한 건강한 식습관 변화로 인해 자연식품 및 음료에 대한 수요가 크게 증가하면서 시장이 확대되고 있습니다. 이러한 추세는 만성질환 및 비만율 증가와 같은 요소의 영향을 받고 있습니다.

기존 제품 대비 높은 가격

가격 상승은 사업 확장 및 고객 도입에 심각한 장애물이 될 수 있습니다. 자연식품은 유기농 인증, 지속가능한 농법 등 더 엄격한 생산 기준을 충족해야 하므로 일반적으로 기존 대체품보다 20-30% 더 비쌉니다. 이러한 요소들은 생산 비용을 증가시키고, 그 비용은 고객에게 전가됩니다. 그 결과, 건강에 대한 관심이 높아지고 천연 제품에 대한 수요가 증가하고 있음에도 불구하고 가격에 민감한 소비자, 특히 신흥 국가 소비자들은 더 저렴한 기존 대안을 선택할 가능성이 높아 시장 성장 잠재력을 제한하고 있습니다.

식품의 안전과 품질에 대한 우려 증가

기존형 제조가 초래하는 부정적인 영향 때문에 소비자들은 자연 식품 및 음료 시장에서도 환경적 지속가능성에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 소비자들은 더 덜 해롭고 책임감 있게 조달된 제품을 원하고 있습니다. 지속가능한 농법, 인공 화학 물질의 필요성 감소, 낮은 탄소 배출량으로 인해 자연 식품 및 유기농 식품 및 음료는 더 환경 친화적인 것으로 간주됩니다. 고객의 신뢰를 유지하기 위해서는 지속가능성 주장이 유효한 기준과 인증에 의해 지원되는지 확인하는 것이 필수적입니다.

기존 제품과의 경쟁

기존 제품들은 브랜드 충성도, 광범위한 유통망, 저렴한 가격으로 인해 자연식품 및 음료 시장에서 치열한 경쟁자가 되고 있습니다. 이러한 제품들은 소비자들에게 친숙하고 편리한 것으로 인식되어 자연식품을 대체할 의욕을 떨어뜨리는 경우가 많습니다. 또한 자연주의 제품들은 전통적인 마케팅 방식에 가려져 있으므로 새로운 경쟁자들이 쉽게 눈에 띄지 않는 경우가 많습니다. 시장 점유율을 확보하고 건강 지향적인 고객을 확보하기 위해 생산자는 제품을 혁신하고 차별화해야 합니다.

COVID-19의 영향

COVID-19 팬데믹은 자연식품 및 음료 시장에 큰 영향을 미쳤으며, 과제와 기회를 동시에 가져왔습니다. 사람들이 면역 체계를 강화하려고 노력하고 건강에 대한 관심이 높아지면서 자연 식품과 유기농 제품에 대한 수요가 증가했습니다. 건강한 식습관 변화로 인해 시장이 확대되었습니다. 반면, COVID-19는 공급망에 혼란을 일으켜 일부 제품공급과 제조에 영향을 미쳤습니다. 또한 카페와 레스토랑의 폐쇄로 인해 소비자의 구매 습관이 식료품 쇼핑과 가정 요리로 전환되면서 기업이 변화하는 고객 수요에 적응하는 과정에서 시장이 얼마나 탄력적인지 보여주었습니다.

예측 기간 중 편의점 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

편의점은 고객이 다양한 상품에 빠르게 접근할 수 있다는 점에서 예측 기간 중 편의점 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 편의점은 고객이 더 편리하고 건강한 선택을 원하므로 자연 식품과 유기농 제품을 재고에 추가하고 있습니다. 도시화, 바쁜 라이프스타일, 간편한 식품 옵션 등이 이러한 추세를 주도하고 있습니다. 편의점은 자연식품 및 음료를 원스톱으로 구매할 수 있으므로 중요한 시장 채널이 되고 있습니다.

