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2024년 싱가포르 완구 및 게임 시장은 저성장세를 보였습니다. 전통적인 완구 및 게임은 소셜 미디어 트렌드와 어린이들의 영향을 받은 블라인드 박스 장난감과 같은 수집품에 힘입어 급성장했습니다. 반면, 비디오 게임은 경기의 불확실성으로 인해 매출 감소에 직면했지만, 게임기 기술의 발전으로 인해 개선될 것으로 예상됩니다. 업계는 매우 세분화되어 있으며, 소매 E-Commerce가 주요 유통 채널이 되었습니다.
Euromonitor International의 싱가포르 완구 및 게임 시장 분석 및 예측 보고서인 이 보고서는 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하며, 성장을 주도하는 부문을 식별할 수 있도록 도와주는 시장 조사 보고서입니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.
대상 제품 : 기존 장난감 및 게임, 비디오 게임
데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구매해야 하는 이유
- 장난감 및 게임 시장에 대한 자세한 이해
- 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
- 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
- 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
- 비디오 게임이 쇠퇴하는 가운데, 전통적인 완구 및 게임이 전반적인 성장세를 유지하고 있습니다.
주요 데이터 결과
업계 성과
- 싱가포르에서는 전통적인 완구 및 게임이 인기를 끌고, 비디오 게임은 감소하고 있습니다.
- 소셜 미디어와 수집가 심리가 주도하는 블라인드 박스 트렌드!
- 도표 2 : 애널리스트의 견해
- 반다이, 커뮤니티 이벤트와 모형 제작으로 키덜트 트렌드를 활용합니다.
- 그림 3 : 반다이남코는 컬렉터 커뮤니티를 지원하고 있습니다.
- PlayStation5 Pro와 Nintendo Switch 2는 강화된 게임 경험으로 소비자들을 끌어들이려고 합니다.
- 그림 4 : PlayStation 5 Pro
다음에 올 것들
- 비디오 게임, 성장 재개, 완구 및 게임 산업 전반을 선도합니다.
- 지속가능성과 AI 강화 게임, 완구 및 게임에 대한 수요를 형성할 것입니다.
- 유통 전략에 영향을 미치는 디지털화
- 기업은 알파 세대에게 중요한 가치를 지닌 장난감을 개발해야 합니다.
경쟁 상황
- 레고와 팝 마트 브랜드, 세분화된 경쟁 구도에서 입지를 굳힙니다.
- Pop Mart는 시리즈의 다양성과 'FOMO'를 활용해 구매를 촉진하고 있습니다.
채널
- 전통적인 완구 및 게임에서는 오프라인 매장이 여전히 중요하지만, 비디오 게임에서는 온라인이 우세합니다.
- Pop Mart Robo Shop의 자동판매기는 성장을 지원하기 위해 제품 접근성을 확대합니다.
- 그림 5 : Pop Mart 로봇 상점 자동판매기
경제적 배경
- 그림 6 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율, 2019-2029년
- 그림 7 : 싱가포르의 PEST 분석, 2024년
소비자 컨텍스트
- 그림 8 : 싱가포르 소비자에 대한 주요 인사이트, 2024년
- 그림 9 : 싱가포르의 소비자 상황, 2024년
국가별 보고서 면책사항
정보 출처
싱가포르의 전통 완구 및 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
- 성인용품과 수집품은 전통적인 완구 및 게임을 주도하는 큰 트렌드가 되고 있습니다.
- 그림 10 : 2024년 주요 동향
업계 성과
- 인형과 액세서리가 2024년 전통 완구 및 게임의 성장을 견인할 것입니다.
- 지역 사회와 경쟁이 건설 판매를 뒷받침하고 있다
- 그림 11 : 애널리스트의 견해
- Pop Mart 등 수집품 구색 확대, 성장 촉진
- 그림 12 : 미니소의 수집품 디스플레이
- 환경 문제에 대한 우려 속에서 브랜드는 지속가능한 포장을 추구합니다.
다음에 올 것들
- 인형과 액세서리는 전통적인 완구 및 게임의 성장을 계속 주도하고 있습니다.
- 성인 트렌드와 컬렉터블 아이템이 디자인 및 마케팅 전략에 영향을 미칩니다.
- 온라인 컨텐츠 및 판매를 지원하는 디지털화 확대
경쟁 상황
- Lego와 Pop Mart는 점점 더 중앙 집중화되는 경쟁 상황에서 입지를 굳히고 있습니다.
- 레고 보태니컬 컬렉션은 노년층 소비자들을 끌어들이기 위해 계속 확장하고 있습니다.
- 그림 13 : 레고, 식물 컬렉션을 확장하다
- Pop Mart는 수집가들의 관심을 유지하기 위해 시리즈와 비밀 상자를 활용하고 있습니다.
채널
- 오프라인 소매업이 전통 완구 및 게임의 유통을 촉진합니다.
- 소매 E-Commerce는 기존 완구 및 게임의 대체 채널로서 점유율을 더욱 확대할 것입니다.
- 팝마트(Pop Mart) 로보샵은 싱가포르에서 자동판매기를 통해 수집품을 판매하고 있습니다.
국가별 보고서 면책사항
싱가포르의 비디오 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
- 클라우드 게임의 부상으로 플레이어는 강화된 경험을 원하고 있습니다.
