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세계의 식품 알레르기 시장 규모 조사 : 식품 원료별, 진단별, 치료 유형별, 유통 채널별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Food Allergy Market Size study, by Food Source, by Diagnosis, by Treatment Type, by Distribution Channel and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 285 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 식품 알레르기 시장은 2023년에는 약 369억 달러로 평가되며, 예측 기간인 2024-2034년에는 5.9% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측됩니다.

식품 알레르기는 신체가 특정 식품 단백질을 유해한 것으로 잘못 인식하여 발생하는 면역계 반응입니다. 이러한 잘못된 면역 반응은 두드러기나 가려움증과 같은 가벼운 증상부터 아나필락시스(호흡곤란, 혈압 저하, 의식 소실을 특징으로 하는 생명을 위협할 수 있는 상태)와 같은 심각한 증상까지 다양한 증상을 유발할 수 있습니다. 대표적인 알레르기 유발 식품으로는 땅콩, 견과류, 우유, 달걀, 콩, 밀, 생선, 조개류 등이 있습니다. 식품 알레르기는 나이에 관계없이 발병할 수 있으며, 평생 지속될 수도 있고 시간이 지나면 사라질 수도 있습니다. 식품 알레르기를 관리하려면 원인 식품을 철저히 피하고, 식품 라벨을 주의 깊게 읽고, 에피네프린과 같은 응급 의약품을 휴대하고, 우발적 인 노출에 대처해야 합니다.

세계 식품 알레르기 시장의 급격한 성장은 주로 18세 이하 환자 수 증가와 알레르기 유발 식품 섭취로 인한 천식 사례 증가에 기인합니다. 다양한 정부 기관과 민간 단체는 식품 알레르기 치료제를 개발하기 위해 많은 자금을 지원하고 있습니다. 식품 알레르기는 특정 식품 물질에 대한 면역 체계의 반응으로, 기도 부종이나 소화기 질환과 같은 증상을 유발할 수 있습니다. 심한 경우, 식품 알레르기는 아나필락시스와 같은 생명을 위협하는 반응으로 이어질 수 있습니다. 알레르기 치료에 대한 자금 지원이 증가함에 따라 연구 발전과 혁신적인 치료법에 대한 접근성 개선에 박차를 가하고 있습니다. 예를 들어 2022년 9월, COUR Pharmaceuticals는 혁신적인 면역 조절 나노입자 기술 플랫폼의 확장을 지원하기 위해 3,000만 달러 상당의 자금 조달을 완료했습니다.

식품 알레르기 시장에서 활동하는 기업은 특히 알레르기 유발 식품에 우발적으로 노출되었을 때 발생하는 식품 알레르기에 대응하기 위해 주사제 및 경구용 의약품 개발에 주력하고 있습니다. 또한 이들 기업은 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카의 미개척 지역을 개척하여 시장 입지를 확대하기 위해 노력하고 있습니다.

이 조사에서 고려된 주요 지역에는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카가 포함됩니다. 북미는 전 세계 식품 알레르기 시장을 선도하며 가장 빠르게 성장하고 있는 지역입니다. 이러한 성장의 원동력은 식품 알레르기의 높은 유병률, 인식과 진단의 향상, 고급 알레르기 검사 및 치료 옵션을 지원하는 견고한 의료 시스템입니다. 미국과 캐나다에서는 소아 및 성인 모두에서 식품 알레르기 유병률이 증가함에 따라 알레르겐 면역 요법 및 첨단 진단 툴와 같은 혁신적인 치료법에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 식품 알레르기에 대한 대중의 인식 개선 캠페인과 교육 프로그램이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 식품 라벨링 및 안전 표준에 대한 규제 지원은 시장 확대를 더욱 촉진하여 북미를 식품 알레르기 시장의 주요 기업으로 만들고 있습니다.

