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세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 예측(-2032년) : 차종별, 비즈니스 모델별, 여행 유형별, 결제 모델별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type (E-Scooters, E-Mopeds, Bicycles, Electric Skateboards, and Standing E-scooters), Business Model, Trip Type, Payment Model, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장은 2025년에 2,176억 달러를 차지하며 2032년까지는 4,691억 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 11.6%로 성장할 전망입니다.

도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service)는 경량 차량에 대한 단기적인 접근을 제공하는 교통 모델입니다. 이 시스템은 전기 스쿠터, 자전거, e-bike와 같은 디지털 기반의 공유 모빌리티 솔루션을 도시 이동에 제공합니다. 이용자는 보통 스마트폰 용도를 통해 차량을 찾고, 잠금을 해제하고, 요금을 지불합니다. 이 서비스의 특징은 유연성으로, 고정된 스테이션 없이도 포인트 투 포인트 이동이 가능하다는 점입니다. 단거리 이동을 위해 설계되었으며, 서울시내 이용자의 '첫 번째와 마지막 1마일'에 대응하여 대중교통을 보완하는 역할을 합니다.

국제교통포럼에 따르면 스마트 시티 구상에 따라 마이크로모빌리티 서비스형 모빌리티(MaaS, Micromobility-as-a-Service)의 도입이 가속화되고 있으며, 도시의 단거리 출퇴근과 퍼스트마일 연결에 지속가능하고 저배출 교통수단을 제공합니다.

정부의 지속가능성을 위한 노력

정부의 지속가능성에 대한 노력은 저배출 및 공유 교통수단을 장려하는 도시 정책으로 강화되고 있으며, 이는 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장의 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 세계 각국 정부는 혼잡 완화 및 탄소 배출량 감소를 위해 e-bike, E-scooter, 공유 모빌리티 네트워크의 도입을 장려하고 있습니다. 보조금, 세제 혜택, 스마트 모빌리티 인프라 프로젝트가 대규모 도입을 촉진하고 있습니다. 도시가 지속가능한 교통 생태계로 전환하는 가운데, 마이크로모빌리티 솔루션은 전 세계 시장에서 스마트 도시 계획과 라스트 마일 연결 프레임워크에 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다.

높은 유지비 및 차량 관리 비용

도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장에서는 높은 유지비와 차량 관리 비용이 큰 억제요인으로 작용하고 있습니다. 잦은 장비 마모, 기물 파손, 배터리 열화는 운영 비용을 증가시킵니다. 또한 역동적인 수요 영역 전체에 걸쳐 차량 배분의 균형을 맞추기 위해서는 물류 및 인력 관리에 많은 투자가 필요합니다. 차량 운영자는 안전 규정 준수와 신뢰성을 보장하기 위해 하드웨어와 소프트웨어를 지속적으로 업그레이드해야 합니다. 이러한 경상비용은 특히 스타트업이나 소규모 사업자에게는 확장성을 제한하는 요인으로, 수익성을 유지하기 위해서는 예지보전, 모듈식 설계, 에너지 효율적 운영과 같은 혁신이 필요합니다.

스마트 시티 교통 시스템과의 통합

스마트 시티 교통 시스템과의 통합은 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장에 혁신의 기회를 제공합니다. 전자 스쿠터와 전기자전거 네트워크를 대중교통 플랫폼과 연계함으로써, 도시는 원활한 멀티모달 모빌리티 생태계를 구축할 수 있습니다. IoT와 AI를 통한 데이터 통합은 교통 서비스 간의 실시간 조정을 가능하게 하고, 경로 효율성을 최적화하여 교통 혼잡을 완화합니다. 이러한 파트너십은 환경 목표를 지원하면서 출퇴근의 편의성을 높이는 데 도움이 될 것입니다. 이러한 디지털 인프라와 공유 모빌리티의 결합으로 마이크로모빌리티는 전 세계 차세대 지속가능한 도시 교통 모델의 초석이 될 것입니다.

