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처방 분석 시장 보고서 : 컴포넌트별, 전개 형태별, 업무 기능별, 조직 규모별, 업종별, 지역별(2025-2033년)

Prescriptive Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Business Function, Organization Size, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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처방 분석 세계 시장 규모는 2024년에 69억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 324억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 17.77%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 데이터 확산의 확대, 사이버 범죄 증가, 헬스케어 및 BFSI 부문 수요 증가가 시장을 주도하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 현재 북미는 데이터 기반 의사결정에 대한 높은 관심과 주요 기술 기업의 존재로 인해 처방 분석 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다.

처방 분석은 머신러닝(ML), 인공지능(AI), 통계 알고리즘을 사용하여 대량의 데이터를 분석하고 권장 행동 지침을 제공합니다. 과거 및 실시간 데이터를 사용하여 다양한 변수, 억제요인 및 목적을 고려하여 다양한 시나리오를 시뮬레이션하고 최적의 행동 방침을 결정합니다. 이는 운영을 최적화하고, 데이터에 기반한 전략적 의사결정을 내리고, 더 나은 결과를 도출하기 위한 비즈니스의 귀중한 도구로 여겨지고 있습니다. 그 결과, 헬스케어, 금융, 공급망 관리, 마케팅 등 다양한 산업 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

처방 분석 시장 동향 :

사용 가능한 데이터의 양이 기하급수적으로 증가함에 따라 전 세계 기업들은 처방 분석과 같이 수집된 정보를 활용하여 진정한 비즈니스 가치를 창출할 수 있는 솔루션을 찾고 있습니다. 또한, 처방 분석은 기업들에게 데이터 기반 전략적 의사결정을 식별할 수 있는 종합적인 데이터 분석을 제공함으로써 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 사이버 범죄 증가와 부정행위를 방지해야 할 필요성이 증가함에 따라 시장에 유익한 성장 기회를 제공합니다. 이에 따라 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 부문에서 부정행위 감지 및 경고, 은행에 대한 경고 및 권장 행동 지침을 제공하기 위한 대규모 제품 사용은 또 다른 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 기존 환자의 상태를 평가하고, 미래 시장 개척의 위험을 판단하고, 특정 예방적 치료 계획을 실행하기 위해 헬스케어 산업 전반에 걸쳐 제품이 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와 함께, 처방 분석은 환자 맞춤형 치료 계획을 수립하고 개선된 양질의 환자 치료를 제공하기 위해 사용되고 있으며, 이는 시장 개척에 도움이 되고 있습니다. 또한, 클라우드 플랫폼에 대한 선호도 변화, 클라우드 데이터 웨어하우스의 개발 확대, 사용 편의성, 정확성, 보안 측면에서 상당한 기술 발전이 시장에 유리한 전망을 제공합니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 처방 분석 시장 규모는?
  • 2025-2033년 처방 분석 세계 시장 예상 성장률은?
  • 코로나19가 처방 분석 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 처방 분석 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 처방 분석 세계 시장에서 구성요소별 분류는?
  • 처방 분석 세계 시장에서의 전개 형태별 분류는?
  • 처방 분석 세계 시장에서의 업종별 분류는?
  • 처방 분석 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 처방 분석 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 처방 분석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 전개 형태별

  • On-Premise
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 업무 기능별

  • 오퍼레이션
  • 판매
  • 마케팅
  • 파이낸싱
  • 인사

제9장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제10장 시장 분석 : 업종별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 헬스케어
  • IT 및 통신
  • 소매
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 제조
  • 에너지 및 유틸리티
  • 운송 및 물류
  • 정부
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Altair Engineering Inc.
    • Alteryx Inc.
    • Fair Isaac Corporation
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • River Logic Inc.
    • Salesforce Inc.
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Teradata Corporation
    • TIBCO Software Inc.
    • Zebra Technologies Corporation
LSH 25.06.02

The global prescriptive analytics market size reached USD 6.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 32.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.77% during 2025-2033. Expanding proliferation of data, the rising number of cybercrimes, and the increasing demand from healthcare and BFSI sectors represent some of the key factors driving the market. At present, North America holds the largest prescriptive analytics market share, driven by strong focus on data-driven decision-making and presence of major technology companies.

