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시장보고서
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세계의 소비자 신원과 액세스 관리(CIAM) : 2024-2029년Consumer Identity and Access Management, Global, 2024-2029 |
CIAM은 자동화와 데이터 분석 인텔리전스에 의해 변혁적 성장을 달성
Frost & Sullivan은 CIAM(Consumer Identity and Access Management)을 IT 인프라 전반에 걸쳐 소비자 신원, 액세스, 정책을 제어 및 관리하여 부정적이고 잠재적으로 유해한 보안 침해로부터 기업을 보호하는 프레임워크로 정의하고 있습니다. CIAM 솔루션에는 싱글 사인온, 다단계 인증, 신원 확인, 수명주기관리(프로비저닝, 디프로비저닝), 비밀번호 관리, 컴플라이언스 관리 등이 포함됩니다.
이 조사에서 Frost & Sullivan은 CIAM을 소비자 IAM 또는 고객 B2C 컴포넌트로 간주합니다. 사이버 보안이 기업의 최우선 과제인 비즈니스 환경에서 끊임없는 규제 변화, 새로운 위협, 리소스 부족으로 인해 CIAM 역시 높은 복잡성, 사일로화, 여러 이해관계자, 서로 다른 시스템 간의 호환성 부족으로 인해 강력한 보안 프로파일을 유지하는 데 어려움을 겪고 있습니다. CIAM 에코시스템의 장비와 비인간적 아이덴티티의 급격한 증가로 인해 CIAM 생태계는 더욱 복잡해지고 있습니다. 최고정보보안책임자(CISO)는 CIAM 도입에 있으며, 사내 다른 이해관계자들과 원활하게 협력하기 위해 최신 최종사용자 위협과 차세대 기술 솔루션을 인지하고 있어야 합니다. 벤더는 새로운 비즈니스 모델과 기능으로 솔루션을 보강하고, 성과를 향상시킬 수 있는 베스트 프랙티스를 고객에게 교육함으로써 성장 기회를 활용할 수 있습니다. 비인간적 아이덴티티, 플랫폼, 혁신적인 인증 기술, 아이덴티티 위협 감지 및 대응, IAM 복원력 및 복구와 같은 추가 기능은 향후 견고한 CIAM 시스템의 중요한 부분이 될 것으로 보입니다. 이번 조사에서는 다양한 업종과 이용 사례에 대한 CIAM 솔루션의 성공 사례를 소개합니다. 이 보고서는 전 세계를 대상으로 합니다. 조사 기간은 2023-2029년이며, 2024년을 기준 연도, 2025-2029년을 예측 기간으로 삼았습니다.
CIAM is Experiencing Transformational Growth Due to Automation and Data Analytics Intelligence
Frost & Sullivan defines consumer identity and access management (CIAM) as a framework that controls and manages consumer identities, access, and policies across IT infrastructures to protect enterprises from unauthorized and potentially harmful security breaches. CIAM solutions include single sign-on, multi-factor authentication, identity verification, lifecycle management (provisioning, deprovisioning), password management, and compliance management.
In this study, Frost & Sullivan considers CIAM as consumer IAM or the B2C component of customers. In a business environment where cybersecurity remains one of the highest priorities for enterprises, constant regulatory changes, new threats, and the lack of resources accentuate challenges. CIAM is no different as enterprises struggle to maintain a robust security profile given the high complexity, siloes, multiple stakeholders, and lack of compatibility among different systems. The proliferation of devices and non-human identities in the CIAM ecosystem leads to increased complexity. Chief information security officers (CISOs) must be aware of the latest end-user threats and next-generation technology solutions to work seamlessly with other stakeholders in the company in implementing CIAM. Vendors can capitalize on growth opportunities by augmenting their solutions with new business models and capabilities and educating clients about best practices to improve outcomes. Non-human identities, platforms, innovative authentication techniques, and additional capabilities such as identity threat detection and response and IAM resilience and recovery will soon become an important part of a robust CIAM system. The study illustrates successful implementations of CIAM solutions across various verticals and use cases. This report's geographic coverage is global. The study period is 2023-2029, with 2024 as the base year and 2025-2029 as the forecast period.