안전에 대한 우려와 사고 책임

안전에 대한 우려와 사고에 대한 책임은 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장에 대한 위협으로 작용하고 있습니다. 전동킥보드와 전기자전거 관련 사고가 증가하면서 사회적 감시와 규제 이슈가 대두되고 있습니다. 사업자들은 불충분한 인프라와 안전하지 않은 라이더의 행동으로 인해 발생하는 복잡한 보험, 배상 청구, 평판 위험에 직면해 있습니다. 이러한 우려는시 당국의 규제 강화와 운행 지역 제한으로 이어질 수 있습니다. 위험을 줄이기 위해 업계 이해관계자들은 라이더 교육, 첨단 제동 시스템, AI 기반 충돌 방지 기술에 투자하여 공공안전과 규정 준수를 강화하고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19 팬데믹으로 인해 초기에는 봉쇄 조치로 인해 마이크로모빌리티 서비스가 혼란에 빠졌지만, 이후 소비자들이 비접촉식 개인 이동 수단을 찾으면서 회복 속도가 빨라졌습니다. 도시 통근자들은 대중교통을 대체할 수 있는 안전하고 사회적 거리를 유지할 수 있는 대안으로 전기 스쿠터와 전기자전거를 선호했습니다. 사업자들은 위생 대책과 유연한 렌탈 모델을 개발하여 적응했습니다. 팬데믹 이후, 도시들은 회복력 있는 도시 교통에서 마이크로모빌리티의 역할을 인식하고 이를 복구 전략에 포함시켰습니다. 그 결과, COVID-19는 소비자의 이동 패턴을 재구성하고, 공유형 저배출 마이크로 운송 솔루션의 장기적인 채택을 강화했습니다.

예측 기간 중 E-스쿠터 분야가 가장 클 것으로 예측됩니다.

전자 스쿠터 분야는 편리성, 저렴한 가격, 환경 적합성 등으로 인해 널리 채택되어 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 컴팩트한 디자인, 쉬운 도킹, 단거리 효율성으로 인해 E-스쿠터는 마지막 1마일을 연결하는 데 이상적입니다. 도시 소비자들은 출퇴근이나 레저용 이동 수단으로 E-스쿠터를 선호하고 있습니다. 사업자들은 차량 수를 늘리고 실시간 모니터링 및 성능 분석을 위해 IoT 시스템을 통합하고 있습니다. 이러한 요인들이 복합적으로 작용하여 진화하는 도시형 마이크로모빌리티 생태계에서 E-스쿠터가 지배적인 부문으로 자리 잡게 되었습니다.

예측 기간 중 스테이션 유형 부문은 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.

예측 기간 중 스테이션형 부문이 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 역 기반 시스템은 혼란을 줄이고, 차량 가동률을 높이며, 서비스 예측 가능성을 높입니다. 대중교통 허브와의 통합을 통해 멀티모달 연결성을 촉진할 수 있습니다. 또한 충전 및 유지보수의 중앙 집중화를 통해 다운타임을 최소화할 수 있습니다. 스마트 도킹 기술과 지속가능성 목표에 힘입어 스테이션 기반 마이크로모빌리티 모델은 특히 체계적이고 공간 효율적이며 친환경적인 도시 교통 체계를 추구하는 도시에서 빠르게 확산되고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

예측 기간 중 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 이는 밀집된 도시화, 급속한 디지털화, 청정 운송에 대한 정부의 투자에 기인합니다. 중국, 일본, 한국과 같은 국가들은 E-스쿠터 공유 인프라와 스마트 모빌리티 통합을 선도하고 있습니다. 스마트폰의 보급과 앱 기반 결제 시스템 증가가 시장 확대를 지원하고 있습니다. 또한 유리한 규제 정책과 소비자의 공유 차량 도입 증가로 인해 아시아태평양은 마이크로모빌리티의 혁신과 확산의 주요 거점이 되고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 중 북미는 지속가능한 통근 수단에 대한 수요 증가와 마이크로 교통 인프라에 대한 견고한 투자로 인해 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 미국과 캐나다에서는 도시와의 파트너십을 기반으로 한 E-스쿠터 및 E-바이크 공유 프로그램이 빠르게 확산되고 있습니다. 충전 네트워크, 데이터 분석, 사용자 안전 기술의 발전은 성장을 더욱 강화하고 있습니다. 북미는 단거리 모빌리티의 탈탄소화를 위해 노력하고 있으며, 세계 MaaS 시장에서 고성장 지역으로 부상하고 있습니다.

