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시장보고서
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1702208
증강 분석 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 구성요소별, 전개 형태별, 조직 규모별, 업계별, 지역별(2025-2033년)Augmented Analytics Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Deployment Mode, Organization Size, Industry Vertical, and Region, 2025-2033 |
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증강 분석 시장 세계 시장 규모는 2024년에 155억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 804억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 19.87%의 CAGR을 기록할 것으로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 42% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 이는 고급 AI 도입, 강력한 디지털 인프라, 증강 분석 솔루션의 성장을 가속화하는 주요 업계 기업들이 원동력이 되고 있습니다.
증강 분석은 머신러닝(ML), 인공지능(AI) 등의 실현 기술을 통합하여 데이터 준비와 인사이트 생성 및 설명을 지원하는 것을 말합니다. 분석 및 비즈니스 인텔리전스(BI) 플랫폼에서 사람들이 데이터를 탐색하고 분석하는 방법을 이해하는 데 도움을 줍니다. 또한 데이터 과학, ML, AI 모델 개발, 관리 및 배포의 다양한 측면을 자동화하여 전문가 및 시민 데이터 과학자를 지원합니다. 현재 비즈니스 사용자와 경영진은 데이터에 대한 깊은 기술이나 전문 지식 없이도 데이터세트에서 빠르게 가치를 얻기 위해 증강 분석에 의존하고 있습니다.
비즈니스가 전 세계적으로 확장됨에 따라 기업들은 첨단 기술을 도입하여 프로세스를 디지털화하는 데 주력하고 있습니다. 그 결과, 복잡하고 이해하기 어려운 최신 데이터가 생성되어 관련 데이터를 쉽게 찾고 인사이트를 빠르게 파악할 수 있는 증강 분석에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 마케팅 회사나 커뮤니케이션 회사들은 분석 기술을 통해 광고 캠페인의 효과를 조사하거나 데이터에 숨겨진 변수를 발견하기도 합니다. 또한, 여행사 및 숙박업체들은 고객의 업셀링 및 교차판매를 위한 최적의 맞춤형 오퍼를 찾기 위해 증강 분석을 활용하고 있습니다. 이는 각국 정부가 자국 내 여행 및 관광을 촉진하기 위한 노력으로 인한 호스피탈리티 분야의 성장과 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도, 증강 분석은 헬스케어 산업의 환자 치료, 교육, 운영, 운영, 약물 연구 등의 분야에서 지지를 받고 있습니다. 또한, 환자 치료의 질을 향상시키기 위해 직원 간의 협력 강화에 대한 관심이 높아지고 있으며, 이는 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
The global augmented analytics market size was valued at USD 15.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 80.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 19.87% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 42% in 2024, driven by advanced AI adoption, strong digital infrastructure, and major industry players accelerating growth in augmented analytics solutions.
Augmented analytics refers to the integration of enabling technologies, such as machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), to assist with data preparation and insight generation and explanation. It helps understand the way people explore and analyze data in analytics and business intelligence (BI) platforms. It also supports expert and citizen data scientists by automating different aspects of data science, ML, and AI model development, management, and deployment. Nowadays, business users and executives are relying on augmented analytics to obtain value from their datasets quickly without the requirement of deep technical skills or expertise in working with the data.
Due to the global expansion of businesses, organizations are focusing on adopting advanced technologies to digitally transform their processes. As this leads to the generation of modern data, which is complex and difficult to understand and interpret, there is a rise in the demand for augmented analytics to easily find relevant data and quickly uncover insights. Moreover, marketing and communications agencies are using the analytics to explore the effectiveness of ad campaigns and discover variables hidden in the data. Additionally, travel and hospitality organizations rely on augmented analytics for finding the optimal, personalized offers to upsell or cross-sell customers. This, in confluence with growth in the hospitality sector driven by the efforts undertaken by governments of numerous countries to promote travel and tourism in their countries, is contributing to the growth of the market. Besides this, augmented analytics is gaining traction in areas like patient care, training, operations, and drug research of the healthcare industry. Furthermore, the increasing focus on enhancing staff coordination for improving patient care quality is anticipated to drive the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Domo Inc., International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, QlikTech International AB, Salesforce Inc., SAP SE, Sisense Inc., ThoughtSpot Inc., TIBCO Software Inc. and Yellowfin International Pty Ltd (Idera Inc.).