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세계의 식품 텍스처 시장 성장, 규모, 동향 분석 : 제품 유형별, 용도별, 유래별 - 지역별 전망, 경쟁 전략, 부문 예측(-2034년)

Global Food Texture Market Growth, Size, Trends Analysis - By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034

발행일: | 리서치사: SPER Market Research Pvt. Ltd. | 페이지 정보: 영문 240 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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'세계의 식품 텍스처 시장 성장, 규모, 동향 분석 : 제품 유형별, 용도별, 유래별 - 지역별 전망, 경쟁 전략, 부문 예측(-2034년)'에 따르면, 세계 식품 텍스처 시장 규모는 5.73%의 CAGR로 확대되어 2034년까지 275억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

식품 텍스처 시장은 다양한 식품의 질감을 개선하거나 변화시키는 식품 소재 및 첨가물을 생산 및 판매하는 산업입니다. 식감은 입맛, 일관성, 품질감에 영향을 미치며, 이 모든 것이 음식의 전반적인 관능적 경험에 기여합니다. 식품 텍스처 첨가물은 식품의 풍미, 외관, 안정성, 보존성을 향상시키기 위해 사용됩니다.

억제요인 : 규제의 복잡성은 식품 텍스처 분야의 성장에 큰 장벽이 되고 있습니다. 국가마다 식품첨가물에 관한 법률과 요구사항이 다르기 때문에 생산자가 세계 시장에 진출하는 것이 어렵습니다. 이러한 규제를 준수하기 위해서는 테스트 및 규정 준수를 위한 대규모 리소스가 필요합니다. 또한, 식감 개선 화합물을 함유한 식품을 명확하게 표시해야 한다는 요건이 걸림돌이 되고 있으며, 소비자들은 자신이 섭취하는 식품에 대해 더욱 신중해졌고, 그 결과 성분표에 대한 조사가 더욱 엄격해지고 있습니다.

조사 범위:

보고서 지표 상세

시장 규모 : 2021-2034년

기준 연도 : 2024년

예측 기간 : 2025-2034년

대상 부문 : 제품 유형별, 용도별, 유래별

대상 지역 : 북미, 라틴아메리카, 아시아태평양, 유럽, 중동 및 아프리카

대상 기업 : Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.

세계 식품 텍스처 시장 세분화:

제품 유형별 : 세계 식품 텍스처 시장은 제품 유형별로 유기농, 하이드로콜로이드, 유화제, 유화제, 전분, 단백질로 분류됩니다.

용도별 : 세계 식품 텍스처 시장은 용도별로 베이커리/제과, 유제품/냉동 디저트, 식음료, 스낵/편의식품, 육류, 가금류/해산물로 분류됩니다.

유래별 : 세계 식품 텍스처 시장은 유래에 따라 식물 기반, 동물 기반, 미생물 기반으로 분류됩니다.

지역별 : 이 조사에는 북미, 라틴아메리카, 아시아태평양, 유럽, 중동 및 아프리카의 데이터도 포함되어 있습니다.

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인, 억제요인, 기회 요인, 과제 분석

제5장 시장 변수와 전망

  • SWOT 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • 히트맵 분석

제6장 경쟁 구도

  • 세계의 식품 텍스처 시장 제조 거점 분포, 판매 지역, 제품 유형
  • 세계의 식품 텍스처 시장 인수합병, 제휴, 제품 발매, 협업

제7장 세계의 식품 텍스처 시장, 제품 유형별(100만 달러) 2021-2034년

  • 유기농
  • 하이드로콜로이드
  • 유화제
  • 전분
  • 단백질
  • 기타

제8장 세계의 식품 텍스처 시장, 용도별(100만 달러) 2021-2034년

  • 베이커리·제과
  • 유제품·냉동 디저트
  • 음료
  • 스낵·인스턴트 식품
  • 육류, 가금육, 해산물
  • 기타

제9장 세계의 식품 텍스처 시장, 유래별(100만 달러) 2021-2034년

  • 식물 유래
  • 동물 유래
  • 미생물

제10장 세계의 식품 텍스처 시장(100만 달러) 2021-2034년

  • 세계의 식품 텍스처 시장 규모와 시장 점유율

제11장 세계의 식품 텍스처 시장, 지역별(100만 달러) 2021-2034년

  • 아시아태평양
    • 호주
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타
  • 유럽
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 영국
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 이집트
    • 모로코
    • 나이지리아
    • 기타
  • 북미
    • 캐나다
    • 멕시코
    • 미국
  • 라틴아메리카
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 기타

제12장 기업 개요

  • Archer Daniels Midland Company
  • Ashland Global Holdings Inc
  • BASF SE
  • Cargill, Incorporated
  • CP Kelco
  • DowDuPont Inc
  • FMC Corporation
  • Givaudan SA
  • Ingredion Incorporated
  • International Flavors & Fragrances Inc
  • Kerry Group plc
  • Koninklijke DSM N.V
  • 기타

제13장 결론

제14장 약어 리스트

제15장 참고 링크

ksm 25.08.04

Food Texture Market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global Food Texture Market Size- By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Food Texture Market is predicted to reach 27.5 billion by 2034 with a CAGR of 5.73%.

The food texture market is the industry that produces and sells food ingredients and additives that improve or vary the texture of various food products. Texture influences mouthfeel, consistency, and sense of quality, all of which contribute to the overall sensory experience of food. Food texture additives are used to enhance the flavour, appearance, stability, and shelf life of foods.

