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OEM의 중고차 소매 전략 : 유럽 및 북미(2025년)

OEMs Used Car Retail Strategies, Europe and North America, 2025

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 46 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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CPO 프로그램과 전동화 유닛이 미래 혁신적 성장 잠재력을 견인합니다.

코로나19 사태 이후 중고차 시장은 가격 급등과 신차 공급 부족으로 인한 수요 억제에 따라 변화하고 있으며, OEM이 중개자인 프랜차이즈 딜러를 거치지 않고 최종 고객에게 직접 자동차를 판매하는 것이 전 세계적으로 새로운 트렌드가 되고 있습니다. 이 비즈니스 모델 하에서 프랜차이즈 딜러는 주로 차량 인도와 애프터마켓 서비스를 담당하게 됩니다.

유럽과 북미 신차 시장에서는 OEM이 직접 판매을 하는 경우도 있지만, 중고차 시장에서는 같은 전략을 적용하지 않고 있습니다. 그 결과, OEM의 중고차 소매 시장은 딜러 판매 채널에 비해 매우 작은 규모로 유지되고 있습니다.

북미와 유럽에 초점을 맞추어 해당 지역의 OEM 산하 딜러들이 채택하고 있는 중고차 소매 전략에 대해 조사 분석하였습니다. 또한, 주요 산업 동향, 주요 경쟁사, 성장 촉진 및 저해요인, 시장 규모, OEM의 기회, 정치 상황, 지역 규제에 대해서도 조사했습니다. 분석 기준 연도는 2023년, 조사 기간은 2021년-2023년입니다.

주요 과제

  • 북미와 유럽에서 OEM이 채택하고 있는 중고차 소매 전략은 무엇인가?
  • OEM 중고차 시장에서의 업계 침투의 주요 동향은 무엇인가?
  • 각 지역의 주요 경쟁사는?
  • 2023년 북미와 유럽에서 OEM 직영 소매 모델과 독립 딜러를 통해 판매된 중고차 판매량은?
  • 각 지역의 정치 및 규제 환경은 OEM 중고차 판매 성장에 어떤 영향을 미칠 것인가?

목차

성장 환경 : OEM 중고차 소매 시장 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8
  • OEM 중고차 소매 시장에 대한 주요 3개 전략적 과제의 영향

성장 환경 : OEM 중고차 소매 시장 생태계

  • 분석 범위
  • 정의
  • 본 조사에서 답변을 얻을 수 있는 질문
  • 세분화

OEM 중고차 소매 시장 C2A 전략

  • 경쟁 환경
  • 주요 경쟁사

성장 기회 분석 : OEM 중고차 소매 전략 성장 요원

  • 성장 지표
  • 주요 OEM 시장 점유율 : 지역별
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • OEM 중고차 판매 성장에 영향을 미치는 세계의 잠재 동향
  • OEM 중고차 소매 접근
  • 멀티 브랜드와 자사 브랜드 중고차 접근 분석
  • 가격 분석

OEM 중고차 소매 전략 : 북미

  • 성장 지표
  • 중고차 시장에 대한 법규제의 영향 : 미국
  • 중고차 시장에 대한 법규제의 영향 : 캐나다
  • 프랜차이즈법
  • 시장 규모 : OEM 직접 판매과 독립계 중고차 소매업체 및 프랜차이즈 중고차 소매업체 비교
  • 중고차 직접 판매 동향
  • 북미의 OEM 중고차 판매 능력
  • OEM 중고차 재고 획득 접근
  • OEM 중고차 소매 전략 시행 평가
  • 중고차 소매 전략 : Tesla
  • 중고차 소매 전략 : Polestar

OEM 중고차 소매 전략 : 유럽

  • 성장 지표
  • 중고차 시장에 대한 법규제의 영향
  • 시장 규모 : OEM 직접 판매와 독립계 중고차 소매업체 및 프랜차이즈 중고차 소매업체 비교
  • 중고차 직접 판매 동향
  • OEM 중고차 판매를 지지하는 정규 딜러의 역할
  • 유럽의 OEM 중고차 판매 능력
  • OEM 중고차 재고 획득 접근
  • OEM 중고차 소매 전략 시행 평가
  • 중고차 소매 전략 : Tesla
  • 중고차 소매 전략 : Polestar
  • 중고차 판매 전략 : Stellantis
  • 중고차 판매 전략 : Volvo