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  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 개요

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 자료
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 차종별

  • 전동 스쿠터
  • 전동 모페드
  • 자전거
  • 전동 스케이트보드
  • 스탠딩 전동 스쿠터

제6장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 비즈니스 모델별

  • 스테이션 기반
  • 프리 플로팅
  • 하이브리드 모델

제7장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 여행 유형별

  • 퍼스트마일/라스트 마일 접속
  • 단거리 통근
  • 레저·레크리에이션 여행
  • 용무을 위한 이동

제8장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 결제 모델별

  • 승차당 결제
  • 서브스크립션
  • 단계적인 가격결정

제9장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 최종사용자별

  • 개인 통근자
  • 관광객과 방문자
  • 학생
  • 기업용 프로그램(B2B2C)

제10장 세계의 도시형 MaaS(Micromobility-as-a-Service) 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 조인트 벤처
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • Lime
  • Bird
  • Tier
  • Dott
  • Voi
  • Spin
  • Helbiz
  • Bolt
  • Uber Jump
  • Lyft
  • Neuron
  • Superpedestrian
  • Razor
  • Wind Mobility
  • Biketown
  • Citi Bike
KSA 25.11.14

According to Stratistics MRC, the Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market is accounted for $217.6 billion in 2025 and is expected to reach $469.1 billion by 2032 growing at a CAGR of 11.6% during the forecast period. Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) is a transportation model providing short-term access to lightweight vehicles. This system offers shared, digitally-enabled mobility solutions like electric scooters, bicycles, and e-bikes for urban travel. Users typically locate, unlock, and pay for vehicles via a smartphone application. The service is characterized by its flexibility, allowing for point-to-point trips without fixed stations. It is designed for short-distance travel, functioning as a complement to public transit by addressing the "first and last mile" of a user's journey within a city.

According to the International Transport Forum, micromobility-as-a-service adoption is accelerating due to smart city initiatives, offering sustainable, low-emission transport options for short-distance urban commutes and first-mile connectivity.

Market Dynamics:

Driver:

Supportive government sustainability initiatives

Supportive government sustainability initiatives serve as a major driver for the Urban Micromobility-as-a-Service Market, reinforced by urban policies promoting low-emission and shared transportation modes. Governments worldwide are encouraging the adoption of e-bikes, e-scooters, and shared mobility networks to reduce congestion and carbon emissions. Subsidies, tax incentives, and smart mobility infrastructure projects are propelling large-scale deployment. As cities transition toward sustainable transportation ecosystems, micromobility solutions are becoming integral components of smart urban planning and last-mile connectivity frameworks across global markets.

Restraint:

High maintenance and fleet management costs

High maintenance and fleet management costs present a significant restraint in the Urban Micromobility-as-a-Service Market. Frequent equipment wear, vandalism, and battery degradation increase operational expenses. Additionally, balancing vehicle distribution across dynamic demand zones requires substantial investment in logistics and workforce management. Fleet operators must continuously upgrade hardware and software to ensure safety compliance and reliability. These recurring costs limit scalability, particularly for startups and small operators, necessitating innovations in predictive maintenance, modular design, and energy-efficient operations to maintain profitability.

Opportunity:

Integration with smart city transport systems

Integration with smart city transport systems offers a transformative opportunity for the Urban Micromobility-as-a-Service Market. By linking e-scooter and e-bike networks with public transit platforms, cities can create seamless, multimodal mobility ecosystems. Data integration through IoT and AI enables real-time coordination between transport services, optimizing route efficiency and reducing traffic congestion. Such partnerships enhance commuter convenience while supporting environmental goals. This convergence of digital infrastructure and shared mobility establishes micromobility as a cornerstone of next-generation sustainable urban transportation models worldwide.

Threat:

Safety concerns and accident liabilities

Safety concerns and accident liabilities represent a persistent threat to the Urban Micromobility-as-a-Service Market. Increasing incidents involving e-scooters and e-bikes raise public scrutiny and regulatory challenges. Operators face insurance complexities, liability claims, and reputational risks stemming from inadequate infrastructure or unsafe rider behavior. These concerns can lead to stricter city regulations and restricted operational zones. To mitigate risks, industry stakeholders are investing in rider education, advanced braking systems, and AI-based collision avoidance technologies to enhance public safety and compliance.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic initially disrupted micromobility services due to lockdown restrictions but later accelerated their recovery as consumers sought contactless and personal transport options. Urban commuters favored e-scooters and e-bikes as safe, socially distanced alternatives to public transit. Operators adapted by deploying sanitization measures and flexible rental models. Post-pandemic, cities recognized micromobility's role in resilient urban transport, integrating it into recovery strategies. Consequently, Covid-19 reshaped consumer mobility patterns, strengthening long-term adoption of shared, low-emission micro-transport solutions.