Restraints: Regulatory complications are a significant barrier to growth in the food texture sector. Different countries have different legislation and requirements for food additives, making it difficult for producers to enter global markets. Compliance with these regulations necessitates large resources for testing and compliance. Furthermore, the requirement to clearly label food products containing texture-modifying compounds provides a hurdle, as customers become more cautious about what they consume, resulting in increased scrutiny of ingredient lists.

Scope of the report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Product Type, By Application, By Source

Regions covered North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa

Companies Covered Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.

Global Food Texture Market Segmentation:

By Product Type: Based on the Product Type, Global Food Texture Market is segmented as; Organic, Hydrocolloids, Emulsifiers, Starches, Proteins.

By Application: Based on the Application, Global Food Texture Market is segmented as; Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Snacks & Convenience Foods, Meat, Poultry & Seafood.

By Source: Based on the Source, Global Food Texture Market is segmented as; Plant-based, Animal-based, Microbial.

By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPERs internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOLs
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1.Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1.Drivers
    • 4.1.2.Restraints
    • 4.1.3.Opportunities
    • 4.1.4.Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTERs Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Food Texture Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Food Texture Market

7. Global Food Texture Market, By Product Type (USD Million) 2021-2034

  • 7.1. Organic
  • 7.2. Hydrocolloids
  • 7.3. Emulsifiers
  • 7.4. Starches
  • 7.5. Proteins
  • 7.6. Other Functional Ingredients

8. Global Food Texture Market, By Application (USD Million) 2021-2034

  • 8.1. Bakery & Confectionery
  • 8.2. Dairy & Frozen Desserts
  • 8.3. Beverages
  • 8.4. Snacks & Convenience Foods
  • 8.5. Meat, Poultry & Seafood
  • 8.6. Others

9. Global Food Texture Market, By Source (USD Million) 2021-2034

  • 9.1. Plant-based
  • 9.2. Animal-based
  • 9.3. Microbial

10. Global Food Texture Market, (USD Million) 2021-2034

  • 10.1. Global Food Texture Market Size and Market Share

11. Global Food Texture Market, By Region, (USD Million) 2021-2034

  • 11.1. Asia-Pacific
    • 11.1.1. Australia
    • 11.1.2. China
    • 11.1.3. India
    • 11.1.4. Japan
    • 11.1.5. South Korea
    • 11.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. France
    • 11.2.2. Germany
    • 11.2.3. Italy
    • 11.2.4. Spain
    • 11.2.5. United Kingdom
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Middle East and Africa
    • 11.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.3.2. United Arab Emirates
    • 11.3.3. Qatar
    • 11.3.4. South Africa
    • 11.3.5. Egypt
    • 11.3.6. Morocco
    • 11.3.7. Nigeria
    • 11.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Canada
    • 11.4.2. Mexico
    • 11.4.3. United States
  • 11.5. Latin America
    • 11.5.1. Argentina
    • 11.5.2. Brazil
    • 11.5.3. Rest of Latin America

12. Company Profile

  • 12.1. Archer Daniels Midland Company
    • 12.1.1. Company details
    • 12.1.2. Financial outlook
    • 12.1.3. Product summary
    • 12.1.4. Recent developments
  • 12.2. Ashland Global Holdings Inc
    • 12.2.1. Company details
    • 12.2.2. Financial outlook
    • 12.2.3. Product summary
    • 12.2.4. Recent developments
  • 12.3. BASF SE
    • 12.3.1. Company details
    • 12.3.2. Financial outlook
    • 12.3.3. Product summary
    • 12.3.4. Recent developments
  • 12.4. Cargill, Incorporated
    • 12.4.1. Company details
    • 12.4.2. Financial outlook
    • 12.4.3. Product summary
    • 12.4.4. Recent developments
  • 12.5. CP Kelco
    • 12.5.1. Company details
    • 12.5.2. Financial outlook
    • 12.5.3. Product summary
    • 12.5.4. Recent developments
  • 12.6. DowDuPont Inc
    • 12.6.1. Company details
    • 12.6.2. Financial outlook
    • 12.6.3. Product summary
    • 12.6.4. Recent developments
  • 12.7. FMC Corporation
    • 12.7.1. Company details
    • 12.7.2. Financial outlook
    • 12.7.3. Product summary
    • 12.7.4. Recent developments
  • 12.8. Givaudan SA
    • 12.8.1. Company details
    • 12.8.2. Financial outlook
    • 12.8.3. Product summary
    • 12.8.4. Recent developments
  • 12.9. Ingredion Incorporated
    • 12.9.1. Company details
    • 12.9.2. Financial outlook
    • 12.9.3. Product summary
    • 12.9.4. Recent developments
  • 12.10. International Flavors & Fragrances Inc
    • 12.10.1. Company details
    • 12.10.2. Financial outlook
    • 12.10.3. Product summary
    • 12.10.4. Recent developments
  • 12.11. Kerry Group plc
    • 12.11.1. Company details
    • 12.11.2. Financial outlook
    • 12.11.3. Product summary
    • 12.11.4. Recent developments
  • 12.12. Koninklijke DSM N.V
    • 12.12.1. Company details
    • 12.12.2. Financial outlook
    • 12.12.3. Product summary
    • 12.12.4. Recent developments
  • 12.13. Others

13. Conclusion

14. List of Abbreviations

15. Reference Links

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