OEM 중고차 소매 시장 성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : CPO 프로그램
  • 성장 기회 2 : 온라인 판매
  • 성장 기회 3 : 전기자동차

부록과 다음 단계

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 별지 리스트
  • 면책사항
LSH 25.06.05

CPO Programs and Electric Units Drive Future Transformative Growth Potential

The used car market has undergone changes since the COVID-19 pandemic, driven by soaring prices and supply shortages of new vehicles that have suppressed demand. OEMs selling vehicles directly to end customers rather than through franchise dealerships as intermediaries is a new trend gaining traction globally. Under this business model, franchise dealers (when active) are primarily responsible for vehicle delivery and aftermarket services.

Although some OEMs operate with direct sales in the new car market in Europe and North America, they do not apply the same strategy for the used car market. As a result, OEMs' used car retail market remains very small compared to dealerships' sales channels.

This study focuses on North America and Europe, highlighting the used car retail strategies employed by OEM-owned dealerships in these regions. In addition, this report encompasses the main industry trends, key competitors, factors driving and restraining growth, market sizing, opportunities for OEMs, the political climate, and regional regulations. The base year for analysis is 2023, and the study period is from 2021 to 2023.

Key Issues Addressed

  • What are the used car retail strategies that OEMs employ in North America and Europe?
  • What are the primary trends driving industry penetration in the OEM used car market?
  • Who are the main competitors in their respective regions?
  • How many used cars were sold through OEM-owned retail models and independent dealerships in North America and Europe in 2023?
  • How will each region's political and regulatory environments impact OEM used car sales growth in these areas?

Table of Contents

Growth Environment: Transformation in the OEM Used Car Retail Market

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the OEM Used Car Retail Market

Growth Environment: Ecosystem in the OEM Used Car Retail Market

  • Scope of Analysis
  • Definitions
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation

C2A in the OEM Used Car Retail Strategy

  • Competitive Environment
  • Key Competitors*

Growth Opportunity Analysis: Growth Generator in the OEM Used Car Retail Strategy

  • Growth Metrics
  • Market Share of Top OEMs by Region
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Potential Global Trends Impacting the Growth of OEM Used Car Sales
  • OEM Used Car Vehicle Retailing Approaches
  • Analysis of Multi-brand and Own Brand Used Vehicle Approach
  • Pricing Analysis

OEM Used Car Retail Strategies: North America

  • Growth Metrics
  • Impact of Legislation on the Used Car Market United States
  • The Impact of Legislation on the Used Car Market Canada
  • Franchise Laws
  • Market Sizing: OEM Direct Sales vs Independent and Franchise Used Car Retailers
  • Direct Used Car Sales Trend
  • OEM Used Cars Capabilities in North America
  • OEMs' Used Car Inventory Acquisition Approach
  • Evaluation of OEM Used Car Retail Strategies Execution
  • Used Car Retail Strategies: Tesla
  • Used Car Retail Strategies: Polestar

OEM Used Car Retail Strategies: Europe

  • Growth Metrics
  • The Impact of Legislation on the Used Car Market
  • Market Sizing: OEM Direct Sales vs Franchises and Independent Used Car Retailers
  • Direct Used Car Sales Trend
  • Role of Authorized Dealerships in Supporting OEM Used Car Retailing
  • OEM Used Car Capabilities in Europe
  • OEMs' Used Car Inventory Acquisition Approach
  • Evaluation of OEM Used Car Retail Strategies Execution
  • Used Car Retail Strategies: Tesla
  • Used Car Retail Strategies: Polestar
  • Used Car Retail Strategies: Stellantis
  • Used Car Retail Strategies: Volvo

Growth Opportunity Universe in the OEM Used Car Retail Market

  • Growth Opportunity 1: CPO Programs
  • Growth Opportunity 2: Online Sales
  • Growth Opportunity 3: Electric Vehicles

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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