![]() |
시장보고서
상품코드
1604517
EV용 배터리 세퍼레이터 시장 : 예측(2024-2029년)EV Battery Separator Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
세계의 EV용 배터리 세퍼레이터 시장은 연평균 성장률 8.57%를 기록하며, 2024년 22억 6,600만 달러에서 2029년까지는 40억 2,900만 달러로 증가할 것으로 예측됩니다.
멀티 셀 배터리는 배터리 분리기로 알려진 절연체로 서로 분리된 양극과 음극으로 구성됩니다. 또한 분리막은 전해질에 침지되어 배터리가 충전 될 때 양극에서 음극으로 이온이 흐르도록 돕고 배터리가 방전 될 때 동일한 프로세스에 대항합니다. 이 유형의 분리막은 비전 도성 전기 절연체입니다. 분리막은 배터리 부품 중 가장 중요한 부품으로, 음극과 양극 사이의 리튬이온(Li-ion) 이동을 방해하지 않고 음극과 양극을 분리하기 위해 존재해야합니다. 현대 리튬이온 배터리 모델에서 전해액을 포함한 분리막이 차지하는 셀 부피는 셀 부피의 거의 3%를 차지합니다.
시중에서 판매되는 리튬이온 배터리에는 폴리올레핀이 분리막으로 사용됩니다. 폴리올레핀은 기계적 특성이 우수하고 내화학성이 우수하며 가격이 저렴합니다. 폴리올레핀은 올레핀인 에틸렌의 중합으로 만들어진 고분자 물질입니다. 에틸렌은 주로 원유를 화학적으로 정제하여 얻은 탄화수소이며, 폴리올레핀은 폴리에틸렌과 폴리프로필렌을 모두 포함합니다. 리튬이온 배터리와 관련하여 분리막은 기공 직경이 30nm에서 100nm 인 다공성 물질입니다.
또한 리튬이온 배터리는 최근 수년간 미국 자동차 산업을 휩쓸고 있으며, 급성장하는 전기자동차 시장에서도 효과적인 솔루션으로 여겨지고 있습니다. 예측에 따르면 2030년까지 EV는 미국 전체 승용차의 약 40% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 지난 15년 동안 전기자동차 업계가 이룬 발전은 거의 대부분 리튬 배터리의 기술 혁신에 기인합니다.
EV용 배터리 분리막 시장 활성화 요인
전자 구동 차량(EDV)에 대한 관심이 높아지는 것은 사람들이 더 연비 좋고, 고성능이며, 배기가스 배출이 적은 차량을 원하고 있으므로 추진력이 될 것으로 예상됩니다. 이 산업의 또 다른 요인은 리튬 배터리로 구동되는 하이브리드차, 플러그인 자동차, 완전 배터리 전기자동차, 버스, 택시 및 차량과 같은 차량을 가능하게하는 리튬 배터리로 구동된다는 것입니다. 셀 구성 범위 내에서 안전과 에너지, 출력 성능의 최적의 조합으로 우위를 점하고 있습니다. 셀가드는 안전, 화학적 및 치수 안정성, 사이클 수명 등 EDV 시스템의 여러 성능 요구 사항을 충족하는 다양한 분리막 솔루션을 제공합니다.
또한 Tekra의 Mylar 및 Merinex 폴리에스테르 필름은 리튬이온 배터리 절연체 및 분리막에 사용되는 다양한 두께로 제공되며, DuPont Teijin Films의 Caladex 필름은 Toyobo Film Solutions Limited의 테오넥스 필름과 함께 다양한 두께로 제공되는 PEN 필름입니다.
또 다른 예로는 도레이 산업이 제공한 SETELA를 들 수 있습니다. 이 제품은 고성능, 고신뢰성 배터리 분리막 필름입니다. 이 필름은 소비자 전기 액세서리 및 전기자동차의 리튬이온 이차 전지의 분리막 재료로 자주 사용됩니다. 마찬가지로 2022년 11월, 제너럴 모터스와 마이크로바스트는 미국에 분리막 공장을 건설하는 합작회사를 설립했습니다. 이 새로운 공장과 분리막 프로젝트는 미국 에너지부의 배터리 재료 가공 및 제조 구상에서 수여한 2억 달러의 보조금 지원을 받고 있습니다.
