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시장보고서
상품코드
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OEM의 중고차 소매 전략 : 유럽 및 북미(2025년)OEMs Used Car Retail Strategies, Europe and North America, 2025 |
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CPO 프로그램과 전동화 유닛이 미래 혁신적 성장 잠재력을 견인합니다.
코로나19 사태 이후 중고차 시장은 가격 급등과 신차 공급 부족으로 인한 수요 억제에 따라 변화하고 있으며, OEM이 중개자인 프랜차이즈 딜러를 거치지 않고 최종 고객에게 직접 자동차를 판매하는 것이 전 세계적으로 새로운 트렌드가 되고 있습니다. 이 비즈니스 모델 하에서 프랜차이즈 딜러는 주로 차량 인도와 애프터마켓 서비스를 담당하게 됩니다.
유럽과 북미 신차 시장에서는 OEM이 직접 판매을 하는 경우도 있지만, 중고차 시장에서는 같은 전략을 적용하지 않고 있습니다. 그 결과, OEM의 중고차 소매 시장은 딜러 판매 채널에 비해 매우 작은 규모로 유지되고 있습니다.
북미와 유럽에 초점을 맞추어 해당 지역의 OEM 산하 딜러들이 채택하고 있는 중고차 소매 전략에 대해 조사 분석하였습니다. 또한, 주요 산업 동향, 주요 경쟁사, 성장 촉진 및 저해요인, 시장 규모, OEM의 기회, 정치 상황, 지역 규제에 대해서도 조사했습니다. 분석 기준 연도는 2023년, 조사 기간은 2021년-2023년입니다.
주요 과제
CPO Programs and Electric Units Drive Future Transformative Growth Potential
The used car market has undergone changes since the COVID-19 pandemic, driven by soaring prices and supply shortages of new vehicles that have suppressed demand. OEMs selling vehicles directly to end customers rather than through franchise dealerships as intermediaries is a new trend gaining traction globally. Under this business model, franchise dealers (when active) are primarily responsible for vehicle delivery and aftermarket services.
Although some OEMs operate with direct sales in the new car market in Europe and North America, they do not apply the same strategy for the used car market. As a result, OEMs' used car retail market remains very small compared to dealerships' sales channels.
This study focuses on North America and Europe, highlighting the used car retail strategies employed by OEM-owned dealerships in these regions. In addition, this report encompasses the main industry trends, key competitors, factors driving and restraining growth, market sizing, opportunities for OEMs, the political climate, and regional regulations. The base year for analysis is 2023, and the study period is from 2021 to 2023.
Key Issues Addressed