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마케팅 자동화 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 솔루션별, 배포 모드별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)

Marketing Automation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Email, Social Media), By Deployment (On-premise, Hosted), By Enterprise Size, By End-use (BFSI, Retail, Healthcare), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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마케팅 자동화 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 마케팅 자동화 시장 규모는 2030년까지 155억 8,000만 달러에 이를 것으로 추정되며, 2025년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)은 15.3%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 마케팅 및 판매에 있어서 자동화 솔루션의 중요성이 높아지고 수익과 평균 거래액 증가, 다중 채널 고객 타겟팅, 고객 유지가 가능해 시장은 건전한 성장을 이룰 것으로 보입니다. 또한 마케팅 자동화 솔루션은 이메일, 소셜 미디어 및 기타 웹사이트 기능과 같은 반복적이고 단조로운 작업을 자동화하는 데 도움을 줍니다. 인공지능(AI)과 데이터 과학 등의 기술적 진보, 마케팅 및 영업에 있어서의 애널리틱스의 활용도 예측 기간에 있어서 시장의 성장 전망을 밀어올릴 가능성이 높습니다.

최근 조사에 따르면 2019년 메일 사용자는 약 39억 명, 소셜 미디어 사용자는 약 35억 명이었습니다. 이메일 마케팅은 여전히 마케팅의 주요 채널 중 하나이며, 이 부문의 자동화 범위는 여전히 높은 효과를 발휘할 것으로 보입니다. 일반적으로 이메일 마케팅은 뉴스레터를 제출하고, 판매를 권유하고, 기부를 요청하고, 광고를, 이메일을 통해 비즈니스를 요청하는 등의 작업을 수행합니다. 이메일 마케팅의 자동화 기술은 양질의 리드를 창출하고 마케팅 캠페인을 성공시키는 데 도움이 되는 것으로 입증되었습니다. 소셜 미디어의 상승, 모바일 및 스마트 기기의 급속한 보급은 예측 기간 동안 마케팅 솔루션과 자동화를 촉진하는 것으로 보입니다.

마케팅 자동화 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 이 업계에 대한 대규모 투자를 촉진할 것으로 보입니다. 선도적인 기술 기업은 우위를 확보하고 시장 지배력을 확립하기 위해 소규모 기술 신흥 기업과 회사를 적극적으로 인수하고 있습니다. 또한 마케팅 자동화 솔루션의 사용 상황에 대한 업계 조사에 따르면 평균 50%의 기업이 현재 마케팅 자동화을 활용하고 있습니다. B2B 기업의 절반 이상이 향후 몇년안에 마케팅 및 영업 목적으로 자동화 기술 도입을 계획하고 있습니다. 이와 같이 B2B 기업의 마케팅 자동화에 대한 수요 증가, 인터넷 보급률 증가, 이어지는 산업의 디지털화는 예측 기간 동안 시장 성장을 밀어올릴 가능성이 높습니다.

마케팅 자동화 시장 : 분석 개요

  • 메일 마케팅이 시장을 독점하고 2024년 수익 점유율은 26.7%로 최대치를 기록했습니다. 메일 마케팅은 기업이 타겟 계층에 도달하고 참여할 수 있는 매우 효과적이고 비용 효율적인 채널입니다.
  • 2024년 온프레미스가 가장 큰 판매 점유율을 차지했습니다. 많은 대기업이 온프레미스 솔루션을 선호하는 이유는 데이터와 인프라를 보다 상세하게 관리해야 하기 때문입니다.
  • 대기업은 2024년에 가장 큰 판매 점유율을 차지했습니다. 대기업은 일반적으로 광범위한 마케팅 요구와 복잡한 고객 참여 전략을 가지고 있으며, 고도로 확장 가능한 마케팅 자동화 솔루션이 필요합니다.
  • 2024년 통신 및 IT 업계가 최대의 매출 점유율을 차지했습니다. 통신 및 IT 업계는 복잡한 고객 기반을 보유하고 있으며 고객과의 관계 및 참여를 관리하기 위한 고도로 효율적인 마케팅 자동화 도구가 필요합니다.
  • 북미의 마케팅 자동화 시장은 2024년 43.6%의 최대 수익 점유율을 획득하여 세계 시장을 독점했습니다. 이 지역의 고급 디지털 인프라와 높은 인터넷 보급률은 마케팅 자동화 도구의 보급을 지원합니다.

목차

제1장 분석 방법·범위

제2장 주요 요약

제3장 마케팅 자동화 시장 : 변동 요인·경향·범위

  • 시장 연관 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 업계의 과제
  • 마케팅 자동화 시장 : 분석 도구
    • 업계 분석 : Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 마케팅 자동화 시장 : 솔루션별 추정 및 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 마케팅 자동화 시장 : 솔루션 변동 분석(10억 달러, 2024년, 2030년)
  • 캠페인 관리
  • 메일 마케팅
  • 인바운드 마케팅
  • 모바일 애플리케이션
  • 리드 육성과 리드 스코어링
  • 보고서 및 분석
  • 소셜 미디어 마케팅
  • 기타

제5장 마케팅 자동화 시장 : 배포모드별 추정과 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 마케팅 자동화 시장 : 변동 분석, 배포모드별(10억 달러, 2024년, 2030년)
  • 호스트
  • 온프레미스

제6장 마케팅 자동화 시장 : 기업 규모별 추정 및 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 마케팅 자동화 시장 : 변동 분석, 기업 규모별(10억 달러, 2024년, 2030년)
  • 중소기업
  • 대기업

