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필리핀의 완구 및 게임 시장

Toys and Games in the Philippines

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 32 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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필리핀의 완구 및 게임 시장은 2024년에 금액 성장률이 개선되어 전통적인 완구 및 게임과 비디오 게임 모두 큰 폭으로 증가했습니다. 가처분 소득의 증가, 어린이 소비자층의 증가, 수집품에 대한 관심, 구독 서비스 및 클라우드 게이밍의 부상 등이 매출 증가의 주요 요인으로 작용했습니다. 소매 E-Commerce가 계속해서 유통을 주도하는 가운데, 경쟁 환경은 여전히 단편적이었습니다.

이 보고서는 필리핀의 완구 및 게임에 대한 분석 및 예측을 제공하는 Euromonitor International의 시장 조사 보고서로, 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하며, 성장을 주도하는 부문을 식별할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 기존 완구 및 게임, 비디오 게임

데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 완구 및 게임 시장에 대한 자세한 이해
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것인지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 전 세계 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립에 도움이 되는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 가처분소득 증가에 따라 성장률도 증가

주요 데이터 결과

  • 그림 1 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 모바일 게임의 지속적인 인기 상승으로 비디오 게임은 2024년 성장을 주도했습니다.
  • 그림 2 : 애널리스트의 견해
  • 수집품의 증가와 함께 전통적인 장난감과 게임도 성장하고 있습니다.
  • 도표 3 : 팝마트 히로노 × Le Petit Prince 콜라보레이션
  • 주요 브랜드는 지속가능성을 향해 나아가고, 바비는 해양 플라스틱을 사용하고, 레고는 사탕수수를 사용합니다.
  • 그림 4 : Mattel의 지속가능성 노력

다음에 올 것들

  • 소득 증가로 완구 및 게임 성장 촉진
  • 클라우드 게임과 서브스크립션이 비디오 게임 성장을 주도합니다.
  • 전통 완구 및 게임의 수집품 증가 추세가 지속될 것으로 예상됩니다.
  • 성인 트렌드가 장난감과 게임 수요를 자극하고, 기업은 이에 적응합니다.
  • 전략적 파트너십의 중요성
  • 도표 5 : 레고와 포켓몬의 팬들을 매료시키는 콜라보레이션

경쟁 상황

  • 단편화 된 상황 속에서 Mattel은 바비에서 선두를 유지합니다.
  • Roblox는 젊은 소비자에게 어필하여 올해도 점유율이 증가할 것으로 예상하고 있습니다.
  • Aphmau MeeMeows의 봉제 인형은 팬과 수집가들 사이에서 인기를 얻고 있습니다.
  • 레고, 포켓몬으로 프랜차이즈 확장 계획, 다른 브랜드도 뒤따를 가능성도

채널

  • 비디오 게임 소프트웨어의 강점으로 인해 소매 E-Commerce가 우위를 점하고 있습니다.
  • 라자다와 쇼피, 소매 E-Commerce를 통해 장난감과 게임 판매 확대 예정
  • 오프라인 매장은 여전히 매출의 큰 비중을 차지하고 있습니다.

경제적 배경

  • 그림 6 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율, 2019-2029년
  • 그림 7 : 필리핀의 PEST 분석, 2024년

소비자 컨텍스트

  • 그림 8 : 2024년 필리핀 소비자에 대한 주요 인사이트, 2024년
  • 그림 9 : 2024년 필리핀의 소비자 상황

국가별 보고서 면책사항

정보 출처

필리핀 전통 장난감과 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소득 증가, 노스탤지어, 수집품이 성장에 기여
  • 그림 10 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 소득 증가로 인해 전통적인 장난감과 게임의 가치 있는 판매가 촉진될 것입니다.
  • 창의적 놀이에 대한 관심 증가로 건설 산업 성장 촉진
  • 성인은 향수를 불러일으키고 문화적으로 관련성 있는 제품에 대한 수요를 불러일으킵니다.
  • 그림 11 : 애널리스트의 견해
  • Hirono와 Pop Mart의 콜라보레이션으로 컬렉터블 아이템의 성장을 촉진합니다.
  • 도표 12 : Pop Mart Hirono와 Le Petit Prince의 콜라보레이션