목차

제1장 세계의 식품 알레르기 시장 개요

  • 세계의 식품 알레르기 시장 규모·예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
  • 주요 동향
  • 불황의 영향
  • 애널리스트 결론·제안

제2장 세계의 식품 알레르기 시장 정의와 조사 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사 전제조건
    • 포함과 제외
    • 제한 사항
    • 공급측 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자의 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 식품 알레르기 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 천식의 발생률 증가
    • 소아에서 식품 알레르기의 발생률 증가
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 알레르기 치료의 고비용
    • 신흥 시장에서 인식의 부족
  • 시장 기회
    • 미개발 지역으로의 진출
    • 알레르기 검사·치료의 기술 진보

제4장 세계의 식품 알레르기 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 어프로치
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 시점
  • 애널리스트 결론·제안

제5장 세계의 식품 알레르기 시장 규모와 예측 : 식품 원료별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 식품 알레르기 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 유제품
    • 가금 제품
    • 견과류
    • 땅콩
    • 조개류
    • 기타

제6장 세계의 식품 알레르기 시장 규모와 예측 : 진단별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 식품 알레르기 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 피부 프릭 테스트
    • 혈액검사
    • 제거식
    • 기타

제7장 세계의 식품 알레르기 시장 규모와 예측 : 치료 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 식품 알레르기 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 에피네프린
    • 항히스타민약
    • 경구 면역치료
    • 기타

제8장 세계의 식품 알레르기 시장 규모와 예측 : 유통 채널별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 식품 알레르기 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 병원 약국
    • 소매 약국
    • 온라인 약국

제9장 세계의 식품 알레르기 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Akorn Operating Company LLC
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 가용성에 따름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Pfizer Inc.
    • GSK plc
    • Novartis AG
    • Mylan N.V.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Sanofi S.A.
    • Boehringer Ingelheim
    • AstraZeneca plc
    • Bayer AG
    • Merck & Co., Inc.
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • EpiPen(owned by Mylan)
    • Sierra Allergy
    • Pharmaxis Ltd

제11장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
KSA 24.09.11

The Global Food Allergy Market was valued at approximately USD 36.9 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.9% over the forecast period 2024-2034. Food allergy is an immune system reaction that occurs when the body mistakenly identifies a specific food protein as harmful. This erroneous immune response triggers a range of symptoms, which can vary from mild, such as hives and itching, to severe, such as anaphylaxis, a potentially life-threatening condition characterized by difficulty breathing, a drop in blood pressure, and loss of consciousness. Common allergenic foods include peanuts, tree nuts, milk, eggs, soy, wheat, fish, and shellfish. Food allergies can develop at any age and may persist throughout life or resolve over time. Managing food allergies involves strict avoidance of the offending foods, careful reading of food labels, and carrying emergency medication like epinephrine to treat accidental exposures.

The exponential growth of the Global Food Allergy Market is primarily driven by the rise in the number of patients aged 18 and below coupled with increasing cases of asthma resulting from the intake of allergenic foods. Various government and private entities are providing substantial monetary support to devise medications against food allergies. Food allergy refers to an immune system reaction to certain food substances, which can trigger symptoms such as swollen airways or digestive issues. In severe cases, food allergies can lead to life-threatening reactions like anaphylaxis. The rise in funding for allergy treatments is catalyzing advancements in research and improving access to innovative therapies. For instance, in September 2022, COUR Pharmaceuticals completed a financing round worth USD 30 million to support the expansion of its innovative immune-modifying nanoparticles technology platform.

Companies operating in the food allergy market are focused on developing injectable as well as oral drugs to combat food allergies, especially in cases of accidental exposure to allergenic foods. These companies are also exploring untapped geographies in Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa to expand their market presence.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. The North American region is the leading and fastest-growing region in the global food allergy market. This growth is driven by the high prevalence of food allergies, increased awareness and diagnosis, and a robust healthcare system that supports advanced allergy testing and treatment options. In the United States and Canada, rising rates of food allergies among both children and adults have led to greater demand for innovative therapies, including allergen immunotherapy and advanced diagnostic tools. Additionally, public awareness campaigns and educational programs about food allergies contribute to the growth of the market. Regulatory support for food labeling and safety standards further enhances market expansion, making North America a key player in the food allergy market.

