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시장보고서
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IDC MaturityScape 벤치마크: 아시아태평양(일본 포함)의 디지털 SMB 및 중간 시장(2024년)IDC MaturityScape Benchmark: Digital SMB/Midmarket in Asia/Pacific (Including Japan), 2024 |
본 보고서는 SMB(직원 500명 미만)를 위한 2021년 성숙도 평가 벤치마크를 갱신한 것입니다. 올해는 중견기업(직원수 500-999명)에도 대상을 확대하고 디지털 퍼스트 환경 하에서 보다 나은 경쟁을 실현하기 위한 주요 중점 분야를 커버하고 있습니다. 특히, 이 모델은 SMB와 중간 기업의 의사결정자가 5개의 주요 1차적 측면과 5개의 2차적 측면에 걸쳐 익숙해지고 탄력성을 정착시키기 위한 가이드가 됩니다. 이 책은 비즈니스 우선순위에 따라 기술 관련 역량을 창출하고 제공하는 책임자인 SMB 의사결정자 또는 그 영향력 있는 사람과 그 팀을 대상으로 합니다. 이 문서는 IDC의 2023년 디지털 SMB MaturityScape 벤치마크 조사의 아시아태평양(일본 포함)(APJ)의 결과를 보여 주며 IDC MaturityScape와 함께 보시기를 바랍니다. : "The Digital SMB-A Framework for Resiliency(IDC#AP46602321, 2020년 10월)와 함께 보세요. 시장의 급속한 기술 진보에 따라 APJ의 SMB와 중견기업은 디지털화의 발걸음을 가속시켜야 합니다. 혁신 문화를 조성하고 새로운 기술을 도입하는 것은 고객 참여를 향상시키고 경쟁력을 유지하는 데 매우 중요합니다. 이는 문화변화, 지속가능한 연구개발, 프로세스 및 파트너 민첩성, 고객과 직원 모두의 체험 강화를 통해 달성될 수 있습니다." 매니저인 Supriya Deka는 말합니다.
This IDC study is an update to the 2021 maturity assessment benchmark for small and medium-sized businesses (SMBs) (fewer than 500 employees). This year the study has been expanded to include the midmarket segment (500-999 employees) and covers key areas of focus that will help them better compete in a digital-first landscape. Specifically, this model serves as a guide for SMB and midmarket companies' decision-makers to achieve mastery across the five key primary dimensions and five secondary dimensions and to embed resilience. This document is designed for SMB decision-makers or influencers and their teams who are responsible for the creation and delivery of technology-related capabilities aligned with their business priorities. It presents the Asia/Pacific (including Japan) (APJ) results of IDC's 2023 Digital SMB MaturityScape Benchmark Survey and should be viewed alongside IDC MaturityScape: The Digital SMB - A Framework for Resiliency (IDC #AP46602321, October 2020). Together, these research documents provide a comprehensive overview of IDC's digital SMB maturity model."As the market evolves with rapid technological advancements, SMBs and midmarket companies in APJ must speed up their digitalization journey. Fostering a culture of innovation and embracing emerging technologies will be crucial for improving customer engagements and staying competitive. This can be achieved through putting in place cultural changes, sustainable development, process and partner agility, and enhanced experiences for both customers and employees," says Supriya Deka, research manager, Small and Medium-Sized Businesses and Digital-Native Businesses, IDC Asia/Pacific.