다음에 올 것들

  • 인형과 액세서리는 전통적인 장난감과 게임을 계속 선도하고 있습니다.
  • 성인 소비자 그룹은 향수, 라이선스, 투자 가능성으로 인해 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 파트너십과 핵심 브랜드에 대한 집중은 성장의 열쇠가 될 가능성이 높습니다.
  • 앞으로는 더 친환경적인 선택으로 전환될 것으로 예상됩니다.
  • 봉제인형의 계절적 영향을 상쇄하려는 시도

경쟁 상황

  • Mattel은 자사 브랜드가 선물로 인기를 끌며 선두를 달리고 있습니다.
  • Aphmau와 Keeppley, 틈새 브랜드화를 통한 세분화 촉진
  • 레고와 포켓몬이 손잡고 시장 확대에 나섭니다.
  • Pop Mart의 러붑은 홍보와 희소성을 활용해 매출을 늘리고 있습니다.
  • 도표 13 : Labubu Monsters, 팝마트를 발전시킵니다.

채널

  • 장난감 쇼핑은 오락이기 때문에 전통적인 완구 및 게임 매장이 우위를 유지합니다.
  • Shopee와 Lazada는 편리함과 디지털 결제 덕분에 장난감 구매에 점점 더 인기를 얻고 있습니다.
  • 그림 14 : Shopee와 Lazada는 전통적인 장난감과 게임 구매에서 중요한 역할을 하고 있습니다.
  • 소비자와 기업이 온라인에 적응함에 따라 소매 E-Commerce별 매출 증가가 예상됩니다.

국가별 보고서 면책사항

필리핀의 비디오 게임

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 비디오게임의 성장은 소프트웨어의 발전에 따라 추진되고 있습니다.
  • 그림 15 : 2024년 주요 동향

업계 성과

  • 비디오 게임 소프트웨어는 구독과 현지화된 컨텐츠를 통해 성장을 주도하고 있습니다.
  • 그림 16 : 애널리스트의 견해
  • 모바일 게임은 비디오 게임 매출의 원동력이 되고 있습니다.
  • 파트너십을 통해 게임 개발 촉진, 수출 및 B2B 미팅 활성화
  • 도표 17 : GameDev Philippines Summit 2024, 협업 활성화

다음에 올 것들

  • 소득 증가에 따라 비디오 게임 소프트웨어가 매출과 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 구독,클라우드 게임,AI가 비디오 게임을 변화시킬 것입니다.
  • 경쟁력 있는 가격과 폭넓은 제품 라인업으로 디지털 판매로 전환합니다.
  • 신제품 출시가 비디오 게임 하드웨어에 영향을 미칩니다.
  • 정부의 노력에서 기회가 생길 수 있습니다.

경쟁 상황

  • 비디오 게임에서는 파편화가 진행되고 있으며, 그 추세는 확대되고 있습니다.
  • 로블록스는 젊은 소비자에게 어필하여 올해도 점유율이 증가할 것으로 예상하고 있습니다.
  • Nintendo Switch 2와 포켓몬스터 레전드 ZA 출시 예정
  • 도표 18 : 닌텐도 스위치2는 2025년 출시 예정

채널

  • 소매 E-Commerce로의 전환은 2024년에도 계속될 것이며, 이러한 추세는 유지될 것으로 예상됩니다.
  • 선불카드의 오프라인 판매는 식료품 이외의 소매점을 통한 판매에서 높은 점유율을 유지하고 있습니다.
  • Globe, 게임 혜택 번들 제공, 집에서 클라우드 게임에 접속할 수 있게 해줍니다.
  • 그림 19 : Razor Gold Gaming Credits가 GFiber 후불제 요금제에 포함되어 있습니다.

국가별 보고서 면책사항

ksm 25.07.17

Toys and games in the Philippines experienced an upturn in value growth in 2024, with strong increases for both traditional toys and games and video games. In addition to rising disposable incomes, increasing sales were attributed to the rise of the kidult consumer group, a focus on collectibles, and the rise of subscription services and cloud gaming. Retail e-commerce continued to lead distribution, while the competitive environment remained fragmented.

