시장보고서
상품코드
1530088

세계의 가상 피팅 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 기술별, 용도별, 장치별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)

Virtual Try-on Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology (AR, VR, AI & ML), By Application (Apparel & Clothing, Wristwatch & Jewelry), By Device, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

가상 피팅 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 가상 피팅 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 26.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하여 2030년까지 464억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

이러한 성장세는 주로 소매업체들이 물리적 재고와 기존 오프라인 매장에 대한 의존도를 줄여 비용 효율성을 높일 수 있는 가상 피팅 솔루션의 활용에 힘입은 바 큽니다. 가상 피팅 경험을 통해 지리적 제약을 넘어 고객과의 접점을 확대함으로써 소매업체는 비용을 절감하면서 판매량을 늘릴 수 있어 시장 성장의 원동력이 될 것으로 기대됩니다.

가상 피팅 기술은 소매업체에게 매우 유리한 것으로 입증되었으며, 현재 시장 환경에서 소비자의 도입과 선호도가 급증하고 있습니다. 패션, 뷰티, 안경, 보석, 인테리어 등 다양한 분야에서 가상 피팅 기술이 널리 채택되고 있는 것은 시장 성장의 큰 원동력이 되고 있습니다. 이러한 광범위한 통합은 다양한 시장을 제시하며 가상 피팅 시장에서 성장과 혁신의 큰 기회를 제공합니다.

또한 기업들은 온라인 쇼핑의 감각적 측면을 강화하기 위해 혁신적인 노력을 기울이고 있으며, 특히 유형 감각, 직물 디테일, 질감 인식에 초점을 맞추었습니다. 이러한 혁신은 반품률을 낮추고 소비자의 브랜드 충성도를 높이는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 가상 피팅 기술은 방대한 양의 데이터를 수집하기 때문에 마케팅 분석 팀은 고객 경험을 개선하고 브랜드 인지도를 강화할 수 있습니다.

가상 피팅 시장 보고서 하이라이트

  • 기술별로는 AR 부문이 2023년 가장 큰 매출 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 개인의 취향, 사이즈, 스타일에 따라 개인화된 추천이 이루어지기 때문입니다.
  • 용도별로는 AR, VR, AI, ML 등의 구현으로 인해 의류 및 의류 분야가 2023년 가장 큰 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
  • 기기별로는 스마트폰 및 태블릿 부문이 2023년 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이 부문의 성장은 전 세계적으로 스마트폰 및 태블릿의 확산에 기인합니다.
  • 지역별로는 북미가 2023년 가장 높은 시장 점유율을 차지했습니다. 이 지역의 성장은 가상 피팅 기술을 사용하는 수많은 패션 브랜드의 존재에 힘입어 성장세를 보이고 있습니다.
  • 2024년 3월, 바누바 리미티드는 브라질의 화장품 제조업체이자 소매업체인 오세안(Oceane)과 제휴를 맺었습니다. 이 회사는 바누바의 TINT 제품을 통합하여 더 나은 사용자 경험을 제공하여 구매를 유도했으며, TINT 경험은 기업의 제품 포트폴리오와 통합되어 회사 웹 사이트에서 경험할 수 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 가상 피팅 시장 - 업계 전망

  • 시장 계통 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
  • 기술 상황
  • 업계 분석 툴
  • 기술 동향
  • 사례 연구 분석

제4장 가상 피팅 시장 : 기술별 추정·동향 분석

  • 기술별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년/2030년
  • 기술별 시장 추산·예측

제5장 가상 피팅 시장 : 용도별 추정·동향 분석

  • 용도별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년/2030년
  • 용도별 시장 추산·예측

제6장 가상 피팅 시장 : 디바이스별 추정·동향 분석

  • 디바이스별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년/2030년
  • 디바이스별 시장 추산·예측

제7장 지역별 추정·동향 분석

  • 지역별 가상 피팅 시장, 2023년과 2030년
  • 북미
    • 북미의 가상 피팅 시장 추정과 예측, 2018년-2030년
  • 유럽
    • 유럽의 가상 피팅 시장 추정과 예측, 2018년-2030년
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 가상 피팅 시장 추정과 예측, 2018년-2030년
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 가상 피팅 시장 추정과 예측, 2018년-2030년
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카 가상 피팅 시장 추정과 예측, 2018-2030년

제8장 가상 피팅 시장-경쟁 구도

  • 주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 참여 기업 개요
  • 재무 실적
  • 제품 벤치마킹
  • 기업의 시장 포지셔닝, 2023년
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 협업/파트너십
    • 신제품 발매
    • 연구개발
  • 기업 개요
    • DeepAR(I Love Ice Cream Ltd.)
    • metadome.ai(Formerly Adloid)
    • 3DLOOK Inc.
    • AUGLIO
    • Wannaby Inc.
    • Quy Technology Pvt. Ltd.(QUYTECH)
    • WEARFITS
    • Mysize Inc.
    • Zugara, Inc.
    • Banuba Limited
    • Queppelin
    • ZAKEKE
LSH 24.09.04

Virtual Try-on Market Growth & Trends:

The global virtual try-on market size is expected to reach USD 46.42 billion by 2030, registering a CAGR of 26.4% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The significant growth is primarily driven by the utilization of virtual try-on solutions by enabling retailers to realize cost efficiencies through reduced dependence on physical inventory and traditional brick-and-mortar outlets. By extending their reach to customers beyond geographical limitations through virtual try-on experiences, retailers are expected to potentially increase sales volumes while moderating costs, thereby expected to drive market growth.

