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세계의 햅틱 기술 시장 : 예측(2024-2029년)

Haptic Technology Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

햅틱 기술(Haptic Technology) 시장은 2022년에 116억 1,900만 달러였으며, CAGR 10.66%로 성장하여 2029년에는 236억 1,900만 달러 규모에 달할 것으로 예상됩니다.

햅틱 기술 시장은 예측 기간 동안 꾸준한 성장을 보일 것으로 예측됩니다. 햅틱 기술에는 햅틱 리플라이가 포함되어 진동과 빠른 움직임, 압력을 통해 감각과 움직임을 높이는 연구입니다. 이 연구는 햅틱 피드백이라는 대체 수단과 협력하여 가상 패턴과 물리적 패턴 모두에 적용 가능합니다.

햅틱 기술은 현실적인 신체 감각을 제공하여 디지털 조작 장치의 상황을 변경하려고합니다. 모션, 진동, 텍스처 등 파라미터는 게임용 컨트롤러, 웨어러블, 의료기기 등 다양한 디바이스를 통해 사용자의 경험을 향상시킵니다. 소비자 일렉트로닉스에 대한 수요 증가, 게임 산업의 활황, 헬스케어 기술에의 햅틱 기술의 채택이, 햅틱 기술 시장의 성장을 견인하고 있습니다.

햅틱 기술 시장 성장 촉진요인

  • 소비자 가전 수요 증가

햅틱 기술 시장 성장의 첫 번째 원동력은 가전 수요 증가입니다. 햅틱 기술은 휴대폰, 게임 컨트롤러, 웨어러블 등 전자 기기에 내장되어 사용자 경험을 향상시킵니다. 최근 소비자들은 다양한 기술에 대해 매우 인터랙티브하기 때문에 햅틱 기술은 이러한 장치의 다양한 조작에 참여함으로써 개인의 욕구를 높이고 있습니다. 햅틱 기술의 대표적인 예로는 진동에 의한 모바일 알림이나 텍스처에 의한 경고 표시 등을 들 수 있습니다.

햅틱 기술은 컨트롤러가 장치와 인간 사이의 송신기 역할을 하는 게임 분야에서도 이점을 제공합니다. 스마트 장치를 통해 총을 조작하거나 컨트롤에 의해 총의 탄창을 변경하는 것은 이 기술의 한 예이며 가상 환경에서 현실 거래처럼 느껴집니다. 이러한 각 기술 발전은 햅틱 기술에 대한 수요를 가능하게 합니다.

  • 게임 산업의 활황이 햅틱 기술 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다.

햅틱 기술 수요 증가는 게임 업계의 영향을 크게 받고 있습니다. 컨트롤러와 같은 고급 기능을 게임에 도입하면 개인이 주변의 가상 세계를 인식하는 시나리오가 바뀌고 있습니다. 이 기술은 기술을 향상시키고 더 나은 결과를 얻기 위해 감각 부품, 모션 및 진동을 포함합니다. 이를 통해 기업은 게임과 인터랙티브한 환경을 만들 수 있어 만족감을 통해 액션에서 피드백에 이르게 됩니다. 이러한 이유로 게임 산업은 햅틱 기술 시장 성장을 가속하고 있습니다.

예를 들어, Entertainment Software Association이 실시한 조사에서는 게임을 하는 사람을 연령층별로 나누고 있으며, 18세 이상의 성인이 62%, 18세 이하의 어린이가 76%를 나타낼 전망입니다. 모바일 디바이스와 콘솔 각각의 게임 플랫폼은 모바일 디바이스를 사용하는 사람이 64%, 콘솔을 사용하는 사람이 54%, PC/노트북을 선택하는 사람이 45%입니다.

  • 헬스케어 분야에서 햅틱 기술의 채택률

햅틱 기술은 의료 분야의 일부이며 햅틱 기술의 진보는 의료 분야의 시나리오를 바꾸고 있습니다. 수술 훈련 시뮬레이터의 도입으로, 햅틱스는 이전에 섬세한 작업이었던 개인을 수술하는 실제 경험을 외과의에게 제공합니다. 촉각과 같은 진보는 수술 중 정확한 정확성을 허용하고 향상시킵니다. 햅틱 기술은 로봇 수술 시스템에서 외과의사가 촉각 피드백을 통해 감각과 질감, 보다 정확한 기구의 취급으로 수술을 할 수 있도록 현재 조사 중입니다.

