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유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 유형별, 용도별, 지역별 분석

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Dedicated, Integrated, and Hybrid) and Application (Tablet, Computer, Smartphone, Gaming Console, Television, and Others)

발행일: | 리서치사: The Insight Partners | 페이지 정보: 영문 96 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 2022년 77억 7,962만 달러에서 2030년 678억 982만 달러로 성장할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 31.1%의 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.

가상현실과 증강현실의 확산이 유럽 GPU 시장을 견인할 것으로 전망

가상현실(VR)과 증강현실(AR)은 게임, 헬스케어, 엔터테인먼트, 교육 등 다양한 산업에서 인기를 끌고 있는 두 가지 신기술로, VR 및 AR 기기는 몰입감 있고 사실적인 경험을 표시하기 위해 강력한 그래픽 처리 장치(GPU)가 필요합니다. VR 및 AR 게임은 점점 더 인기를 얻고 있으며, 최신 VR 및 AR 헤드셋은 대부분 강력한 GPU를 필요로 하기 때문에 VR 및 AR 게임을 실행하기 위해서는 강력한 GPU가 필요합니다. 게임에서는 복잡한 3D 세계와 캐릭터를 실시간으로 렌더링해야 하기 때문입니다. 엔터테인먼트 업계에서는 VR과 AR이 영화, TV 프로그램, 뮤직 비디오의 몰입감 있는 경험을 만드는 데 활용되고 있습니다. 이 분야에서도 이러한 경험에 필요한 고품질 그래픽을 렌더링하기 위해 강력한 GPU가 필요합니다. 교육 분야에서는 학생들이 VR 기기를 통해 다양한 역사 시대를 체험하거나 인체를 자세히 살펴볼 수 있으며, AR은 학생들에게 식물이나 동물의 라벨을 제공하는 등 현실 세계에 디지털 정보를 오버레이하는 데 사용할 수 있습니다. 이처럼 교육 현장에서 VR과 AR의 사용 확대는 GPU 수요를 촉진하고 있습니다.

많은 기업들이 5G VR 기술 시연 엔비디아(NVIDIA)와 여러 파트너들이 엣지 컴퓨팅과 5G 지원 VR 기술을 활용해 70마일(약 8.2km) 떨어진 두 개의 엔지니어링 팀이 마치 같은 방에 있는 것처럼 작업할 수 있는 개념 증명에 성공했다고 발표했습니다. 이 프로젝트는 영국 최대의 독립 전기차 배터리 제조업체인 하이퍼뱃(Hyperbat)에서 진행되고 있습니다. 이 회사의 원티지와 코번트리 엔지니어들은 동시에 EV 배터리의 1:1 스케일 디지털 트윈을 동시에 작업할 수 있습니다. 이처럼 다양한 산업 분야에서 AR 및 VR 기술이 널리 채택되면서 강력한 GPU에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

유럽의 GPU 시장 개요

유럽의 GPU 시장은 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 게임 산업의 성장과 국방 및 정보 용도에서 그래픽 처리 장치(GPU)의 사용 증가가 이 지역 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 비디오 게임에 대한 수요 증가는 GPU 시장의 영역을 넓히고 있습니다. 유럽에서는 스마트폰, 노트북 등 휴대용 컴퓨터 기기의 보급이 확대됨에 따라 GPU의 사용이 확대될 것으로 예상됩니다. 또한, 그래픽 처리 장치의 기술적 향상도 유럽에서 GPU 채택을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다.

또한, 제조업체들은 AR 및 VR과 같은 용도를 위해 강력한 그래픽 컴퓨터 시스템을 구현하고 있습니다. 그 결과, 그래픽 처리 장치 시장은 유럽에서 성장세를 보이고 있습니다. 또한 AMD, Nvidia, Intel과 같은 주요 기업들이 유럽 GPU 시장에서 사업을 전개하고 있습니다.

유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 매출 및 2030년까지의 전망

유럽의 GPU 시장 세분화

유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 유형, 용도, 국가별로 구분됩니다.

유형별로 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 전용, 통합 및 하이브리드로 분류됩니다. 통합형 부문은 2022년 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

용도별로 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 태블릿, 컴퓨터, 스마트폰, 게임기, TV, 기타로 분류되며, 2022년 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장에서 스마트폰 분야가 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

국가별로는 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 독일이 2022년 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장을 독식할 것으로 예상됩니다.