판지 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

예측 기간 중 판지 분야는 적응성과 환경 친화적인 품질로 인해 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 고객의 생태에 대한 관심이 높아지면서 지속가능한 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 판지는 재활용이 용이하고 재생이 가능하므로 천연 제품을 잘 보호하고 순도와 신선도를 유지할 수 있습니다. 최근 생산자들은 고품질의 친환경 제품을 원하는 고객의 요구를 충족시키는 데 집중하고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

아시아태평양은 소비자의 건강 지향성 증가와 가처분 소득 증가로 인해 천연, 유기농, 최소 가공 식품 및 음료에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 특히 중국, 인도, 일본과 같은 국가에서는 도시화와 식습관 변화로 인해 식품 산업을 주도하고 있습니다. 또한 소비자의 판단은 식품 안전, 인공 첨가제의 영향, 천연 재료의 이점에 대한 지식이 증가함에 따라 영향을 받고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

북미는 유기농, 클린 라벨, 유전자 변형이 없는 제품에 대한 수요, 식물성 식단의 인기 증가, 지속가능성에 대한 관심, 건강 및 웰빙에 대한 인식이 높아짐에 따라 예측 기간 중 유리한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 기능성 식품 및 천연 음료의 발전 등이 시장을 주도하는 요인 중 하나입니다.

무료 맞춤형 서비스 :

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  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3사)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 개요

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 제품 유형별

  • 자연식품
    • 과일과 채소
    • 유제품
    • 육류와 가금육
    • 씨푸드
    • 베이커리 제품
    • 제과
    • 곡물
    • 스낵
    • 음료
  • 자연 음료
    • 주스 & 스무디
    • 기능성 드링크
    • 홍차와 커피
    • 식물 유래 음료
    • 코코넛 워터
    • 주류
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓과 하이퍼마켓
  • 편의점
  • 전문점
  • 온라인 소매업체
  • 건강·웰니스 스토어
  • 직접 판매
  • 레스토랑과 카페

제7장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 포장별

  • 보틀
  • 박스
  • 파우치
  • 판지
  • 기타 포장

제8장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 소비자 유형별

  • 성인
  • 어린이
  • 시니어

제9장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 동향별

  • 식물 유래 식품
  • 기능성 식품
  • 클린 라벨
  • 윤리적 구매

제10장 세계의 자연식품 및 음료 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • General Mills, Inc.
  • Nestle S.A.
  • Danone S.A.
  • The Hain Celestial Group, Inc.
  • Conagra Brands, Inc.
  • PepsiCo, Inc.
  • The Coca-Cola Company
  • Organic Valley
  • Archer Daniels Midland Company(ADM)
  • Tyson Foods, Inc.
  • Clif Bar & Company
  • Amy's Kitchen, Inc.
  • Chobani LLC
  • Kraft Heinz Company
  • Dean Foods Company
  • Unilever PLC
  • Kellogg Company
  • SunOpta Inc.
  • Nature's Path Foods
  • Blue Diamond Growers
KSA 24.11.07

According to Stratistics MRC, the Global Natural Food & Drinks Market is accounted for $158.06 billion in 2024 and is expected to reach $337.91 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.5% during the forecast period. The natural food and drink market is a worldwide industry that manufactures, markets, and distributes minimally processed food and beverage items, mostly plant-based, organic, and sustainably produced. This sector serves consumers who are concerned about their health and are looking for healthier options.

According to the U.S. Department of Agriculture, natural food & drinks costs 20-30% more compared to conventional food.

Market Dynamics:

Driver:

Growing health consciousness

Growing health consciousness and the desire for healthier options are driving the market for natural foods and beverages. Natural and organic products are becoming more and more popular as consumers become more conscious of the dangers associated with processed meals and artificial additives. The market is expanding as a result of the substantial demand for natural foods and beverages brought about by this shift towards healthy eating patterns. This tendency is influenced by elements including the increase in chronic illnesses and obesity rates.

