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IDC의 세계 마케팅 분류(2025년)

IDCs Worldwide Marketing Taxonomy, 2025

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 34 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC 조사는 예산 관리 및 비용 관리를 위한 참조 가이드입니다. 이는 마케팅 및 재무 담당 임원이 재무 관리 능력을 C 수준 임원에게 효과적으로 보여주고 표준화 자원 할당을 기반으로 의사 결정 프로세스를 개선하기 위한 토대 역할을 합니다. IDC의 CMO 자문서비스 리서치 매니저인 메리안 홀더 브라운(MaryAnn Holder-Browne)은 “매년 발행되는 IDC의 마케팅 분류법은 마케팅 지출, 인력 배치, 프로그램 투자에 관한 중요한 경영상의 의문에 대한 답을 제공합니다"라고 말합니다.

IDC의 전 세계 마케팅 분류

마케팅 분류 변경(2025년)

  • 마케팅 직원 : 최신 정보
  • 마케팅 프로그램 : 중요한 업데이트

분류 개요

  • 마케팅 직원 비용 : 무엇이 포함되고 무엇이 포함되지 않는가?
  • 스탭의 중점 분야 : 기업(세계), 사업 부문(제품 라인), 지역 마케팅
    • 기업(세계) 마케팅 포커스
    • 사업부 마케팅 포커스
    • 지역 마케팅 포커스
  • 마케팅 프로그램 비용의 개요

정의

  • 마케팅 직원 분류
    • 광고
    • 비즈니스 개발 담당자
    • 기업 커뮤니케이션
    • 캠페인 관리
    • 컨텐츠 마케팅
    • 크리에이티브 브랜드 서비스
    • 직접 마케팅
    • 이벤트 마케팅
    • 경영진
    • 현장 마케팅 및 영업 지원
    • 업계 및 잠재고객 마케팅
    • 인텔리전스
      • 고객 인텔리전스
      • 경쟁 인텔리전스
      • 시장 인텔리전스
      • 모든 인텔리전스 카테고리에서 제외
    • 로열티, 옹호 및 고객 마케팅
    • 마케팅 운영
    • 마케팅 기술
    • 파트너 마케팅
    • 제품 및 솔루션 마케팅
    • 소셜 마케팅
    • 웹사이트
    • 기타 마케팅 직원
  • 마케팅 프로그램 분류
    • 광고(디지털 및 비디지털)
      • 기업 스폰서
      • 모바일 광고
      • 온라인(데스크톱) 광고
      • 옥외 광고
      • 인쇄
      • 검색(SEM)
      • 소셜
      • TV 및 라디오
    • 기업 브랜드 아이덴티티: 개발, 유지보수, 거버넌스
    • 컨텐츠 마케팅
      • 디지털 컨텐츠
      • 인쇄 컨텐츠
      • 번역 및 현지화
      • 컨텐츠 신디케이션
    • 기업 커뮤니케이션
      • 애널리스트 관계
      • 홍보
        • 대리점 수수료와 사내 비용
      • 전략 및 직원 브랜드 커뮤니케이션
    • 직접 마케팅
      • 직접 메일(인쇄)
      • 이메일 마케팅
      • 비즈니스 개발, 시장 개발, 텔레마케팅 서비스
      • SMS, 문자 메시지, 모바일 마케팅
    • 이벤트
      • 컨퍼런스 및 무역 박람회
      • 고객/잠재 고객 이벤트
      • 업계 이벤트
      • 파트너 이벤트
    • 인텔리전스
      • 고객 인텔리전스 및 분석
      • 경쟁 인텔리전스 및 분석
      • 시장 인텔리전스 및 분석
    • 로열티, 옹호 및 고객 프로그램
    • 시장개발기금과 협동마케팅기금
    • 마케팅 기술
      • 컨텐츠 제작 및 관리를 위한 소프트웨어 및 도구
      • 데이터 관리 및 분석을 위한 소프트웨어 및 도구
      • 관리 및 운영을 위한 소프트웨어 및 도구
      • 프로모션, 참여, 전환 관리를 위한 소프트웨어 및 도구
    • 판매 및 파트너 지원
      • 직접 판매 채널 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
      • 간접 채널 파트너 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
      • 얼라이언스 파트너 및 인플루언서 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
    • 소셜 마케팅
    • 웹사이트 컨텐츠 및 서비스
      • 기업 웹사이트
      • 모바일 웹과 앱
      • 검색엔진 최적화
    • 기타 마케팅 프로그램

