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태국의 완구 및 게임 시장

Toys and Games in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 30 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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태국의 완구 및 게임 시장 동향은 키즈 트렌드와 온라인 게임 인기 상승에 힘입어 2024년 성장을 이루었습니다. 수집품이나 향수를 불러일으키는 아이템에 대한 성인의 관심이 매출 증가에 기여하는 한편, 소비자의 소비 습관이 모바일 게임으로 옮겨가고 있는 것도 눈에 띕니다. 전통적인 완구 및 게임은 혁신적 제품을 통해 관련성을 유지하고 있지만, 디지털 플랫폼은 기업에게 필수 불가결한 요소로 자리 잡았습니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 "태국 완구 및 게임"은 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공하며, 2020년에서 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있도록 도와줍니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 기존 장난감 및 게임, 비디오 게임

데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 장난감 및 게임 시장에 대한 자세한 이해
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것인지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 성인 트렌드와 디지털 비디오 컨텐츠가 호실적을 뒷받침하고 있습니다.

주요 데이터 결과

  • 그림 1 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 전통적인 완구 및 게임이 일년 내내 완구 및 게임의 증가를 이끌었습니다.
  • Pop Mart, 매장 확장으로 성인 붐 활용
  • 도표 2 : 태국의 Pop Mart
  • 블라인드 컬렉터 아이템은 재구매를 촉진하고, 한정판 수요를 증가시킵니다.
  • 도표 3 : 아트토이 컬렉션
  • 디지털 게임은 소비자의 지출을 전통적인 완구 및 게임으로부터 멀어지게 하고 있습니다.
  • 그림 4 : 트위치 온라인 게이머

다음에 올 것들

  • 비디오 게임은 예측 기간 동안 완구 및 게임을 선도하며 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 클라우드 게임과 디지털 소프트웨어에 대한 호감도가 높아지면서 시청자층 확대
  • 이커머스 우위를 뒷받침하는 디지털 플랫폼
  • 그림 5 : 애널리스트의 견해

경쟁 상황

  • 파편화된 상황 속에서 팝마트는 아트토이로 전통 브랜드에 도전합니다.
  • Pop Mart는 커뮤니티와 독점 마케팅을 통해 어린이용 제품을 타겟으로 삼고 있습니다.

채널

  • 비디오 게임의 강세로 인해 E-Commerce가 우세하지만, 전통적인 완구 및 게임과 관련해서는 여전히 오프라인 매장이 선호되고 있습니다.
  • Pop Mart는 옴니채널 전략으로 기존 소매 모델을 파괴하고 지역 판매를 촉진합니다.

경제적 배경

  • 그림 6 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율, 2019-2029년
  • 그림 7 : 태국의 PEST 분석, 2024년

소비자 컨텍스트

  • 그림 8 : 태국 소비자에 대한 주요 인사이트, 2024년
  • 도표 9 : 태국 소비자 상황, 2024년

국가별 보고서 면책사항

정보 출처

태국 전통 완구 및 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 성인용 및 수집용 아이템이 역동적인 퍼포먼스를 촉진합니다.
  • 그림 10 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 인형과 건축은 전통적인 완구 및 게임에 대한 강한 수요를 주도하고 있습니다.
  • 성인들의 유행으로 전통 완구 및 게임 판매량 증가
  • 그림 11 : 레고 보태니컬즈 확장 범위
  • Labubu의 유행으로 아트토이 판매 증가, 전통 완구 및 게임을 재구성하다
  • 도표 12 : Pop Mart 러브브 몬스터

다음에 올 것들

  • 전통적인 완구 및 게임 중 인형과 액세서리가 가장 빠른 성장세를 보이고 있습니다.
  • 저출산 시장에서 성인은 카테고리 범위를 더욱 확대하는 경향이 있습니다.
  • 그림 13 : 애널리스트의 견해
  • 기술 통합과 온라인 판매는 점점 더 중요해질 것입니다.

경쟁 상황

  • 수집품별 통합 증가
  • 팝마트는 블라인드 박스와 소셜 미디어를 활용하여 태국에서 빠른 성공을 거두고 있습니다.
  • 도표 14 : Pop Mart Collectibles
  • Dress To Impress와 제휴, 2025년 온라인 게임이 실물 장난감으로 진출합니다.

채널

  • 장난감 전문점의 강세에도 불구하고 온라인 플랫폼과 아트토이 부티크가 대체 채널로 부상하고 있습니다.
  • 팝마트의 자동판매기가 아트토이 충동구매를 촉진합니다.
  • 소매 E-Commerce 플랫폼은 소규모 장난감 브랜드의 도달 범위를 넓히는 데 도움이 되고, 소셜 미디어는 소비자 참여를 촉진합니다.

