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시장보고서
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북미의 3D 오디오 시장 예측(-2030년) : 지역 분석 - 컴포넌트별, 최종 용도 산업별North America 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others) |
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북미의 3D 오디오 시장은 2022년에 20억 8,088만 달러로 평가되며, 2030년에는 59억 5,211만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 14.0%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
팟캐스트에서의 3D 오디오 이용이 북미의 3D 오디오 시장을 활성화
시장 기업은 가치 있는 컨텐츠 라이브러리를 만들어 팟캐스팅 기능을 강화하는 데 지속적으로 집중하고 있습니다. 이 시장에서는 3D 오디오 기술을 온라인 스트리밍 플랫폼에서 사용할 수 있는 음악 및 에피소드 시리즈와 통합하는 경향이 증가하고 있습니다. 예를 들어 2021년 2월 iHeart Media는 3D 마이크와 AirPods를 통해 실시간으로 3D 오디오를 경험할 수 있는 바 이노럴 오디오/3D 오디오에 대한 투자를 발표했습니다. 또한 2020년 스포티파이는 워너 브라더스와 계약을 체결하고 대본이 있는 오리지널 스토리 팟캐스트 시리즈를 제작 및 배포하기로 했습니다. 이러한 팟캐스트의 발전과 함께 청취자들도 실감나는 경험을 원하게 되면서 헤드폰, 하드웨어 등 3D 오디오 하드웨어 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 따라서 팟캐스트에서 3D 오디오를 사용하는 추세는 예측 기간 중 북미 3D 오디오 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
북미 3D 오디오 시장 개요
3D 오디오 사운드 시스템은 3D 스피커 어레이, 스테레오 스피커, 헤드폰 및 서라운드 스피커로 구성된 다양한 음향 효과 패턴으로 구성된 3차원 공간의 사운드를 사용자에게 제공하는 데 사용되는 음향 시스템입니다. 패턴입니다. 이러한 시스템은 모바일 기기, 게임기, AR/VR 기반 오디오 시스템, 홈시어터 시스템 등 다양한 용도에 탑재되고 있습니다. 또한 자동차, 가전, 미디어 및 엔터테인먼트 등의 산업에서 3D 오디오 시스템을 도입하여 사용자에게 향상된 3D 사운드 경험과 실시간 가시화를 제공합니다.
미디어 및 엔터테인먼트 분야의 지속적인 발전과 최신 AV 기술의 도입은 북미 3D 오디오 시장의 성장을 촉진하고 있으며, 3D 오디오 제조업체들은 3D 공간에서 청취자에게 향상된 음악(사운드)을 제공하기 위해 하드웨어에 사운드 믹싱 기술을 통합하는 데 주력하고 있습니다. 믹싱 기술을 하드웨어에 접목하는 데 주력하고 있습니다. 또한 게임 산업의 대중화도 북미 3D 오디오 시장의 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 또한 온라인 3D 음악 스트리밍에 대한 관심이 높아지면서 북미 3D 오디오 시장의 기업에게 유리한 기회를 제공합니다.
북미 3D 오디오 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
북미 3D 오디오 시장 세분화
북미 3D 오디오 시장은 부품, 최종사용자 산업 및 국가별로 분류됩니다.
컴포넌트를 기준으로 북미 3D 오디오 시장은 하드웨어, 소프트웨어, 서비스 부문으로 나뉩니다. 하드웨어 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
최종 사용 산업을 기준으로 북미 3D 오디오 시장은 가전, 자동차, 미디어 엔터테인먼트, 게임, 기타로 구분되며, 2022년에는 미디어 엔터테인먼트 분야가 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로 북미 3D 오디오 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2022년 북미 3D 오디오 시장은 미국이 독점했습니다.
Barco NV, Dolby Laboratories Inc, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH &Co.KG, VisiSonics, THXLtd 등이 북미의 3D 오디오 시장에서 사업을 운영 하는 대기업입니다.
The North America 3D audio market was valued at US$ 2,080.88 million in 2022 and is expected to reach US$ 5,952.11 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 14.0% from 2022 to 2030.
Use of 3D Audio in Podcasts Fuels the North America 3D Audio Market.
The market players are constantly focusing on enhancing podcasting features by creating valuable content libraries. The market is witnessing a growing trend of integrating 3D audio technology with the music and episodic series available on online streaming platforms. For instance, in Feb 2021, iHeart Media announced its investment in binaural audio/3D audio that efficiently spots listeners in the recording room and provides an experience that makes them believe the performance is happening around them. The 3D audio can be experienced in real time with the help of 3D microphones or AirPods. Also, in 2020, Spotify signed a deal with Warner Bros to produce and distribute an original series of scripted narrative podcasts, which would be exclusively licensed to Spotify for a specific period. With the development of such podcasts the listeners also want to have the realistic experience, rising the demand for 3D audio hardware products such as headphones, and hardware. Therefore, the trend of using 3D audio in podcasts is expected to fuel the North America 3D audio market growth during the forecast period.
North America 3D Audio Market Overview
A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.
The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the North America 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the North America 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the North America 3D audio market players.
North America 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America 3D Audio Market Segmentation
The North America 3D audio market is categorized into component, end user industries, and country.
Based on component, the North America 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.
Based on end use industries, the North America 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America 3D audio market is segmented into US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America 3D audio market in 2022.
Barco NV, Dolby Laboratories Inc, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, VisiSonics, and THXLtd are some of the leading companies operating in the North America 3D audio market.