Advanced Micro Devices Inc, Apple Inc, ASUSTek Computer Inc, EVGA Corp, Imagination Technologies Ltd, Intel Corp, NVIDIA Corp, Qualcomm Inc, Samsung Electronics Co Ltd, SAPPHIRE Technology Ltd는 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

  • 주요 인사이트
  • 시장의 매력

제3장 조사 방법

  • 조사 범위
  • 2차 조사
  • 1차 조사

제4장 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 구도

  • 생태계 분석
    • 밸류체인 벤더 리스트

제5장 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 주요 산업 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 향후 동향
  • 성장 촉진요인과 억제요인의 영향

제6장 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 유럽 시장 분석

  • 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 매출, 2020년-2030년

제7장 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 분석 : 유형별

  • 전용형
    • 전용형 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 통합형
    • 통합형 개요
    • 통합형 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 하이브리드
    • 하이브리드 시장 매출과 예측(-2030년)

제8장 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 분석 : 용도별

  • 태블릿
    • 태블릿 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 컴퓨터
    • 컴퓨터 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 스마트폰
    • 스마트폰 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 게임기
    • 게임기 시장 매출과 예측(-2030년)
  • TV
    • TV 시장 매출과 예측(-2030년)
  • 기타
    • 기타 시장 매출과 예측(-2030년)

제9장 유럽의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 국가별 분석

  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 기타 유럽

제10장 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 업계 상황

  • 시장 이니셔티브
  • 제품 개발

제11장 기업 개요

  • Intel Corp
  • NVIDIA Corp
  • Apple Inc
  • Qualcomm Inc
  • Samsung Electronics Co Ltd
  • SAPPHIRE Technology Ltd
  • Advanced Micro Devices Inc
  • ASUSTek Computer Inc
  • Imagination Technologies Ltd
  • EVGA Corp

제12장 부록

LSH 24.09.05

The Europe graphics processing unit (GPU) market is expected to grow from US$ 7,779.62 million in 2022 to US$ 67,809.82 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 31.1% from 2022 to 2030.

Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality Drives Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market

Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are two new technologies that are gaining popularity in a variety of industries, including gaming, healthcare, entertainment, and education. VR and AR devices require powerful graphics processing units (GPUs) to display immersive and realistic experiences, as GPUs are responsible for creating the complicated 3D graphics and real-time effects required for VR and AR experiences. VR and AR games are becoming increasingly popular, and many of the latest VR and AR headsets require powerful GPUs to run. This is because VR and AR games require the rendering of complex 3D worlds and characters in real time. In the entertainment industry, VR and AR are being used to create immersive experiences for movies, TV shows, and music videos. This is another area where powerful GPUs are required to render the high-quality graphics that are needed for these experiences. In the education sector, students can experience different historical periods or explore the human body in detail using VR devices. AR can be used to overlay digital information in the real world, such as providing students with labels for plants and animals. Thus, increasing use of VR and AR in education propels the demand for GPUs.

Many companies demonstrate 5G VR technologies. NVIDIA and several partners announced the successful demonstration of a proof of concept that utilizes edge computing and 5G-enabled VR technology to allow two engineering teams located ~70 miles apart to work as if they were in the same room. The project is being carried out at Hyperbat, the UK's largest independent manufacturer of electric vehicle batteries. Engineers from Wantage and Coventry at the company can work on a 1:1-scale digital twin of an EV battery at the same time. Thus, the wide adoption of AR and VR technologies in various industries bolsters the demand for powerful GPUs.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Overview

The GPU market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The growing gaming industry and rising use of graphics processing units (GPU) in defense and intelligence applications boost the market growth across the region. Additionally, the rise in demand for video games has broadened the scope of the GPU market. In Europe, the use of GPUs is anticipated to grow due to the rising adoption of portable computer devices such as smartphones and laptops. Furthermore, technical improvements in graphics processing units propel their adoption in Europe.

Aside from that, manufacturers implement powerful graphic computer systems for applications such as an AR and VR. As a result, the graphics processing unit market reports growth in Europe. Additionally, major players such as AMD, Nvidia, and Intel operate in the GPU market in Europe.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Segmentation

The Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into type, application, and country.

