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베트남의 티슈 및 위생용품 시장

Tissue and Hygiene in Vietnam

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 57 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

베트남의 티슈 및 위생용품 시장 규모는 2024년에는 금액 기준이든 수량 기준이든 강력한 성장을 보였습니다. 이 성장의 원동력이 된 것은 소득 수준의 상승과 생활 수준의 향상이며, 이로 인해 특정 용도에 적합한 제품을 사용한다는 소비자의 의식이 높아지고 있습니다. 또한, 브랜드에 의한 제품 혁신과 소매업체의 교외나 농촌에의 진출이, 이 플러스 경향에 크게 공헌했습니다.

이 보고서는 베트남 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)의 전략적 분석을 제공합니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

출처

베트남 월경 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년은 팬티 라이너가 성장을 견인, 수건은 계속 최대 카테고리
  • Diana는 종합적인 리더십을 유지
  • 유통을 이끌고 있는 소규모 현지 식료품점

전망과 기회

  • 예측기간 중 매출액의 성장은 계속 견조하게 추이할 전망
  • 전자상거래는 앞으로도 계속 증가할 예정입니다.
  • 지속가능성에 대한 중점이 보다 명확해지고, 팬티 라이너의 콤보 패키지의 성장 가능성이 기대됩니다.

카테고리 데이터

베트남 기저귀/기저귀/팬티

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년에는 가치 있는 매출이 상승할 것으로 예측
  • Diana는 전반적인 리더십을 유지합니다.
  • 아기·아동·출산용품 매장이 유통을 리드, 전자상거래가 가장 급속하게 성장

전망과 기회

  • 베트남의 기저귀·기저귀·팬티의 전망은 밝습니다.
  • 전자상거래는 성장의 원동력으로서 더욱 중요해집니다.
  • 혁신과 지속가능성을 중시한 디자인이 진보를 형성 계속

카테고리 데이터

베트남에서 성인용 요실금 용품 소매 판매

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 성인용 요실금 용품의 소매 판매가 2024년에 대폭적인 성장을 기록
  • Diana는 계속 종합 부문의 톱에 위치합니다.
  • 건강과 미용 전문가는 여전히 가장 중요한 유통 채널입니다.

전망과 기회

  • 베트남에서의 성인용 요실금 용품 소매업의 추가 성장 전망
  • 진행중인 도시화는 전자상거래의 지속적인 확대를 지원하고 있습니다.
  • 소비자는 비용 의식을 계속 유지하고 가치와 효과를 중시합니다.

카테고리 데이터

베트남 물티슈

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년에 물티슈 시장에서 가장 급성장하는 것은 범용 물티슈
  • Diana가 물티슈 전체 시장을 선도하고, Dong Hiep Trade가 앞서 나갑니다.
  • 현지의 소규모 식료품점이 주도권을 잡고, 건강과 미용 전문점이 기세를 늘리고 있습니다.

전망과 기회

  • 물티슈는 예측 기간을 통해 호조로운 궤도를 계속합니다.
  • 전자상거래는 타사 플랫폼의 인기로부터 한층 더 혜택을 받습니다.
  • 포장과 부가가치 기능은 성장 가능성을 갖고 있습니다.

카테고리 데이터

베트남 소매 조직

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 베트남의 소매 티슈는 2024년에 대폭적인 성장을 이루었습니다.
  • Saigon Paper가 카테고리 전체의 리더십을 유지
  • 소규모의 현지 식료품점은 점유율은 감소하고 있지만 여전히 유통을 리드

전망과 기회

  • 베트남의 소매 티슈의 미래는 밝습니다.
  • 전통적인 점포는 소비자의 신뢰감의 저하에 직면하고 있는 한편, 전자상거래는 점점 기세를 늘리고 있습니다.
  • 편리성은 패키지 형식의 중요한 트렌드

카테고리 데이터

베트남의 외출 시 조직과 위생

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • AFH 티슈, 2024년에 대폭적인 증가를 기록
  • 지방 진출은 현지의 소규모 기업에 있어서 유망
  • 의료시설 지원 판매 확대

전망과 기회

  • AFH 조직은 예측 기간 중에 성장을 계속합니다.
  • 채널 확대가 계속해서 성장의 큰 원동력이 됩니다.
  • 현재의 혁신의 부족은 개선의 여지가 있는 것을 의미합니다.

카테고리 데이터

KTH 25.03.21

Sales of tissue and hygiene products in Vietnam saw strong growth in both value and volume terms in 2024. This growth was driven by rising income levels and improved living standards, which have enhanced consumer awareness about using the right products for specific purposes. Additionally, product innovation by brands and the expansion of retailers into suburban and rural areas contributed significantly to this positive trend.

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Pantyliners leads growth in 2024, while towels remains largest category
  • Diana maintains overall leadership
  • Small local grocers continues to lead distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales growth set to remain strong for forecast period
  • E-commerce will continue to rise
  • Anticipated sharper focus on sustainability, with growth potential in combo packages for pantyliners

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising value sales seen in 2024
  • Diana remains ahead of the rest
  • Baby/child/maternity stores leads distribution, while e-commerce rises fastest

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive future forecast for nappies/diapers/pants in Vietnam
  • E-commerce to become more important as a growth-driver
  • Innovation and sustainability-focused design will continue shape progress

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Retail adult incontinence records substantial growth in 2024
  • Diana continues to lead overall category
  • Health and beauty specialists remains most important distribution channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth forecast for retail adult incontinence in Vietnam
  • Ongoing urbanisation supports continued expansion for e-commerce
  • Consumers will remain cost-conscious and focused on value and efficacy

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • General purpose wipes is fastest riser in wipes in 2024
  • Diana leads overall wipes, while Dong Hiep Trade forges forward
  • Small local grocers maintains leadership, with health and beauty specialists gaining pace

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive trajectory will continue for wipes throughout forecast period
  • E-commerce to benefit further from popularity of third-party platforms
  • Packaging and value-added features offer growth potential

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong growth seen for retail tissue in Vietnam in 2024
  • Saigon Paper maintains overall category leadership
  • Small local grocers still lead distribution despite declining share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Retail tissue faces bright future in Vietnam
  • Traditional stores face falling consumer confidence, while e-commerce goes from strength to strength
  • Convenience as a key trend in packaging formats

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • AFH tissue records robust rises in 2024
  • Expansion into rural areas holds promise for small local players
  • Expanding healthcare facilities support sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • AFH tissue will see growth continue over the forecast period
  • Channel expansion to remain major growth driver
  • Current lack of innovation means room for improvement

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
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