Virtual try-on technology is proving highly advantageous for retailers and is experiencing a surge in consumer adoption and preference in the current market landscape. The widespread adoption of virtual try-on technology across diverse sectors, including fashion, beauty, eyewear, jewelry, and home decor, serves as a significant driver for market growth. This extensive integration presents a diverse market, offering significant opportunities for growth and innovation within the virtual try-on market.

Moreover, companies are innovating to augment the sensory aspect of online shopping, particularly focusing on tangible sensations, fabric details, and texture perception. This innovation targets reducing return rates and promoting brand loyalty among consumers. Furthermore, virtual try-on technology gathers vast amounts of data, empowering marketing analytics teams to refine the customer experience and strengthen brand visibility, thereby propelling growth in the virtual try-on market in the coming years.

Virtual Try-on Market Report Highlights:

  • Based on technology, the AR segment accounted for the largest revenue share in 2023. The segment growth is attributed to the personalized recommendations based on individual preferences, sizes, and styles.
  • Based on application, the apparel & clothing segment accounted for the largest revenue share in 2023, owing to the implementation of AR, VR, AI & ML, among other technologies.
  • Based on device, the smartphones & tablets segment accounted for the largest revenue share in 2023. The segment growth is attributed to the widespread adoption of smartphones and tablets globally.
  • Based on the region, North America accounted for the highest market share in 2023.The growth in this region is fueled by the presence of numerous fashion brands that are using virtual try-on technology.
  • In March 2024, Banuba Limited collaborated with Oceane, a Brazilian cosmetics manufacturer and retailer. The company integrated Banuba's TINT product to provide a better user experience and invite purchases. The TINT experience is integrated with the company's product portfolio and can be experienced on their website.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information analysis
    • 1.3.2. Market formulation & data visualization
    • 1.3.3. Data validation & publishing
  • 1.4. 4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Virtual Try-on Market Snapshot
  • 2.2. Virtual Try-on Market- Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Virtual Try-on Market- Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Virtual Try-on Market- Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Virtual Try-on Market - Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity
  • 3.4. Technology Landscape
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's analysis
    • 3.5.2. Macroeconomic analysis
  • 3.6. Technology Trends
  • 3.7. Case Study Analysis

Chapter 4. Virtual Try-on Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Technology Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Virtual Try-on Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Million)
    • 4.2.1. Augmented Reality
    • 4.2.2. Virtual Reality
    • 4.2.3. Artificial Intelligence & Machine Learning
    • 4.2.4. Others

Chapter 5. Virtual Try-on Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Virtual Try-on Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
    • 5.2.1. Apparel & Clothing
    • 5.2.2. Wristwatch & Jewelry
    • 5.2.3. Eye Wear
    • 5.2.4. Footwear
    • 5.2.5. Others

Chapter 6. Virtual Try-on Market: Device Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Device Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Virtual Try-on Market Estimates & Forecast, By Device (USD Million)
    • 6.2.1. Smartphones & Tablets
    • 6.2.2. Computer

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Virtual Try-on Market by Region, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Virtual Try-on Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.1.1. U.S.
      • 7.2.1.2. Canada
      • 7.2.1.3. Mexico
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Virtual Try-on Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.1. UK
      • 7.3.1.2. Germany
      • 7.3.1.3. France
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Virtual Try-on Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.1.1. China
      • 7.4.1.2. Japan
      • 7.4.1.3. India
      • 7.4.1.4. South Korea
      • 7.4.1.5. Australia
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Virtual Try-on Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.1.1. Brazil
  • 7.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1. MEA Virtual Try-on Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.1.1. UAE
      • 7.6.1.2. Saudi Arabia
      • 7.6.1.3. South Africa

Chapter 8. Virtual Try-on Market - Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Positioning, 2023
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
    • 8.8.1. Expansion
    • 8.8.2. Collaborations/Partnerships
    • 8.8.3. New Product Launches
    • 8.8.4. Research & Development
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. DeepAR (I Love Ice Cream Ltd.)
      • 8.9.1.1. Participant's Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Benchmarking
      • 8.9.1.4. Recent Developments
    • 8.9.2. metadome.ai (Formerly Adloid)
      • 8.9.2.1. Participant's Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Benchmarking
      • 8.9.2.4. Recent Developments
    • 8.9.3. 3DLOOK Inc.
      • 8.9.3.1. Participant's Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Benchmarking
      • 8.9.3.4. Recent Developments
    • 8.9.4. AUGLIO
      • 8.9.4.1. Participant's Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Benchmarking
      • 8.9.4.4. Recent Developments
    • 8.9.5. Wannaby Inc.
      • 8.9.5.1. Participant's Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Benchmarking
      • 8.9.5.4. Recent Developments
    • 8.9.6. Quy Technology Pvt. Ltd. (QUYTECH)
      • 8.9.6.1. Participant's Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Benchmarking
      • 8.9.6.4. Recent Developments
    • 8.9.7. WEARFITS
      • 8.9.7.1. Participant's Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Benchmarking
      • 8.9.7.4. Recent Developments
    • 8.9.8. Mysize Inc.
      • 8.9.8.1. Participant's Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Benchmarking
      • 8.9.8.4. Recent Developments
    • 8.9.9. Zugara, Inc.
      • 8.9.9.1. Participant's Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Benchmarking
      • 8.9.9.4. Recent Developments
    • 8.9.10. Banuba Limited
      • 8.9.10.1. Participant's Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Benchmarking
      • 8.9.10.4. Recent Developments
    • 8.9.11. Queppelin
      • 8.9.11.1. Participant's Overview
      • 8.9.11.2. Financial Performance
      • 8.9.11.3. Product Benchmarking
      • 8.9.11.4. Recent Developments
    • 8.9.12. ZAKEKE
      • 8.9.12.1. Participant's Overview
      • 8.9.12.2. Financial Performance
      • 8.9.12.3. Product Benchmarking
      • 8.9.12.4. Recent Developments
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제