햅틱 기술 수요 증가는 로봇 수술 실험 증가에 의해 초래됩니다. 햅틱 피드백은 외과의사가 로봇 기구를 보다 정확하게 제어할 수 있게 하고, 낮은 침습 수술 수요 증가로 이어집니다.

예를 들어, Johnson과 Johnson MedTech는 중국에서 기관지경을 통해 수행할 수 있는 폐 수술인 MONARCH 플랫폼의 규제 승인을 발표했습니다.

햅틱 기술 시장-지리적 전망

  • 북미의 성장이 예상된다

북미는 다양한 요인들로부터 햅틱 기술 시장의 성장에 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 특히 이러한 유형의 기술을 신속하게 채택하여 게임과 웨어러블에 강한 소비자 기반을 가지고 있습니다. 북미에는 확립된 의료 부문이 있으며 혁신적인 의료기기가 치료에서 수술까지 환자의 치료에 통합됩니다.

이러한 요인들이 협력하여 북미를 향후 햅틱 기술의 주요 이해관계자로 강화하고, 시장은 소비자 수요, 의료 진보, 지원 기술 에코시스템에 의해 견인됩니다.

예를 들어 2023년 8월 미국 Lam Research는 펄스 레이저 기술을 발명했습니다. 이 혁신적인 획기적인 기술은 촉각 센서의 추가 개발에 필요한 박막 형성에 도움이 됩니다. 이러한 센서는 게임이나 헬스케어 분야 등 다양한 분야에서 실시간 체험을 만들어내는 역할을 담당하고 있습니다.

햅틱 기술 시장 성장 억제요인

  • 전력 소비 증가는 햅틱 기술 시장의 성장을 방해합니다.

햅틱 피드백은 많은 에너지를 소비하고 휴대폰이나 웨어러블 등 디바이스에 내장된 디바이스의 배터리 수명에 부담을 주므로 크리에이터는 실제 햅틱 기능과 각각의 유휴 시 에너지 소비를 조정하는 어려움 에 직면하고 있습니다.

  • 안전 프로토콜은 햅틱 기술 시장의 성장을 억제합니다.

헬스케어 분야에서 수술과 트레이닝에 있어서의 촉각 피드백은 신뢰성과 안전성이 큰 관심사입니다. 이 기술은 안전성을 보장하기 위한 종합적인 검사에 필수적이며 잠재적인 위협이 심각한 문제를 일으킬 수 있습니다.

햅틱 기술 시장의 주요 산업 개척

  • 2024년 1월 Microtube Technologies사가 무선으로 조작할 수 있는 Hexr Glove를 발매. CR 조우를 위해 개발된 촉각 장갑이라고 합니다. 이 글로브를 사용하면 개인이 사실을 느끼고 작업 과정에 참여할 수 있습니다.
  • 2023년 1월 : 인도 신흥 기업인 Ajnalens이 AjnaXR 안경을 출시. 이 안경은 복합 현실감(MR) 헤드셋을 제공하는 것으로, 학생과 전문가 모두에게 유익하기 때문에 학습 목적으로 개발되었습니다. 이 제품은 가상 및 물리적 환경의 경험을 조정하여 다양한 분야에서 교육을 가능하게 합니다.

햅틱 기술 시장의 주요 기업와 제품

  • DRV2625 햅틱 드라이버 : Texas Instruments가 제공하는 이 제품은 스마트폰의 정확하고 견고한 진동 효과를 제공하기 위해 특별히 설계된 기술입니다.
  • RichTap : AAC 기술이 제공하는 제품으로 하드웨어, 소프트웨어, 설계 지식을 결합하여 다양한 장치에 뛰어난 촉각 효과를 제공합니다.

햅틱 기술 시장은 다음과 같이 세분화되고 분석됩니다.

기기별

  • 액티브 햅틱스
  • 패시브 햅틱스

컴포넌트별

  • 마이크로컨트롤러
  • 소프트웨어
  • 액추에이터
  • 기타

용도별

  • 헬스케어
  • 게임
  • 자동차 및 운송
  • 교육 및 연구
  • 엔지니어링
  • 기타

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 남미
  • 브라질
  • 아르헨티나
  • 기타
  • 유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 기타
  • 중동 및 아프리카
  • 사우디아라비아
  • UAE
  • 기타
  • 아시아 태평양
  • 일본
  • 중국
  • 인도
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 인도네시아
  • 기타

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준 및 예측연도 타임라인
  • 이해 관계자의 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트 보기

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트 보기

제5장 햅틱 기술 시장 : 디바이스별

  • 소개
  • 액티브 햅틱스
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 패시브 햅틱스
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성

제6장 햅틱 기술 시장 : 컴포넌트별

  • 소개
  • 마이크로컨트롤러
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 소프트웨어
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 액추에이터
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 기타
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성

제7장 햅틱 기술 시장 : 용도별

  • 소개
  • 헬스케어
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 게임
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 자동차 및 운송
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 교육 및 조사
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 엔지니어링
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성
  • 기타
    • 시장 동향 및 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 이익성

제8장 햅틱 기술 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 디바이스별
    • 컴포넌트별
    • 용도별
    • 국가별
  • 남미
    • 디바이스별
    • 컴포넌트별
    • 용도별
    • 국가별
  • 유럽
    • 디바이스별
    • 컴포넌트별
    • 용도별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 디바이스별
    • 컴포넌트별
    • 용도별
    • 국가별
  • 아시아 태평양
    • 디바이스별
    • 컴포넌트별
    • 용도별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 프로파일

  • 3D Systems, Inc.
  • Texas Instruments Incorporated.
  • AAC Technologies
  • Microchip Technology Inc.
  • Immersion
  • Synaptics Incorporated
  • TDK Electronics AG
  • D-BOX Technologies Inc.
  • Johnson Electric Holdings Limited.
  • Ultraleap
LYJ

The haptic technology market was estimated at US$11.619 billion in 2022, growing at a CAGR of 10.66%, reaching a market size of US$23.619 billion by 2029.

The haptic technology market is anticipated to show steady growth during the forecast period. Haptic technology includes haptic reply and it's a study of sense, through vibrations, quick motions, or the pressure to increase the sensibility and the movement. The study is applicable in both virtual and physical patterns which is coordinated with the alternative haptic feedback.

Haptic technology is changing the landscape in digitally operated devices by providing real physical sensation. The parameters like motion, vibration, and textures, enhance the experience of the user through the various devices like controllers for gaming, wearables, and medical equipment. Growing demand for consumer electronics, the booming gaming industry, and the adoption of haptic technology in healthcare technology are driving the haptic technology market growth.

Haptic Technology Market Drivers

  • Growing demand for consumer electronics

The increased demand of consumer electronics which is a primary driving force behind the haptic technology market growth. The haptic technology is being incorporated in electronic devices like mobile phones, controllers for gaming and wearables to enhance the user experience. As the consumers are very interactive towards various technologies these days by involving themselves in various operations of these devices the haptic technology is boosting the desires of individuals to use more. The mobile notifications with vibration and display alerts with textures are best examples for haptic technology.

Haptic technology offers benefits in the field of gaming, where the controllers act as a transmitter between the device and humans. Operating gun through smart devices and changing the gun mag by controls are examples of this technology, which feels like a real deal in virtual environment. These developments with respective technology enable a demand for haptic technology.

  • The booming gaming industry propels haptic technology market growth.

The growing demand for haptic technology is majorly influenced by the gaming industry. The incorporation of advanced features in gaming, like controllers, is changing the scenario in which the individual perceives the virtual world around. This technology encompasses sensory parts, motions and vibrations to uplift the technology and to get better outcomes. This enables the players to create an interactive environment with the games, which results in action to feedback through satisfaction. Due to the mentioned reason, the gaming industry is propelling the haptic technology market growth.

For instance, the survey conducted by the Entertainment Software Association, they have segregated the survey by age group on who engages in playing games, where 62% of adults aged 18 and above and 76% of children who are below 18 years. The gaming platform with respective mobile devices and consoles is used by 64% of people who use mobile devices, 54% of them use consoles, and 45% of people opt for PC/laptops.

  • Adoption of Haptic technology in the healthcare sector

The haptic technology is a part of the healthcare sector and the advancements in haptic technology are changing the scenarios of the medical field. Implementation of surgical training simulators where these haptics provide surgeons a real-life experience like operating an individual, which was a delicate process in previous days. The advancement like the sense of touch, enables and enhances the precise accuracy during the surgeries. The haptic technology is under investigation process in robotic surgery systems, where the surgeons can do the operations with sense, and textures and handle the instruments with greater accuracy through haptic feedback.

