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증강 분석 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 구성요소별, 전개 형태별, 조직 규모별, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Augmented Analytics Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Deployment Mode, Organization Size, Industry Vertical, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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증강 분석 시장 세계 시장 규모는 2024년에 155억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 804억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 19.87%의 CAGR을 기록할 것으로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 42% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 이는 고급 AI 도입, 강력한 디지털 인프라, 증강 분석 솔루션의 성장을 가속화하는 주요 업계 기업들이 원동력이 되고 있습니다.

증강 분석은 머신러닝(ML), 인공지능(AI) 등의 실현 기술을 통합하여 데이터 준비와 인사이트 생성 및 설명을 지원하는 것을 말합니다. 분석 및 비즈니스 인텔리전스(BI) 플랫폼에서 사람들이 데이터를 탐색하고 분석하는 방법을 이해하는 데 도움을 줍니다. 또한 데이터 과학, ML, AI 모델 개발, 관리 및 배포의 다양한 측면을 자동화하여 전문가 및 시민 데이터 과학자를 지원합니다. 현재 비즈니스 사용자와 경영진은 데이터에 대한 깊은 기술이나 전문 지식 없이도 데이터세트에서 빠르게 가치를 얻기 위해 증강 분석에 의존하고 있습니다.

증강 분석 시장 동향:

비즈니스가 전 세계적으로 확장됨에 따라 기업들은 첨단 기술을 도입하여 프로세스를 디지털화하는 데 주력하고 있습니다. 그 결과, 복잡하고 이해하기 어려운 최신 데이터가 생성되어 관련 데이터를 쉽게 찾고 인사이트를 빠르게 파악할 수 있는 증강 분석에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 마케팅 회사나 커뮤니케이션 회사들은 분석 기술을 통해 광고 캠페인의 효과를 조사하거나 데이터에 숨겨진 변수를 발견하기도 합니다. 또한, 여행사 및 숙박업체들은 고객의 업셀링 및 교차판매를 위한 최적의 맞춤형 오퍼를 찾기 위해 증강 분석을 활용하고 있습니다. 이는 각국 정부가 자국 내 여행 및 관광을 촉진하기 위한 노력으로 인한 호스피탈리티 분야의 성장과 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도, 증강 분석은 헬스케어 산업의 환자 치료, 교육, 운영, 운영, 약물 연구 등의 분야에서 지지를 받고 있습니다. 또한, 환자 치료의 질을 향상시키기 위해 직원 간의 협력 강화에 대한 관심이 높아지고 있으며, 이는 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 증강 분석 시장의 시장 규모는?
  • 증강 분석 시장의 향후 전망은?
  • 증강 분석 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 증강 분석 시장 점유율이 가장 높은 지역은?
  • 세계 증강 분석 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 증강 분석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제8장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 내역 : 업계별

  • BFSI
  • 소매
  • 헬스케어와 생명과학
  • 통신·IT
  • 제조
  • 정부
  • 운송·물류
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Domo Inc.
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • QlikTech International AB
    • Salesforce Inc.
    • SAP SE
    • Sisense Inc.
    • ThoughtSpot Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Yellowfin International Pty Ltd(Idera Inc.)
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The global augmented analytics market size was valued at USD 15.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 80.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 19.87% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 42% in 2024, driven by advanced AI adoption, strong digital infrastructure, and major industry players accelerating growth in augmented analytics solutions.

Augmented analytics refers to the integration of enabling technologies, such as machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), to assist with data preparation and insight generation and explanation. It helps understand the way people explore and analyze data in analytics and business intelligence (BI) platforms. It also supports expert and citizen data scientists by automating different aspects of data science, ML, and AI model development, management, and deployment. Nowadays, business users and executives are relying on augmented analytics to obtain value from their datasets quickly without the requirement of deep technical skills or expertise in working with the data.

Augmented Analytics Market Trends:

Due to the global expansion of businesses, organizations are focusing on adopting advanced technologies to digitally transform their processes. As this leads to the generation of modern data, which is complex and difficult to understand and interpret, there is a rise in the demand for augmented analytics to easily find relevant data and quickly uncover insights. Moreover, marketing and communications agencies are using the analytics to explore the effectiveness of ad campaigns and discover variables hidden in the data. Additionally, travel and hospitality organizations rely on augmented analytics for finding the optimal, personalized offers to upsell or cross-sell customers. This, in confluence with growth in the hospitality sector driven by the efforts undertaken by governments of numerous countries to promote travel and tourism in their countries, is contributing to the growth of the market. Besides this, augmented analytics is gaining traction in areas like patient care, training, operations, and drug research of the healthcare industry. Furthermore, the increasing focus on enhancing staff coordination for improving patient care quality is anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Software
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
  • Large Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

  • BFSI
  • Retail
  • Healthcare and Life Sciences
  • Telecom and IT
  • Manufacturing
  • Government
  • Transportation and Logistics
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Domo Inc., International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, QlikTech International AB, Salesforce Inc., SAP SE, Sisense Inc., ThoughtSpot Inc., TIBCO Software Inc. and Yellowfin International Pty Ltd (Idera Inc.).

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the augmented analytics market?
  • 2.What is the future outlook of the augmented analytics market?
  • 3.What are the key factors driving the augmented analytics market?
  • 4.Which region accounts for the largest augmented analytics market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global augmented analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Augmented Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Industry Vertical

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Retail
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare and Life Sciences
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Telecom and IT
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Manufacturing
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Government
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Transportation and Logistics
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Domo Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 International Business Machines Corporation
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Microsoft Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Oracle Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 QlikTech International AB
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Salesforce Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 SAP SE
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Sisense Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 ThoughtSpot Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 TIBCO Software Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Yellowfin International Pty Ltd (Idera Inc.)
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
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