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시장보고서
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자동차용 레이더 온 칩 솔루션 시장 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석 및 예측(2025-2034년)Automotive Radar-on-Chip Solution Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034 |
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세계의 자동차용 레이더 온 칩 솔루션 시장 규모는 2024년에는 33억 달러에 달했고, CAGR 14.1%를 나타내 2034년에는 120억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

교통 안전에 대한 관심 증가와 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)를 둘러싼 규제 강화가 레이더 온 칩 기술 수요를 직접 밀어 올리고 있습니다. 자동차의 자동화와 지능형 운전 기능으로의 이동이 진행되는 동안, 이러한 소형 레이더 솔루션은 충돌 회피, 적응형 크루즈 컨트롤, 교통 지원을 위한 검출 기능을 강화하고 있습니다. 소비자는 자동차 제조업체가 실제 주행 환경에서 효율적으로 작동하는 고성능 안전 시스템을 제공하도록 요구하고 있으며 레이더 온 칩 통합이 필수적입니다. 이러한 칩 레벨 레이더 시스템은 전기자동차(EV) 채용의 중요한 요소인 크기, 에너지 소비, 시스템 중량을 최소화하면서 소프트웨어로 정의된 기능을 실현합니다. 제조업체는 EV 성능 및 항속 거리에 영향을 주지 않고 안전 벤치마크를 충족해야 하며, RoC 솔루션의 보급을 뒷받침하고 있습니다. 자동차의 자율성 향상을 위한 세계적인 노력이 진행됨에 따라 고정밀, 저지연 레이더 센싱 시스템의 필요성이 더욱 높아지고 있습니다. 이러한 솔루션은 자동차 라인 관리 및 시야 불량 하에서 장애물 감지와 같은 기능을 지원하여 완전 자율 주행 환경의 기반을 만드는 데 기여합니다.
| 시장 범위 | |
|---|---|
| 시작 연도 | 2024년 |
| 예측 연도 | 2025-2034년 |
| 시장 규모 | 33억 달러 |
| 예측 금액 | 120억 달러 |
| CAGR | 14.1% |
2024년 하드웨어 분야의 점유율은 62.4%로, 2034년까지의 CAGR은 14.6%를 나타낼 것으로 예측되고 있습니다. 하드웨어는 레이더 동작에 필수적인 RF 프론트엔드, 안테나 및 디지털 신호 프로세서를 통합하여 이 분야를 선도하고 있습니다. 동향은 여러 구성 요소를 컴팩트한 폼 팩터에 통합하는 고집적 단일 칩 아키텍처로 향하고 있습니다. 또한 차량용 레이더 하드웨어는 24, 77, 79GHz에서 동작하는 멀티밴드, 멀티채널 기능으로 전환하여 분해능 향상, 범위 확대, 모든 주행 시나리오에 대응하는 견고한 성능을 제공합니다.
77GHz 부문은 2024년에 58%의 점유율을 차지했으며, 2034년까지의 CAGR은 13.9%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 이러한 레이더 온 칩 솔루션은 ADAS 및 자율 주행 차량 플랫폼에서 장거리 용도의 벤치마크가 되었습니다. 77GHz 레이더 기술은 고해상도, 검출 범위 확대, 간섭 최소화로 알려져 있으며, 이제 차세대 차량용 레이더 시스템의 주류 주파수가 되었습니다.
미국의 자동차용 레이더 온 칩 솔루션 시장은 86.6%의 점유율을 차지하며, 2024년에는 6억 100만 달러를 창출했습니다. 반도체 기술 혁신의 미국의 강력한 비계가 ADAS 기능과 자율주행차 개발의 급속한 채용과 함께 이 리더십을 견인하고 있습니다. 미국에서는 컴팩트한 자동차부터 고급 모델까지 적응형 크루즈 컨트롤, 긴급 브레이크 및 레인 어시스트를 제공하는 레이더 지원 시스템이 탑재되어 있습니다. 실시간 인식이 가능한 AI 주도의 고해상도 레이더 모듈에 대한 수요가 높아짐에 따라 정교한 77GHz 멀티 채널 레이더 온 칩 솔루션의 추진은 계속 가속화되고 있습니다.