The increased demand for haptic technology is being driven by the increasing robotic surgery experiments. Haptic feedback allows surgeons to have more accurate control over robotic tools, which leads to an increased demand for minimally invasive procedures.

For instance, Johnson and Johnson MedTech announced the regulatory approval of the MONARCH platform, which is a lung surgery that can be done through a bronchoscope in China.

Haptic Technology Market - Geographical Outlooks

  • North America is expected to grow.

North America is anticipated to account for a significant share of the haptic technology market growth due to a variety of factors. The region is specifically seen as an early adopter for these types of technologies and has the strongest consumer base with respective gaming and wearables. North America owns a well-established medical sector where innovative medical devices are incorporated to treat patients from therapy to surgery.

These factors collaboratively enhance North America as a major stakeholder in the upcoming haptic technology, and the market is driven by consumer demand, medical advancements, and a supportive technological ecosystem.

For instance, in August 2023, Lam Research company from the United States had invented pulsed laser technology. This innovative breakthrough technology helps in the deposition of thin films that are required for the further development of haptic sensors. These sensors are responsible for generating real-time experience in various sectors like gaming and the healthcare sector.

Haptic Technology Market Restraints

  • Increased power consumption hinders the haptic technology market growth.

The creators face difficulty in coordinating the real haptic features with respective idle energy consumption, as haptic feedback consumes a lot of energy and puts a burden on the battery life of the devices that are incorporated in devices like mobile phones and wearables.

  • Safety protocols curb the haptic technology market growth.

Dependability and safety are the major concerns with respective haptic feedback in surgeries and training in the healthcare field. The technology will be crucial for a comprehensive examination to ensure safety, and potential threats may cause serious problems.

Haptic Technology Market Key Industry Developments

  • January 2024: Microtube Technologies launched the Hexr Glove, which is operated wireless. It's called a haptic glove, which is developed for CR encounters. This glove enables the individual to feel the real and be involved in the process of operation.
  • January 2023: Ajnalens, a startup company from India, launched the AjnaXR glasses. The glasses offer a mixed reality (MR) headset, which was developed for the purpose of learning, as it will be beneficial for both students and professionals. This product involves the coordination of virtual and physical environment experiences, enabling training across various sectors.

Haptic Technology Market Major Players and Products

  • The DRV2625 haptic driver: The product offered by Texas Instruments is a technology which is specifically designed for accurate and robust vibration effects in smart phones. As this product entails with high control rate, low power consumption, and involves features like automatic resonance tracking to generate overall performance.
  • RichTap: The product offered by AAC technologies, which is a combination of hardware, software, and design knowledge to furnish various devices with excellent haptic effects.

The Haptic Technology market is segmented and analyzed as follows:

By Device

  • Active Haptics
  • Passive Haptics

By Component

  • Microcontrollers
  • Software
  • Actuators
  • Others

By Application

  • Healthcare
  • Gaming
  • Automotive and Transportation
  • Education and research
  • Engineering
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HAPTIC TECHNOLOGY MARKET BY DEVICE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Active Haptics
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Passive Haptics
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. HAPTIC TECHNOLOGY MARKET BY COMPONENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Microcontrollers
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Software
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Actuators
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. HAPTIC TECHNOLOGY MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Healthcare
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Gaming
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Automotive and Transportation
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Education and Research
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Engineering
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Others
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness

8. HAPTIC TECHNOLOGY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Device
    • 8.2.2. By Component
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Device
    • 8.3.2. By Component
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.1.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Device
    • 8.4.2. By Component
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Device
    • 8.5.2. By Component
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Device
    • 8.6.2. By Component
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. 3D Systems, Inc.
  • 10.2. Texas Instruments Incorporated.
  • 10.3. AAC Technologies
  • 10.4. Microchip Technology Inc.
  • 10.5. Immersion
  • 10.6. Synaptics Incorporated
  • 10.7. TDK Electronics AG
  • 10.8. D-BOX Technologies Inc.
  • 10.9. Johnson Electric Holdings Limited.
  • 10.10. Ultraleap
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