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미국의 몰입기술 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 컴포넌트별, 기술별, 용도별, 업계별, 부문 예측(2024-2030년)

U.S. Immersive Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Technology, By Application, By Industry, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 몰입기술 시장 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 미국의 몰입기술 시장 규모는 2030년까지 474억 9,000만 달러에 달하며, 2024-2030년의 CAGR은 23.9%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

기술의 급속한 발전과 몰입기술 기기에 대한 수요 증가가 성장의 원동력이 될 것으로 보입니다.

시장에서는 기술 혁신이 활발히 일어나고 있으며, 새로운 소프트웨어 솔루션과 사용자 경험의 개선이 진화의 원동력이 되고 있습니다. 기업은 몰입기술 및 기기에서 사용자 상호작용을 강화하기 위해 음성인식, 머신러닝, 컴퓨터 비전과 같은 AI 기반 기술을 채택하고 있습니다. 소셜미디어 플랫폼, 엔터테인먼트, 헬스케어, 교육 분야는 몰입기술에 대한 수요가 증가하고 있는 대표적인 분야입니다.

다국적 브랜드들은 웹사이트와 용도에 몰입기술을 도입하여 고객이 집에서 가상으로 제품을 체험하고 경험할 수 있도록 함으로써 온라인 주문과 웹사이트 노출을 증가시키고 있습니다. 패션 브랜드와 소매 브랜드는 소셜미디어 회사와 협력하여 증강현실(AR), 혼합현실(MR) 등 몰입기술을 사용하여 신제품을 홍보하고 고객과 소통하고 있습니다.

미국 몰입기술 시장 보고서의 주요 내용 :

  • 2023년 하드웨어 시장 점유율 48.4%로 최대, VR 및 MR 헤드셋을 포함한 몰입기술 기기는 센서, 디스플레이, 마이크 등 하드웨어 컴포넌트를 사용합니다. 몰입기술 헤드셋이 교육 및 기술 개발에 사용되면서 하드웨어에 대한 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
  • VR 기술은 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했으며, VR 헤드셋의 빠른 수요 증가가 이 부문을 주도하고 있으며, VR 헤드셋은 게임, 교육, 의료 분야에서 널리 채택되고 있습니다.
  • 교육 및 학습 용도는 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했으며, VR 헤드셋은 통제된 환경에서 시뮬레이션 훈련에 사용되며 교육, 의료, 응급 서비스, 항공 산업에서 널리 사용되고 있습니다.
  • 게임 산업은 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, PlayStation, Meta, Nintendo와 같은 기업이 VR 헤드셋과 VR 지원 게임을 출시하여 게이머에게 1인칭 시점을 제공하고 컨트롤러에 햅틱 피드백을 제공하여 진정으로 몰입감 있는 게임 경험을 제공합니다. 몰입감 있는 게임 경험을 제공합니다.
  • 2023년 9월, Meta는 미국 15개 대학과 함께 몰입기술을 통해 학생들을 가르치는 새로운 프로그램을 발표했으며, Meta는 사용자가 교육 컨텐츠에 접근할 수 있도록 Meta Quest 스토어에 교육용 선반을 추가할 것이라고 발표했습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 몰입기술 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 미국의 몰입기술 시장 전망
  • 업계 밸류체인 분석
    • 제조/기술 동향
    • 판매채널 분석
    • 잠재적 최종사용자의 리스트
  • 규제 프레임워크
  • 미국의 몰입기술 시장의 가격에 영향을 미치는 요인
  • 시장 역학
    • 시장 촉진요인 분석
    • 시장 억제요인 분석
    • 업계의 과제
    • 업계의 기회
  • 업계 분석 툴
    • Porter's Five Forces 분석
    • 거시환경 분석

제4장 미국의 몰입기술 시장 : 컴포넌트 추정·동향 분석

  • 컴포넌트 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 컴포넌트별, 2018-2030년
  • 하드웨어
  • 소프트웨어/플랫폼
  • 서비스

제5장 미국의 몰입기술 시장 : 기술 추정·동향 분석

  • 기술 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 기술별, 2018-2030년
  • 가상현실(VR)
  • 증강현실(AR)
  • 혼합현실(MR)
  • 기타

제6장 미국의 몰입기술 시장 : 용도 추정·동향 분석

  • 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 용도별, 2018-2030년
  • 트레이닝과 학습
  • 긴급 서비스
  • 제품 개발
  • 세일즈 & 마케팅
  • 기타

제7장 미국의 몰입기술 시장 : 업계 추정·동향 분석

  • 업계 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 산업별, 2018-2030년
  • 항공우주 및 방위
  • 제조업
  • 자동차
  • 교육
  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 게임
  • 헬스케어
  • 소매·E-Commerce
  • 기타

제8장 미국의 몰입기술 시장 - 경쟁 구도

  • 주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 기업 포지션 분석, 2023년
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
  • 기업 개요
    • Meta
    • Barco NV
    • Eon Reality
    • Google LLC(Alphabet INC.)
    • Magic leap
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • HTC Corporation
    • Sony Corporation
    • Samsung Electronics CO. Ltd.
    • Ultraleap Limited(Leap Motion. Inc.)
KSA 24.06.21

U.S. Immersive Technology Market Growth & Trends:

The U.S. immersive technology market size is expected to reach USD 47.49 billion by 2030, growing at a CAGR of 23.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rapid advancement of technology and increasing demand for immersive technology devices are expected to drive the growth.

The degree of innovation is high in the market, new software solutions and improved user experiences driving the evolution. Companies are increasingly adopting AI-driven technologies such as speech recognition, machine learning, and computer vision to enhance user interactions in immersive technology devices. Social media platforms, entertainment, healthcare, and education are the prominent sectors to experience growing demand for immersive technology.

Multinational brands have adopted immersive technology into their websites and applications, allowing customers to try and experience products virtually without leaving home, which has increased online orders and website impressions. Fashion and retail brands collaborate with social media companies to advertise their new products through immersive technology such as Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) to interact with customers.

U.S. Immersive Technology Market Report Highlights:

  • The hardware component held the largest market share of 48.4% in 2023. Immersive technology devices including VR and MR headsets use hardware components such as sensors, displays, and microphones. With the use of immersive technology headsets in training and skill development, the demand for hardware is expected to grow significantly.
  • VR technology held the largest market share in 2023.The rapid growth in demand for VR headsets is driving the segment. VR headsets are being widely adopted in gaming, education, and healthcare sectors.
  • Training & learning application held the largest market share in 2023. VR headsets are used in simulation training in controlled environments and are widely being used in education, healthcare, emergency services and aviation industry.
  • Gaming industry held the largest market share in 2023. Companies such as PlayStation, Meta, and Nintendo have introduced VR headsets and VR compatible games that give first-person perspective to gamers and give haptic feedback on controllers which creates a truly immersive gaming experience.
  • In September 2023,Meta announced a new program with 15 U.S. universities that is expected to teach students using immersive technology. Meta announced that they would add an education shelf in the Meta Quest store for users to access educational content.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Immersive Technology Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. U.S. Immersive Technology Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Manufacturing/ Technology Trends
    • 3.2.2. Sales Channel Analysis
    • 3.2.3. List of Potential End-Users
  • 3.3. Regulatory Framework
  • 3.4. Factors Influencing Prices of U.S. Immersive Technology Market
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Industry Analysis Tools
    • 3.6.1. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.6.2. Macro-environmental Analysis