제7장 마케팅 자동화 시장 : 최종 용도별 추정 및 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 마케팅 자동화 시장 : 변동 분석, 최종 용도별(10억 달러, 2024년·2030년)
  • IT 및 통신
  • BFSI
  • 소매업
  • 의료
  • 개별 제조
  • 정부·교육
  • 기타

제8장 마케팅 자동화 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석

  • 마케팅 자동화 시장 점유율 : 지역별(10억 달러, 2024년, 2030년)
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 기업의 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 프로파일/상장 기업
    • Act-On Marketing Automation
    • ActiveCampaign
    • Brevo
    • Adobe Systems Inc.
    • Cognizant
    • HubSpot, Inc.
    • IBM Corporation
    • Microsoft
    • Keap
    • Oracle
KTH 25.02.28

Marketing Automation Market Growth & Trends:

The global marketing automation market size is expected to reach USD 15.58 billion by 2030, registering a CAGR of 15.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Owing to the rising significance of automation solutions in marketing and sales to increase revenue and average deal size, target customers across multiple channels, and retain customers, the market will witness healthy growth. Moreover, the marketing automation solutions help automate repetitive, monotonous tasks such as emails, social media, and other website functions. Technological advancements, such as Artificial Intelligence (AI) and data science, the use of analytics in marketing and sales is also likely to boost the growth prospects of the market over the forecast period.

A recent survey suggests that there were around 3.9 billion email users and about 3.5 billion social media users in 2019. Email marketing is still one of the primary channels of marketing, wherein the scope of automation in the segment will remain highly effective. Generally, email marketing involves sending newsletters, solicit sales, request donations, advertisements, and request businesses via emails. Automation technology in email marketing has proved beneficial and helpful in generating quality leads, and successful implementation of marketing campaigns. The rise of social media and the rapid penetration of mobile and smart devices will foster the marketing solutions and its automation over the forecast period.

Growing demand for marketing automation solutions is likely to drive huge investments in the industry. Large technology companies are aggressively acquiring smaller tech startups and companies to gain an advantage and establish market dominance. Moreover, an industrial survey of usage of marketing automation solutions suggests that on average, 50% of companies are currently using marketing automation. More than half of B2B companies are planning to implement the automation technology for its marketing and sales purposes in the coming years. Thus, the rising demand for marketing automation among B2B companies, increasing internet penetration and subsequent digitalization of industries is likely to boost the market growth over the forecast period.

Marketing Automation Market Report Highlights:

  • Email marketing dominated the market with the largest revenue share of 26.7% in 2024. Email marketing remains a highly effective and cost-efficient channel for businesses to reach and engage their target audience.
  • On-premises dominated the market with the largest revenue share in 2024. Many large enterprises prefer on-premises solutions because they need greater control over their data and infrastructure.
  • Large enterprises dominated the market with the largest revenue share in 2024. Large enterprises typically have extensive marketing needs and more complex customer engagement strategies, which require sophisticated and scalable marketing automation solutions.
  • The telecom & IT sector dominated the market with the largest revenue share in 2024. The telecom and IT industries have complex customer bases requiring sophisticated and efficient marketing automation tools to manage customer relationships and engagement.
  • North America marketing automation market dominated the global market with the largest revenue share of 43.6% in 2024. The region's advanced digital infrastructure and high internet penetration support the widespread adoption of marketing automation tools.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Marketing Automation Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Marketing Automation Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape
  • 3.4. Pain Point Analysis

Chapter 4. Marketing Automation Market: Solution Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Marketing Automation Market: Solution Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
  • 4.3. Campaign Management
    • 4.3.1. Campaign Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Email Marketing
    • 4.4.1. Email Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Inbound Marketing
    • 4.5.1. Inbound Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Mobile Applications
    • 4.6.1. Mobile Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Lead Nurturing & Lead Scoring
    • 4.7.1. Lead Nurturing & Lead Scoring Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Reporting & Analytics
    • 4.8.1. Reporting & Analytics Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.9. Social Media Marketing
    • 4.9.1. Social Media Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.10. Others
    • 4.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Marketing Automation Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Marketing Automation Market: Deployment Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
  • 5.3. Hosted
    • 5.3.1. Hosted Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. On-Premise
    • 5.4.1. On-Premise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Marketing Automation Market: Enterprises Size Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Marketing Automation Market: Enterprises Size Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
  • 6.3. SMEs
    • 6.3.1. SMEs Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Large Enterprises
    • 6.4.1. Large Enterprises Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Marketing Automation Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Marketing Automation Market: End Use Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
  • 7.3. IT & Telecom
    • 7.3.1. IT & Telecom Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. BFSI
    • 7.4.1. BFSI Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5. Retail
    • 7.5.1. Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6. Healthcare
    • 7.6.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.7. Discrete Manufacturing
    • 7.7.1. Discrete Manufacturing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.8. Government & Education
    • 7.8.1. Government & Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Marketing Automation Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Marketing Automation Market Share, By Region, 2024 & 2030, USD Billion
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.3. Argentina
      • 8.5.3.1. Argentina Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. UAE
      • 8.6.2.1. UAE Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.3. Saudi Arabia
      • 8.6.3.1. Saudi Arabia Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.4. South Africa
      • 8.6.4.1. South Africa Marketing Automation Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles/Listing
    • 9.4.1. Act-On Marketing Automation
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.2. ActiveCampaign
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Brevo
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.4. Adobe Systems Inc.
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Cognizant
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.6. HubSpot, Inc.
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.7. IBM Corporation
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Microsoft
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Keap
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Oracle
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Strategic Initiatives
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