The E-scooters segment is expected to be the largest during the forecast period

The E-scooters segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, resulting from widespread adoption driven by convenience, affordability, and environmental compatibility. Compact design, easy docking, and short-range efficiency make e-scooters ideal for last-mile connectivity. Urban consumers increasingly prefer them for commuting and leisure travel. Operators are expanding fleets and integrating IoT systems for real-time monitoring and performance analytics. These factors collectively reinforce e-scooters as the dominant segment within the evolving urban micromobility ecosystem.

The station-based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the station-based segment is predicted to witness the highest growth rate, propelled by city regulations favoring organized and safe parking solutions. Station-based systems reduce clutter, improve fleet utilization, and enhance service predictability. Integration with public transit hubs facilitates multimodal connectivity. Moreover, centralized charging and maintenance operations minimize downtime. Supported by smart docking technology and sustainability goals, station-based micromobility models are rapidly expanding, especially in cities seeking structured, space-efficient, and eco-friendly urban transport frameworks.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to dense urbanization, rapid digitalization, and government investments in clean transportation. Countries like China, Japan, and South Korea are leading in e-scooter sharing infrastructure and smart mobility integration. Increasing smartphone penetration and app-based payment systems support market expansion. Furthermore, favorable regulatory policies and growing consumer adoption of shared vehicles make Asia Pacific the dominant hub for micromobility innovation and deployment.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR associated with rising demand for sustainable commuting alternatives and robust investment in micro-transport infrastructure. The United States and Canada are witnessing rapid adoption of e-scooter and e-bike sharing programs supported by city partnerships. Advancements in charging networks, data analytics, and user safety technologies further strengthen growth. North America's commitment to decarbonizing short-distance mobility positions it as a high-growth region within the global MaaS landscape.

Key players in the market

Some of the key players in Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market include Lime, Bird, Tier, Dott, Voi, Spin, Helbiz, Bolt, Uber Jump, Lyft, Neuron, Superpedestrian, Razor, Wind Mobility, Biketown, and Citi Bike.

Key Developments:

In June 2025, Tier introduced the "Tier Universal" e-scooter platform, an accessible vehicle design featuring a wider deck for stability, a seated option, and auditory guidance to support riders with varying mobility needs.

In March 2025, Neuron Mobility expanded its "Rider Accountability" safety program, incorporating mandatory in-app tutorials and helmet selfie verification for new users in all its North American markets to promote safer riding practices.

In May 2025, Lime launched 3,000 LimeGliders (new seated scooters) in Seattle, making it the first city globally to receive this option, which supplements their e-bike and stand-up scooter fleet.

Vehicle Types Covered:

  • E-Scooters
  • E-Mopeds
  • Bicycles
  • Electric Skateboards
  • Standing E-scooters

Business Models Covered:

  • Station-Based
  • Free-Floating
  • Hybrid Model

Trip Types Covered:

  • First-Mile/Last-Mile Connectivity
  • Short-Distance Commute
  • Leisure & Recreational Trips
  • Errand Running

Payment Models Covered:

  • Pay-Per-Ride
  • Subscription
  • Tiered Pricing

End Users Covered:

  • Individual Commuters
  • Tourists & Visitors
  • Students
  • Corporate Programs (B2B2C)

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 E-Scooters
  • 5.3 E-Mopeds
  • 5.4 Bicycles
  • 5.5 Electric Skateboards
  • 5.6 Standing E-scooters

6 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By Business Model

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Station-Based
  • 6.3 Free-Floating
  • 6.4 Hybrid Model

7 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By Trip Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 First-Mile/Last-Mile Connectivity
  • 7.3 Short-Distance Commute
  • 7.4 Leisure & Recreational Trips
  • 7.5 Errand Running

8 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By Payment Model

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Pay-Per-Ride
  • 8.3 Subscription
  • 8.4 Tiered Pricing

9 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Individual Commuters
  • 9.3 Tourists & Visitors
  • 9.4 Students
  • 9.5 Corporate Programs (B2B2C)

10 Global Urban Micromobility-as-a-Service (MaaS) Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Lime
  • 12.2 Bird
  • 12.3 Tier
  • 12.4 Dott
  • 12.5 Voi
  • 12.6 Spin
  • 12.7 Helbiz
  • 12.8 Bolt
  • 12.9 Uber Jump
  • 12.10 Lyft
  • 12.11 Neuron
  • 12.12 Superpedestrian
  • 12.13 Razor
  • 12.14 Wind Mobility
  • 12.15 Biketown
  • 12.16 Citi Bike
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