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										 미국의 연료전지 전기 트럭(FCET) 부문 CO2 배출량 라이프 사이클 평가(2024-2040년)Assessment of CO2 Emissions Life Cycle in the Fuel Cell Electric Truck Sector, United States, 2024-2040 | ||||||
클린 수소 생산원을 채택하면 FCET 당 CO2 배출량이 43% 감소하고 지속 가능한 운송의 혁신적인 성장이 예상됩니다.
Frost & Sullivan은 연료전지 전기 트럭(FCET)의 이산화탄소(CO2) 배출량, 특히 미국의 트럭 산업에서 연료로 예상되는 수소를 종합적으로 분석합니다. 우리의 분석은 수소를 고려하는 근거로 시작하여 기존 연료와 비교하여 수명주기 배출을 줄일 가능성을 보여줍니다.
회색 수소에서 재생가능한 수소 공급원에 이르기까지 다양한 수소 제조 방법을 파헤쳐 각각 명확한 탄소 실적를 가지고 있음을 밝힙니다. 연료전지차의 제조와 관련된 CO2 배출량에 중점을 두어 연료전지 스택이나 수소저장탱크 등의 부품에서 배출되는 CO2량을 확인합니다. 또한 트럭의 운행 기간 동안 CO2 배출량을 예측하고 배터리 전기 트럭 및 디젤 트럭과 비교합니다.
궁극적으로 이 연구는 트럭 운송 부문에서 상당한 CO2 배출 감소를 달성하기 위해 보다 클린 수소 제조 방법으로의 전환과 차량 제조 최적화가 시급하다는 것을 강조합니다.
조사기간은 2023-2030년입니다.
Adoption of Clean Hydrogen Production Sources Will Drive Transformational Growth in Sustainable Transportation Due to Reductions in CO2 Emissions by 43% Per FCET
In this study, Frost & Sullivan offers a comprehensive exploration of the carbon dioxide (CO2) trail of a fuel cell electric truck (FCET) by investigating the carbon emission implications of FCETs, particularly with focus on hydrogen as a prospective fuel for the trucking industry in the United States. Our analysis begins with the rationale for considering hydrogen, highlighting its potential to mitigate life cycle emissions as compared to conventional fuels.
We delve into various hydrogen production methods, ranging from grey hydrogen to renewable sources, each carrying distinct carbon footprints. Emphasis falls on the CO2 emissions associated with manufacturing fuel cell vehicles, pinpointing significant contributions from components including fuel cell stacks and hydrogen storage tanks. Furthermore, we project total CO2 emissions throughout the operation of a truck, drawing comparative insights with its battery electric and diesel truck counterparts.
Ultimately, this study underscores the urgency of transitioning to cleaner hydrogen production methods and optimizing vehicle manufacturing to achieve substantial CO2 emission reductions in the trucking sector.
The study period is 2023 to 2030.