Euromonitor International's Toys and Games in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Growth rates increase as disposable incomes rise

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games drives growth in 2024, thanks to the continued rise in popularity of mobile games
  • CHART 2 Analyst Insight
  • Growth also seen for traditional toys and games along with the rise of collectibles
  • CHART 3 Pop Mart Hirono x Le Petit Prince Collaboration
  • Core brands move towards sustainability, with Barbie using ocean plastic and Lego sugarcane
  • CHART 4 Mattel is Committed to Sustainability

WHAT'S NEXT?

  • Rising incomes to fuel growth in toys and games
  • Cloud gaming and subscriptions set to drive growth in video games
  • Collectibles anticipated to maintain a rising trend in traditional toys and games
  • Kidult trend set to fuel demand for toys and games, and companies will adapt
  • Strategic partnerships set to remain important
  • CHART 5 Lego and Pokemon Collaborate to Engage Fans

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees Mattel maintain its lead with Barbie
  • Roblox sees another year of share growth as it appeals to younger consumers
  • Aphmau MeeMeows plushes gain popularity with fans and collectors
  • Lego set to expand franchises with Pokemon, and potential for others to follow

CHANNELS

  • Retail e-commerce dominates due to its strength in video games software
  • Lazada and Shopee set to drive sales of toys and games via retail e-commerce
  • Offline stores continue to account for a notable share of sales

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in the Philippines 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in the Philippines 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in the Philippines 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising incomes, nostalgia, and collectibles contribute to growth
  • CHART 10 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Rising incomes propel value sales of traditional toys and games
  • Rising interest in creative play drives growth for construction
  • Kidults drive demand for nostalgic and culturally relevant products
  • CHART 11 Analyst Insight
  • Hirono and Pop Mart collaborations drive growth for collectibles
  • CHART 12 Pop Mart Hirono x Le Petit Prince Collaboration

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories set to continue to lead traditional toys and games
  • Kidult consumer group set to grow due to nostalgia, licensing, and investment potential
  • Partnerships, and focusing on core brands likely to be key growth drivers
  • A shift to more eco-friendly options expected moving forward
  • Attempts to counteract the impact of seasonality in plush toys

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel extends its lead as its brands are popular for gifting
  • Aphmau and Keeppley drive greater fragmentation with niche branding
  • Lego and Pokemon join forces to expand their market reach
  • Labubu from Pop Mart leverages endorsements and scarcity, boosting its sales
  • CHART 13 Labubu Monsters Propels Pop Mart Forward

CHANNELS

  • Traditional toys and games stores maintains its dominance as toy shopping is recreational
  • Shopee and Lazada are increasingly popular for purchases of toys due to convenience and digital payments
  • CHART 14 Shopee and Lazada are Significant for Purchases of Traditional Toys and Games
  • Growth in sales via retail e-commerce expected as consumers and companies adapt online

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in video games is driven by developments in software
  • CHART 15 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games software drives growth through subscriptions and localised content
  • CHART 16 Analyst Insight
  • Mobile games remains the driving force for sales in video games
  • Partnerships drive games development, boosting exports and B2B meetings
  • CHART 17 GameDev Philippines Summit 2024 Fosters Collaboration

WHAT'S NEXT?

  • Video games software set to lead sales and growth as incomes rise
  • Subscriptions, cloud gaming, and AI set to reshape video games
  • Transition to digital sales due to competitive prices and wide product range
  • New launches set to impact video games hardware
  • Opportunities may arise from government initiatives

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmentation is high and increasing in video games
  • Roblox sees another year of share growth as it appeals to younger consumers
  • Nintendo Switch 2 and Pokemon Legends: Z-A due for release
  • CHART 18 The Nintendo Switch 2 is Due for Release in 2025

CHANNELS

  • Shift to retail e-commerce continues in 2024, and this trend is expected to be maintained
  • Offline sales of pre-paid cards maintain a high share of sales through other non-grocery retailers
  • Globe bundles gaming perks, enabling access to cloud gaming for households
  • CHART 19 Razor Gold Gaming Credits Incorporated within its GFiber Post-Paid Plans

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

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