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인도의 완구 및 게임 시장

Toys and Games in India

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 34 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2024년 인도의 완구 및 게임은 인플레이션 압력으로 인해 완만하지만 견조한 성장세를 보였습니다. 비디오 게임이 매출과 성장률에서 1위를 차지했지만, 전통적인 완구 및 게임도 두 자릿수 성장률을 기록했습니다. 두 카테고리 모두 지역 기반 혁신에 대한 집중과 기존 브랜드의 지속적인 매력으로 인해 두 카테고리 모두에서 두드러진 추세를 보였습니다. 세분화가 진행되는 가운데, 소매 E-Commerce는 이미 높은 기반을 가지고 있음에도 불구하고 유통의 중요성이 커지고 있습니다.

Euromonitor International의 인도 완구 및 게임 조사 보고서는 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공하며, 2020년에서 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있도록 도와줍니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 기존 완구 및 게임, 비디오 게임

데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 완구 및 게임 시장에 대한 자세한 이해
  • 성장 분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor Internationala는 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 비디오 게임과 전통적인 장난감과 게임 모두 역동적임

주요 데이터 결과

  • 그림 1 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 장난감과 게임의 성장에도 불구하고 일부 소비자들은 재정을 걱정하고 있습니다.
  • Maniams Design Studio는 지역 문화를 장난감과 게임에 접목하고 있습니다.
  • Reliance, 브랜드 인지도를 활용해 완구 및 게임 분야 성장을 도모합니다.
  • 그림 2 : 릴라이언스게임즈는 다양한 모바일 게임을 제공하고 있습니다.

다음에 올 것들

  • 가처분소득 증가가 완구 및 게임 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 그림 3 : 애널리스트의 견해
  • 모바일 게임 참여도 지속적 증가 추세
  • 규제 속에서도 지역 제조업은 증가 추세
  • 그림 4 : Make in India 이니셔티브는 국내 제조업을 증가시킵니다.
  • 소매 E-Commerce는 유통 형태를 계속 변화시키고 있습니다.
  • 현지의 혁신은 인도 소비자의 공감을 불러일으킵니다.
  • 그림 5 : Indus Battle Royale은 로컬 환경, 캐릭터, 무기를 사용합니다.

경쟁 상황

  • 마텔이 하스브로를 추월하는 한편, 세분화가 진행됩니다.
  • SuperGaming과 WoodBee Toys는 혁신과 문화적 연관성을 통해 성공을 거두었습니다.
  • NODWIN Gaming은 AFK Gaming, Trinity Gaming, Freaks 4U Gaming을 통해 사업을 확장합니다.
  • SuperGaming과 Funskool, 지역 취향에 맞는 혁신적인 제품 출시 예정

채널

  • 소매 E-Commerce는 장난감과 게임의 주요 판매 채널로 남아 있습니다.
  • Croma와 Reliance Digital, 체험형 게임존을 만듭니다.
  • Swiggy Instamart와 Hamleys가 제휴하여 프리미엄 장난감과 게임의 빠른 상거래를 실현합니다.

경제적 배경

  • 그림 6 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율 : '19-2029년
  • 그림 7 : 인도 PEST 분석, 2024년

소비자 컨텍스트

  • 그림 8 : 2024년 인도 소비자에 대한 주요 인사이트
  • 그림 9 : 2024년 인도의 소비자 상황

국가별 보고서 면책사항

정보 출처

인도 전통 장난감과 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 문화적 연관성, 지속가능성, STEM은 점점 더 중요한 트렌드가 되고 있습니다.
  • 그림 10 : 2024년 주요 동향
  • 그림 11 : 애널리스트의 견해

업계 성과

  • 부모가 자녀의 학습을 촉진하기 위해 과학/교육용 장난감이 가장 큰 증가세를 보이고 있습니다.
  • 그림 12 : Smartivity, 다양한 STEM 완구 라인업 제공
  • BIS 인증으로 안전성 향상 및 소비자 신뢰 확보
  • Maniams Design Studio, 문화 테마 퍼즐 'Kona'와 'Jharokha' 출시

다음에 올 것들

  • 가계 소득 증가로 전통 장난감과 게임 확대에 힘을 실어줍니다.
  • 전통적 장난감과 게임을 혁신하는 과학 및 교육용 장난감
  • 인도의 문화와 전통을 반영하는 장난감에 대한 수요 증가
  • 전통 완구 및 게임에서 지속가능성의 중요성이 높아질 것으로 예상됩니다.
  • 세계 대기업은 인도 스타트업의 부상에 적응해야 합니다.

