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시장보고서
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생성형 AI의 성장 기회Growth Opportunities in Generative AI |
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세대형 AI의 진화가 가져다주는 혁신적 성장 기회
정보통신기술(ICT) 생태계는 생성형 AI(GenAI) 덕분에 큰 변화의 조짐을 보이고 있으며, GenAI를 책임감 있게 활용하면 기업은 새로운 수익원을 창출하고, 혁신적인 솔루션을 개발하며, 사용자와 고객에게 개인화된 경험을 제공할 수 있습니다. 개인화된 경험을 제공할 수 있습니다.
기업들은 주로 은행/금융서비스/보험, 제조, 헬스케어 등 여러 산업 분야에서 업무 효율성을 높이고 생산성을 향상시키기 위해 GenAI를 도입하고 있습니다. Frost & Sullivan은 고객 서비스 및 지원, IT 프로세스, 영업 및 마케팅 등 반복적이고 가치가 낮은 업무와 효율성을 높이고 고객 경험을 개선하기 위해 도입이 진행되고 있다고 보고 있습니다.
그러나 이러한 가능성의 물결에는 도전이 따르는데, AI 알고리즘의 편향성과 AI가 생성한 컨텐츠의 악용 가능성에 대한 윤리적 고려는 윤리적 프레임워크의 개발이 필요합니다. 또한, 고용 전환과 모델 출력에 대한 설명 가능성 부족에 대한 우려는 GenAI 도입에 걸림돌이 될 수 있습니다.
Generative AI Advancements Driving Transformative Growth Opportunities
The information and communication technology (ICT) ecosystem is on the cusp of a major transformation thanks to Generative AI (GenAI), as this powerful technology opens new possibilities. Responsible use of GenAI can help companies generate new revenue streams, develop innovative solutions, and provide users and customers with personalized experiences.
Businesses are primarily looking to adopt GenAI to drive operational efficiency and improve productivity across several industry sectors, such as banking, financial services, and insurance; manufacturing; and healthcare. Frost & Sullivan has observed that adoption is high for repetitive, low-value tasks as well as to enhance efficiency and boost customer experiences, such as customer service and support, IT processes, and sales and marketing.
However, this wave of possibilities comes with challenges. Ethical considerations surrounding biases in AI algorithms and potential misuse of AI-generated content necessitate the development of ethical frameworks. Additionally, concerns around job displacement and lack of explainability for model outputs may represent obstacles to GenAI adoption.