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리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장 보고서 : 통신 유형, 전개 모드, 조직 규모, 용도, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Rich Communication Services Market Report by Communication Type, Deployment Mode, Organization Size, Application, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장 규모는 2024년에 23억 4,470만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 131억 6,190만 달러에 달하고, 2025-2033년 20.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

리치 커뮤니케이션 서비스(RCS)는 통신 사업자가 구현하는 텍스트 기반 프로토콜로, 단문 메시지 서비스(SMS)와 멀티미디어 메시징 서비스(MMS)를 대체할 수 있도록 설계되어 있습니다. RCS는 그룹 채팅 생성, 이미지 및 동영상 파일 등의 첨부 파일 전송, 읽은 영수증 획득, 스마트폰에 의한 엔드투엔드 암호화 등이 가능하며, 소비자 대상 커뮤니케이션, 보안, 오디오 및 비디오 스트리밍, 원앱 기능, 발신자 보호, 원클릭 기능 등을 제공합니다. 원앱 기능, 발신자 확인 개선 등 다양한 이점을 제공합니다.

리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장 동향 :

헬스케어, 정보기술(IT), 호스피탈리티, 엔터테인먼트, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 부문 등 다양한 산업 분야에서 RCS가 널리 채택되고 있는 것이 RCS 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께, 차세대 광대역 모바일 서비스를 촉진하기 위한 롱텀에볼루션(LTE) 및 IP 멀티미디어 서브시스템(IMS)에 대한 투자가 증가하고 있는 것도 RCS 시장의 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, RCS는 P2P(Peer-to-Peer) 메시징, 마케팅, 캠페인, 광고 전략 등 기업 분야에서 폭넓게 적용되고 있으며, 이는 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 RCS를 추진하기 위한 주요 기업 간의 전략적 협력 관계와 사업자의 서비스 상호운용성을 가능하게 하는 GSMA(Global System for Mobile Communications Association)의 범용 통신 프로토콜 사양 구현이 시장 성장을 견인하고 있습니다. 5G 네트워크 도입, 차세대 메시징 및 챗봇과의 대화를 촉진하기 위한 클라우드 기반, 인공지능(AI), VO-LTE(Voice over Long Evolution), 용도 프로그래밍 인터페이스 등 다양한 기술 솔루션과 RPA(Application Programming Interface) 등 여러 기술 솔루션과 RCS의 통합과 같은 다른 요인들도 전 세계 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장의 예상 성장률은?
  • 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장에서의 전개 형태별 구분은?
  • 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장 내 조직 규모별 비중은?
  • 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장 용도별 분류는?
  • 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 세계 시장의 주요 지역은?
  • 세계 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 통신 유형별

  • A2P
  • P2A
  • P2P

제7장 시장 분석 : 전개 모드별

  • 클라우드 기반
  • On-Premise

제8장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 리치 콜 및 메시징
  • 클라우드 스토리지
  • 마케팅 및 광고 캠페인
  • 컨텐츠 전송
  • 기타

제10장 시장 분석 : 업종별

  • 헬스케어
  • 소매업 및 E-Commerce
  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • IT 및 통신
  • 여행 및 관광
  • 기타

제11장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Global Message Services
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Huawei Technologies Co Ltd
    • Mavenir plc
    • SK Telecom Co Ltd
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Telstra Corporation Limited
    • T-Mobile US Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Vodafone Group PLC
    • ZTE Corporation
LSH 25.05.29

The global rich communication services (RCS) market size reached USD 2,344.7 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13,161.9 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.07% during 2025-2033.

Rich communication services (RCS) refer to a carrier-implemented text-based protocol, which is designed as an alternative for short message services (SMS) and multimedia messaging services (MMS). It enables users to create group chats, send attachments, like images and videos files, get read receipts, and have support for end-to-end encryption through smartphones. RCS offers various benefits, such as higher-targeted communication to reach consumers, security, better streaming of audio and video, one app functionality, and improved sender verification.

Rich Communication Services (RCS) Market Trends:

The widespread adoption of RCS across various industrial verticals, such as healthcare, information technology (IT), hospitality, entertainment and banking, financial services, and insurance (BFSI) sector, is one of the key factors driving the RCS market growth. In line with this, the increasing investments in the long-term evaluation (LTE) and IP multimedia subsystem (IMS) for facilitating the next generation of broadband mobile services is acting as another major growth-inducing factor. Additionally, the RCS finds extensive application in the corporate sector for peer-to-peer (P2P) messaging, marketing, campaigning, and advertising strategies, which is further contributing to the market growth. Apart from this, the strategic collaborations between the key players for advancing RCS and the implementation of universal communication protocol specification by the global system for mobile communications association (GSMA) for enabling operator service interoperability are propelling the market growth. Other factors, such as the introduction of 5G network and the integration of RCS with several technological solutions, like cloud-based, artificial intelligence (AI), voice over long-term evolution (VO-LTE), and application programming interface, to promote the next-generation messaging and chatbot interaction, are creating a positive outlook for the market across the globe.

Key Market Segmentation:

Breakup by Communication Type:

  • A2P
  • P2A
  • P2P

Breakup by Deployment Mode:

  • Cloud-based
  • On-premises

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Application:

  • Rich Calls and Messaging
  • Cloud Storage
  • Marketing and Advertising Campaign
  • Content Delivery
  • Others

Breakup by Industry Vertical:

  • Healthcare
  • Retail and E-commerce
  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Travel and Tourism
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Global Message Services, Google LLC (Alphabet Inc.), Huawei Technologies Co Ltd, Mavenir plc, SK Telecom Co Ltd, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, T-Mobile US Inc., Verizon Communications Inc., Vodafone Group PLC, and ZTE Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global rich communication services (RCS) market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global rich communication services (RCS) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global rich communication services (RCS) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global rich communication services (RCS) market?
  • 5.What is the breakup of the global rich communication services (RCS) market based on the deployment mode?
  • 6.What is the breakup of the global rich communication services (RCS) market based on the organization size?
  • 7.What is the breakup of the global rich communication services (RCS) market based on application?
  • 8.What are the key regions in the global rich communication services (RCS) market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global rich communication services (RCS) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Rich Communication Services (RCS) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Communication Type

  • 6.1 A2P
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 P2A
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 P2P
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 Cloud-based
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 On-premises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Large Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Rich Calls and Messaging
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Cloud Storage
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Marketing and Advertising Campaign
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Content Delivery
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Industry Vertical

  • 10.1 Healthcare
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Retail and E-commerce
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 BFSI
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 IT and Telecom
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Travel and Tourism
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Others
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Global Message Services
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Huawei Technologies Co Ltd
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Mavenir plc
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 SK Telecom Co Ltd
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Telstra Corporation Limited
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 T-Mobile US Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Verizon Communications Inc.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Vodafone Group PLC
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 ZTE Corporation
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
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