Chapter 4. U.S. Immersive Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Component, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Hardware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. HMD
      • 4.3.2.1. HMD Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.3. GTD
      • 4.3.3.1. GTD Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.4. PDW
      • 4.3.4.1. PDW Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software/Platform
    • 4.4.1. Software/Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Services
    • 4.5.1. Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Professional Services
      • 4.5.2.1. Professional Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.3. Managed Services
      • 4.5.3.1. Managed Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Immersive Technology Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Technology Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Technology, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.3. Virtual Reality (VR)
    • 5.3.1. Virtual Reality (VR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Augmented Reality (AR)
    • 5.4.1. Augmented Reality (AR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Mixed Reality (MR)
    • 5.5.1. Mixed Reality (MR) Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Immersive Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.3. Training & Learning
    • 6.3.1. Training & Learning Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Emergency Services
    • 6.4.1. Emergency Services Immersive Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Product Development
    • 6.5.1. Product Development Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Sales & Marketing
    • 6.6.1. Sales & Marketing Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Immersive Technology Market: Industry Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Industry Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. U.S. Immersive Technology Market Estimates & Forecast, By Industry, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.3. Aerospace & Defense
    • 7.3.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Manufacturing
    • 7.4.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Automotive
    • 7.5.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Education
    • 7.6.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Media & Entertainment
    • 7.7.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Gaming
    • 7.8.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Healthcare
    • 7.9.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.10. Retail & E-commerce
    • 7.10.1. Retail & E-commerce Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.11. Others
    • 7.11.1. Others Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Immersive Technology Market - Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Position Analysis, 2023
  • 8.4. Company Heat Map Analysis
  • 8.5. Strategy Mapping
  • 8.6. Company Profiles
    • 8.6.1. Meta
      • 8.6.1.1. Participant's overview
      • 8.6.1.2. Financial performance
      • 8.6.1.3. Product benchmarking
      • 8.6.1.4. Recent developments
    • 8.6.2. Barco NV
      • 8.6.2.1. Participant's overview
      • 8.6.2.2. Financial performance
      • 8.6.2.3. Product benchmarking
      • 8.6.2.4. Recent developments
    • 8.6.3. Eon Reality
      • 8.6.3.1. Participant's overview
      • 8.6.3.2. Financial performance
      • 8.6.3.3. Product benchmarking
      • 8.6.3.4. Recent developments
    • 8.6.4. Google LLC (Alphabet INC.)
      • 8.6.4.1. Participant's overview
      • 8.6.4.2. Financial performance
      • 8.6.4.3. Product benchmarking
      • 8.6.4.4. Recent developments
    • 8.6.5. Magic leap
      • 8.6.5.1. Participant's overview
      • 8.6.5.2. Financial performance
      • 8.6.5.3. Product benchmarking
      • 8.6.5.4. Recent developments
    • 8.6.6. Microsoft Corporation
      • 8.6.6.1. Participant's overview
      • 8.6.6.2. Financial performance
      • 8.6.6.3. Product benchmarking
      • 8.6.6.4. Recent developments
    • 8.6.7. IBM Corporation
      • 8.6.7.1. Participant's overview
      • 8.6.7.2. Financial performance
      • 8.6.7.3. Product benchmarking
      • 8.6.7.4. Recent developments
    • 8.6.8. HTC Corporation
      • 8.6.8.1. Participant's overview
      • 8.6.8.2. Financial performance
      • 8.6.8.3. Product benchmarking
      • 8.6.8.4. Recent developments
    • 8.6.9. Sony Corporation
      • 8.6.9.1. Participant's overview
      • 8.6.9.2. Financial performance
      • 8.6.9.3. Product benchmarking
      • 8.6.9.4. Recent developments
    • 8.6.10. Samsung Electronics CO. Ltd.
      • 8.6.10.1. Participant's overview
      • 8.6.10.2. Financial performance
      • 8.6.10.3. Product benchmarking
      • 8.6.10.4. Recent developments
    • 8.6.11. Ultraleap Limited (Leap Motion. Inc.)
      • 8.6.11.1. Participant's overview
      • 8.6.11.2. Financial performance
      • 8.6.11.3. Product benchmarking
      • 8.6.11.4. Recent developments
    • 8.6.12. Comp 12
      • 8.6.12.1. Participant's overview
      • 8.6.12.2. Financial performance
      • 8.6.12.3. Product benchmarking
      • 8.6.12.4. Recent developments
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