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태국의 티슈 및 위생용품 시장

Tissue and Hygiene in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 62 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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2024년 태국의 티슈 및 위생용품 업계는 지속가능성, 프리미엄화, 편의성에 대한 소비자의 폭넓은 선호를 반영하여 눈에 띄는 변화를 겪을 것으로 예상됩니다. 전 세계적으로 친환경 및 재활용 제품에 대한 관심이 높아지면서 태국 소비자들은 지속 가능한 방식으로 조달된 원료부터 환경에 미치는 영향을 최소화한 포장재에 이르기까지 이러한 가치에 부합하는 제품을 찾고 있습니다. 티슈와 위생용품 역시 더 높은 품질과 혁신적인 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

이 보고서는 태국의 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공하며, 2020년에서 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 식별할 수 있도록 도와줍니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

목차

목차와 표 리스트

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보원

태국 생리 케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년은 월경 케어의 대폭적인 확대가 전망
  • 지속가능성과 친환경 혁신에 집중
  • 쾌적성 향상과 유통 확대

전망과 기회

  • 안정적인 환경에서의 미래 성장 동력
  • 경쟁 환경과 프리미엄 포지셔닝
  • 소매업 혁신과 재사용성 채택

카테고리 데이터

태국의 기저귀/기저귀/팬츠

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 쾌적성, 편리성, 지속가능성에 대한 수요 증가
  • 통합 상황에서의 경쟁 심화
  • 2024년에는 하이퍼마켓이 유통 업계를 선도

전망과 기회

  • 프리미엄 품질과 접근성에 대한 투자
  • E-Commerce의 성장에 따라 리더십을 유지하는 대형 마트
  • 가격 통제와 향후 동향을 예측

카테고리 데이터

태국의 성인용 요실금 용품 소매 판매

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 성인 요실금 솔루션의 중요성 증가
  • 변하는 소비자 수요 속에서 2024년 DSG International이 선도
  • 성장 제약과 채널 다양화

전망과 기회

  • 고령자 인구 증가와 향후 이익
  • 변화하는 소매 업계 역학
  • 경쟁 전망과 제품 혁신

카테고리 데이터

태국의 물티슈

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년 태국 물티슈 시장은 꾸준히 확대
  • Unicharm이 종합 선두를 유지, Lison Vision이 가장 빠르게 성장
  • 유통 채널 전환
  • 위생과 편리성에 대한 지속적인 관심
  • 현대 무역의 진화하는 역할
  • 혁신과 미래 경쟁

카테고리 데이터

태국의 외출시 티슈 및 위생

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 위생과 지속가능성 향상
  • 틈새 기회 포착
  • 2024년에 AFH 티슈와 위생용품 전체의 유통을 비즈니스/업계가 주도

전망과 기회

  • 고품질 제품에 대한 수요 증가
  • 역동적인 경쟁과 관광 부활
  • 재활용 재료에 대한 새로운 대처

카테고리 데이터

태국의 소매 티슈

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소비자 행동과 제품의 매력 변화
  • Kimberly-Clark이 리드, 자체브랜드가 확대
  • 유통 전략과 소비자 우선순위

전망과 기회

  • 높아지는 수요와 소비자 의식
  • 현대 소매 채널의 지속적인 힘
  • 지속적 혁신 및 지속가능성 노력

카테고리 데이터

LSH 25.03.27

2024 saw notable shifts in Thailand's tissue and hygiene industry, reflecting broader consumer preferences for sustainability, premiumisation and convenience. As the global emphasis on eco-friendly and recycled goods gathers momentum, Thai consumers are increasingly seeking products that align with these values, from sustainably sourced raw materials to items packaged with minimal environmental impact. Tissue and hygiene has also experienced an upswing in demand for higher-quality, innovative so...

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • 2024 sees robust expansion for menstrual care
  • Focus on sustainability and green innovations
  • Advancing comfort and broadening distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Future growth drivers in a stable environment
  • Competitive landscape and premium positioning
  • Transforming retail and embracing reusability

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising demand for comfort, convenience and sustainability
  • Intensified competition amid consolidated landscape
  • Hypermarkets leads distribution in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Investing in premium quality and accessibility
  • Hypermarkets to maintain leadership as e-commerce rises
  • Navigating price controls and future trends

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing importance of adult incontinence solutions
  • DSG International leads in 2024, amid shifting consumer demands
  • Growth constraints and channel diversification

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing senior population and future gains
  • Changing retail dynamics
  • Competitive outlook and product innovation

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady expansion for wipes in Thailand in 2024
  • Unicharm maintains overall leadership as Lison Vision rises fastest
  • Shifting distribution channels
  • Ongoing focus on hygiene and convenience
  • Evolving role of modern trade
  • Innovation and future competition

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Enhancing hygiene and sustainability
  • Capturing niche opportunities
  • Business/industry leads distribution for overall AFH tissue and hygiene in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for quality products
  • Dynamic competition and tourism revival
  • Greater commitment to recycled materials

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 47 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 48 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 49 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 50 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shifting consumer behaviour and product appeal
  • Kimberly-Clark leads while private label expands
  • Distribution strategies and consumer priorities

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Escalating demand and consumer awareness
  • Continued strength of modern retail channels
  • Ongoing innovation and sustainability efforts

CATEGORY DATA

  • Table 51 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 52 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 55 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029
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