국가별 보고서 면책사항

태국 비디오 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 태국에서 디지털 컨텐츠가 비디오 게임을 주도하고 있습니다.
  • 그림 15 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 접근성과 게임 문화로 인해 비디오 게임 소프트웨어가 주류가 되고 있습니다.
  • 태국의 인터넷 접근성 확대로 온라인 게임 이용률 증가 추세
  • 그림 16 : 태국의 휴대전화 사용자 수
  • 클라우드 게임 도입 확대와 소비 증가로 Synnex는 수익을 창출합니다.
  • 그림 17 : 클라우드 게임의 부상을 뒷받침하는 Synnex

다음에 올 것들

  • 비디오 게임 소프트웨어는 예측 기간 동안 이 카테고리의 성장을 계속 주도할 것입니다.
  • 스트리밍, 구독, 모바일 접근성별 디지털 게임의 확대
  • 그림 18 : 애널리스트의 견해
  • 정부는 지역 게임 개발을 지원하는 것을 목표로 하고 있습니다.

경쟁 상황

  • 파편화된 상황 속에서 게임 개발자들 간의 경쟁이 심화되고 있습니다.
  • 성인 게이머가 매출 견인하지만, 해외 게임이 주류

채널

  • 비디오 게임 판매의 주요 유통 채널은 E-Commerce입니다.
  • 태국 국제 게임 쇼케이스, 현지 개발자를 세계 무대에 홍보합니다.

국가별 보고서 면책사항

ksm 25.07.23

Toys and games in Thailand experienced growth in 2024, propelled by the kidult trend and the increasing popularity of online gaming. The interest of adults in collectibles and nostalgic items has contributed to the rise in sales, while the shift in consumer spending habits towards mobile gaming has been notable. Traditional toys and games managed to remain relevant through innovative products, but digital platforms have become essential for companies.

Euromonitor International's Toys and Games in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Kidult trend and digital video content support positive performance

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Traditional toys and games drives gains in toys and games during the year
  • Pop Mart capitalises on kidult trend with store expansion
  • CHART 2 Pop Mart In Thailand
  • Blind collectibles drive repeat purchases and demand for limited editions
  • CHART 3 Art Toy Collectibles
  • Digital gaming diverts consumer spending away from traditional toys and games
  • CHART 4 Twitch Online Gamers

WHAT'S NEXT?

  • Video games to lead toys and games over forecast period with fastest growth
  • Cloud gaming and increasing preference for digital software to expand audience
  • Digital platforms to support dominance of e-commerce
  • CHART 5 Analyst Insight

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees Pop Mart challenge traditional brands with art toys
  • Pop Mart targets kidults through community and exclusive marketing

CHANNELS

  • E-commerce dominates due to strength in video games, but physical stores are still favoured for traditional toys and games
  • Pop Mart disrupts established retail models with omnichannel strategy to drive local sales

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in Thailand 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in Thailand 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in Thailand 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Kidults and collectibles help drive dynamic performance
  • CHART 10 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Dolls and construction are strong demands drivers of traditional toys and games
  • Kidult trend boosts sales of traditional toys and games
  • CHART 11 Lego Botanicals Expanded Range
  • Labubu craze trend drives art toy sales, reshaping traditional toys and games
  • CHART 12 Pop Mart Labubu Monsters

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories to display fastest growth in traditional toys and games
  • Kidults trend to further expand category reach in a market with falling birth rates
  • CHART 13 Analyst Insight
  • Tech integration and online sales to become increasingly important

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Increasing consolidation due to collectibles
  • Pop Mart uses blind boxes and social media to drive rapid success in Thailand
  • CHART 14 Pop Mart Collectibles
  • Online game to expand into physical toys with Dress To Impress in 2025

CHANNELS

  • Despite strength of toy specialists, online platforms and art toy boutiques are alternative channels
  • Pop Mart vending machines set to drive impulse purchases of art toys
  • Retail e-commerce platforms help expand reach of smaller toy brands, while social media drives consumer engagement

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Digital content continues to drive video games in Thailand
  • CHART 15 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games software dominates due to accessibility and gaming culture
  • Greater internet access in Thailand boosts online gaming engagement
  • CHART 16 Mobile Phone Users in Thailand
  • Synnex capitalises as cloud gaming adoption grows and boosts consumption
  • CHART 17 Synnex Supporting The Rise in Cloud Gaming

WHAT'S NEXT?

  • Video games software to continue driving category growth over forecast period
  • Digital gaming expansion driven by streaming, subscriptions and mobile accessibility
  • CHART 18 Analyst Insight
  • Government aims to support local games development

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees increasing competition among game developers
  • Adult gamers drive revenue, but foreign games dominate

CHANNELS

  • E-commerce is the dominant distribution channel for video game sales
  • Thailand International Game Showcase promotes local developers on global stage

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

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