- 그림 14 : 2024년 주요 동향
업계 성과
- 새로운 하드웨어 출시에 대한 기대감이 높아지는 가운데, 비디오 게임은 감소
- M1은 매력적인 GamePRO 플랜으로 클라우드 게임 도입을 위한 인프라를 활용합니다.
- 그림 15 : Zolaz-싱가포르의 인기 클라우드 게임 서비스 제공 업체
- 인플레이션 속에서 소니와 닌텐도, 게임기 투자에 나서다
- 그림 16 : 닌텐도 스위치2
다음에 올 것들
- 비디오 게임 소프트웨어는 예측 기간 동안 카테고리 성장을 주도할 것입니다.
- 새로운 게임기와 소프트웨어가 현지 시장에서의 지출을 촉진합니다.
- AI를 활용한 게임 개발, 현실감 있는 캐릭터로 사용자 몰입도 향상
경쟁 상황
- Activision Blizzard 인수로 마이크로소프트 주가 상승, 반면 닌텐도 주가 하락
- 그림 17 : 애널리스트의 견해
- 독립 게임 스튜디오가 '기타'의 우위를 점하고 있습니다.
채널
- 소매 E-Commerce가 비디오 게임 유통을 크게 확장하고 지배하다
- 지역 게임 컨벤션과 대회는 비디오 게임에 대한 관심을 높이는 것을 목표로 하고 있습니다.
국가별 보고서 면책사항
ksm 25.07.23
Toys and games in Singapore experienced low growth in 2024. Traditional toys and games saw rapid expansion, driven by collectibles such as blind box toys, which were influenced by social media trends and kidults. Meanwhile, video games faced declining sales due to economic uncertainty but are expected to improve with advancements in console technology. The industry is highly fragmented, while retail e-commerce is the leading distribution channel.
Euromonitor International's Toys and Games in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
- Get a detailed picture of the Toys and Games market;
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Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
- Traditional toys and games keeps overall growth positive amid video games decline
KEY DATA FINDINGS
INDUSTRY PERFORMANCE
- Traditional toys and games gains ground, while video games declines in Singapore
- Blind box trend driven by social media and collector psychology
- CHART 2 Analyst Insight
- BANDAI leverages kidult trend with community events and model creation
- CHART 3 BANDAI NAMCO Supports Community of Collectors
- PlayStation5 Pro and Nintendo Switch 2 attempt to attract consumers through enhanced gaming
- CHART 4 PlayStation 5 Pro
WHAT'S NEXT?
- Video games to resume growth and lead overall toys and games
- Sustainability and AI-enhanced games to shape demand for toys and games
- Digitalisation to influence distribution strategies
- Companies must develop toys with values important to Generation Alpha
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Lego and Pop Mart brands gain ground in fragmented competitive landscape
- Pop Mart uses series diversity and "FOMO" to drive purchases
CHANNELS
- Offline stores remain key for traditional toys and games, while online dominates video games
- Pop Mart Robo Shop vending expands access to products to support growth
- CHART 5 Pop Mart Robo Shop Vending Machines
ECONOMIC CONTEXT
- CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
- CHART 7 PEST Analysis in Singapore 2024
CONSUMER CONTEXT
- CHART 8 Key Insights on Consumers in Singapore 2024
- CHART 9 Consumer Landscape in Singapore 2024
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
SOURCES
- Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
- Kidults and collectibles are major trends driving traditional toys and games
- CHART 10 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
- Dolls and accessories drives growth of traditional toys and games in 2024
- Local communities and competitions help support construction sales
- CHART 11 Analyst Insight
- Pop Mart and others expand collectibles ranges to boost growth
- CHART 12 Miniso Collectibles Display
- Brands pursue sustainable packaging amid environmental concerns
WHAT'S NEXT?
- Dolls and accessories to continue to drive growth of traditional toys and games
- Kidult trend and collectibles to influence design and marketing strategies
- Growing digitalisation to support online content and sales
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Lego and Pop Mart gain ground in increasingly concentrated competitive landscape
- Lego Botanicals Collection continues to expand to attract older consumers
- CHART 13 Lego Expands Botanicals Collection
- Pop Mart uses series and secret boxes to maintain collector interest
CHANNELS
- Retail offline drives distribution of traditional toys and games
- Retail e-commerce gains further share as alternative channel for traditional toys and games
- Pop Mart Robo Shop uses vending to sell collectibles in Singapore
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
VIDEO GAMES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
- Players increasingly search for enhanced experiences amid rise of cloud gaming
- CHART 14 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
- Video games declines amid anticipation for new hardware launches
- M1 leverages infrastructure for cloud gaming adoption with attractive GamePRO plan
- CHART 15 Zolaz - Popular Cloud Gaming Service Provider in Singapore
- Sony and Nintendo invest in consoles amid inflation
- CHART 16 Nintendo Switch 2
WHAT'S NEXT?
- Video games software to lead category growth over the forecast period
- New consoles and software to drive spending in local market
- AI-driven game development improves user engagement with realistic characters
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Activision Blizzard acquisition drives Microsoft share gain, while Nintendo loses ground
- CHART 17 Analyst Insight
- Independent game studios drive dominance of "others"
CHANNELS
- Retail e-commerce dominates video game distribution with significant expansion
- Local gaming convention and competitions aim to increase interest in video games
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER