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									전유 분말 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 최종 용도별, 국가별(2025-2033년)Whole Milk Powder Market Size, Share, Trends and Forecast by End Use, and Country, 2025-2033 | 
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2024년 세계의 전유 분말 시장 규모는 657만 톤이었습니다. IMARC Group은 시장이 2025년부터 2033년까지의 CAGR은 2.8%로, 2033년에는 840만 톤에 달할 것으로 예측했습니다. 현재 중국이 시장을 독점하고 있으며 2024년 시장 점유율은 32.2%를 초과했습니다. 전유 분말 시장 점유율은 유제품 수요 증가, 간편한 식품 취향, 건강 지향, 식품 및 음료 산업 확대, 가처분 소득 증가, 신흥국을 중심으로 한 인구 확대로 증가하고 있습니다.
전유 분말은 신선한 저온 살균 우유, 균질화 우유, 비균질화 우유에서 증발 또는 분무 건조하여 수분을 제거하여 얻습니다. 또한 유동유, 농축유, 무지방건조유를 액체 또는 건조크림과 블렌딩하여 제조할 수도 있습니다. 크리미한 풍미, 연한 크림색, 기분 좋은 맛이 특징입니다. 수분이 제거되어 미생물의 번식이 억제되어 일반 우유와 유사한 영양 특성을 얻을 수 있습니다. 또한 취급, 보존, 물에의 분산이 용이하고, 보존 기간이 길고, 비용 효율적인 유방지원이 되기 때문에 다양한 식품의 제조에 널리 이용되고 있습니다.
식품 및 음료(F&B) 업계의 융성은 조제유, 베이비 푸드, 유아용 조제 분유, 에너지 식품, 음료, 토핑에 있어서의 전유 분말의 사용에 플러스의 영향을 주는 중요한 원동력의 하나입니다. 게다가 공동작업 부모의 바쁜 라이프스타일과 어린이의 전반적인 발달에 대한 관심이 높아짐에 따라 아기 후드나 유아용 조제 분유 수요가 높아지고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 전유 분말은 무지유 고형분공급원으로서 구운 과자나 과자류에 널리 이용되고 있습니다. 이 외에도 우유를 얻기가 어려운 지역에서 분유의 인기가 높아지고 있으며 유기농 및 무유당 제품의 도입이 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이 외에 제조업체는 우유음료, 요구르트, 커피, 홍차의 화이트너 등에 직접 사용할 수 있는 비타민 강화 전유 분말를 제공합니다. 또한 전자상거래를 통해 인스턴트, 유기농 및 저지방의 다양한 풍미의 제품을 쉽게 얻을 수 있다는 점이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
The global whole milk powder market size was valued at 6.57 Million Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach 8.4 Million Tons by 2033, exhibiting a CAGR of 2.8% from 2025-2033. China currently dominates the market, holding a market share of over 32.2% in 2024. The whole milk powder market share is increasing due to rising dairy demand, convenience food preferences, health consciousness, expanding food and beverage industries, increasing disposable incomes and population expansion, especially in emerging economies.
Whole milk powder is derived by removing water from fresh pasteurized, homogenized, or non-homogenized milk through evaporation or spray-drying. It can also be manufactured by blending fluid, condensed, or non-fat dry milk with liquid or dry cream. It is characterized by a creamy flavor, light cream color, and pleasing taste. Its moisture is removed, which further assists in inhibiting microbial growth and providing the same nutritional properties as regular milk. Moreover, as it is easy to handle, store, and disperse in water, has a long shelf-life, and provides a cost-efficient source of milk fats, it is widely utilized in manufacturing a wide range of food products.
The flourishing food and beverage (F&B) industry represents one of the significant drivers positively influencing the use of whole milk powder in recombined milk, baby food and infant formulas, and energy foods, beverages, and toppings. In addition, the escalating demand for baby food and infant formulas on account of the busy lifestyle of working parents and their rising concerns about the overall development of their children is contributing to the market growth. Apart from this, whole milk powder is widely utilized as a source of non-fat milk solids in baked and confectionery goods. This, along with the growing popularity of milk powder in regions with low availability of milk and the introduction of organic and lactose-free variants, is strengthening the market growth. Besides this, manufacturers are offering vitamin-fortified whole milk powder for direct use in milk beverages, yogurt, coffee, and tea whitener. Furthermore, the easy availability of different product flavors in instant, organic, and low-fat variants through e-commerce channels is impelling the market growth.
Dairy represents the largest end use sector of whole milk powder due to the escalating demand for milk-based products across the globe.
China currently accounts for the majority of the total market share on account of the increasing consumption of immunity-boosting products post COVID-19 outbreak.
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Lactalis International, Nestle S.A., Fonterra Co-operative Group Limited, Royal FrieslandCampina N.V., and Danone S.A.
The study, which has been done by one of the world's leading research and advisory firms, covers all the requisite aspects of the whole milk powder industry. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who are planning to foray into the whole milk powder industry in any manner.