Restraint:

Higher prices compared to conventional products

Increased prices provide a serious obstacle to business expansion and customer adoption. Because natural products must meet stricter production criteria, like organic certification and sustainable agricultural methods, they are usually 20-30% more expensive than conventional alternatives. These elements raise the cost of production, which is subsequently transferred to customers. As a result, despite rising health consciousness and demand for natural products, price-conscious consumers-especially in developing nations-may choose less expensive conventional alternatives, restricting the market's potential for growth.

Opportunity:

Growing concerns about food safety and quality

The negative effects of conventional manufacturing have made consumers more concerned about environmental sustainability in the market for natural foods and beverages. They seek goods that cause less harm and are sourced responsibly. Because of their sustainable farming methods, decreased need on artificial chemicals, and smaller carbon footprints, natural and organic foods and beverages are seen as being more environmentally friendly. To preserve customer confidence, it is imperative to make sure sustainability claims are backed by validated standards and certifications.

Threat:

Competition from conventional products

Conventional products are fierce competitors in the natural food and drink market due to their well-established brand loyalty, wide distribution networks, and more affordable prices. These goods are frequently perceived by consumers as familiar and convenient, which discourages them from investigating natural alternatives. Furthermore, natural products are frequently overshadowed by traditional marketing techniques, which make it challenging for new competitors to become visible. In order to gain market share and win over health-conscious customers, producers must innovate and distinguish their products.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the Natural Food & Drinks Market, leading to both challenges and opportunities. Demand for natural and organic products increased as people sought to strengthen their immune systems and became more health concerned. The market expanded as a result of this change to healthy eating practices. On the other hand, the pandemic disrupted the supply chain, which had an impact on the availability and manufacturing of some products. The closing of cafes and restaurants also caused consumers to switch their buying habits to grocery shopping and cooking at home, demonstrating how resilient the market is as companies adjust to changing customer demands.

The convenience stores segment is expected to be the largest during the forecast period

The convenience stores segment is projected to account for the largest market share during the projection period, because they give customers quick access to a variety of goods. Convenience stores have added natural and organic products to their inventory as customers look for more convenient and healthful options. Urbanization, hectic lifestyles, and quick food options are some of the causes driving this trend. Convenience stores are a vital market channel since they provide a one-stop shop for natural foods and beverages.

The paperboard segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the paperboard segment is predicted to witness the highest growth rate, due to its adaptability and environmentally favourable qualities. Sustainable packaging solutions are in greater demand as customers grow more ecologically concerned. Because paperboard is easily recyclable and renewable, it provides superior protection for natural products, maintaining their purity and freshness. These days, producers concentrate on satisfying customers' demands for high-quality and ecologically conscious products.

Region with largest share:

The Asia Pacific region is projected to account for the largest market share during the forecast period due to the demand for natural, organic, and minimally processed foods and drinks is expanding as a result of consumers' growing health consciousness and increased disposable incomes. Particularly in nations like China, India, and Japan, urbanization and shifting dietary tastes are driving the industry. Furthermore, consumers' judgments are being influenced by increased knowledge about food safety, the effects of artificial additives, and the advantages of natural ingredients.

Region with highest CAGR:

The North America region is predicted to witness the lucrative growth rate throughout the forecast period, owing to the demand for organic, clean-label, and non-GMO products, the growing popularity of plant-based diets, sustainability concerns, and health and wellness awareness. E-commerce, specialty retail establishments, and advancements in functional foods and natural beverages are among factors driving the market.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Natural Food & Drinks Market include General Mills, Inc., Nestle S.A., Danone S.A., The Hain Celestial Group, Inc., Conagra Brands, Inc., PepsiCo, Inc., The Coca-Cola Company, Organic Valley, Archer Daniels Midland Company (ADM), Tyson Foods, Inc., Clif Bar & Company, Amy's Kitchen, Inc., Chobani LLC, Kraft Heinz Company, Dean Foods Company, Unilever PLC, Kellogg Company, SunOpta Inc., Nature's Path Foods, and Blue Diamond Growers.

