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시장보고서
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1778483
세계의 식품 텍스처 시장 성장, 규모, 동향 분석 : 제품 유형별, 용도별, 유래별 - 지역별 전망, 경쟁 전략, 부문 예측(-2034년)Global Food Texture Market Growth, Size, Trends Analysis - By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034 |
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'세계의 식품 텍스처 시장 성장, 규모, 동향 분석 : 제품 유형별, 용도별, 유래별 - 지역별 전망, 경쟁 전략, 부문 예측(-2034년)'에 따르면, 세계 식품 텍스처 시장 규모는 5.73%의 CAGR로 확대되어 2034년까지 275억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
식품 텍스처 시장은 다양한 식품의 질감을 개선하거나 변화시키는 식품 소재 및 첨가물을 생산 및 판매하는 산업입니다. 식감은 입맛, 일관성, 품질감에 영향을 미치며, 이 모든 것이 음식의 전반적인 관능적 경험에 기여합니다. 식품 텍스처 첨가물은 식품의 풍미, 외관, 안정성, 보존성을 향상시키기 위해 사용됩니다.
억제요인 : 규제의 복잡성은 식품 텍스처 분야의 성장에 큰 장벽이 되고 있습니다. 국가마다 식품첨가물에 관한 법률과 요구사항이 다르기 때문에 생산자가 세계 시장에 진출하는 것이 어렵습니다. 이러한 규제를 준수하기 위해서는 테스트 및 규정 준수를 위한 대규모 리소스가 필요합니다. 또한, 식감 개선 화합물을 함유한 식품을 명확하게 표시해야 한다는 요건이 걸림돌이 되고 있으며, 소비자들은 자신이 섭취하는 식품에 대해 더욱 신중해졌고, 그 결과 성분표에 대한 조사가 더욱 엄격해지고 있습니다.
조사 범위:
보고서 지표 상세
시장 규모 : 2021-2034년
기준 연도 : 2024년
예측 기간 : 2025-2034년
대상 부문 : 제품 유형별, 용도별, 유래별
대상 지역 : 북미, 라틴아메리카, 아시아태평양, 유럽, 중동 및 아프리카
대상 기업 : Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.
세계 식품 텍스처 시장 세분화:
제품 유형별 : 세계 식품 텍스처 시장은 제품 유형별로 유기농, 하이드로콜로이드, 유화제, 유화제, 전분, 단백질로 분류됩니다.
용도별 : 세계 식품 텍스처 시장은 용도별로 베이커리/제과, 유제품/냉동 디저트, 식음료, 스낵/편의식품, 육류, 가금류/해산물로 분류됩니다.
유래별 : 세계 식품 텍스처 시장은 유래에 따라 식물 기반, 동물 기반, 미생물 기반으로 분류됩니다.
지역별 : 이 조사에는 북미, 라틴아메리카, 아시아태평양, 유럽, 중동 및 아프리카의 데이터도 포함되어 있습니다.
Food Texture Market Introduction and Overview
According to SPER market research, 'Global Food Texture Market Size- By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Food Texture Market is predicted to reach 27.5 billion by 2034 with a CAGR of 5.73%.
The food texture market is the industry that produces and sells food ingredients and additives that improve or vary the texture of various food products. Texture influences mouthfeel, consistency, and sense of quality, all of which contribute to the overall sensory experience of food. Food texture additives are used to enhance the flavour, appearance, stability, and shelf life of foods.
Restraints: Regulatory complications are a significant barrier to growth in the food texture sector. Different countries have different legislation and requirements for food additives, making it difficult for producers to enter global markets. Compliance with these regulations necessitates large resources for testing and compliance. Furthermore, the requirement to clearly label food products containing texture-modifying compounds provides a hurdle, as customers become more cautious about what they consume, resulting in increased scrutiny of ingredient lists.
Scope of the report:
Report Metric Details
Market size available for years 2021-2034
Base year considered 2024
Forecast period 2025-2034
Segments covered By Product Type, By Application, By Source
Regions covered North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa
Companies Covered Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.
Global Food Texture Market Segmentation:
By Product Type: Based on the Product Type, Global Food Texture Market is segmented as; Organic, Hydrocolloids, Emulsifiers, Starches, Proteins.
By Application: Based on the Application, Global Food Texture Market is segmented as; Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Snacks & Convenience Foods, Meat, Poultry & Seafood.
By Source: Based on the Source, Global Food Texture Market is segmented as; Plant-based, Animal-based, Microbial.
By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.