참고 자료

  • 조사 방법
    • 활동 기준 회계 조사 방법
    • 판매, 일반 및 관리 비용
  • 요약
KTH 25.04.11

This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and to improve decision-making processes based on standardized resource allocations."The annual IDC marketing taxonomy provides answers to critical management questions spanning marketing spending, staffing, and investment in programs," says MaryAnn Holder-Browne, research manager of IDC's CMO Advisory Services practice. "It provides valuable up-to-date information on key performance indicators (KPIs), comparisons against other organizations and sectors, and supports planning, ongoing peer evaluation, and measurements to improve planning and optimize marketing campaigns and programs."

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy

Marketing Taxonomy Changes for 2025

  • Marketing Staff: Updates
  • Marketing Programs: Significant Updates

Taxonomy Overview

  • Marketing Staff Expense: What's In? What's Out?
  • Staff Focus: Corporate (Global), Business Unit (Product Line), and Regional Marketing
    • Corporate (Global) Marketing Focus
    • Business Unit Marketing Focus
    • Regional Marketing Focus
  • Marketing Program Expense Overview

Definitions

  • Marketing Staff Taxonomy
    • Advertising
    • Business Development Reps
    • Corporate Communications
    • Campaign Management
    • Content Marketing
    • Creative Brand Services
    • Direct Marketing
    • Event Marketing
    • Executives
    • Field Marketing and Sales Enablement
    • Industry and Audience Marketing
    • Intelligence
      • Customer Intelligence
      • Competitive Intelligence
      • Market Intelligence
      • Excluded from All Intelligence Categories
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Marketing
    • Marketing Operations
    • Marketing Technology
    • Partner Marketing
    • Product and Solution Marketing
    • Social Marketing
    • Website
    • Other Marketing Staff
  • Marketing Program Taxonomy
    • Advertising (Digital and Nondigital)
      • Corporate Sponsorship
      • Mobile Advertising
      • Online (Desktop) Advertising
      • Out of Home
      • Print
      • Search (SEM)
      • Social
      • Television and Radio
    • Corporate Brand Identity: Development, Maintenance, and Governance
    • Content Marketing
      • Digital Content
      • Print Content
      • Translation and Localization
      • Content Syndication
    • Corporate Communications
      • Analyst Relations
      • Public Relations
        • Agency Fees and In-House Expense
      • Strategic and Employee Brand Communications
    • Direct Marketing
      • Direct Mail (Print)
      • Email Marketing
      • Business Development, Market Development, and Telemarketing Services
      • SMS, Text Messages, and Mobile Marketing
    • Events
      • Conferences and Trade Shows
      • Customer/Prospect Events
      • Industry Events
      • Partner Events
    • Intelligence
      • Customer Intelligence and Analytics
      • Competitive Intelligence and Analytics
      • Market Intelligence and Analytics
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Programs
    • Market Development Funds and Co-Op Marketing Funds
    • Marketing Technology
      • Software and Tools for Content Production and Management
      • Software and Tools for Data Management and Analytics
      • Software and Tools for Management and Administration
      • Software and Tools for Managing Promotions, Engagement, and Conversion
    • Sales and Partner Enablement
      • Direct Sales Channels: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Indirect Channel Partners: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Alliance Partners and Influencers: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
    • Social Marketing
    • Website Content and Services
      • Company Websites
      • Mobile Web and Apps
      • Search Engine Optimization
    • Other Marketing Programs

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    • Activity-Based Accounting Methodology
    • Selling, General, and Administrative Expenses
  • Synopsis
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