Major market players included in this report are:

  • Akorn Operating Company LLC
  • Pfizer Inc.
  • GSK plc
  • Novartis AG
  • Mylan N.V.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Sanofi S.A.
  • Boehringer Ingelheim
  • AstraZeneca plc
  • Bayer AG
  • Merck & Co., Inc.
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • EpiPen (owned by Mylan)
  • Sierra Allergy
  • Pharmaxis Ltd.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Food Source:

  • Dairy Products
  • Poultry Products
  • Tree Nuts
  • Peanuts
  • Shellfish
  • Wheat
  • Others

By Diagnosis:

  • Skin-prick Tests
  • Blood Test
  • Elimination Diet
  • Others

By Treatment Type:

  • Epinephrine
  • Antihistamines
  • Oral Immunotherapy
  • Others

By Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Middle East
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East and Africa

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Food Allergy Market Executive Summary

  • 1.1. Global Food Allergy Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Food Source
    • 1.3.2. By Diagnosis
    • 1.3.3. By Treatment Type
    • 1.3.4. By Distribution Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Food Allergy Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Food Allergy Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rise in Incidence of Asthma
    • 3.1.2. Increase in Incidence of Food Allergy in Children
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Cost of Allergy Treatments
    • 3.2.2. Lack of Awareness in Emerging Markets
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion into Untapped Geographies
    • 3.3.2. Technological Advancements in Allergy Testing and Treatment

Chapter 4. Global Food Allergy Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Food Source 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Food Allergy Market: Food Source Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Dairy Products
    • 5.2.2. Poultry Products
    • 5.2.3. Tree Nuts
    • 5.2.4. Peanuts
    • 5.2.5. Shellfish
    • 5.2.6. Wheat
    • 5.2.7. Others

Chapter 6. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Diagnosis 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Food Allergy Market: Diagnosis Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Skin-prick Tests
    • 6.2.2. Blood Test
    • 6.2.3. Elimination Diet
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Treatment Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Food Allergy Market: Treatment Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Epinephrine
    • 7.2.2. Antihistamines
    • 7.2.3. Oral Immunotherapy
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Food Allergy Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Hospital Pharmacy
    • 8.2.2. Retail Pharmacy
    • 8.2.3. Online Pharmacy

Chapter 9. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Food Allergy Market
    • 9.1.1. U.S. Food Allergy Market
      • 9.1.1.1. Food Source breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Diagnosis breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Treatment Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Food Allergy Market
  • 9.2. Europe Food Allergy Market
    • 9.2.1. U.K. Food Allergy Market
    • 9.2.2. Germany Food Allergy Market
    • 9.2.3. France Food Allergy Market
    • 9.2.4. Italy Food Allergy Market
    • 9.2.5. Spain Food Allergy Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Food Allergy Market
  • 9.3. Asia-Pacific Food Allergy Market
    • 9.3.1. China Food Allergy Market
    • 9.3.2. India Food Allergy Market
    • 9.3.3. Japan Food Allergy Market
    • 9.3.4. Australia Food Allergy Market
    • 9.3.5. Rest of Asia Pacific Food Allergy Market
  • 9.4. Latin America Food Allergy Market
    • 9.4.1. Brazil Food Allergy Market
    • 9.4.2. Mexico Food Allergy Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America Food Allergy Market
  • 9.5. Middle East & Africa Food Allergy Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Food Allergy Market
    • 9.5.2. South Africa Food Allergy Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Food Allergy Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Akorn Operating Company LLC
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Pfizer Inc.
    • 10.3.3. GSK plc
    • 10.3.4. Novartis AG
    • 10.3.5. Mylan N.V.
    • 10.3.6. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 10.3.7. Sanofi S.A.
    • 10.3.8. Boehringer Ingelheim
    • 10.3.9. AstraZeneca plc
    • 10.3.10. Bayer AG
    • 10.3.11. Merck & Co., Inc.
    • 10.3.12. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • 10.3.13. EpiPen (owned by Mylan)
    • 10.3.14. Sierra Allergy
    • 10.3.15. Pharmaxis Ltd

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
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