경쟁 상황

  • Mattel은 바비, 우노, 핫휠 등의 브랜드 인기에 힘입어 선두를 달리고 있습니다.
  • 그림 13 : 마텔은 다양한 인기 브랜드를 보유하고 있습니다.
  • 미국 토이저러스, BIS 인증 적극 도입
  • Jammbo와 Toyshine, 다양한 유통 전략을 통해 그 영역을 확장합니다.
  • Funskool Atomic Launcher는 아이들에게 안전하고 빨 수 있는 야외 놀이를 제공합니다.

채널

  • 전통적인 완구 및 게임 매장은 확고한 고객 충성도로 인해 계속 우위를 점하고 있습니다.
  • 아마존과 플립카트, 편의성과 다양한 제품 라인업으로 시장 점유율 확대
  • Zepto와 Blinkit이 퀵커머스의 선두주자이지만, Swiggy Instamart가 급성장하고 있습니다.

국가별 보고서 면책사항

인도 비디오 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 모바일게임은 접근성 및 지역문화적 요소로 인해 인기가 높습니다.
  • 그림 14 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 모바일 게임은 비디오 게임 소프트웨어의 성장을 계속 주도하고 있습니다.
  • 슈퍼게임즈의 인도 퓨처리즘, 지역 혁신을 통한 성장 추진
  • 그림 15 : 인도 미래주의 개념이 인더스 배틀 로얄의 캐릭터에 영감을 주는 모습
  • 게임 내 구매 및 거래로 수익 증대 촉진
  • 그림 16 : 배틀그라운드 모바일 인디아, 소액결제 모델로 수익 증대

다음에 올 것들

  • 가처분소득 증가로 비디오게임의 지속적인 성장세 전망
  • 모바일 게임의 성장은 신기술과 게임 내 구매에 의해 촉진됩니다.
  • 그림 17 : 애널리스트의 견해
  • 기업의 투자 증가에 따라 e스포츠는 비디오게임의 성장에 기여할 것으로 보입니다.
  • 경쟁이 심화되는 가운데 게이밍 헤드셋은 상승세를 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 인도 소비자의 공감을 얻기 위해서는 현지에 뿌리를 둔 혁신이 중요합니다.

경쟁 상황

  • 소니와 마이크로소프, 하드웨어 공급 문제로 인해 주가 하락세
  • 99Games는 참여와 컨텐츠를 활용해 모바일 게임에서의 입지를 강화하고 있습니다.
  • NODWIN Gaming, Freaks 4U Gaming 인수로 세계 진출 확대
  • SuperGaming의 Indus Battle Royale, 인도의 문화적 요소를 도입하여 혁신적

채널

  • 소매 E-Commerce가 비디오 게임 유통 시장 점유율 확대
  • 비디오 게임 하드웨어는 오프라인 판매에서 가장 높은 점유율을 차지합니다.
  • 오프라인 소매업체들은 게임을 도입해 고객 참여와 브랜드 충성도를 높이고 있습니다.
  • 디지털 유통이 주류로 자리 잡으면서 Steam의 사용자 기반이 확대되고 있습니다.

국가별 보고서 면책사항

ksm 25.07.17

In 2024, toys and games in India saw robust value expansion, albeit at a more moderate pace due to inflationary pressures. Video games was the top performer in terms of sales and growth, although traditional toys and games also saw a double-digit rise. Notable trends across both categories included a focus on localised innovation and the enduring appeal of established brands. High fragmentation continued, while retail e-commerce gained significance in distribution despite its already high base.

