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시장보고서
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1675319
소화관용 OTC 의약품 시장 : 약제 클래스별, 적응증별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)Gastrointestinal OTC Drugs Market by Drug Class, Indication (Gastroesophageal Reflux Disease or Heartburn, Constipation, Diarrhea, Motion Sickness, and Others), End User, and Region 2025-2033 |
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세계의 소화관용 OTC 의약품 시장 규모는 2024년에 437억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 622억 달러에 달하며, 2025-2033년에 3.82%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 위장질환의 유병률 상승, 소화기계 건강에 대한 대중 의식의 향상, 최근 첨단 제제의 개발이 시장을 촉진하는 주요 요인입니다.
소화관용 OTC 의약품은 위장 증상을 완화하고 전반적인 소화기 건강을 증진시키는 비처방 의약품을 말합니다. 완하제, 제산제, H2 차단제, 양성자 펌프 억제제(PPI), 구토제, 장내 항염증약, 설사약 등이 포함됩니다. 소화관용 OTC 의약품은 소화불량, 변비, 속쓰림, 설사, 멀미, 위산 역류, 메스꺼움, 과민성 대장 증후군(IBS), 복통 등의 치료에 널리 사용되고 있습니다. 비용 효율적이고, 편리하고 쉽게 구할 수 있는 제품으로, 즉각적인 완화 효과를 제공하고, 환자의 편안함을 증진시키며, 자가 관리를 가능하게 합니다. 소화관용 OTC 의약품은 또한 장내 환경을 개선하고, 유익한 박테리아를 복원하고, 향후 합병증을 예방하고, 통증, 복부 팽만감, 복부 불편감, 구토와 같은 다양한 증상의 심각성을 최소화하는 데 도움이 될 수 있습니다.
좌식 생활과 건강에 해로운 식습관으로 인한 위장 장애의 유병률 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 소화관용 OTC 의약품은 감염, 소화불량, 급성 설사, 가슴앓이, 위식도역류질환(GERD), 변비, 복부팽만감, 입덧 등을 치료하는 데 널리 사용되고 있습니다. 또한 소화 개선, 장 건강 증진, 영양소의 적절한 분해 및 흡수를 보장하기 위한 제품 용도 증가는 소화 건강에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 이와 함께 건강 상태를 관리하고 미래의 건강 합병증을 예방하기 위한 셀프 케어와 소비자 권한 부여라는 새로운 동향이 또 다른 성장 동력으로 작용하고 있습니다. 또한 최근 발포성 정제, 액상, 현탁액, 필름 스트립, 츄어블 제품 등의 첨단 제형 개발은 약물의 효능을 높이고, 흡수율을 높이며, 투여 횟수를 줄여 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와 더불어, 블리스터 팩, 리실러블 파우치, 1회 분량 포장과 같은 편리하고 여행하기 쉬운 포장의 도입은 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로, 비침습적 치료에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 일반적인 소화기 질환을 관리하고 즉각적인 완화를 제공하는 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 여러 제조업체의 TV 광고, 소셜미디어, 인플루언서 마케팅, 유명인 추천을 통한 적극적인 홍보 및 브랜딩 캠페인이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 기타 노령 인구 증가, 소비자의 지출 능력 증가, E-Commerce 플랫폼에서 제품을 쉽게 구할 수 있는 점 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
The global gastrointestinal OTC drugs market size reached USD 43.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 62.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.82% during 2025-2033. The rising prevalence of gastrointestinal disorders, increasing awareness among the masses regarding digestive health, and the recent development of advanced formulations represent some of the key factors driving the market.
Gastrointestinal over-the-counter (OTC) drugs refer to non-prescription medications that alleviate gastrointestinal symptoms and promote overall digestive wellness. It includes laxatives, antacids, H2 blockers, proton pump inhibitors (PPIs), anti-emetics, bowel anti-inflammatory, and anti-diarrheal medications. Gastrointestinal OTC drugs are widely used to treat indigestion, constipation, heartburn, diarrhea, motion sickness, acid reflux, nausea, irritable bowel syndrome (IBS), and abdominal pain. It is a cost-effective, convenient, and easily accessible product that provides immediate relief, enhances patient comfort, and allows self-management. Gastrointestinal OTC drugs also aid in improving gut health, restoring beneficial bacteria, preventing future complications, and minimizing the severity of various symptoms, such as pain, bloating, abdominal discomfort, and vomiting.
The rising prevalence of gastrointestinal disorders due to sedentary lifestyles and unhealthy eating habits is one of the key factors providing a thrust to the market growth. Gastrointestinal OTC drugs are widely used to treat infections, dyspepsia, acute diarrhea, heartburn, gastroesophageal reflux disease (GERD), constipation, bloating, and morning sickness. Furthermore, the increasing product applications to improve digestion, promote gut health, and ensure proper breakdown and absorption of nutrients, owing to the growing awareness among the masses regarding digestive health, is providing an impetus to the market growth. In line with this, the emerging trends of self-care and consumer empowerment to manage well-being and prevent future health complications are acting as another growth-inducing factor. Additionally, the recent development of advanced formulations, such as effervescent tablets, liquids, suspensions, film strips, and chewable products, which enhances the effectiveness of the drugs, increases absorption, and reduces the frequency of dosing, is positively influencing the market growth. Besides this, the introduction of convenient and travel-friendly packaging, such as blister packs, resealable pouches, and single-dose packets, is propelling the market growth. Apart from this, the rising consumer preference for non-invasive treatments is facilitating product demand to manage common digestive issues and provide immediate relief. Moreover, aggressive promotional and branding campaigns by several manufacturers through television (TV) commercials, social media, influencer marketing, and celebrity endorsement is strengthening the market growth. Other factors, including the rising geriatric populations, increasing expenditure capacities of consumers, and easy availability of products across e-commerce platforms, are anticipated to drive the market growth.
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.