자동차용 레이더 온 칩 솔루션 시장의 주요 기업은 Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, Texas Instruments(TI), Infineon Technologies, Continental, Renesas Electronics, NXP Semiconductors입니다. 자동차용 레이더 온 칩 솔루션 시장의 선도 기업들은 첨단 신호 처리와 AI 주도 알고리즘을 통해 성능을 향상시키면서 하드웨어를 소형화하기 위한 연구 개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 각 회사는 멀티밴드 레이더의 동작을 지원하고 보다 광범위한 ADAS 아키텍처와 통합하는 확장 가능한 플랫폼 개발에 주력하고 있습니다. OEM과의 전략적 파트너십을 통해 특정 차량 등급에 맞게 맞춤형 레이더 모듈을 공동 개발할 수 있습니다. 또한 많은 기업들은 정확도를 저하시키지 않고 에너지 소비를 줄임으로써 EV 아키텍처에 맞게 칩셋을 최적화하고 있습니다.
The Global Automotive Radar-on-Chip Solution Market was valued at USD 3.3 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 14.1% to reach USD 12 billion by 2034.

Growing focus on road safety and the rise of regulatory mandates surrounding advanced driver-assistance systems (ADAS) directly driving demand for radar-on-chip technologies. As vehicles increasingly shift toward automation and intelligent driving features, these compact radar solutions offer enhanced detection capabilities for collision avoidance, adaptive cruise control, and traffic assistance. Consumers are pushing automakers to deliver high-performance safety systems that operate efficiently in real-world driving conditions, making radar-on-chip integration essential. These chip-level radar systems allow software-defined functionality while minimizing size, energy consumption, and system weight, key elements in electric vehicle (EV) adoption. Manufacturers are under pressure to meet safety benchmarks without impacting EV performance or range, encouraging the widespread adoption of RoC solutions. As global initiatives for higher vehicle autonomy progress, the need for high-precision, low-latency radar sensing systems becomes even more critical. These solutions support functionalities such as automated lane management and obstacle detection under poor visibility, helping to set the foundation for fully autonomous driving environments.
| Market Scope | |
|---|---|
| Start Year | 2024 |
| Forecast Year | 2025-2034 |
| Start Value | $3.3 Billion |
| Forecast Value | $12 Billion |
| CAGR | 14.1% |
In 2024, the hardware segment accounted for a 62.4% share and is forecasted to grow at a CAGR of 14.6% through 2034. Hardware leads this space as it includes the integrated RF front-end, antennas, and digital signal processors essential for radar operation. The trend is toward highly integrated single-chip architectures that merge multiple components into a compact form factor. Automotive radar hardware is also transitioning to multi-band and multi-channel capabilities operating across 24, 77, and 79 GHz, offering improved resolution, expanded range, and robust performance across all driving scenarios.
The 77 GHz segment held a 58% share in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 13.9% through 2034. These radar-on-chip solutions are setting the benchmark for long-range applications in ADAS and autonomous vehicle platforms. Known for delivering higher resolution, extended detection range, and minimal interference, 77 GHz radar technology is now the go-to frequency for next-generation automotive radar systems.
US Automotive Radar-on-Chip Solution Market held an 86.6% share, generating USD 601 million in 2024. The country's strong foothold in semiconductor innovation, paired with rapid adoption of ADAS features and autonomous vehicle development, drives this leadership. From compact cars to luxury models, vehicles in the US now come equipped with radar-enabled systems that offer adaptive cruise control, emergency braking, and lane assistance. As demand grows for AI-driven, high-resolution radar modules capable of real-time perception, the push for sophisticated 77 GHz multi-channel radar-on-chip solutions continues to accelerate.
Key companies in the Automotive Radar-on-Chip Solution Market are Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, Texas Instruments (TI), Infineon Technologies, Continental, Renesas Electronics, and NXP Semiconductors. Leading players in the Automotive Radar-on-Chip Solution Market are heavily investing in R&D to miniaturize hardware while improving performance through advanced signal processing and AI-driven algorithms. Companies are focusing on developing scalable platforms that support multi-band radar operation and integrate with broader ADAS architectures. Strategic partnerships with OEMs enable co-development of radar modules customized for specific vehicle classes. Many firms are also optimizing chipsets to align with EV architectures by reducing energy consumption without compromising accuracy.