현재 EVB는 리튬이온 배터리만을 사용하고 있으며, 이러한 추세는 앞으로도 계속될 것으로 보입니다. 또한 리튬이온 배터리 및 관련 시스템을 시장에 출시할 때 생산자는 적절한 수명주기관리(수리 및 재사용, 재활용, 폐기)와 같은 환경 및 지속가능한 개발 문제를 해결하고 있는지 확인합니다. 배터리 수요 증가도 전기자동차 배터리 분리막 산업의 성장을 가속할 것으로 예상되며, 2022년 자동차 리튬이온 배터리 수요는 2021년 약 330GWh에서 약 65% 증가한 550GWh에 달할 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 같은 기간 중 전기 승용차 신규 등록 대수가 55% 증가한 것이 주요 원인입니다.
EV용 배터리 분리막 시장의 지역적 전망
EV 배터리 분리는 아시아태평양의 EV 이용 확대와 이에 따른 EV 제조 기업 증가로 인해 유리한 시장 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 특히 중국, 일본, 한국은 친환경 에너지 기술을 장려하는 한편, 배터리 개발을 위한 정부 정책과 자금을 지원하고 있으므로 각국을 선도할 것으로 보입니다. 또한 이 지역은 전기자동차 제조의 주도권을 쥐고 있으므로 배터리 성능과 안전성을 향상시키는 데 중요한 고성능 배터리 분리막에 대한 수요가 높습니다.
일본자동차판매협회연합회(JADA)와 전국경차협회연합회(전경자협)가 발표한 전기자동차 판매 통계에 따르면 2022년 말 기준 일본에서는 총 5만 8,813대의 배터리 전기자동차(BEV)가 판매되며, 2021년 대비 2.7배 성장했습니다. 승용차 판매량에서 BEV가 차지하는 비중은 2021년 0.6%에서 2022년 1.7%로 상승하여 처음으로 1%를 넘어섰습니다. 또한 일본에서는 2035년 100% 청정 자동차라는 엄격한 목표가 설정되어 있으므로 야외에서 전기자동차의 장점을 고려하면 BEV 판매도 증가할 것으로 보입니다.
또한 IEA는 이 지역에서 사용되는 전기자동차 LDV용 인산리튬이온 배터리의 95%가 중국에서 조달되는 것으로 추정되며, BYD가 50%로 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 테슬라가 15%를 공급하고, LFP 배터리의 점유율이 2021년까지 20%에서 30%로 확대될 것으로 예상했습니다. 2021년 20%에서 2022년 30%로 확대될 것이며, LFP 배터리는 테슬라가 생산하는 자동차의 약 85%에 사용되며, 대부분 중국에서 생산되고 있습니다.
그러나 배터리 가격은 지역에 따라 다르며, 가장 낮은 곳은 중국, 가장 높은 곳은 기타 아시아태평양입니다. 이러한 가격 차이는 배터리 셀의 약 65%가 중국에서 생산되고, 양극의 80% 이상이 중국에서 생산되기 때문입니다. 이러한 급변하는 시나리오는 전기자동차 배터리 분리막 시장 형성에 있으며, 아시아태평양의 중요성을 강조하고 있습니다. 아시아태평양은 증가하는 수요에 대응하기 위한 기술 확립과 강화에 있으며, 적극적인 시장 경쟁을 벌이고 있습니다.
이 보고서를 구입해야 하는 이유:
어떤 용도로 사용되는가?
산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지역적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향
The global EV battery separator market is expected to account for a compound annual growth rate of 8.57% and increase from US$2.266 Billion in 2024 to account for US$4.029 Billion in 2029.
A multi-cell battery consists of an anode and a cathode that are separated from each other by an insulator known as the battery separator. Additionally, the separator is soaked in an electrolyte that assists in the flow of ions from the cathode into the anode when the battery is being charged while opposing the same process when the battery is being discharged. This type of separator is a non-conductive electrical insulator. Separators are key components within the battery components and even have to be present since they keep the anodes and cathodes apart without preventing the movement of lithium ions (Li-ion) between them. In the contemporary Li-ion battery models, the cell volume occupied by the separator containing electrolyte is nearly three percent of the cell volume.
In commercially available lithium-ion batteries, polyolefin is used as a separator. It possesses excellent mechanical properties, high resistance to chemicals, and rather low cost. A polyolefin is a polymer produced when an olefin, ethylene, undergoes polymerization. Ethylene is a hydrocarbon that mostly comes from the chemical refining of crude oil, while polyolefin encompasses both polyethylene and polypropylene. Relative to the Li-ion battery, the separator is a porous material with a pore size of 30 to 100 nm.