Based on type, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into dedicated, integrated, and hybrid. The integrated segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

In terms of application, the Europe graphics processing unit (GPU) market is categorized into tablet, computer, smartphone, gaming console, television, and others. The smartphone segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Based on country, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Advanced Micro Devices Inc, Apple Inc, ASUSTek Computer Inc, EVGA Corp, Imagination Technologies Ltd, Intel Corp, NVIDIA Corp, Qualcomm Inc, Samsung Electronics Co Ltd, and SAPPHIRE Technology Ltd are some of the leading companies operating in the Europe graphics processing unit (GPU) market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 List of Vendors in Value Chain

5. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for High-End Personal Computing Devices Such as Laptops
    • 5.1.2 Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 Declining Sales of Desktop Computers
    • 5.2.2 High Cost of GPUs
  • 5.3 Opportunity
    • 5.3.1 Deployment in Emerging Applications Such as AI and ML
  • 5.4 Future Trend
    • 5.4.1 Rising Adoption of Cloud Computing
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. Graphics Processing Unit (GPU) Market - Europe Market Analysis

  • 6.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030

7. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Type

  • 7.1 Dedicated
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Dedicated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Integrated
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Integrated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Hybrid
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Hybrid Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)

8. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Application

  • 8.1 Tablet
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Tablet Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Computer
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Computer Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.3 Smartphone
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Smartphone Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.4 Gaming Console
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Gaming Console Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.5 Television
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Television Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Overview
    • 8.6.2 Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)

9. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Country Analysis

  • 9.1 Europe
    • 9.1.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.1.2 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.2.1 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.2.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.3 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.3.1 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.3.2 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.4 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.4.1 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.4.2 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.5 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.5.1 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.5.2 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.6 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.6.1 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.6.2 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application

10. Graphics Processing Unit (GPU) Market Industry Landscape

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Market Initiative
  • 10.3 Product Development

11. Company Profiles

  • 11.1 Intel Corp
    • 11.1.1 Key Facts
    • 11.1.2 Business Description
    • 11.1.3 Products and Services
    • 11.1.4 Financial Overview
    • 11.1.5 SWOT Analysis
    • 11.1.6 Key Developments
  • 11.2 NVIDIA Corp
    • 11.2.1 Key Facts
    • 11.2.2 Business Description
    • 11.2.3 Products and Services
    • 11.2.4 Financial Overview
    • 11.2.5 SWOT Analysis
    • 11.2.6 Key Developments
  • 11.3 Apple Inc
    • 11.3.1 Key Facts
    • 11.3.2 Business Description
    • 11.3.3 Products and Services
    • 11.3.4 Financial Overview
    • 11.3.5 SWOT Analysis
    • 11.3.6 Key Developments
  • 11.4 Qualcomm Inc
    • 11.4.1 Key Facts
    • 11.4.2 Business Description
    • 11.4.3 Products and Services
    • 11.4.4 Financial Overview
    • 11.4.5 SWOT Analysis
    • 11.4.6 Key Developments
  • 11.5 Samsung Electronics Co Ltd
    • 11.5.1 Key Facts
    • 11.5.2 Business Description
    • 11.5.3 Products and Services
    • 11.5.4 Financial Overview
    • 11.5.5 SWOT Analysis
    • 11.5.6 Key Developments
  • 11.6 SAPPHIRE Technology Ltd
    • 11.6.1 Key Facts
    • 11.6.2 Business Description
    • 11.6.3 Products and Services
    • 11.6.4 Financial Overview
    • 11.6.5 SWOT Analysis
    • 11.6.6 Key Developments
  • 11.7 Advanced Micro Devices Inc
    • 11.7.1 Key Facts
    • 11.7.2 Business Description
    • 11.7.3 Products and Services
    • 11.7.4 Financial Overview
    • 11.7.5 SWOT Analysis
    • 11.7.6 Key Developments
  • 11.8 ASUSTek Computer Inc
    • 11.8.1 Key Facts
    • 11.8.2 Business Description
    • 11.8.3 Products and Services
    • 11.8.4 Financial Overview
    • 11.8.5 SWOT Analysis
    • 11.8.6 Key Developments
  • 11.9 Imagination Technologies Ltd
    • 11.9.1 Key Facts
    • 11.9.2 Business Description
    • 11.9.3 Products and Services
    • 11.9.4 Financial Overview
    • 11.9.5 SWOT Analysis
    • 11.9.6 Key Developments
  • 11.10 EVGA Corp
    • 11.10.1 Key Facts
    • 11.10.2 Business Description
    • 11.10.3 Products and Services
    • 11.10.4 Financial Overview
    • 11.10.5 SWOT Analysis
    • 11.10.6 Key Developments

12. Appendix

  • 12.1 About The Insight Partners
  • 12.2 Word Index
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