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전유 분말 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 최종 용도별, 국가별(2025-2033년)

Whole Milk Powder Market Size, Share, Trends and Forecast by End Use, and Country, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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2024년 세계의 전유 분말 시장 규모는 657만 톤이었습니다. IMARC Group은 시장이 2025년부터 2033년까지의 CAGR은 2.8%로, 2033년에는 840만 톤에 달할 것으로 예측했습니다. 현재 중국이 시장을 독점하고 있으며 2024년 시장 점유율은 32.2%를 초과했습니다. 전유 분말 시장 점유율은 유제품 수요 증가, 간편한 식품 취향, 건강 지향, 식품 및 음료 산업 확대, 가처분 소득 증가, 신흥국을 중심으로 한 인구 확대로 증가하고 있습니다.

전유 분말은 신선한 저온 살균 우유, 균질화 우유, 비균질화 우유에서 증발 또는 분무 건조하여 수분을 제거하여 얻습니다. 또한 유동유, 농축유, 무지방건조유를 액체 또는 건조크림과 블렌딩하여 제조할 수도 있습니다. 크리미한 풍미, 연한 크림색, 기분 좋은 맛이 특징입니다. 수분이 제거되어 미생물의 번식이 억제되어 일반 우유와 유사한 영양 특성을 얻을 수 있습니다. 또한 취급, 보존, 물에의 분산이 용이하고, 보존 기간이 길고, 비용 효율적인 유방지원이 되기 때문에 다양한 식품의 제조에 널리 이용되고 있습니다.

전유 분말 시장 동향 :

식품 및 음료(F&B) 업계의 융성은 조제유, 베이비 푸드, 유아용 조제 분유, 에너지 식품, 음료, 토핑에 있어서의 전유 분말의 사용에 플러스의 영향을 주는 중요한 원동력의 하나입니다. 게다가 공동작업 부모의 바쁜 라이프스타일과 어린이의 전반적인 발달에 대한 관심이 높아짐에 따라 아기 후드나 유아용 조제 분유 수요가 높아지고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 전유 분말은 무지유 고형분공급원으로서 구운 과자나 과자류에 널리 이용되고 있습니다. 이 외에도 우유를 얻기가 어려운 지역에서 분유의 인기가 높아지고 있으며 유기농 및 무유당 제품의 도입이 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이 외에 제조업체는 우유음료, 요구르트, 커피, 홍차의 화이트너 등에 직접 사용할 수 있는 비타민 강화 전유 분말를 제공합니다. 또한 전자상거래를 통해 인스턴트, 유기농 및 저지방의 다양한 풍미의 제품을 쉽게 얻을 수 있다는 점이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 전유 분말 시장 규모는?
  • 전유 분말 시장 전망은?
  • 전유 분말 시장을 견인하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 전유 분말 시장 점유율이 가장 높은 지역은 어디입니까?
  • 세계의 전유 분말 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 우유 산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 생산량 동향
    • 소비량의 동향
  • 가격 동향
  • 시장 분석 : 국가별
  • 시장 예측

제6장 세계의 전유 분말 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 생산량 동향
    • 생산액 동향
  • COVID-19의 영향
  • 시장 분석 : 국가별
  • 시장 내역 : 최종 용도별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
    • 원재료 조달
    • 제조
    • 마케팅
    • 유통
    • 수출
    • 최종 용도
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 경쟁도
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격구조
    • 가격 동향
  • 주요 성공 요인과 위험 요인

제7장 주요 지역의 실적

  • 뉴질랜드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽연합
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 브라질
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 아르헨티나
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 유제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유아용 조제 분유
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 베이커리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 제과
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제10장 전유 분유 제조

  • 제품 개요
  • 세부 공정 흐름
  • 다양한 유형의 단위 작업
  • 질량 균형과 원재료 요구 사항

제11장 프로젝트의 세부 정보, 요구 사항 및 관련 비용

  • 토지 요구 사항과 비용
  • 건설 요구 사항과 비용
  • 플랜트 기계
  • 기계 사진
  • 원재료 요구 사항과 지출
  • 원재료와 최종제품의 사진
  • 포장 요구 사항과 지출
  • 운송 요구 사항과 지출
  • 유틸리티 요구 사항과 지출
  • 인력 요구 사항과 지출
  • 기타 설비투자

제12장 대출과 자금 지원

제13장 프로젝트의 경제성

  • 프로젝트의 자본 비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급 체인의 각 단계에서의 제품 가격과 마진
  • 과세 및 감가상각
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제14장 주요 기업 프로파일

  • Lactalis International
  • Nestle SA
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • Royal FrieslandCampina NV
  • Danone SA
KTH 25.03.19

The global whole milk powder market size was valued at 6.57 Million Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach 8.4 Million Tons by 2033, exhibiting a CAGR of 2.8% from 2025-2033. China currently dominates the market, holding a market share of over 32.2% in 2024. The whole milk powder market share is increasing due to rising dairy demand, convenience food preferences, health consciousness, expanding food and beverage industries, increasing disposable incomes and population expansion, especially in emerging economies.