Additionally, lithium-ion batteries, which have captured the US automotive industry over the past few years, are considered a viable solution in the fast-expanding EV market. The forecast indicates that EVs will be about 40% or more of the total passenger vehicles in the USA by 2030. The advancements witnessed in the EV industry in the past 15 years can almost be attributed to the innovation in lithium batteries.
EV battery separator market drivers
Rising interest in electronic drive vehicles (EDVs) is predicted to propel because people are demanding more fuel-efficient, high-performing, and less emission-based vehicles. The other factor of the industry is powered by lithium batteries, allowing for hybrids, plug-ins, full battery electrics, and vehicles like buses, taxis, and fleets, among others. Within this range of EDV battery cell configurations, Celgard lithium-ion battery separators have advantages in safety and energy, power performance optimal combinations. The company provides various separator solutions to address the several performance needs of EDV systems, including safety, chemical and dimensional stability, and cycle life.
Furthermore, Tekra's Mylar and Melinex polyester films are provided in various thicknesses for use in lithium-ion battery insulation and separators, Kaladex films from DuPont Teijin Films are PEN films offered in considerable varieties of thicknesses alongside Teonex films from Toyobo Film Solutions Limited.
Another illustration of this is SETELA, which Toray Industries provided. This is a battery separator film of high performance and great reliability. It is often used as a separator material in secondary lithium-ion batteries in consumer electrical accessories and electric automobiles. Similarly, in November 2022, General Motors and Microvast made a joint venture to build a separator factory in the US. The new plant and separator project received support from a $200 million grant awarded to the US Department of Energy from its Battery Materials Processing and Manufacturing Initiative.
Currently, EVBs employ lithium-ion batteries only, and this trend is believed to continue in the coming years. Moreover, when designing and operating Li-ion batteries and related systems for the market, producers make sure that environmental, sustainable development issues such as appropriate life cycle management (repair and reuse, recycling or disposal) are addressed. Rising demand for batteries is also expected to fuel the EV battery separator industry's growth. In 2022, the demand for automotive Li-ion batteries increased by approximately 65%, reaching 550 GWh, compared to around 330 GWh in 2021. This growth was primarily driven by a 55% rise in new registrations of electric passenger vehicles during the same period.
EV battery separator market geographical outlook
The separation of EV batteries is forecast to be one of the lucrative markets in the Asia Pacific region owing to the growing usage of EVs within the region and the subsequent increase in the number of EVs manufacturing companies. In particular, China, Japan, and South Korea will lead the nations as they provide some government policy and funding for battery development while encouraging green energy techniques. Additionally, as this region leads in EV manufacturing, high-performance battery separators that are important for boosting battery performance and safety are in high demand.
According to statistics on EV sales published by the Japan Automobile Dealers Association (JADA) and the Japan Mini Vehicle Association (Zenkeijikyo), a total of 58,813 Battery Electric Vehicles (BEV) were sold in Japan as of the end of 2022, such rise representing 2.7 times growth from 2021. The ratio of BEVs to total passenger car sales also termed the BEV ratio, grew to 1.7 in 2022, an increase from 0.6 percent in 2021 before crossing the 1 percent figure for the first time. Further, BEV Sales in Japan would also cause sales of BEV motor vehicles to increase due to the strict target of 100% clean vehicles in the country set for 2035 while also considering the benefits of EVs outdoors.
Further, as stated by the IEA, it is estimated that 95% of the electric LDV lithium ion phosphate batteries used in the region were sourced from China, with BYD holding the largest market share at 50%. Tesla provided 15%, with its share of LFP batteries growing from 20% in 2021 to 30% in 2022. LFP batteries are used in around 85% of the cars manufactured by Tesla, most of which are produced in China.
Nonetheless, battery prices depend on the region, with the lowest being in China and the highest in the remainder of the Asia Pacific region. The differences in pricing are because approximately 65 percent of battery cells are manufactured in China, while more than 80 percent of cathodes come from there. This fast-changing scenario reinforces the importance of Asia Pacific in shaping the market for EV battery separators, which is aggressively competitive in establishing and enhancing technology to meet increasing demands.
Reasons for buying this report:-
What do businesses use our reports for?
Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence