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시장보고서
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유럽 대형 전기 트럭 시장에서의 성장 기회Growth Opportunities in European Heavy-duty Electric Trucks |
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지역 운송에서 EV를 채택하면 대형 전기 트럭 판매의 미래 성장 가능성을 보장합니다.
세계 각국은 저탄소 경제로의 전환을 추진하고 있습니다. 이 시프트의 일환으로 전기차의 채용이 진행되고 있어 EV 채용시장이 성숙하고 보다 많은 EV가 시판되게 됨에 따라 2025년 이후에도 급속한 보급이 전망되고 있습니다.
유럽에서는 제로 방출 차량으로의 전환이 저배출 모빌리티 전략의 중요한 요소가 되었습니다. 도시의 행정기관 및 지방자치단체는 저배출 가스차에 인센티브를 제공하고 충전 인프라를 배치함으로써 이 전환에 있어 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 독일의 전기 모빌리티 지침, 프랑스의 충전 자금 조달, 스페인의 효율적이고 지속가능한 모빌리티 장려금(MOVES) II 프로그램을 포함한 정부 인센티브 및 프로그램은 전화 및 충전 인프라의 성장을 가속합니다.
OEM 각 회사는 전기의 유력한 이용 사례로서 도시의 물류, 쓰레기 수집, 지역 운송에 주목하고 있습니다. 배터리의 에너지 밀도와 사이클 수명은 2027년 이후 고체 리튬과 리튬 유황 기술이 상용화될 가능성이 높기 때문에 비용이 낮아도 개선될 것으로 예상됩니다. 연료전지 기술은 출력 밀도와 내구성이 점차 향상되고 있습니다.
2025년 이후 배터리 가격이 크게 하락할 것으로 예상되므로 원유 가격 변동과 유지 보수 비용이 낮아 전기 트럭의 TCO가 크게 유리할 것으로 보입니다. 배터리와 트럭의 매력적인 임대 옵션으로 인한 소유 비용 감소와 충전 인프라 접근성 향상은 소형 플릿이 전기자동차로 이동하도록 촉구할 것으로 보입니다.
설문조사는 상용차 시장, 특히 GVWR16톤 이상의 대형 상용차를 대상으로 합니다. 또한 TCO 분석을 실시하여 이러한 요인이 중형 및 대형 전기 부문에 미치는 영향을 검증하고 있습니다.
EV Adoption in Regional Haulage to Ensure Future Growth Potential of HD Electric Truck Sales
Countries across the world are moving toward a low-carbon economy. Electric vehicle adoption is gaining traction as a part of this shift, with rapid penetration expected beyond 2025 as the market for EV adoption matures and more EVs become available for commercial sale.
In Europe, the transition to zero-emission vehicles is an important element of the low-emission mobility strategy. City administrative bodies and local authorities play pivotal roles in this transition by providing incentives for low-emission vehicles and deploying charging infrastructure. Government incentives and programs, such as the electromobility directive from Germany, electric charging funding in France, and the Efficient and Sustainable Mobility Incentives (MOVES) II program in Spain, will drive electrification and the growth of charging infrastructure.
OEMs are focusing on urban distribution, refuse, and regional haul as strong use cases for electrification. Battery energy density and cycle life are expected to increase even as costs reduce with the likely commercialization of solid-state lithium and lithium-sulfur technology after 2027. Fuel cell technology is progressively getting better at power density and durability.
Crude oil price fluctuations and lower maintenance costs will strongly favor the total cost of ownership of electric trucks as battery prices are expected to decline significantly after 2025. Lower cost of ownership with attractive leasing options for batteries and trucks and greater access to charging infrastructure will encourage smaller fleets to shift to electric vehicles.
The study covers the commercial vehicle (CV) market, particularly HD CV: Greater than 16 tons GVWR. The study also provides a total cost of ownership analysis to examine the effect of these factors on the electric MD and HD segments.