Euromonitor International's Toys and Games in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Dynamism for both video games and traditional toys and games

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Despite the growth of toys and games, some consumers are concerned about their finances
  • Maniams Design Studio integrates local culture into toys and games
  • Reliance leverages brand recognition for growth in toys and games
  • CHART 2 Reliance Games Has a Wide Mobile Games Offering

WHAT'S NEXT?

  • Rising disposable incomes expected to drive growth in toys and games
  • CHART 3 Analyst Insight
  • Engagement with mobile games set to continue to rise
  • Local manufacturing set to increase amidst regulation
  • CHART 4 Make in India Initiative Will Increase Local Manufacturing
  • Retail e-commerce will continue to reshape distribution
  • Localised innovations will resonate with Indian consumers
  • CHART 5 Indus Battle Royale Uses Local Environments, Characters, and Weaponry

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel overtakes Hasbro, while fragmentation increases
  • SuperGaming and WoodBee Toys succeed through innovation and cultural relevance
  • NODWIN Gaming expands through AFK Gaming, Trinity Gaming, and Freaks 4U Gaming
  • SuperGaming and Funskool launch innovative products to meet local preferences

CHANNELS

  • Retail e-commerce remains the leading sales channel for toys and games
  • Croma and Reliance Digital create experiential gaming zones
  • Swiggy Instamart and Hamleys partner to offer quick commerce for premium toys and games

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in India 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in India 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in India 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cultural relevance, sustainability, and STEM are increasingly important trends
  • CHART 10 Key Trends 2024
  • CHART 11 Analyst Insight

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Scientific/educational toys shows the strongest increase, as parents facilitate their children's learning
  • CHART 12 Smartivity Offers a Range of STEM Toys
  • BIS certification improves safety and ensures consumer trust
  • Maniams Design Studio launches culture-themed puzzles Kona and Jharokha

WHAT'S NEXT?

  • Household income set to rise, propelling the expansion of traditional toys and games
  • Scientific/educational toys to reshape traditional toys and games
  • Growing demand for toys that reflect Indian culture and heritage
  • Sustainability expected to rise in importance in traditional toys and games
  • Global giants will have to adapt to the rise of Indian start-ups

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel leads due to popularity of brands including Barbie, Uno, and Hot Wheels
  • CHART 13 Mattel Has a Wide Range of Popular Brands
  • Toys 'R' Us India proactively embraces BIS certification
  • Jammbo and Toyshine expand their reach through diverse distribution strategies
  • Funskool Atomic Launcher offers safe, washable, outdoor play for children

CHANNELS

  • Traditional toys and games stores continues to dominate due to established customer loyalty
  • Amazon and Flipkart gain share through convenience and wide product range
  • Zepto and Blinkit are leaders in quick commerce, but Swiggy Instamart rises rapidly

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mobile games are popular due to widespread access and local cultural elements
  • CHART 14 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Mobile games continues to drive growth in video games software
  • SuperGaming's Indo-Futurism drives growth through local innovation
  • CHART 15 Indo-Futurism Concept Inspires Indus Battle Royale Characters
  • In-game purchases and transactions drive revenue growth
  • CHART 16 Battlegrounds Mobile India Uses Microtransaction Model to Drive Revenue

WHAT'S NEXT?

  • Rising disposable incomes set to fuel continued growth for video games
  • Growth for mobile games to be driven by new technologies and in-game purchases
  • CHART 17 Analyst Insight
  • E-sports set to contribute to growth for video games as company investment increases
  • Gaming headsets set to maintain its rising trend as the competition rises
  • Localised innovation crucial to resonate with Indian consumers

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Sony and Microsoft see falling shares due to hardware supply problems
  • 99Games leverages engagement and content to bolster its presence in mobile games
  • NODWIN Gaming acquires Freaks 4U Gaming to expand its global reach
  • SuperGaming's Indus Battle Royale innovates with Indian cultural elements

CHANNELS

  • Retail e-commerce gains share in video games distribution
  • Video games hardware has the highest share of offline sales
  • Offline retailers integrate gaming to boost customer engagement and brand loyalty
  • Steam experiences user base growth as digital distribution dominates

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

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