Key Developments:

In May 2023, DANONE launched a new line of organic, plant-based yogurt under its Silk brand, catering to the rising demand for dairy alternatives.

In March 2023, Nestle expanded its plant-based offerings with new frozen meals under its Garden Gourmet brand, targeting the growing plant-based food market.

In January 2023, Coca-Cola expanded its "Simply" line with low-calorie, natural drinks using real fruit juice and no artificial sweeteners.

In September 2022, Hain Celestial introduced Earth's best organic baby food with clean-label ingredients, focusing on infant health and natural nutrition.

Product Types Covered:

  • Natural Food
  • Natural Drinks
  • Other Product Types

Distribution Channels Covered:

  • Supermarkets & Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Online Retailers
  • Health & Wellness Stores
  • Direct Sales
  • Restaurants and Cafes

Packagings Covered:

  • Bottles
  • Cans
  • Boxes
  • Pouches
  • Paperboard
  • Other Packagings

Consumer Types Covered:

  • Adults
  • Kids
  • Seniors

Trends Covered:

  • Plant-Based Foods
  • Functional Foods
  • Clean Label
  • Ethical Sourcing

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Natural Food & Drinks Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Natural Food
    • 5.2.1 Fruits & Vegetables
    • 5.2.2 Dairy Products
    • 5.2.3 Meat & Poultry
    • 5.2.4 Seafood
    • 5.2.5 Bakery Products
    • 5.2.6 Confectionery
    • 5.2.7 Grains & Cereals
    • 5.2.8 Snacks
    • 5.2.9 Beverages
  • 5.3 Natural Drinks
    • 5.3.1 Juices & Smoothies
    • 5.3.2 Functional Drinks
    • 5.3.3 Tea & Coffee
    • 5.3.4 Plant-based Beverages
    • 5.3.5 Coconut Water
    • 5.3.6 Alcoholic Beverages
  • 5.4 Other Product Types

6 Global Natural Food & Drinks Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Supermarkets & Hypermarkets
  • 6.3 Convenience Stores
  • 6.4 Specialty Stores
  • 6.5 Online Retailers
  • 6.6 Health & Wellness Stores
  • 6.7 Direct Sales
  • 6.8 Restaurants and Cafes

7 Global Natural Food & Drinks Market, By Packaging

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Bottles
  • 7.3 Cans
  • 7.4 Boxes
  • 7.5 Pouches
  • 7.6 Paperboard
  • 7.7 Other Packagings

8 Global Natural Food & Drinks Market, By Consumer Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Adults
  • 8.3 Kids
  • 8.4 Seniors

9 Global Natural Food & Drinks Market, By Trends

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Plant-Based Foods
  • 9.3 Functional Foods
  • 9.4 Clean Label
  • 9.5 Ethical Sourcing

10 Global Natural Food & Drinks Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 General Mills, Inc.
  • 12.2 Nestle S.A.
  • 12.3 Danone S.A.
  • 12.4 The Hain Celestial Group, Inc.
  • 12.5 Conagra Brands, Inc.
  • 12.6 PepsiCo, Inc.
  • 12.7 The Coca-Cola Company
  • 12.8 Organic Valley
  • 12.9 Archer Daniels Midland Company (ADM)
  • 12.10 Tyson Foods, Inc.
  • 12.11 Clif Bar & Company
  • 12.12 Amy's Kitchen, Inc.
  • 12.13 Chobani LLC
  • 12.14 Kraft Heinz Company
  • 12.15 Dean Foods Company
  • 12.16 Unilever PLC
  • 12.17 Kellogg Company
  • 12.18 SunOpta Inc.
  • 12.19 Nature's Path Foods
  • 12.20 Blue Diamond Growers
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