Prescriptive analytics employs machine learning (ML), artificial intelligence (AI), and statistical algorithms to analyze massive amounts of data and provide recommended courses of action. It uses historical and real-time data and considers different variables, constraints, and objectives to simulate various scenarios and determine the best course of action. It is considered a valuable tool in businesses to optimize operations, make data-driven strategic decisions, and cause better outcomes. As a result, it finds a wide range of applications across numerous industries, such as healthcare, finance, supply chain management, and marketing.

Prescriptive Analytics Market Trends:

With the exponentially growing amount of data available, businesses across the globe are looking for solutions, such as prescriptive analytics, that can leverage collected information to drive real business value. Besides this, prescriptive analytics provides businesses with comprehensive data analysis to identify data-driven strategic decisions, which, in turn, is positively impacting the market growth. Moreover, rising incidences of cyber crimes, coupled with the growing need to preclude fraudulent activities, are presenting remunerative growth opportunities for the market. In line with this, the largescale product utilization in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector to detect and flag frauds, alert the bank, and provide recommended courses of action, is acting as another significant growth-inducing factor. In addition to this, the widespread product adoption across the healthcare industry to assess pre-existing patient conditions, determine their risk for developing future conditions, and implement specific preventative treatment plans is contributing to the market growth. Concurrent with this, prescriptive analytics is used to develop personalized treatment plans for patients and provide improved and quality patient care, which is aiding in market expansion. Furthermore, the shifting preference for cloud platforms, expanding development of cloud data warehouses, and significant technological advancements in terms of user-friendliness, accuracy, and security are creating a favorable outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Software
  • Services

Deployment Mode Insights:

  • On-premises
  • Cloud-based

Business Function Insights:

  • Operations
  • Sales
  • Marketing
  • Finance
  • Human Resources

Organization Size Insights:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

Industry Vertical Insights:

  • BFSI
  • Healthcare
  • IT and Telecommunications
  • Retail
  • Media and Entertainment
  • Manufacturing
  • Energy and Utilities
  • Transportation and Logistics
  • Government
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for prescriptive analytics. Some of the factors driving the North America prescriptive analytics market included the massive generation of data, escalating concerns regarding cyber security, and widespread product adoption across numerous industries.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global prescriptive analytics market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Altair Engineering Inc., Alteryx Inc., Fair Isaac Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, River Logic Inc., Salesforce Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., Teradata Corporation, TIBCO Software Inc. and Zebra Technologies Corporation. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global prescriptive analytics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global prescriptive analytics market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global prescriptive analytics market?
  • 4.What are the key factors driving the global prescriptive analytics market?
  • 5.What is the breakup of the global prescriptive analytics market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global prescriptive analytics market based on the deployment mode?
  • 7.What is the breakup of the global prescriptive analytics market based on the industry vertical?
  • 8.What are the key regions in the global prescriptive analytics market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global prescriptive analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Prescriptive Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Business Function

  • 8.1 Operations
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Sales
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Marketing
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Finance
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Human Resources
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Organization Size

  • 9.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Large Enterprises
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Industry Vertical

  • 10.1 BFSI
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Healthcare
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 IT and Telecommunications
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Retail
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Media and Entertainment
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Manufacturing
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Energy and Utilities
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast
  • 10.8 Transportation and Logistics
    • 10.8.1 Market Trends
    • 10.8.2 Market Forecast
  • 10.9 Government
    • 10.9.1 Market Trends
    • 10.9.2 Market Forecast
  • 10.10 Others
    • 10.10.1 Market Trends
    • 10.10.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Altair Engineering Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
    • 16.3.2 Alteryx Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
    • 16.3.3 Fair Isaac Corporation
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
      • 16.3.3.4 SWOT Analysis
    • 16.3.4 International Business Machines Corporation
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Microsoft Corporation
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 Oracle Corporation
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 River Logic Inc.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Salesforce Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 SAP SE
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 SAS Institute Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Teradata Corporation
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
      • 16.3.11.4 SWOT Analysis
    • 16.3.12 TIBCO Software Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Zebra Technologies Corporation
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
      • 16.3.13.3 Financials
      • 16.3.13.4 SWOT Analysis
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