Whole milk powder is derived by removing water from fresh pasteurized, homogenized, or non-homogenized milk through evaporation or spray-drying. It can also be manufactured by blending fluid, condensed, or non-fat dry milk with liquid or dry cream. It is characterized by a creamy flavor, light cream color, and pleasing taste. Its moisture is removed, which further assists in inhibiting microbial growth and providing the same nutritional properties as regular milk. Moreover, as it is easy to handle, store, and disperse in water, has a long shelf-life, and provides a cost-efficient source of milk fats, it is widely utilized in manufacturing a wide range of food products.

Whole Milk Powder Market Trends:

The flourishing food and beverage (F&B) industry represents one of the significant drivers positively influencing the use of whole milk powder in recombined milk, baby food and infant formulas, and energy foods, beverages, and toppings. In addition, the escalating demand for baby food and infant formulas on account of the busy lifestyle of working parents and their rising concerns about the overall development of their children is contributing to the market growth. Apart from this, whole milk powder is widely utilized as a source of non-fat milk solids in baked and confectionery goods. This, along with the growing popularity of milk powder in regions with low availability of milk and the introduction of organic and lactose-free variants, is strengthening the market growth. Besides this, manufacturers are offering vitamin-fortified whole milk powder for direct use in milk beverages, yogurt, coffee, and tea whitener. Furthermore, the easy availability of different product flavors in instant, organic, and low-fat variants through e-commerce channels is impelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by End Use:

  • Dairy
  • Infant Formulae
  • Bakery
  • Confectionery
  • Others

Dairy represents the largest end use sector of whole milk powder due to the escalating demand for milk-based products across the globe.

Breakup by Region:

  • New Zealand
  • China
  • European Union
  • Brazil
  • Argentina
  • Others

China currently accounts for the majority of the total market share on account of the increasing consumption of immunity-boosting products post COVID-19 outbreak.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Lactalis International, Nestle S.A., Fonterra Co-operative Group Limited, Royal FrieslandCampina N.V., and Danone S.A.

The study, which has been done by one of the world's leading research and advisory firms, covers all the requisite aspects of the whole milk powder industry. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who are planning to foray into the whole milk powder industry in any manner.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the whole milk powder market?
  • 2.What is the future outlook of whole milk powder market?
  • 3.What are the key factors driving the whole milk powder market?
  • 4.Which region accounts for the largest whole milk powder market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global whole milk powder market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Milk Industry

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Production Volume Trends
    • 5.2.2 Consumption Volume Trends
  • 5.3 Price Trends
  • 5.4 Market Breakup by Region
  • 5.5 Market Forecast

6 Global Whole Milk Powder Market

  • 6.1 Market Overview
  • 6.2 Market Performance
    • 6.2.1 Production Volume Trends
    • 6.2.2 Production Value Trends
  • 6.3 Impact of COVID-19
  • 6.4 Market Breakup by Country
  • 6.5 Market Breakup by End Use
  • 6.6 Market Forecast
  • 6.7 SWOT Analysis
    • 6.7.1 Overview
    • 6.7.2 Strengths
    • 6.7.3 Weaknesses
    • 6.7.4 Opportunities
    • 6.7.5 Threats
  • 6.8 Value Chain Analysis
    • 6.8.1 Raw Material Procurement
    • 6.8.2 Manufacturing
    • 6.8.3 Marketing
    • 6.8.4 Distribution
    • 6.8.5 Exports
    • 6.8.6 End Use
  • 6.9 Porter's Five Forces Analysis
    • 6.9.1 Overview
    • 6.9.2 Bargaining Power of Buyers
    • 6.9.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 6.9.4 Degree of Competition
    • 6.9.5 Threat of New Entrants
    • 6.9.6 Threat of Substitutes
  • 6.10 Price Analysis
    • 6.10.1 Key Price Indicators
    • 6.10.2 Price Structure
    • 6.10.3 Price Trends
  • 6.11 Key Success Factors and Risk Factors

7 Performance of Key Regions

  • 7.1 New Zealand
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 China
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 European Union
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Brazil
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Argentina
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Dairy
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Infant Formulae
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Bakery
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Confectionary
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Competitive Landscape

  • 9.1 Market Structure
  • 9.2 Key Players

10 Whole Milk Powder Manufacturing

  • 10.1 Product Overview
  • 10.2 Detailed Process Flow
  • 10.3 Various Types of Unit Operations Involved
  • 10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements

11 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 11.1 Land Requirements and Expenditures
  • 11.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 11.3 Plant Machinery
  • 11.4 Machinery Pictures
  • 11.5 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 11.6 Raw Material and Final Product Pictures
  • 11.7 Packaging Requirements and Expenditures
  • 11.8 Transportation Requirements and Expenditures
  • 11.9 Utility Requirements and Expenditures
  • 11.10 Manpower Requirements and Expenditures
  • 11.11 Other Capital Investments

12 Loans and Financial Assistance

13 Project Economics

  • 13.1 Capital Cost of the Project
  • 13.2 Techno-Economic Parameters
  • 13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 13.4 Taxation and Depreciation
  • 13.5 Income Projections
  • 13.6 Expenditure Projections
  • 13.7 Financial Analysis
  • 13.8 Profit Analysis

14 Key Player Profiles

  • 14.1 Lactalis International
  • 14.2 Nestle S.A.
  • 14.3 Fonterra Co-operative Group Limited
  • 14.4 Royal FrieslandCampina N.V.
  • 14.5 Danone S.A.
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